Кучешка площадка или място за игра на децата ни в Морската градина
Писмо, изпратено и подписано от група възмутени майки, получихме на редакционната поща на Moreto.net. Поводът е изградената преди дни в Морската градина площадка за разхождане на кучета. Майките, нямат нищо против да има подобни площи, но изразяват несъгласие с мястото определено за тази цел. Публикуваме писмото без редакторска намеса.
"Трескавата работа обхвана зелените площи в района между двата подлеза под пазарчето на квартал “Чайка” и следващия по посока центъра на града. По първата голяма поляна между тях бе заградена с телена ограда. За съжаление на всички майки предназначението на поляната, с площ около 5 декара, няма да е нова площадка за техните деца, а зона за свободно разхождане на кучета. Защо Общината реши, че трябва точно тази част от Морската градина да се отреди на четириногите?
Както всички знаем, децата нямат спирачки и излизат от подлезите, бягайки към любимите си места за игра, карайки колело, скутер или ролери. До сега те продължаваха надолу по алеите спокойно и безопасно, но дали ще е така, ако първото нещо, което изникне пред техните детски очи, са дозина кучета, па макар и с придружител? Трябва ли, изпълнени с ужас, майките да преминават покрай тази площадка, защото повечето деца се страхуват от кучета? Налага ли се да чакаме да бъдат изплашени и стресирани синовете и дъщерите ни, защото, излизайки от подлеза, е възможно се натъкнат на любимец, тежащ колкото тях самите? Или да чакаме да бъде нападнат някой, за да променим мястото на тази площадка?
От друга страна, не е маловажен и въпросът с паразитите, изпражненията и всички болести, с които ще се зарази това място. Тревните площи също ще бъдат унищожени, както е на поляната по-долу, където в момента стопаните на кучета приоритетно ги разхождат.
Този район е много посещаван от различни социални групи. Не мислим, че трябва да бъдат нарушени техните права, за да се осигури място за кучетата, които евентуално ще бъдат разхождани там. Практиката показва, че българинът не спазва правила и не толкова, защото ги няма, а защото липсва контрол. В момента при наличието на заповед на кмета на Общината в Морската градина кучетата трябва да се разхождат с нашийник, но тя не се спазва. Любимец с намордник е почти екзотика, както и собственик, който да събира изпражненията на своя любимец.
С настоящото не целим да се роди напрежение в града между собственици на кучета и останалите граждани, а да се вземе адекватно решение за удовлетворяване на всички страни. Нека се събуди гражданската съвест и всеки, който се чувства засегнат, да направи каквото трябва, а не да стои безучастен. Надяваме се кмета на Община Варна да дадете своите препоръки и да се преразгледа това решение. Считаме, че може и трябва да се намери по-изолирана поляна за свободни разходки на животните.
Група възмутени майки
|
Коментари |
12:40ч. 8 Май 2013 #66 ангелина Не ви ли се струва, че статийте се повтарят през няколко месеца?Мисля, че Морето нет успешно успява да провокира всички да се джавкат.Място има за всички все пак.И е грешка някой да смятат, че имат право на живот по-вече от другите същества.До господина, който смята, че в белите страни било еди как си-мисля, че е чувал нещо, но не го е разбрал.Няма вариант да ограничаваш собствениците на кучета кога ще ги разхождат.Да, има обособени места и хората свободно са пуснали любимците си.Без наморници и без кайшки.Нещо по-вече.Позволено е да пътуват с тях във всякакъв обществен транспорт без значение големината на животното.Да, но ние никога няма да сме на нивото на "белите"граждани на ЕС.
12:21ч. 8 Май 2013 #65 Mr.A Що за тъп въпрос е това?Които има дете е място за децата,които има куче е място за кучета,които не му харесва да не ходи в морската,а на маиките ще им кажа да си мърдат малко задниците,не е задължите да ходят под пазарчето на Чаика,морската градина е голяма,мисля че това са поредните 2-3 дрисли които ги мързи и се мислят за специялни!
