22:36ч. 3 Декември 2010 #48
Nina Grigorova
Моля, да не се изказваме неподготвени!
Змей в славянската митология е демон с образ на змия, човек и птица, с крила, крака и опашка.Тялото му е покрито със светещи люспи. Змеят е висша зла сила, пратеник на бога на злото Чернобог, и се стреми да разруши божествения ред — Правда. Живее в пещери, по високи планини и скали. Змейовете отклоняват или спират облаците и дъждовете, предизвикват суши като заприщват реки, пресушават езера, или унищожават реколтата с дъждовни порои и градушки, причинявайки масов глад.
Змеят може да се превръща в красив млад мъж и да подмамва или отвлича жени. От техния сексуален контакт се раждат юнаци. Понякога змейовете принуждават селата, край които живеят, да им дават като данък млади девойки. В противен случай змеят спира реките или отравя езерата.
Пръв враг на змея е бог Перун — върховният господар. Той преследва змейовете и влиза в единоборство с тях като винаги побеждава след дълга и опасна борба, по време на която се разразяват страховити бури и стихии.
Богът-конник Ярило също встъпва в битка със змея всяка пролет, което е израз на борбата между доброто и злото, между зимата и лятото.
Сред южните славяни се вярва, че някои змейове (хали) са добротворни — пазят селата си от други змейове и помагат на хората в беда. Начин да се прогони зъл змей от селото е фолклорният ритуал „Гонене на змей“. При него всички неженени мъже от селото се събличат чисто голи, събират се в дружина и тръгват да обикалят въоръжени. Вдигат шум и мушкат навсякъде, където може да се е скрил духът на змея. Ако срещнат човек по улиците може да го набият, защото змейовете често се превръщали в хора. Накрая всички заедно се изкъпвали в река, така че силата на водата да отнесе злите енергии.
Змеят може да бъде победен от лековити билки - вратига, комунига, синя горска тинтява, чемерика, перуника, набрани на Еньовден или през Русалската неделя
13:48ч. 1 Декември 2010 #47
BloodRose
В България се наричат змейове и лами, като тези образи ги има във почти всички митологии под различни имена, а формите се видоизменят в зависимост от културата и географското положение - водни, планински и т.н. дракони или змейове. А това, че Вие изхвърляте подаръци на боклука.... не знам, явно имате доста различни рабирания за тези неща. Ако на някого му подарят котенце, което не е бяло, както човекът е искал ,а е черно, дайте да му вържем камък за врата и да го удавим , щот' "не е яко", а?
23:19ч. 30 Ноември 2010 #46
Nina Grigorova
В басейна децата плуват, като делфинчета и морски кончета. Колкото и изящни да са дракончетата, на това място са нелогични. От пръв поглед на живо, асоциацията е с китайските сувенири от полирезин, както и с митологията на източните народи, но не и с българската. В България дракони имало ли е?!, пък били те влюбени, или разлюбени?!Не бъркайте драконите със змейове и змеици, които ги има и в нашето народно творчество. И на мен са ми правили подаръци, които не са се вмествали в интериора ми и са отивали на боклука, въпреки добрите намерения на подаряващите!
14:47ч. 17 Ноември 2010 #45
BloodRose
Извинете, уважаема госпожо/госпожице Инна, къде точно видяхте агресията в два влюбени дракона, мъзки и женски, които заедно държат яйце - най-вероятно тяхното бъдещо дете? Да сложат лебеди? Не искате ли да сложат меченца, кученца ,котенца в розови панделчици и отстрани на екран да се проектират латино сапунки? Инициаторите очевидно НЕ ЗНАЯТ за какво става дума, щом налитат на статуя, излъчваща любов. не ме интересува дали ги познавате, не ме интересува дали сте част от това семейство - не ми обяснявайте как са високоинтелигентни, от начинанието сама си правя изводите. Не съм съгласна с твърдението Ви, че всички противници на Вашата подписка са неинформирани, за себе си смея да твърдя тъкмо обратното.
Единствено Ваш е проблемът, ако сте израстнали в метох. Приятен ден.
12:51ч. 17 Ноември 2010 #44
tondyo
Много жалки ми стават хора като Инна, които докато обясняват колко са интелигентни и високообразовани, се опитват да омаловажат мнениетои да ограничат правото на такова на заобикалящите ги. Уважаема госпожо, след като някой е инициирал подобно мероприятие, с основна идея - обществено достояние и интерес, автоматично е поел риск да бъде коментиран и критикуван. Въобще не е необходимо да го познаваш лично, за да си изкажеш мнението относно даден акт и да окачествиш, вероятни фактори за извършването му. "По делата им ще ги познаете!" - написано е в един "популярен труд"!
