1500 лева глоба за мъж, продавал сурово мляко от багажник във Варна
Глоба от 1500 лева наложи Областна дирекция по безопасност на храните на търговец, продавал сурово прясно мляко от багажника на автомобила си, научи Moreto.net.
Мъжът е спипан след сигнал до инспекторите. Буден гражданин алармирал, че незаконната търговия се върти всяка сутрин в междублоково пространство на ул. „Тодор Влайков“. При извършената проверка е установено, че има струпани до автомобил граждани с празни бутилки, чакащи да закупят прясно мляко. В багажника на превозното средство инспекторите открили два гюма с около 50 литра мляко. Стоката се наливала в празните съдове на клиентите срещу заплащане.
Обяснението на инспекторите, че извършваната търговия е незаконна и носи рискове не предизвикало никакво притеснение у събралите се купувачи. Гражданите изразили недоволство срещу действията на ОДБХ и започнали да протестират, че се спъва работата на търговеца и така няма да могат да си закупят мляко.
Продавачът не представил документи за произход на стоката си. Освен това нямало никакво обозначение и маркировка на гюмовете, което да гарантира произхода на млякото и срока на годност, което то би трябвало да има. Не били осигурени и никакви хладилни условия, за съхранение на това мляко, което е недопустимо при продажбата на такъв продукт. Освен това търговецът не представил разрешение за извършване на търговска дейност продажба на храни от съответното транспортно средство.
В резултат на установената незаконна дейности 50-те литра сурово мляко били конфискувани и насочени за унищожаване.
Глобеният търговец обжалвал наказанието си пред Районния съд с молба за отмяна на наказателното постановление заради незаконосъобразност, необоснованост и неправилност. Изтъква, че за наложената санкция не разбрал чрез връчено постановление, а при справка в НАП.
В крайна сметка Районния съд потвърждава наказанието на ОДБХ. Производство и търговия в страната се извършва само в обекти, регистрирани по реда на закона, които отговарят на хигиенните и/или на ветеринарно-санитарните изисквания, определени с нормативен акт. В противен случай този, който произвежда или търгува храни в обект, нерегистриран по този закон, се наказва с глоба от 1500 до 2000 лв., а при повторно извършване на същото нарушение - с глоба от 2000 до 4500 лв. В случая мъжът е отнесъл минималния размер наказание.
|
Коментари |
12:54ч. 19 Август 2017 #37 vinenska Варненец, подкрепям Ви безусловно в коментарът Ви! "Най- грешните" са тези, които работят, но не могат да се защитят и да плащат на адвокати. Колкото до т.нар.журналисти, какъв стил имат, не мога да им се нарадвам! " Спипан"търговец на МЛЯКО, не на дрога!!! Дали знаят докато стане това мляко, колко труд се иска?!
06:20ч. 19 Август 2017 #36 Варненец До Rafy
Голям рев за това, че някой не плащал данъци... Да, Данъците ТРЯБВА да се плащат! Но нека първо да поревем, че ЛукОйл при 60 милиарда оборот колко години вече отчита нулева печалба. За кво стоят там - да се чудиш!
Да поревем за фирмите на Пеевски, Ковачки, за това, че повечето ни родни политици не могат да свържат двата края в данъчните си декларации и не могат да обяснят откъде са имали пари за едно, трето, или пето, а все им се разминава!!!
Да поревем и за това как се харчат данъците ни!!!
Да поревем, че няма пари за детски и за пенсии, но теглим кредити за да изхранваме нелегални емигранти, за саниране на блокове на феноменални цени, на които им остават по 5-10-15 години срок на експлоатация, а те протичат при първи дъжд след саниране.
В тоя ред на мисли ( като стана дума за мляко) - Нека поревем и за практически затритото ни селско стопанство!
Да поревем, че до 1990г у нас са се отглеждали над 11 милиона овце, а сега няма милион и половина. Едър рогат добитък – от 2 350 000 1989г сега – 568 000
Броят на свинете е намалял 7 пъти, на отглежданите птици – 2 пъти.