11:56ч. 8 Май 2013 #64 Перде Понеже стана дума за Холандия и имаше един "специалист" по белите държави, ще споделя, че в Барселона, точно до пласа Еспаня се намира парка Жоан Миро. Препоръчвам на "групата възмутени майки" да го посетят и ще им дам мейл или адреса на кметството да изкажат възмущението си и там. :)
И "специалистите" по бели държави също.
10:59ч. 8 Май 2013 #63 dobi8 Западна Европа е така-детска площадка и до нея за кучета.И това на всяка втора улица поне в Холандия.Ние тука все се възмущаваме на хубавото,а за лошото мълчим.И аз съм майка и не виждам нищо лошо в това.За всеки има място под слънцето.За съжаление сме много назад от всичко и много нетолерантни към животните.
10:50ч. 8 Май 2013 #62 ceco78 Всеки да си почисва след кучето иначе глоба до 500лв! Общината да премести кучешката площадка и да я дезинфектицира и обезпаразитява редовно! И да следи кой си разхожда кучето ИЗВЪН площадката за кучета!
10:33ч. 8 Май 2013 #61 marta аз съм майка на две деца, нямам нищо против градинката. стига кучетат да бъдат водени до там на кайшка и да се поддържа някъква хигиена.
друг е въпроса че такава градинка трябва да има всеки квартал, даже по няколко.
гадно е да чистиш кучешко лайно по обувките на детето, защото кучето се и....ло на детската площадка.
09:59ч. 8 Май 2013 #60 Bella_vista Какви са тези първични жени пещерни!?Цяла Европа е в такива градинки, нали все тя им е за пример, и тези градинки за домашни любимци са точно до детските площадки. Децата обичат животните, те не пречат на децата, майките им им пречат с тази примитивна, истерична душевност. Нека ад ги съдят тези'' възмутени майки'' от пещерната ера за унищожаване на общинска собственост.
09:26ч. 8 Май 2013 #59 Дорa Велинова АМи аз лично видях само възрастова група 18-24 да влизат вътре през разкъсаните мрежи. Представям си иначе: спира майката с количката и почва да дърпа, колове, мрежи, чудесии, че даже и пейки -имаше и такива съборени.
09:24ч. 8 Май 2013 #58 dppn Мрежите бяха разкъсани от недоволните майки-децата им нямало къде да играят.Аз също съм майка и имам домашен любимец-място има за всички.Трябва да сме благодарни,че общината обособява такива места-но ние ги рушим-явно не заслужаваме нищо да се прави!
09:11ч. 8 Май 2013 #57 Bella_vista Аман от тези селянки по душа, които злоупотребяват с думата майка, за да изливат омразата си!Горките им деца! Който обича деца, обича и животни.
09:06ч. 8 Май 2013 #56 peacе Морската Градина, особенно в сегашния и вариант, е ПРЕКАЛЕНО МАЛКА за град като Варна. Трябват ти поне 10 такива парка /до морето или не до морето/. ТОВА Е ПРОБЛЕМЪТ. Мяста за каране на кънки, велосипед, разходки, мач, пикници или просто на кафе... Места за релакс сред природата...
Хубав ден на всички, обичащи децата, природата и животните!
08:23ч. 8 Май 2013 #55 Дорa Велинова Никой обаче не споменава за това, че МРЕЖИТЕ ВЕЧЕ СА РАЗКЪСАНИ!
07:46ч. 8 Май 2013 #54 raymongir абе с бездомните кучета нямате проблем, тях много добре ги приемат всички, какъв ви е проблема на вас майките не мога да ви разбера на вас света ви е крив.
07:40ч. 8 Май 2013 #53 amegra ее, това вече е прекалено. Да освен майки с деца има и други хора и животни на планетата :( Нека да има развнопоставеност в нуждите !
