Временно местят търговците от пазар „Чаталджа“
Съдействие за временното преместване на търговците от пазар „Чаталджа“ поиска от местната власт ръководството на общинското дрежество „Пазари“. Причината е проектът за покрито хале със складова база, подземен паркинг и дори офиси за нуждите на търговците. Инвестицията в размер на 8 млн. лв., която открива перспективи Варна да има свой „Капалъ Чарши“, ще се обезпечи чрез нисколихвен заем по програма „Джесика“.
Строителните работи ще продължат 12-14 месеца. През това време трябва да предложим алтернатива на търговците, които вадят хляба си на „Чаталджа“, коментираха от дружеството. От там се надяват да бъдат набелязани съседни на пазарната площадка места, където хората да продължат своя алъш-вериш. Едва ли ще се намери решение за всички, но трябва да помогнем на наемателите, настояха от „Пазари“ пред съветниците от комисията по собственост и стопанство. От общинското дружество разчитат ОбС да направи компромис и по отношение на дължимия дивидент. Причината е, че проектът по програма „Джесика“ изисква 30% самоучастие, което иначе трудно би могло да се осигури.
В отговор на въпроси на местните депутати от „Пазари“ уточниха, че проучват варианти за намаляване на наемите на обектите, които в условията на икономическа криза не са били променяни. В резултат от това през последните години сме загубили 24% от постъпленията, но пък и много от малките фирми фалираха. На този етап опитваме да помагаме на търговците, като намаляваме наемите на обектите, които дълго време са били свободни. Откликваме и на исканията за реконструкции, коментираха от борда на дружеството.
Те отчетоха за 2012 г. 735 000 лв. чиста печалба. Сумата е с 28 000 лв. по-малко спрямо предходната година, въпреки че разходите са свити с 88 000 лв. Намалели са и приходите – при отчетени 4,68 млн. лв. постъпленията за 2012-а са със 116 000 лв. по-малко спрямо 2011 г. Междувременно с около 100 000 лв. са се увеличили и несъбраните от наематели задължения. Водим дела и въпреки че ги печелим, често си оставаме с изпълнителен лист, тъй като просто няма какво да се вземе от закъсалите търговци, признаха от „Пазари“.
Нарасналите разходи за външни услуги те обясниха с актуализираните договори за охрана и почистване. Съветниците приеха отчета на фирмата, но решиха на предстоящата сесия да сформират работна група, която да разгледа контрактите за външни услуги на всички общински дружества.
|
Коментари |
19:10ч. 31 Юли 2013 #30 petar k Кой взема решение за кредит? Защо АЗ и МОЕТО семейство ще изплащаме този кредит? Защо не се изгради ДРУГА пазарна площадка, щом толкова искаме да бъдем МОДЕРНИ?
Отговорът е ясен! Защото има нечии интереси за това. Тези интереси не са на търговците, не са на клиентите на пазара.
Всички аргументи са смешни - да, направете подземен паркинг, ама не можете.-.... Друго си е на фирма Х да се възложи работа за милиони.....
19:06ч. 31 Юли 2013 #29 petar k Това е поредното безумие в тази община!
Има една приказка - "Гол на голямо"
Те това се опитва общинска фирма Пазари. Има десетина пазарни площадки, неработещи ефективно, само две или три работят и то не на 100%.
"Гениално " решение - да спрем работещ пазар Чаталджа и да го правим закрит.
Защо няма обществена дискусия, когато се тегли заем, който ще се изплаща от всички данъкоплатци???
АЗ НЕ ИСКАМ РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ПАЗАР ЧАТАЛДЖА!
С какво тази реконструкция ще помогне на гражданите на Варна??? - Моля да ми бъдуе отговорено!