Преди гдини ( в началото на 2009г) стана ясно, че в много от мандрите слагат не само палмово масло и сухо мляко в продуктите си, ами че „за консистенция” са добавяли талк в млякото за сирене. А изкупуват прясното мляко на безценица.
Да поревем и за това!!!
Преди година от такъв продавач „от багажника на дядо” научих, че в тяхното село го изкупували по 30 стотинки и то с отложено плащане. Обезмасляват го ( маслото и сметаната се продават отделно и то скъпо) и в магазина го продават на 1.70лв – т.е. 5 и половина пъти по- скъпо. Нека поревем и за неизяснените печалби от веригата прекупвач – мляко в магазина!!!
00:52ч. 19 Август 2017 #35 vinenska Rafy, тези единични млекари ли са най- големите данъчни длъжници?! Как не скочихте срещу Ковачки и други, които не плащат с месеци заплатите на работниците, дължат с милиони неплатени данъци и са в челните редици на държавата?!
22:21ч. 18 Август 2017 #34 Siska Хайде де, голяма хигиена, голям страх...значи в Сърбия, Македония, Румъния и тн.. може фермер да си продава стоката сам на пазара в бутилки, пликчета и тн..
А тук трябва фермерът да продава млякото на едрия преработвател за жълти стотинки. Изкупуват 70 ст литър мляко, толкова колкото струва и бутилка вода ..
За да не се продава от коли трябва да се направят фермерски пазари навсякъде и хората да могат спокойно да си продават стоката.
19:13ч. 18 Август 2017 #33 Rafy Викторе глупак такъв не става дума за това колко са опасни млеката, а за това, че тия хора не плащат данъци. Копувайки си мляко от него го финансираш и поощряваш. Ама малкия ти мозък не може сам да ги осъзнае тия работи.
19:10ч. 18 Август 2017 #32 vinenska Сухото радиоактивно мляко, палмовото масло, което няма край и ограничения, Е-тата, от които ти се завива свят - "проверени", и "безопасни"...Купуването и изборът са лична отговорност - оставете на хората да си направят своя избор! Докато има български производители, ще избирам произведената от тях храна. Знам при какви условия работят, произвеждат и съхраняват труда си!
19:04ч. 18 Август 2017 #31 vinenska Ей, няма да спрат, докато има все още произвеждащи и живеещи в България!?
16:18ч. 18 Август 2017 #30 Nina Канна,това е също вярно!Докато бях в чужбина се бях отвратила от храната им.Един познат българин се шегуваше,купи си телешко,свинско,мляко,краставици,домати...няма значение,всичко има еднакъв вкус. Мислех си,да се прибера в България,да усетя вкуса на истинската храна.Прибирам се,а то тук става същото,вече започваме да ядем масово чуждестранни боклуци с вкус на пластмаса,стана епидемия от ракови заболявания,както е в другите “развити” държави,а преди Втората Световна война България е задоволявала половин Европа с плодове и зеленчуци,защото е нямало по-вкусни от тях!Да,ОБАЧЕ,тогава е имало българска ДЪРЖАВА,която е защитавала българския производител и му е разрешила свободно да продава продукцията си и това е изправило България на крака,а цяла Западна Европа се е чудела,какво е това икономическо чудо от една държава,която доскоро е била изтрита от картата от Османската империя.Затова ми е болно!Били сме затрити от една ЧУЖДА империя, а сега ни затриват “родните” управляващи!Правят се опити българското мляко и сирене да се произвеждат в други държави,защото няма като него,а мафиотите,които ни управляват, искат да затрият производството му в България с данъци и регулации!Една позната беше в Полша по европрограмите за земеделие и животновъдство.Върна се страшно разстроена,каза че полските управляващи не разрешават еврорегулациите да унищожат родното производство и има и мизерни ферми,има и по-луксозни,но такива безумни изисквания като в България,никой не поставя на полските производители!Каза ми,там НЯМА щастливи кокошки и прасета,а проспериращи производители!Затова ще ядем полски яйца,домати краставици и др. и ще са по-евтини от родните,нищо че имат по-лоши вкусови качества!