05:18ч. 8 Май 2013 #52 aheloi Върпеки, че ограденото място наистина не е от най-добре обмислените, супер е, че има 1 такова повече. Вземам да се дразня от мафията мами, които вместо да се зарадват, че ще газят в доста лайна по-малко, дигат пушилка. И както споменаха, бих желал да не намирам памперси и съдържимото им в морската. Същото важи и за кучевъдците.
22:04ч. 7 Май 2013 #51 ribar4e Вярно,Дядо,тук е джунглата! Затова ще отида на диво място,където ще си гледам животни,ама като едно време- в кошари, обори,курници и т.н.
Няма да спя с тях, няма да им ям космите от масата си и най-важното- няма да пречат на хората.
22:02ч. 7 Май 2013 #50 nikolaivw Моля всички майки да спрът да си изсират децата кадето им падне и малките им келешчета да викат като изтървани в морската за тази цел са им направили междублокови площадки , морската е за отдих и почивка не за викове и насрани памперси навсякаде , а моето куче си е заплатило дана в общината димек има и то права щом плаща ще си лае......
19:28ч. 7 Май 2013 #49 дядо Тиква ribar4e, щом и ти живееш в този град, значи джунглата е тук. По-първобитно мислене не съм срещал...Нещо повече - маймунско. Защото още със стъпването си на земята човекът държи животни покрай себе си . Виж, маймуните по дърветата нямат...
19:25ч. 7 Май 2013 #48 baltzer дано да е кучешка площадка.децата си имат цяла морска градина.
19:24ч. 7 Май 2013 #47 дядо Тиква На Dekito не му обръщайте внимание. Той е социопат. Достатъчно е да се видят постовете му по какъвто и да е повод. И никой няма право да съди за домашните любимци докато целия град е населен с безпризорни кучета. Когато общинарите и набедените защитници на животните започнат да събират акото на бездомните кучета, тогава може да се поставя и въпросът за домашните. Значи покровителстваната от общината квартална глутница може да ака къде да е, да плаши бабите по вечерно време, а хулите да отнасят домашните? Няма да стане!
19:12ч. 7 Май 2013 #46 ribar4e Който иска да си живее с животни да отива в джунглата,значи е акъла му е първичен като на животните!
БРАВО НА МАЙКИТЕ И ЗАЧИТАНЕТО НА ЧОВЕКА ПРЕД ЖИВОТНОТО!
19:07ч. 7 Май 2013 #45 дядо Тиква Този въпрос не може да се поставя като "Или-или". Трябва да има достатъчно място и за едните, и за другите. Стига селяндурщина! Стига противопоставяне на принципа "Аз да съм добре, пък за Вуте ми е все тая..". При разумно стопанисване има място за всички. Някой спомена ли тук строителната мафия, която "усвои" зелените площи на Варна? И остави варненци да се дърлят за късче зеленина...
19:06ч. 7 Май 2013 #44 ribar4e Като са определили това място,да се използва само то тогава.А не,като се разхожда човек по другите алеи да няма спокойствие и отвсякъде я да лае някое куче или да ми минава покрай краката.Да не съм в зоологическа градина,там поне животните са в клетки. И стига с тези защитници,като си искат кучета да си им почистват изпражненията,а не да стъпваме по лайна само. Ами то на село е по-чисто,отколкото в града вече. В града пикаят от балконите върху прането,като имат некачествени стопани. Какво да се чудим и да искаме от прост народ!
19:05ч. 7 Май 2013 #43 chapla Аз съм родител на малко дете, от рождението си детето ми живее с нашето куче без никакви проблеми. След като кучето почина детето само поиска да вземем ново куче - децата имат нужда да общуват с животните, това е естественото развитие на човека. Не съм маниачка-кучкарка, това е нормалната природа. Ако сме достатъчно интелигентни, за да го проумеем няма да има деца, които да бягат с писъци при вида и на най-малкото кученце. От нас, родителите зависи да въведем децата си в нормалния свят, защото няма идеална чистота. Разбира се има торбички и изпражненията се събират, това също е цивилизовано, когато животното се движи в градска среда. Не виждам проблем. Може би е по-добре да се отделят 20 квадратни метра и животните да се блъскат вътре като в зоопарк!? Не знаех за това, което общината е направила, но се радвам, защото през последните години стана проблем да се разхождат домашните любимци. А по отношение на намордниците - познавам доста хора, на които с удоволствие бих сложила такъв.