14:22ч. 16 Ноември 2010 #43
Inna
Искам да се обърна към всички, които обиждат инициаторите на подписката така, сякаш ги познават! Разбрах - не сте съгласни. Това, че вашето мнение не е същото не значи, че другите са простаци, малоумници, пречи им всичко , нямат си друга работа и тн. Това може да го кажете за хора, които всеки ден оргганизират различни подписки , зашото всичко им пречи. Хората, които организират тази подписка, повярвайте ми , имат си друга работа и това ,че отделят от времето си за тази инициатива показва , че вярват в нея, а не го правят ей така, за да има на какво да се недоволни. Имате друго мнение- добре! Направете си и вие подписка и готово. Не се подписвате в тази и проблемът е решеш. Може да не ви пречат драконите, но няма ли да е по-красиво ако сложат 2 лебеда или 2 делфина...2 лъва- каквито има на герба на България.
Никой не си трупа никакъв актив, нищо не е със скирта замисъл. Иницаторите са едно обикновено семейство , което е много високо образовано и знае за какво става дума. Не искам никого да обиждам, но неинформираността пречи доста понякога за да се вземат правилни решения.
И на последно място- Никой не прави нищо срещу човекът изработил скулптурите. На него са му ги поръчали и той се е справил прекасно! Не е виновен с нищо. Подписката е срещу символиката и цялата агресия, която лъха от тези 2 статуи...
Ако не сте съгласни - добре, но не обиждайте хора, които не познавате!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16:36ч. 15 Ноември 2010 #42
trando
Искам да напомня само на някои които пишат тук,да избягват да стават смешни,като сравняват ПАМЕТНИК със СКУЛПТУРА.Двете неща са съвсем различни по замисълът си.
09:39ч. 15 Ноември 2010 #41
Anonimen
Имам чувството, че коментарите ПРОТИВ инициативата ги пише един и същи човек ... толкова са еднотипни.
00:27ч. 15 Ноември 2010 #40
Еленка
Вопиюща посредственост и неграмотност! Уж стана по-човешка църквата, в сравнение със Средновековието, а гледаш ли църковните глави какви безумия сътворяват. Добре, че още не е помъкнат авторът на прекрасната склуптура на кладата. Ало, светите старци, изкуството от много века насам в България не е религиозно, а е светско. А последователите им - интересно колко ли са на брой, те пък подписки ще правят, гражданско общество демек! Що не вземете да обявите и някоя дама за вещица, колко му е? Има много достойни кандидатури за тази роля.
Срамота!
10:26ч. 14 Ноември 2010 #39
ангелина
Струва ми се,че хората които не са създали нищо през целия си живот са склонни само да рушат.На мен пък не ми харесват грозните панелки,с изпопадалата мазилка и неизмити прозорци по терасите,който пък са във всевъзможни цветове.
07:55ч. 14 Ноември 2010 #38
BloodRose
Така де, очаквах появата на подставени мнения, но с този претекст е просто смехотворно :D :D Да не сте свещеническа съпруга :D КОлко парички дават да поплюете малко?
07:54ч. 14 Ноември 2010 #37
BloodRose
Анонимният преди мен очевидно не прави абсолютно никаква разлика между китайските дракон и статуята, господине/госпожо, направете си труда да потърсите изображения, чичо Гугъл знае всичко и после плюйте. Пък като не ви харесва, идете в Китай да се оплачете :) Весел ден :)
22:27ч. 13 Ноември 2010 #36
Anonimen
Да я махат, да не сме в Китай че да слагат дракони за паметници ?!?!
Някой общинар го е взел от бунището в Китай без пари и го е продал за 200 000 евро на общината, най-вероятно ... и те деца хранят все пак ...
16:41ч. 13 Ноември 2010 #35
diko
браво за статуята, изобщо не знаех за нея до като не видях тази малоумна новина за подписката за махането и .... трябва да си изключително болен мозък за да искаш такова нещо. Няма начин църквата да не е замесена
15:35ч. 13 Ноември 2010 #34
nepi
И на мен не ми пречат дракончетата,това ли им пречи на новодошлите варненци?
15:25ч. 13 Ноември 2010 #33
Peshev
Във впечатленията ми - Варна е сериозен град, тези дракони са малко не намясто!
12:49ч. 13 Ноември 2010 #32
Wither
И аз съм "за" контраподписката.
Къде е подписката "против", че ми е интересно да прочета имената на облъчените?