16:03ч. 18 Август 2017 #29 канна Нали затова ни включиха в ЕС, за да ни продават пакетирано мляко и мл.продукти на нереално високи цени и със съмнително качество, а на Българския производител буквално му плащат да не произвежда мляко! Затова вероятно са и тези СОЛЕНИ ГЛОБИ, за да се откажат колкото са останали от нашето родно производство!
В "Бразди" беше говорил голям производител на бг ябълки - екстра качество, че им се заплаща субсидия на килограм, без значение какво е качеството. БГ производителят тогава произвежда на килограм (може и за сокове), а от ЕС внасят чужди ябълки - екстра и ние сме принудени да купуваме от тях!
Топлата вода отдавна е открита, но управниците ни лъжат, че няма такова нещо!
16:00ч. 18 Август 2017 #28 Nina Абсолютно вярно,Виктор! Затова в демократичните държави създават такова законодателство,за да не пречи на малкия бизнес и свободната конкуренция или както казват,оставете пазара да намести нещата чрез конкуренция.В България създават множество ИЗЛИШНИ закони и има страшно много ЗАБРАНИ,ако не директни,то наложени със скъпи и сложни регулации,именно за да се КОНТРОЛИРА пазара от едрите играчи и прекупвачите,а да се смазва дребния бизнес и малкия производител!С тази забрана за директна продажба от дребния животновъд се получава ИЗНУДВАНЕТО му,да продава млякото си на безценица.Не знам дали знаете,купуват им млякото по 25-30 СТОТИНКИ,а я вижте цените в магазина....И понеже от тази българоненавистна политика родните производители страшно намаляха,сега ще купуваме селскостопанска продукция от други държави,а като доунищожат и малкото останали,които се опитват да оцеляват със забранена от закона търговия,ще ядем и пием само чужди боклуци!
15:47ч. 18 Август 2017 #27 Виктор Iv4o, Не разбирам наистина ли не разбирате?
Продавача няма интерес на клиентите да се пресича млякото при варене. Ако това стане - клиентите ще се откажат да пазаруват. Самия продавач има интерес да продава качествено мляко.
Относно варенето на другия ден - ще се пресече. Защото е истинско мляко.
И никой не ви кара да купувате. Не купувайте.
Проблема е, че си забранява на тези дето искат да купуват, на тези дето искат да продават...
Защо не е разрешена пряката продажба?
----
Защото се лобира за големите производители, а малките са много сериозна конкуренция.
15:37ч. 18 Август 2017 #26 Nina Ивчо,години наред съм купувала мляко по този начин.Когато се е случвало да се пресече,макар че не е сигурно, дали е виновно съхранението на производителя или моя съд,човекът ми носеше на другия ден същото количество мляко безплатно и затова имаше постоянно клиенти!В горещото време истинското мляко наистина може бързо да се развали,защото е истинско МЛЯКО!А ние си имахме и извара,и мляко.Освен това,през лятото много ЧЕСТО се пресича и мляко купено от магазина,обаче ако опиташ да направиш извара от него,НЕ СТАВА!Причината е неправилно съхранение при транспорта или опаковката,например полиетиленовите опаковки позволяват много бързото му разваляне,а в кутиите и пластмасовите бутилки слагат консервант.И няма да ти дадат безплатно друго мляко,нищо че имаш касова бележка,а ще те обвинят,че не си го съхранил правилно,понеже имали печат за срок на годност!Честният човек и без закони ще постъпи правилно,а мошеникът ще се подкове отвсякъде законово,но ще успее да те излъже!
15:34ч. 18 Август 2017 #25 Iv4o Виктор, ти може да информираш медиите всеки път, когато имаш разстройство и повръщане, но се съмнявам, че някой друг го прави! А иначе, имам познати, които получиха различни неразположения след консумиране на такова мляко, което дори не беше се пресякло след варенето, за това говоря. Но пак повтарям, ако искате, купувайте си от багажници на атомобили...