18:54ч. 7 Май 2013 #42 Diva_Kotka не са прави тези майки, нямат угодия. все от някъде трябва да се почне, трябва да има такива заградени места за разходка на кучетата, защото иначе опасността би била доста по-голяма и пак щяха да реват!
17:39ч. 7 Май 2013 #41 Neva Аз пък искам да попитам колко от въпросните майки бяха на протестите срещу застрояването на така свидната им Морска градина?? Аз съм майка и бях на почти всички протести! Това, което ми направи впечатление тогава беше, че собствениците на кучета бяха много повече от майките с деца. Не виждам нищо лошо в това да има пространство за разходка на кучета, особено пък, когато въпросното е заградено. По-добре ли беше да се разхождат пуснати на воля кучета до Пантеона??? И изобщо защо толкова много се изроди този въпрос и защо за някои от коментиращите любовта към кучетата е равносилна на омраза към децата?
17:29ч. 7 Май 2013 #40 Anonimen Killer, убиец на деца, няма нужда НИКОЙ да те пита дали може да ти гали кучето, а
ТРЯБВА ВСИЧКИ КУЧЕТА ДА СА С НАМОРДНИЦИ, ЗА ДА НЕ МОГАТ ДА ХАПЯТ.
Освен това, 5 ДЕКАРА ( пет хиляди квадратни метра !!! ) са ПРЕКАЛЕНО много за разни кучета. Върви ги измери, и помисли сам, не е ли така. ТОВА е темата, а не с колко твоето тъпо куче е по-умно от всички хора на света.
И си намери работа, стига вися тука цял ден и спами новините.
17:03ч. 7 Май 2013 #39 Потребител Според мен майките не са прави.
Мястото е заградено, няма опасност да излязат. Винаги има стопани с тях. Има кошчета, където да се хвърлят отпадъците (лошото е, че са отвън, а не вътре, но така са ги направили). Мястото е леко забутано - далеч от централната част на морската градина, където са съсредоточени повечето хора и майки с деца. Не виждам какви са им претенциите. За паразитите - сигурно 95% от стопаните се грижат любимците ми да са чисти и без паразити. Това не са улични кучета.
От моя страна ще искам:
- всеки, който иска да погали кучето ми да ме попита първо, да се увери, че може и е безопасно;
- да не хвърля предмети - пръчки, топки и т.н. по него. То започва да си играе, но после детето бяга уплашено, че кучето отива към него;
- да образоват децата как да се държат към животните!
Благодаря.
Ще направя искания..не тук естествено, че е безсмислено..
16:57ч. 7 Май 2013 #38 PAIN88 Намордници се слагат само на определени породи които са доказани по - диви да ги наречем :) ама да ми сложиш наморник на хъски или мопс или Джак Ръсел си е за смях, за справка Барселона, ако видите 1 куче с наморник там аз се прекръствам на Хасан бин :D
16:55ч. 7 Май 2013 #37 miryana Декито, "Нещасници сте вие, на които кучето е по-важно от детето. Раждайте кучета тогава вашта сметка :)" - този ти коментар изби рибата...много ограничено мислене. Всеки има право на избор и не мисля, че ти ще оправиш света. Отделен е въпроса, че майките са вечно недоволни - от градини, училища, от храната в тези заведения от учителките и т.н. Дори напоследък много от тях имат претенции и в градския транспорт, че на детето ученик /1-2 кл./е редно да се отстъпва място, но това е друга тема...
16:53ч. 7 Май 2013 #36 eldi Е тука вече съм съгласна - "и ги пазете от децата"...
16:53ч. 7 Май 2013 #35 nikolaivw Ало Морето стига сте давали трибуна на малоумни задръстени майки от село ,за който морската е тяхна и ничия друга .....