12:00ч. 13 Ноември 2010 #31
TheGame И какво им пречат животинчетата и 100% ще привлекат повече внимание отколкото някой друга глупост.Подкрепям контра подписката а пък ако ги махнат аз си ги взимам за вкъщи :D
10:27ч. 13 Ноември 2010 #30
Mu(n)cho
еее, това вече е смешно или по-точно фанатично. кое е това поругаване на изконни български, християнски и общочовешки ценности? фундаментализма независимо в коя религия е опасно нещо. странно защо тези вярващи скочиха срещу драконите, а нищо не казват за Дочка-може би я заглеждат в гръб....
10:01ч. 13 Ноември 2010 #29
technologichno.com
И аз съм за КОНТРА-подписка. Това са хора без работа ! Вероятно някой е искал да поставят неговата скулптура, но е била толкова скучна и грозна, че логично са избрали тази с драконите и сега този човек се чуди как да си "отмъсти" :)
09:01ч. 13 Ноември 2010 #28
tondyo
Я, дайте да ги видим кои са тези от "Инициативтият Комитет"... не би трябвало да са анонимни. Дядо Кирчо има пръст в тази инициатива, убеден съм! Свещениците - в гетата и махалите... там има достатъчно работа за тях!!!
08:57ч. 13 Ноември 2010 #27
nenkova Сега остава някой по запознат да направи една Петиция в подкрепа на дракончетата и всички да се подпишем и да я изпратим в общината.
08:35ч. 13 Ноември 2010 #26
Васил Василев
Тези хора са луди! Скулптурата да остане!
07:48ч. 13 Ноември 2010 #25
desiti
Тези наистина са изпращели! Не съм виждала скулптурата на живо, но на снимката изглежда доста добре. За много народи дракона е символ на благополучие. В Краков,Полша драконът е символ на града и на всеки ъгъл продават сувенирчета с лика на дракона, а за да се снимаш пред Вавелския дракон бълващ огън, се чака на опашка...
01:54ч. 13 Ноември 2010 #24
Stefo Дракончетата са супер яки.
На оня пич митрополит Кирил като не му харесва да не я гледа.
Заставам зад идеята да остане скулптурата на мястото си.
01:45ч. 13 Ноември 2010 #23
trando
Съгласен съм с Вили и всички останали.Скулптурата е изключително сполучлива,а за символиката нямам думи.При много народи по света драконът е символ на доброто и на мъдростта.В легендите на всички народи,те съществуват в един или друг вид като носители на мъдростта и прародители на човечеството. Жалко,но само в БГ ламята яде хубавици и както сега се намериха няколко братя да одят да я трепят.
01:14ч. 13 Ноември 2010 #22
Вили
Aтеистите нямат проблем с тази скулптура,както и с абортите.За християните змията и нейните побратими змейове,дракони и пр.символизират дявола или злото .Ето затова е подписката - дяволът да не бъде на почит в една християнска държава.
00:08ч. 13 Ноември 2010 #21
Матю
Мен ме кефи :). Чудя се на тези организатори...Защо се занимават с глупости, а не вземат да свършат нещо полезно?!!
23:29ч. 12 Ноември 2010 #20
didik
Тук работат не опира дали скулптурата е добра или лоша. Работата е ,че има хора, които винаги са против, независимо какво се направи. Лошото е, че това се е превърнало в манталитет на повечето хора.
Аз съм за скулптурата - много свежо и закачливо стои.
23:17ч. 12 Ноември 2010 #19
Darzalas
Радвам се, че коментарите са такива. Абсолютно безсмислена подписка. Какво точно порогават? Няма нищо нередно в склуптурата. На когото му пречи, да я игнорира. Ако почне всеки да се оплаква за всяко нещо, което не харесва и това чак да се отразява в пресата, до къде ще стигнем? Малко ли други неща се случват в града, че това е толкова важно!
23:15ч. 12 Ноември 2010 #18
mistgi
Изключително симпатични дракончета. Да, необичайни са за нас, но в детските приказки е пълно с дракони, а някои са добри, така че защо да ги няма?
22:32ч. 12 Ноември 2010 #17
hero
Българите като народ са може би малко по-древни от дракона като символ,склуптурата е невероятно красива, на кой ценен дървен мозък му пречат произведения,който провокират мисълта и въображението.
22:15ч. 12 Ноември 2010 #16
Uilma
Скулптурата ми харесва. Много любов и нежност струи от нея, от тази любов се ражда новия живот.
Напомня ми приказка. Да подкрепим скулптурата !
22:14ч. 12 Ноември 2010 #15
BloodRose
Ехо, moreto.net? Защо не направите анкета "за" и "против" паметника в самия сайт? Скулптурата е много красива, а фанатизираните свещенеици не би трябвало да определят съвременния модел за красота и естетика. Не живеем в18 век.