15:05ч. 18 Август 2017 #24 Iv4o В случая дори не става въпрос, дали млякото наистина е добро за консумация. Става дума за продажба на продукт, който е с ограничен срок на трайност, и може да е опасен за здравето. Ако искате, си купувайте от такива търговци, аз нямам намерение. Освен това, ако се прибереш в къщи, и опиташ да го свариш на другия ден и се пресече, сигурно ще отидеш обратно да се оплакваш? Смешни ставате! Викторе, можеш да сравняваш колкото си искаш мляко "от преди хиляди години", сегашното няма нищо общо, дори и сега издоено.
14:51ч. 18 Август 2017 #23 Nina Виктор,абсолютно вярно! Това е един тест,за да разберете,колко прясното мляко в магазина е наистина такова.Оставете го на топло за няколко часа и опитайте да го сварите,ако не се получи извара от така пресеченото мляко,познайте колко наистина е мляко.Може да пробвате като сложите няколко капки оцет,за да не чакате да се пребие от топлото.Освен това,ако съдът,в който ви го налеят има и най-малкото замърсяване,при варенето млякото задължително ще се пресече.Бях слушала един от нашите фермери,който обясняваше,че от регулации,вече не можело въобще спокойно да се занимаваш с животновъдство,всяко животно маркирано,документи,за които ти трябват счетоводител и адвокат.Човекът се чудеше,КАК това,което е било основен поминък на предците ни,се е превърнало в мисия невъзможна!
14:40ч. 18 Август 2017 #22 Виктор Всички които се опасяват че мляката може да бъде замърсено и да се разболеят са ПЪЛНИ ЛАИЦИ!
Кажете поне един пример на разболял се от такова мляко? Нали ако имаше - медиите щяха да гръмнат.
Освен това хиляди години предците ни са яли и пиели САМО ТАКОВА МЛЯКО. И са били здрави, по-здрави от нас.
За информация само - ако млякото е започнало да се разваля - когато се сложи да се вари се "пробива", т.е. - става на извара. Значи няма как развалено мляко да се свари.
Освен това изварата също става за ядене, даже се продава по магазините.
така че по-леко с разваленото прасно мляко когато не разбирате!
14:13ч. 18 Август 2017 #21 Rino "...Я не сакам Я да съм добре, Я сакам Вуте да е зле..." Е, те това е...
14:12ч. 18 Август 2017 #20 Nina Elibal,в България няма съизмеримост на глобите,таксите и данъците с доходите!Това го има само в НОРМАЛНИТЕ държави!Целта на глобите в тези държави е да превъзпита,а не да те докара до фалит!У нас е точно обратното и ще бъде така,докато не накараме управляващите да разберат,че е много лесно да съсипят живота на хората с високи данъци и глоби,но е трудно да направят така,че хората спокойно да работят и плащат и не само да не фалират,но и да забогатеят!Ако не знаят,как да го направят,трябва да си ходят,иначе ни чака още по-лош живот в родината ни!
13:46ч. 18 Август 2017 #19 elibal E, da, нарушение е, но и аз си купувам такова мляко, когато мога, защото е по-хубаво. Имайте предвид, че хората, които отглеждат животни и се занимават с мляко отлично знаят как да го транспортират, съхраняват и пр.
Освен това, глобата е НЕСЪРАЗМЕРНА. Не може такива произволни глоби.
Едрите мафиоти глобявайте с хиляди левове, а не посл. останали хора, които гледат по 2 крави.
13:38ч. 18 Август 2017 #18 Iv Iv Да отидат и в Аксаково да проверят. Там всеки ден срещу ДКЦ-то продават от багажници мляко.
12:51ч. 18 Август 2017 #17 Rafy Какво го защитавате ... поредния престъпник. Продавал мляко от багажник. Селска работа.