16:50ч. 7 Май 2013 #34 Dekito Малко по-надолу написах какво мисля. Както са написали майките ако ще ги разхождате в града, им слагайте намордниците, обирайте им лайната и ги пазете от децата. Като не можете да го правите ги пращайте на село.
16:45ч. 7 Май 2013 #33 Потребител Ех, Dekito... до тук пишеш, пишеш, пък нищо не каза! Гледам долните ти коментари.. пак нищо!
Я кажи сега, ето, давам ти думата, какво мислиш ти по темата, ама е така, малко по-формално изкажи мнение, стига с тея лафове "на салам". Засегни реално болната ти тема, кажи проблема, предложи решение, като нормален човек! ;)
16:41ч. 7 Май 2013 #32 Dekito Killer, екологчето ми. Кучкарин :) На мен ми е смешно, че сте навирени в кучи г..з :)
16:39ч. 7 Май 2013 #31 Потребител Dekito - искрено ме забавляваш човек!! :)))))
хахахах уникален си бе пич, мега зле! В началото, признавам си, малко ме ядоса, вече естествено ме разсмиваш :)))))
16:35ч. 7 Май 2013 #30 Dekito Айде давайте още :) Нещасници сте вие, на които кучето е по-важно от детето. Раждайте кучета тогава вашта сметка :)
16:31ч. 7 Май 2013 #29 Потребител Вие пък какво се хващате на някакви коментари от сорта на "кучетата на салам".. хората (тези, които имат подобни изказвания не ги причислявам към хората) си изказват мнения, доводи, какво им харесва и какво не. А някакви нещастни същества напишат малоумното "кучетата на салам", чул го от някъде и вие срещу него. Те тези умират бавно..вътре.. от злобата си :)) Спокойно. Радвайте си се на кучетата. Те са чисти същества. Дори по-чисти от децата. Ще се намери къде да се разхождат. Кучкарите също са СИЛА! Хайде всички заедно, но не тук срещу нещастниците, а навън! :) PEACE!
16:23ч. 7 Май 2013 #28 PAIN88 Varna, да нямам деца, е и ? значи че нямам съвест и чувство за отгворност спрямо другите ли ? не ти разбирам логиката нещо... че има много кучета във Варна къде безстопанствени къде не е факт и с този "проблем" трябва да се работи съвместно а не да се караме по между си.
16:22ч. 7 Май 2013 #27 backo и да обобщим в крайна сметка:
не е важно да си за нещо, а да си ПРОТИВ нещо.
кучета, деца, цигани, инвалиди, богаташи - всички можем да си намерим място в морската, а и не само там. но е много по-интересно да се мразим и тъпчем едни други. така че давайте - за всеки, който подкрепя дадена идея, веднага да изкачат по двама против нея!
16:16ч. 7 Май 2013 #26 eldi Що за дискриминация е това? Все недоволни и все хора, които не са съгласни с нещо си... Имам 2 деца и куче. Мисля, че местата за разхождане на кучета, както и условията за отглеждането им са под всякаква критика. Значи кучето ми е желано когато всяка година си внася лептата в кметството, но какво получаваме насреща? Злобни погледи, криви забележки и какво ли още не. И защо? Защото болшинството от хората не са свикнали да отделят част от вниманието си и обичта си на друг, освен на себе си! Какви са тези часове за разхождане, какви са тези чудесии? А децата в какъв времеви диапазон могат да се разхождат?
Все луда паника за кучетата... А кой ще предпази моето куче от всичките изперкали майки, пуснали децата си безпризорно да се скитат, само и само да поклюкарят по пейките. Колко пъти от нищото изкачат дечица и се хвърлят върху кучето, без дори да попитат?... Аз какво да правя - обещетение ли да искам? Не е маловажен проблема, който е описал ПЕРДЕ - така си е. Аз също съм ставала свидетел на такива майки, които държат дечицата си да "минират" до мякое дърво... Но не съм видяла нито една да се навежда след това и да прибира!