22:08ч. 12 Ноември 2010 #14
bodo
Склуптората е прекрасна. Браво на автора. На който не му харесва - вълнолома е много близко.
А познахте ли кой от драконите е мъжки....тоя с повечето рога, много ясно. ;)))
21:37ч. 12 Ноември 2010 #13
nenkova Склуптората ми харесва!!!! Като излезли от приказка са драконите. Не мога да разбера на кого и защо му пречи. И как хората вместо да се организират и да направят нещо ново, хубаво, добро, влагат енергията си в това да разрушат, да развалят труда на някой друг.
Лесно е да разрушиш , трудно е да направиш!!!
21:10ч. 12 Ноември 2010 #12
grov ама чак пък толкоз
21:09ч. 12 Ноември 2010 #11
grov Aбе тия хора нямят ли си други проблеми бе?Не че на мен скулптурата ми е любима,
20:43ч. 12 Ноември 2010 #10
nel
Скулптурата си е супер! Тези съвсем откачиха. Чудят се вече каква простотия да измислят.
20:26ч. 12 Ноември 2010 #9
magika
Чета и не мога да повярвам на очите си - съвсем изпращя този народ. Къде точно виждат "поругаване на изконни български, християнски и общочовешки ценности." Аз защо ли ги виждам някъде другаде...
20:22ч. 12 Ноември 2010 #8
georgi rusev
Аз предлагам да направим партия за борба с драконите.Аз ще се кандидатирам за председател на тази партия и до няколко години ще стана Бойко Борисов-2.
20:01ч. 12 Ноември 2010 #7
ива
Ей, хора събудете се! Какви са тези глупости! Аз вече съм шашната от манталитета на българина! Какво лошо има в тази скулптура????? Нима "простите " румънци трябва да взривят двореца на дракула????? Аз в тези два дракона и златно яйце виждам съмсем нещо различно от това ,което ни набиват в гравите някакви задръстени и нетолерантни - меко казано, фанатизирани ,дребни душици. Премахнаха всички паметници от тоталитаризма , макар ,че и те са някаква история- добра или лоша ,въпрос на гледна точка. Сега искат да премахнат нещо ново ,авангардно и красиво . До кога .......???????
Срамно е , че сме такъв народ.
19:43ч. 12 Ноември 2010 #6
micila
Тъпанари, подкрепям контраподписката!!! Аман от алкохолизирани християнски фанатици. Тогава да махнем и термите и Венерата - Дочка и всичко, което сме наследили от дедите си!
19:15ч. 12 Ноември 2010 #5
cetus
Народът хептен е изтрещял.
Съчувствам на скулптора... Човекът е направил нещо толкова красиво, при това с душа и сърце, ама няма кой да го види. Ако тези дракони бяха нейде из пустата чужбина, наште магарета щяха да се избиват да ги снимат и да хвърлят монети. Ама нали са си нашенски, дайте да ги оплюем хубавичко. Големи християни се извъдиха изведнъж, няма що, че и от символика взеха да отбират. Тц, тц... Тъжно. И срамно.
19:02ч. 12 Ноември 2010 #4
Joro Trifonov
Май доста безработни безхаберници има във Варна и затова от време на време се организират такива глупости -или май не са - наближават избори и изглежда някой си трупа актив. Лично за мен склуптурата е красива и ценна . Живеем в страна член на ЕС , а не в някой забутан кът на прекрасната ни планета. Имаме да решаваме много по значими проблеми , отколкото да се правим на големи моралисти, боговярващи и тем подобни .Хайде да спазваме правилата - кой каквото му харесва , но без да пречи на останалите .Аз съм християнин и много други в България са също такива , но има и хора изповядващи други религии - те какво " кучетата ли да ги ядат " . Между другото най-големите катаклизми в дадено общество са произлезли на расова,етническа и верска основа .
18:48ч. 12 Ноември 2010 #3
benyto
Подкрепям контра подписката.Аман от болни мозъци и псевдо моралисти.Склуптурата е страхотна, поздравления за автора.
18:17ч. 12 Ноември 2010 #2
Кочо
От общината - не ги слушайте и не им приемайте подписката. Варна е туристически център, не е затънтено фанатично религиозно село.
18:16ч. 12 Ноември 2010 #1
Кочо
Абе вие олигофрени ли сте бе?
Какво ви пречи паметникът?
Еб... малоумниците.
Красив е . Почвам да събирам контра подписка - тоя народ вече тотално е изпращял