14:32ч. 27 Юли 2013 #28 Втрещена :) Не споря с никого. Изложих моите аргументи изключително ясно. Несериозо е да пишеш, че написаното от мен е далеко от истината. Като каква го пишеш - като наемател на пазара, занимаващ се с търговия или комшийка на такъв. Все тая. Нека тогава го съборят, нека се извие дълга опашка пред социалните, нека общината усвои 8мл лв кредит за проект, който европейската комисия оцени на 3млн, нека ти и децата ти изплащате този кредит - дори ще имаш възможността да виждаш къде са вложени парите ти всеки път когато минаваш покрай огромните тузарски къщи по крайбрежието. Голяма част от народа заслужават всяка злина и трудност, защото в желанието си да са политически удобни са загубили умението си да мислят, чуват и виждат. Хубаво е да има различни мнение, чудесно е, но те трябва да са обосновани, иначе е ала- бала. И аз приклюючвам този диалог /не мога да нарека спор - разговор, в който едната страна не се аргументира разумно/. Живи и здрави :)
14:01ч. 27 Юли 2013 #27 qdosanata Втрещена-не знам с каква търговия се занимаваш, но нещата, които казваш са далеко от истината. На мен, обаче ми омръзна от спорове-не ,че ако ти искаш няма да поспоря с теб :), но-аз съм за този пазар, ти не си-така трябва да бъде-не може да нвсеки да се угоди :)
09:18ч. 27 Юли 2013 #26 Втрещена и да останеш без приходи" то тогава предполагам и не забравяш , че както са ни започнали - днес ще съм аз, утре ти... Това е проблемът. На Нас един за друг не ни е грижа, а когато сме сами сме слаби ;) Политизите нямат ужда от подкрепата ни - те са силни и без нас. Ние като народ трябва да се подкрепяме, затова се опитвам и да ти обясня какви са моите доводи и защо смятам това решение за безотговорно. Благодаря , ако си имала търпението да ме изчетеш :)))
09:15ч. 27 Юли 2013 #25 Втрещена qdosanata, занимавам се само с търговия ;) Ако някой не ми вземе хляба от ръцете няма да умра от глад ;) На пазар Чаталджа има досаттъчно свободни обекти, за да могат тези извън пазара, работещи незаконно, при добро желание да влязат вътре в него и да работят. Ако таиш надежди, че едни 8 млн лв кредит и покрити халета ще оправят беззаконието в Бг ...не залагай много. Фирма пазари има още 4-5 пазара, които откровено не функционират, защото политиката им не е гъвкава. Това са 4-5 пазара, които стоят пусти и празни, защото не могат да се прежалят да намалят наемите си / които на квадрат са същите като тези в моловете/. Вместо да направят реконструкция на еди съвсем неработещ пазар с цел подобряването му или да направят съвсем нов пазар със съвсем нови работни места, Те - управляващите, решават да съборят единия от трите работещи пазари и да наринат в него 8 млн. лв. И не само това...200-300 семейства ще останат без приходи...което меко казано си е грубо и безотговорно решение в тези времена. Незаконната търговия, qdosanata, не се оправя с вълшебна пръчка, а когато тези от общината спрат да взимат по 2-3 лв, за да си затворят очите пред всеки търговец. И не, не говоря на изуст - заставям зад всяка своя дума. Най- лесно е да подкрепим някого - защото подкрепяме партията ....или човекът като личност. Аз лично нямам нищо против г-н Портних. Но той взима решения, които ще ми навредят и лично и професионално, на мен и на семейството ми. Ето това не одобрявам. По време на кампанията си преди изборите, същият този г-н Портних се съгласи с доводите ми, каза че съм права и че ще помисли какво може да се направи. Ще помисли за разкриване а съвсем нови работни места, а не закриване на едни и разкриване на тяхно място а други. Но....изборите минаха и всичко е по старо му...с тази разлика, че вече комуникация между простосмъртните и г-н Портних няма. И..qdosanata, не зная с какво се занимаваш и дали разбираш какво пиша. Ако разбираш какво имам в предвид под " да ти вземат хляба...
22:09ч. 26 Юли 2013 #24 qdosanata Втрещена-именно-когато тези, които са около пазара и продават, без обаче да внасят и един лев в държавата влязат в този пазар(след ремонта и обновяването му), тогава ще има разкрити още работни места. А, това за семейните фирми живеещи само от този доход-явно не си се занимавала никога с търговия-ако чакаш да се издържаш от това само-ще умреш от глад!
Мишел-на много места има производители, продаващи стоката си от домовете си-огледай се просто. Но, съмнявам се , че ще намериш по-ниски цени там-напротив-техните са даже по-високи! Но, чудно ми е -как някой може да купи мляко от такъв производител-не се знае в какъв съд е доено млякото(често това са съдове, които не се мият), не се знае кравата дали е здрава,ами ако млякото е заразено?А, ако е разредено? Вместо такива пзари, които ти предлагаш, нека има ферми, които минават на проверки и там каквото трябва, за да се знае, че това, което предлагат е хубаво и ние да ходим да си пазарим директно там.