Нямаме съзнание, това е! Кучето е част от нашето семейство, аз го приемам като такова и се старая да му осигуря това, от което се нуждае. Иначе, какъв е смисъла?
Що се отнася до коментара на Dekito, просто нямам думи! Ами да направим и мъжете на салам, че те не раждат! Ти си душевно ограбен човек... жал ми е за теб!
16:16ч. 7 Май 2013 #25 Dekito Аве не ми обясняваяйте на мен, че били безопасни и ала бала. Всички знаят колко е чиста Варна от лайната на мастойте ви. Който иска да гледа куче да си ходи на село или да си го държи у тях. Там да му сере и пикае.
16:08ч. 7 Май 2013 #24 dimitko26 Dekito, ти отдавна ядеш кучешки салам, купуваш си го от магазина като за свински. Добре че на такива като теб пушки не им дават. Неможе всичко в тоя град да е за майките и децата. Нямам нищо против, но в целия град има 2 обособени градинки за кучета и ти беснееш.
16:06ч. 7 Май 2013 #23 dimitko26 До varna: Пич, що не вземеш ти да се разхождаш м/у 4 и 5? Ти ли ще ми кажеш аз кога да изляза с кучето си. Ще правя каквото си искам, нали уж има органи, които да ме наказват!
16:03ч. 7 Май 2013 #22 Amato Майките се оплакват,че било опасно за децата им.Щели да се изплашат от кучетата и да имат страх,а те самите им го втълпяват с думите:"Ако не слушаш това куче ще те ухапе" или "Не се доближавай,че ще ти захапе ръката".Нужно ли е предварително да зараждаш страха в него,питам аз? Имам куче средна порода(Бигъл).Не минава и ден покрай не минават родители,които пушат цигари и говорят по телефоните си, докато аз се опитвам да обясня на невъзпитаните им децата да не дърпат кучето ми за опашката или да не размахват пърчка пред муцуната му.На кого да обясняваш?На майката пушеща до детето си или на детето,което се опитва да натика пръчка в муцунката на кучето ми?Къде е мястото на хората с кучетата?Цялата морска градина няма една пейка свободна.С цялата си наглост предната седмица една и съща майка всеки ден идва на полянката под Пантеона с новороденото си дете и започва да кърми.И то в присъствието на поне 5 големи кучета и още 10 малки!Какво е това ми кажете.Кажете ми това какво е ?Онзи ден минаваме с моето куче с нашийник и на повод да видим какво е развитие то одобрената от Община Варна полянка и какво да видя:оградата на полянката намачката на места дори срязана.По средата на полянката 2 майки с колички си опънали чаршафи и седнали да кърмят новородените си деца.А около тях бягат други малчогани,които се качили на бесетката и опитват да изкъртят всичко.Какво е това ? Кой нормален човек ще влезе в оградена поляка с надпис "Кучешка поляна" ще си пусне децата и ще започне на кърми? Какво е това?
16:01ч. 7 Май 2013 #21 Dekito Кучетата на салам! Като взема една пушка ... Човек ще каже, че кучета раждате. Баси мастийте :)
15:59ч. 7 Май 2013 #20 Перде varna, ти лично колко време си живял в белите държави? Или поне колко от тях си посетил?
Защото аз мога да те уверя, че в поне в 3 от "белите" държави не е така както на теб ти се иска. И това не са едноседмични наблюдения.
15:56ч. 7 Май 2013 #19 Перде Разхождам Лабрадор. От малък е край деца и редовно "понася" прегръдки и ласки от непознати деца. От малък му събирам "мините" в торбичка - най-малкото защото не искам някой да ги настъпи и да го спомене с лошо. Майките с деца се събират на лаф на едно определено място и съвсем близо сред едни дървета водят децата си за "миниране". Макар този факт да създава проблем за мен, го приемем - липса на елементарно възпитание, липса на тоалетни. Но една сутрин не можах да приема кълненето на една леля за това, че минавам с кучето в 6 сутринта през мястото където се събирали майките с деца. освен, че нямаше смелостта и възпитанието да ми го каже в лицето, не пожела да провери колко от "мините" в района са кучешки или детски. В крайна сметка реших, че въпросната лелка има труден и много ограничен живот и аз и моето куче сме й осмислили живота поне този ден. Почувствала се е един вид обществено значима, или обществено активна.