12:01ч. 18 Август 2017 #16 WEB men Какви данъци внася,след като уличната продажба е ЗАБРАНЕНА по закон! Или може би и улицата мие преди това-да няма прахоляк,като налива млякото? А иначе,това от магазина-сигурно има химикали ,от витамините на добитъка,но поне се контролира от ХЕИ, РИОКОС и разни други. А до колко контрола е наистина качествен-това зависи от самите проверяващи. Все пак и техните деца консумират същите продукти/нямам в предвид само млечните/.
11:32ч. 18 Август 2017 #15 DenisStoyanov За човека за който става дума, държи млякото в хладилни съдове които са в багажника и чак когато дойде човек се налива в пластмасови бутилки, които са 1-ва употреба купувани а не лимонадени шишета. Като не знаете за какво става дума не пишете. А данъците също си ги внася за това. А ако си мислите че купешкото мляко е от крави без медикаменти и т.н. се лъжете. Когато кравата се разболее, тя се лекува...
10:37ч. 18 Август 2017 #14 Nina Колкото до това,кога се пие прясно издоено мляко,пие се целогодишно,но количеството,което доят,както и маслеността, е различна и ако кравата приема медикаменти,по-голяма е вероятността да усетите това в мляко издоено от една крава,отколкото в цистерната,в която има мляко откъде ли не и не се знае,колко крави са на медикаменти в момента. Никой не знае това!
10:33ч. 18 Август 2017 #13 Krasi P.S. Ужас е, понякога това с хигиената, но да не дава господ да попадне човек на туберкулозно животно..... Има една "козарка" вилна зона Осеново, ако види човек как, в какво дои, как го обработва и т.н. и как си мие съдовете БЕЗ ВОДА ........??????? ЩЕ СПРЕ ДА МИСЛИ ЗА МЛЯКО И МЛЕЧНИ ПРОИЗВЕДЕНИЯ..............200 кози гледа и продава мляко и сирене, а тия от ОДБХ "не знаят" и "не са чували".Кметство Аксаково пък никак, че и ветеринарите................???????Не знам кои повече ярета са изяли - в ОДБХ или в кметство Аксаково.Защита на животните да видят как се малтретират 150-200 животни.
10:29ч. 18 Август 2017 #12 Nina Във всички високо развити държави има, и мляко в пластмасови бутилки, и картонени опаковки в магазините,но ги има и млекарите,които оставят мляко от ферма пред вратите на хората!Вторият вариант в България е ЗАБРАНЕН!!!Въпросът е за свободата на избор и даване на възможности, както за едрия бизнес представен във веригите магазини,така и за дребния производител,защото ние забравихме вкуса на истинското мляко,сирене и кашкавал!Когато децата ни бяха малки живеехме в по-малък град от Варна и години наред сме купували мляко именно от ръка,квасехме си мляко,купувахме си от този същия човек прясно сирене и вкусен кашкавал,произведен в домашни условия.НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ не сме имали и децата обичаха млечните продукти,сега ги избягват,защото не харесват вкуса им в магазините!Трябва с много лека и безплатна регулация да се освободи тази търговия,за да има конкуренция едрият бизнес и да се замисли за качеството на млечните продукти,които продава,както и за цената им!Така ще има и препитание за истинския производител,който ни предлага истински продукт!Не знам дали знаете,но ако си мислите,че млечните продукти,които са в магазина са прекрасни и проверени,жестоко се лъжете.Има няколко трика за вдигане маслеността на млякото,които селяните прилагат,защото ги принуждават да продават млякото си на безценица,като например малко урина от кравата в млякото или ракия.Има и други трикове,така че не си мислете,че като е от магазина, е перфектно,никой не знае точния му състав в големите цистерни,когато го изливат в мандрите
10:24ч. 18 Август 2017 #11 Krasi "Хигиеничното" мляко от млекомати няма нищо общо с млякото директно от крава/от чичковците с бутилките от багажника.Толкова ли ще забогатее човечеца, че са го наклепали.Да отидат и да изринат л...та, кравешките веднъж и тогава да говорят.Относно хигиената да кажа, че ни тровят повече с препарати отколкото тия чичковци с млякото си.Справка-яйцата на Европа..... Въпроса Е, че наистина и ние трябва да се замисляме как да се пазим, но това е вече друга бира.Млякото наистина е, развъдник, но и всеке знае, че бързо трябва да го преработи и т.н.