19:27ч. 26 Юли 2013 #23 Втрещена Mishel, идеята ти е страхотна, но властта не се интересува от тези неща. Интересува ги само как да ни дооберат. Но идеята ти...струва се да се предложи. Това е проблемът в България. Управляващите не желаят да чуят мнението на народа. Те по- добре и от нас знаят, кое е добре за гражданите, но това, което е добро за нас не винаги е доходоносно за тях... Реално погледнато ние- народът сме работодатели на тези, които плюят в лицата ни. Единственото, което искам е да мога да се срещна с човекът решаващ съдбата ми и заедно да решим проблема. Но не...те се изживяват като царе с роби в наше лице. Огорчена съм.
15:22ч. 26 Юли 2013 #22 Венче "Всеки лев от бюджета ще бъде харчен с максимален обществен интерес." - И. Портних.
15:21ч. 26 Юли 2013 #21 Венче Когато се строи с обществени пари трябва много добре да се обмисля проекта и построеното да не се събаря поне 30 г.
14:45ч. 26 Юли 2013 #20 Mishel Не стига, че цените на пазар Чаталджа и без това са най високи от всички пазари в града,а това решение още повече ще оскъпи стоката,която ще продават прекупвачите, защото производителите и без това ги няма там. Тези 8 млн биха могли да бъдат използвани по-ефективно! Защо не следваме примера на други държави и да направим поне 1-2 пъти седмично открит пазар на производителите, където да купуваме мляко, зеленчуци,сирена и т.н произведено в България? По този начин стимулираме производството и осигуряваме на трапезата пресни и качествени продукти.
12:02ч. 26 Юли 2013 #19 Втрещена Много бих искала г-н Портних да се изправи пред хората, с чийто хляб се шегува и да изложи своите доводи за това решение. Но довод - "за да е по- красиво" или "защото това е чудесна възможност за бизнеса" не бих могла да приема. Съжалявам. Ако за господин кмета красотата на този пазар струва глада на 200-300 семейства.... това не говори добре за него. А в случая става въпрос именно за това - с решението си той отнема възможността на 200-300 семейства да се самоиздържат. За мен е недопустимо.
11:58ч. 26 Юли 2013 #18 Втрещена Това, че някой продава риба от колелото си е защото друг някой от общината не си е свършил работата. Това, че ще има рукострукция на пазара, не означава, че незаконно работещите ще спрат да работят ;) Работещ пазар за мен означава - пазар, чиито обекти са заети от фирми- малки фирми, семейни фирми разчитащи на именно този приход. Хора, които с години плащат данъците си, граждани на варна- работещи, а не редящи се на опашки за социални помощи. Има огромна безработица и ми се струва безотговорно да се използват пари на кредит , за да се рекоструктира нещо работещо вместо да се открият НОВИ работни места.
"Инвестицията в размер на 8 млн. лв., която открива перспективи Варна да има свой „Капалъ Чарши“, ще се обезпечи чрез нисколихвен заем по програма „Джесика“." - нали не таите надежди, че зеленчуци и дрехи няма да се продават отново заедно :)
11:52ч. 26 Юли 2013 #17 qdosanata втрещена-ако за тебе работещ пазар означава пред и зад пазара да се продава риба от колелото-за мен не! Работещ пазар означава да няма хора около него, продаващи каквото си искат, всички трябва да са във пазара! Сега това не е така, защото пазара е бит битак-зеленчуци и плодове се продават заедно с дрехи, техника... Това ли е работещия пазар за теб???
11:49ч. 26 Юли 2013 #16 Втрещена ...г-н Кмете, просто махнете синята зона. Не теглете кредит, за да направите нещо, което може да се направи и без него. Не забравяйте варненци...един съборен пазар означава 200-300 семейства без доход. Днес пазар, утре друго... не за първи път никой не мисли за хората, за гражданите. Същият този проект миналата година беше одобрен за евросубсидиране и ЕС го оцениха на 3 млн. лв. Помислете защо тогава се отказаха от него и сега отново искат да го правят, но с кредит от 8 млн лв. Не е нужно човек да е гений, за да види как му вадят очите. И още нещо....г-н Портних предложи тази реконструкция на пазара миналата година. Тогава нямаше власт да задвижи процедурата, но вече има... Разочароващо е. А още по разочароващо е това, че всеки, който не е личо засегнат казва " Дреме ми." Но така ще бъде...заслужаваме си всяка подигравка от властта...