Опасявам се, че тази група възмутени майки има същата мотивация като споменатата от мен лелка. За грамотността не мога да направя сравнение.
15:51ч. 7 Май 2013 #18 varna Трябва да се въведе и време в което могат да се разхождат кучетата, например сутрин от 6 до 7 и вечер след 21. Не мога да разбера каква работа имат кучетата с децата и хората. Обучавал съм куче и съм имал куче повече от 10 години и знам, че то иска спокойствие. Не ангажирам никого с мнение просто така се прави в белите държави.Pain 88 ти сигурно си бездетен?
15:36ч. 7 Май 2013 #17 PAIN88 Прости родители - прости деца - проста държава.... аз да питам сега Вас майките с деца, къде по-дяволите искате да си разхождаме домашните любимци, а ? пред блоковото пространство не може, защото пак има люлки и ала бала ок съгласен съм / аз минавам транзит с кучето / морската градина всек и я знае, че има 1-2 места където се пускат свободно кучета. Според мен полянката до Пантеона трябваше да заградят, защото там най-често се ходи от живущите в района, но за живущите по-нагоре какво правим ?
Съгласен съм че трябва контрол, но трябва и толерантност, сългасен съм и с Killer, много деца се стичат покрей моето куче / хъски - много добродушна порода ако не се знае/ и масово питат "А кучето хапи ли ? значи има и някой който да ги е възпитал както трябва, нали ?
Май са масата повече, които изобщо не питат за нищо !
15:24ч. 7 Май 2013 #16 Intruder Кой пък каза, че тая морска градина е само за майки и деца?
15:11ч. 7 Май 2013 #15 Потребител При положение, че е прието кучетата да населяват домовете (примерно за вълците не е), то трябва да сме се научили вече да живеем с тях, да бъдем възпитани, да знаем как да се държим. Не може да се изселят всички кучета. Нека говорим реално. Кучетата живеят сред нас.
Племенницата ми е на 5. Знае как да се държи с кучета. И не прави "ВСИЧКО без разрешение". Тя е възпитана и знае как да се държи. Който не знае - да понася последствията. По същата причина ако отиде да си играе по релсите и го блъсне влак - машинистът ли е виновен ПИТАМ?!
14:56ч. 7 Май 2013 #14 Anonimen " Колко деца отиват към моето куче без разрешение? Без да знаят хапе ли или не?"
Децата правят ВСИЧКО без разрешение. За това кучетата трябва да са ДАЛЕЧ от децата, с НАМОРДНИЦИ. Твоето куче с намордник ли е ?
Относно колко били домашните ... колко "домашни" питбул-а има, абсолютно безмозъчни кучета, които като захапят, не пускат ?
14:46ч. 7 Май 2013 #13 Doni Edreva Имам малко дете (3.5 г) и сравнително едро куче (голдън ретривър), майка съм и съм забелязала, че в парковете си има места, където играят едните и играят другите и обикновено кучкарите не се бутат, където има деца и майките с децата не ходят там, където играят кучетата. Въобще в моите очи нещата са ок, но защо винаги се намират хора, които правят проблеми от едната и от другата група.
14:38ч. 7 Май 2013 #12 Потребител Anonimen - доводите ти ме накараха да млъкна за цял живот и да се скрия в дупка и да се самоубия от срам!
.. относно статистиката - за домашни кучета ли говорим?? Колко процента от тази статистика са домашни??
и отново, въпросът е в правилното възпитание. Колко деца отиват към моето куче без разрешение? Без да знаят хапе ли или не? Да го дръпнат за опашката? Няма случай естествено то да е нападнало, защото е възпитано на държание, но в повечето случаи нападението идва от грешката на хората!