10:05ч. 18 Август 2017 #10 mistgi Дори и да е истинско млякото, кой гарантира дали животното е здраво, дали не е приемало лекарства, защото в този период млякото не се пие. В тази жега не се носи така мляко.
Има и разумен начин за продажба - млекомат като в магазина за пилешко на ул. "Дрин".
10:04ч. 18 Август 2017 #9 Петър Димитров От млекомат е най-добре, но... бих искал да попитам хората с негативни мнения дали са имали случай на проблем с такова мляко от човек който го кара във Варна за да го продаде на улицата и има поне 20 пенсионера които му го купуват? Та реално има ли проблеми ?
Иначе аз лично съм взимал над 30 пъти и за мен и за децата. Не сме имали проблеми. Старая се да ги подбирам. Сега ползваме от млекомат понеже ми се вижда една идея по-културно, но като цяло произхода е същия - от кравите някъде посока Добрич. И по важното доено е същия или предния ден. За разлика от млякото което си купуваме в магазина. Някои хора - надявам се повече - предпочитат съвсем прясна продукция която не е обработена. Затова има такова търсене. Мисля че с подобен начин на хранене лекарствата за които говори Iv4o намаляват драстично
09:55ч. 18 Август 2017 #8 Darakchiev santo тъпак си ти. От години купувам мляко от едни хора живеещи в село край Варна, подквасваме си го и си ядем истинско мляко. Месо като колят телета взимам си пак, пък нека ми го продават от улицата. А вие си яжте боклуците от магазините.
09:48ч. 18 Август 2017 #7 Петър Димитров Разбирам че santo и Varna_men не купуват мляко от неизвестни хора по улицата и го смятата за мръсно и старо. Това не правят и от тяхното обкръжение явно. Не разбирам обаче как това ви пречи и кой ви го налива в устата (ако мога така да се изразя)?
09:41ч. 18 Август 2017 #6 Iv4o Да, купувайте от улицата, после ходите по болници с чревни инфекции и давате пари за лекарства...
09:27ч. 18 Август 2017 #5 santo Много правилно знаеш ли в каква мръсотия е доено , като се натровиш ще ти дойде акъла в главата,че тогава купувайте и месо от улицата-тъпаци.
09:14ч. 18 Август 2017 #4 канна Нали преди време имаше автомати за фермерско прясно мляко, какво стана с този почин?
Да на такова мляко, ако си сигурен, че животното е здраво, хигиенните условия са на ниво и стопанина е здрав, т.е. ако си на село и купуваш от познат! НО, в случая гаранция за горните изисквания няма и риска за консуматора е съвсем реален. А за купешкото - без коментар!
09:02ч. 18 Август 2017 #3 WEB men Да,директно от кравата! Но от коя крава? А гаранция за чистота на млякото? Гаранция ,че не е от вчера? Какво става с мляко,престояло 2ч. в неохладени съдове,когато температурата е над 25 градуса? Не вярвам ,някоя нормална майка да даде на дете си мляко,купено от улицата?
08:43ч. 18 Август 2017 #2 Виктор Това е най-естественото мляко - директно от кравата. Без никаква химия.
08:39ч. 18 Август 2017 #1 Valio Мръсни, долни, гнусни проверяващи! Това мляко е в пъти по-добро от това, което се продава в съседните магазини, от където най-вероятно са изпяли човечеца.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Неделя, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Неделя, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Черно море разби ЦСКА 1948
Неделя, 24 Ноември 2024 17:27
Черно море разби като гост ЦСКА 1948 с 4:0 в мач от 16 кръг на първа лига.
Головете за „моряците“ отбелязаха Клаудиу Кешеру, Виктор Попов, Брено Тейшейта и Дуду.
Черно море вече е с актив от 31...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Неделя, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Неделя, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Неделя, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Неделя, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Неделя, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Неделя, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Неделя, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|