11:44ч. 26 Юли 2013 #15 Втрещена Нека разсъждаваме , а не да вярваме на кметски думи. Нали разбирате, че общината се натоварва с КРЕДИТ!!! , за да разруши нещо работещо и да изгради на негово място друго...няма никаква логика в момент на криза да се дават милиони взети на кредит за такива проекти. Съгласна съм, ако тези пари се вложат в нов пазар, чрез който се отворят нови работни места за варненци - това вече е политика подкрепяща гражданите, бизнеса и града. Но да рушиш и с неналични пари да правиш същата....няма логика. И не мога да не стигна до момента с паркоместата - така щяло да има паркоместа - шегуват ли се? Аз ли сложих синя зона около пазара? На центъра няма синя зона, а на пазар Чаталджа има...това е подигравка. Искали да помогат на хората да паркират лесно - г-н Кмете
11:24ч. 26 Юли 2013 #14 qdosanata Аз пък съм за нов вид на този пазар! Сега е един бит пазар и кой от къде реши си седна и си продава-така не може! И, вие вместо само да сте негативно настроени към всичко ново, вземете пускайте сигнали до община приморски всеки път като видите нелегален търговец, така ще им правят по-чести проверки, ще ги глобяват и тези хора ще се научат, че трябва да си внасят данъците и таксите за дейността, която извършват!
10:44ч. 26 Юли 2013 #13 Julieta P. Няма да е зле всички пари да отиват по предназначение, за проекти в интерес на варненските граждани.Проблемът с паркирането на "Чаталжджа", все още не е разрешен..изграждането на подземен паркинг ми изглежда добро решение..
10:21ч. 26 Юли 2013 #12 Gevich за бога братя и сестри, сами ли да си купуваме фереджета и шалвари или някой ще ни ги подари?
10:21ч. 26 Юли 2013 #11 Gevich за бога братя и сестри, сами ли да си купуваме фереджета и шалвари или някой ще ни ги подари?
09:34ч. 26 Юли 2013 #10 angelvarna Нямаше да е зле с тези пари да се започне ремонта на бул. 3ти март. И половината да го направят пак би било чудно.
07:58ч. 26 Юли 2013 #9 Венче Варна се управлява от кмет от ГЕРБ и Общ. съвет доминиран от ГЕРБ. Рефренът „управляват ни турци” тук не върви. Лошото е, че черешката на този сладолед е Я.С. Това е първото доказателство, че освен кмета, трябваше и ОС да се подмени. Не мисля, че това ще е последното. И аз като dido, искам и се надявам кметът да прояви характер. То ще се види.
02:53ч. 26 Юли 2013 #8 Гларус подземен паркиг, сега вече цифрата ми се вижда реалистична. Чудно, къде точно ще е същия
00:37ч. 26 Юли 2013 #7 dido ха сега да видим как новото кметче започва работа - с нови кредити , мизерия за варненци и само кражби .... бате янко и сие са начело !
00:12ч. 26 Юли 2013 #6 koordinatora Ами то турците управляват държавата сега и Капалъ чарши ще направят,после турският ще стане официалн език и накрая......голям "рахат" ще теглим.
22:25ч. 25 Юли 2013 #5 Втрещена Е колко да са глупави общинарите? Не мисля.... Теглят кредит на гърба на Варненци, унищожават работеш пазар, за да усвоят наужким кредита и строят някаква ненужна тъпотия. Ефектът - Варна има нов кредит от 8 млн. лв., 200 семейства без приходи на прага на зимата, наместване на софийски фирми в новите халета....това си се знае. Това е цялата работа - София да завземе града. Не забелязахте ли как удобно приеха закон преди време да се махнат павилионите по спирките, а сега на същите тези спирки има нови павилиони , но този път са на един собственик, а именно Булгартабак ;) А работа варненци да търсят в чужбина....
18:16ч. 25 Юли 2013 #4 Венче Колко пъти общината ще плаща за един и същ обект? Поговорката гласи „Къс ум – дълги крака”, но за Варна тя е „Глупави общинари – празна хазна”!