Върви се образовай малко преди да пишеш, че се излагаш!
14:33ч. 7 Май 2013 #11 Anonimen Killer, ходи се Kill-ни някъде, моля ти се !
"ПЪРВО - децата ги е страх, заради възпитанието от родителите им! Не защото реално някое куче е направило нещо!"
Почети малко статистика
1. Нападения на кучета над хора СЕ УВЕЛИЧАВАТ с всяка година.
2. Над 2/3 от нападенията са НАД ДЕЦА !!!!!!!!!!!!
14:28ч. 7 Май 2013 #10 Потребител "До сега те продължаваха на долу по алеите спокойно и безопасно, но дали ще е така, ако първото нещо, което изникне пред техните детски очи, са дозина кучета, па макар и с придружител?" - ПЪРВО - децата ги е страх, заради възпитанието от родителите им! Не защото реално някое куче е направило нещо!
ВТОРО - Pedro го каза - кой ще гледа куче с паразити и болести?!
ТРЕТО - най-важно - Мястото е ОГРАДЕНО! няма опасност за децата.
Аман от майки, които възпитават погрешно децата си...
14:22ч. 7 Май 2013 #9 Стефанов половината, които сте писали по-долу май не сте прочели внимателно. Жените нямат против наличието на площадка, а са против нейното място, на което е изградена.
Редно обаче, е да не бъдат само критикуващи и да посочат къде те виждам мястото на такава площадка. Нека има и малко градивност в цялата история.
14:00ч. 7 Май 2013 #8 dimitko26 Майките са мафия, и кучетата имат права :)
13:59ч. 7 Май 2013 #7 DiP Това е група "неграмотни майки", и мързеливи, щото им тежи да мръднат малко встрани.
По отношение на изпражненията и тяхното събиране - колко от тези майки събират "съкровищата" на съкровищата си в пликче, което впоследствие изхвърлят на определено място?
13:55ч. 7 Май 2013 #6 pedro Dekito, мастий си ти. Това е за разходка на домашните животни, а не уличните помияри. Паразити, болести и подобни глупости е силно преувеличено. Кой ще гледа животно в къщи и няма да се погрижи за лечението му? Заградили са място само за хора с кучета, ще пускаш децата си там ли? Тях за кучета ли ги имаш? Можеш да си го разхождаш из целия град, а животните къде?
13:49ч. 7 Май 2013 #5 Dekito Всички мастий на салам. Ако трябва да избирам между дете и куче - избирам детето. Аман от прости защитници на животните!
13:48ч. 7 Май 2013 #4 steling Потресените майки, а ние къде да се разхождаме животните? За какво му плащам данъци и такси на кучето. Детаца ви ще си играят навсякъде, а при кучетата " В ЗАГРАДЕНОТО" няма да ги пускате. Сега по-хубаво ли е кучета, деца и коне и всякъкви други видиве на едно място?
13:44ч. 7 Май 2013 #3 pedro Тея майки цялата Морска искат за себе си, някаква група преди време искаше да се изкоренят защитен вид дървета в Морската, защото чели някъде че листата им били отровни и децата им щели да ги ядат!
13:42ч. 7 Май 2013 #2 Hunter В градинката зад Медицински университет има подобна площадка, може би вече повече от година.
За съжаление вони на кучшки лайна, а от тревата няма и помен. Дано и с тази не се случи така
13:41ч. 7 Май 2013 #1 ozi Морето, забелязахте ли обновената алея?
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Неделя, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Неделя, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Черно море разби ЦСКА 1948
Неделя, 24 Ноември 2024 17:27
Черно море разби като гост ЦСКА 1948 с 4:0 в мач от 16 кръг на първа лига.
Головете за „моряците“ отбелязаха Клаудиу Кешеру, Виктор Попов, Брено Тейшейта и Дуду.
Черно море вече е с актив от 31...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Неделя, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Неделя, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Неделя, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Неделя, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Неделя, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Неделя, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Неделя, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|