18:08ч. 25 Юли 2013 #3 Гларус Карфура ще гръмне
18:07ч. 25 Юли 2013 #2 Гларус проекта стартира от септември
17:55ч. 25 Юли 2013 #1 pif Кога казвате ги местят?! Аз не видях даже проектът да е стартирал, но щом казвате: "Временно местят търговците от пазар „Чаталджа“" сигурно е така.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Докъде стигнаха ВиК ремонтите по пътя за курортите край Варна (видео)
Петък, 29 Ноември 2024 15:57
Продължават ВиК ремонтните дейности по пътя за курортните комплекси във Варна. Те са свързани с реконструкция и доизграждане на магистрални водопроводи по трасето Варна – к.к. "Златни пясъци". Дейностите...
| |
|
Въвеждат „Зелена зона“ във Варна през първото тримесечие на 2025-та?
Петък, 29 Ноември 2024 15:24
„Зелена зона“ във Варна може да заработи през първото тримесечие на следващата година. Това става ясно от отговор на зам.-кмета Илия Коев на питане, отправено от общинския съветник Диян Атанасов по време...
| |
|
Варна: Натоварени подлези в „Приморски“ от седмици са на тъмно (снимки)
Петък, 29 Ноември 2024 14:57
Два от натоварените подлези в район „Приморски“ вече седмици наред тънат в тъмнина. За проблемите с осветлението на съоръженията алармираха читатели на Moreto.net. Става дума за подлеза на Базар Левски...
| |
|
Слави Трифонов: И следващата седмица предложението на ИТН за председател на парламента ще бъде Силви Кирилов
Днес, 30 Ноември 2024 09:17
И следващата седмица предложението за председател на 51-вия парламент на “Има такъв народ” (ИТН) ще бъде най-възрастният депутат - Силви Кирилов, и това е спасителен пояс, който предлага на останалите...
| |
|
Започва традиционното класик рали с обиколка на Варна
Днес, 30 Ноември 2024 08:59
Ретро рали „Обиколка на Варна” започва днес в морската столица. Сборният пункт за ретро колите е на паркинга пред Катедралата.
Поради ограниченото място на паркинга пред Катедралата, ще бъдат допуснати...
| |
|
И вторите проби за чума по животните от фермата във Велинград са положителни
Днес, 30 Ноември 2024 08:42
Взетите на 27 ноември над 300 проби от фермата във Велинград са на 100 процента положителни за опасно заразната болест чума по дребните преживни животни. Европейският регламент е категоричен, че огнището...
| |
|
Черно море с четвърта поредна победа, би и Септември като гост
Днес, 30 Ноември 2024 08:29
Черно море записа четвърта поредна победа в шампионата. “Моряците” надиграха Септември София с 2:1 като гост в двубой от 17-ия кръг на efbet Лига.
Мачът на стадион "Ломотив" в столицата се игра в условията...
| |
|
22 кученца в приюта в Каменар очакват своите осиновители
Днес, 30 Ноември 2024 08:15
Кученцата от приюта за безстопанствени животни в с. Каменар очакват с надежда своите осиновители днес, събота, 30 ноември, между 10:00 - 14:00 часа. Сред обитателите там има 22 малки кученца до 2-месечна...
| |
|
Безплатен паркинг за Black Weekend в Grand Mall
Четвъртък, 28 Ноември 2024 08:03
Три дни на ударни оферти дават летящия старт на предколедното пазаруване в Grand Mall. От 29 ноември до 1 декември в кампанията Black Weekend се включват повечето от магазините, които правят Grand Mall...
| |
|
Андреевден е (Мечкинден)
Днес, 30 Ноември 2024 07:59
На 30 ноември отбелязваме Андреевден. Имен ден имат всички, свързани със светеца Андрей Първозвани - Андрей, Андреяна, Андрея, Андриян, Андро, Храбър, Храбрин, Силен, Дешка и Първан.
Свети Андрей е...
| |
|
Брюксел отправя ултиматум за втория транш по Плана за възстановяване на България
Днес, 30 Ноември 2024 07:35
Европейската комисия (ЕК) предупреди България за възможно спиране на плащанията по втория транш от Националния план за възстановяване и устойчивост. Година след подаването на искането за средства на 7...
| |
|
Най-важното от Варна във вчерашния 29 ноември
Днес, 30 Ноември 2024 07:19
Докъде стигнаха ВиК ремонтите по пътя за курортите край Варна (видео)
Продължават ВиК ремонтните дейности по пътя за курортните комплекси във Варна. Те са свързани с реконструкция и доизграждане на магистрални...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|