Екстремен пазар във Варна: Пешеходци сноват между колите заради хипермаркет
Огромен наплив от пешеходци буквално блокира от два дни и без това натоварения бул. „Осми Приморски полк“ до стадион „Варна“. Ежечасно десетки възрастни, а и по-млади варненци, пресичат опасната пътна артерия на път за новооткрития там хипермаркет, видя репортер на Moreto.net.
Хората на практика лавират и притичват между засилените автомобили, а понякога дори изчакват да се освободи пролука за преминаване насред пътното платно. На мястото все още стои светофарът за пешеходци, който така и не проработи от монтирането си досега. Дни след пускането на обекта в експлоатация обаче, на пътя за „Виница“ няма и пешеходна пътека. Така, стотиците хора, тръгнали на пазар, ползват пролуки в храстите между двете платна.
Единственият начин за безопасно пресичане пък е потокът от пешеходци да преминава през подлеза на кръстовището с бул. „Васил Левски“. Натоварени с тежки торби с покупки обаче, почти всички клиенти, придвижващи се пеш предпочитат да пресекат натоварения булевард, вместо да удължат маршрута си с почти 500 метра.
Припомняме, че в последната десетдневка на май, на сесия на Общинския съвет кметът Иван Портних заяви, че е издадена заповед за премахване на светофара до строящия се тогава търговски обект. По думите му в действителност монтирането на уредбата се е оказало недоразумение, въпреки съгласуването с КАТ. Според градоначалника, на мястото по-удачно би било да има надлез или подлез за пешеходците.
Монтирането на новия светофар предизвика гневни коментари сред шофьорите през пролетта. Основните притеснения на десетки живущи в района, както и във вилните зони и квартал „Виница" бяха, че ще се образуват допълнителни тапи в пиковите часове.
Водачите се жалваха също, че заради наклона на пътя в тази отсечка е абсурдно да има светофар, особено през зимата. По пътния участък преминават и автобуси на градския транспорт, които няма да могат да изкачват баира ако трябва да спират на това място, категорични са хората.
|
Коментари |
21:07ч. 14 Октомври 2017 #27 Име(nick) Вместо да се хабят пари за раждясали метални контрукции или да се копае най-удачно е пешеходна пътека.
20:36ч. 14 Октомври 2017 #26 Перде Да съм писал някъде да не се спазват правилата?! Дори напротив, държа да се спазват. Няма пешеходна пътека - няма пресичащи пешеходци. Не мисля, че е удачно да се прави пешеходна пътека на това място , заради искащи да си съкратят пътя пеша до Кауфланд. А подлез и надлез може да се направи, но да си го плати Кауфланд, а не с общински пари.
17:59ч. 14 Октомври 2017 #25 Име(nick) Перде това което казваш е едно.Глупаво е да се зпазват правилата за шофиране.Кой си ти да се оплакваш че има пешеходна пътека там или другаде?При пешеходна пътека работата ти е да видиш има ли някой от двете страни и ако има да намалиш и да ги изчакаваш да пресекат.Ако това да не спазваш правилата не ти харесва спокойно можеш да си предадеш книжката и да вървиш пеш.
17:18ч. 14 Октомври 2017 #24 DenisStoyanov 831 Освен ако влезеш от Студентска си има доста добър начин да си стигнеш до там. 300-400 метра не са много да извървиш че да прекосиш нормално. Ама това че гъзарите от 3-те високи блока ще си счупят краката да го извървят е друг въпрос. Има 5-6 малки магазинчета около тях, Билла точно до тях и т.н. Аз не знам честно казано някой човек да ходи до Кауфланд да си купи 1 хляб или 2 печени кебапчета... Това е точно до университета има безброй много магазини, закусвални и т.н.
15:10ч. 14 Октомври 2017 #23 Перде 831,
глупавото е заради личното удобство на някой да караш останалите да се грижат за безопасността му.
И преди да си продължил с глупостите - аз съм относително редовен клиент на Градски транспорт.
13:08ч. 14 Октомври 2017 #22 osem.tri.edno Глупаво е някой да казва на друг къде да пазарува.
Глупаво е да казваш, че до Кауфланд се ходи само с кола, така може да е в Германия, но тук подобни магазини са насред града.
И извън конкретния казус- в някои коментари прозира просташката автоталибанщина, която е много сериозен проблем за съвместния ни живот. Както са го подкарали някои, бебетата им ще почнат да се раждат с джанти, не с крачета. България като цяло е част от ориенталската култура, в която е унизително да вървиш пеш, признак на нисък социален статус, Е, в Швеция може внучката на краля да ходи на лекции пеш или с колело, а тук внучката на Гроздьо Гроздев от с. Гроздьово смята, че й е под нивото да повърви малко.
12:08ч. 14 Октомври 2017 #21 Sheldon tatyana1 никой не е длъжен да осигурява достъп ТОЧНО до този магазин. Има достатъчно в квартала, на който не му е удобен. Пешеходен достъп има и това, че на някой му било далече е несериозно. Всъщност аз не съм протива надлез или подлез, но да се блокира главен булевард с такъв наклон със светофар и то заради магазин е меко казано безумно.
11:21ч. 14 Октомври 2017 #20 tatyana1 Не знам за конкретното място дали има голям поток пешеходци и без магазина. Обаче в целия град и в София(в другите не съм ходила скоро) се наблюдава стремеж за осигуряване по- добри условия за автомобилите за сметка на пешеходците. Не знам как се придвижват трудноподвижни, инвалиди и майки с колички. Или смятате че всички трябва да се качват на коли даже за да изминат 500м, а ако не- за наказание трябва да обиколят още 2*500 за да пресекат безопасно?
10:15ч. 14 Октомври 2017 #19 Перде Не се сещам за цивилизован град, където можепш да стигнеш пеш до летището.
А в случая с нашия Кауфланд има възможност да стигнеш до него пеш и безопасно, но проблемът е, че има хора, който ги мързи да стигнат БЕЗОПАСНО до него. И всички трябва да се занимаваме как да ги улесним в безрасъдното им поведение.
Ситуацията с Метро е подобна, но не е открит отскоро и няма толкова много пешеходци. Съответно никой не иска подлези и пешеходни пътеки към него.
09:50ч. 14 Октомври 2017 #18 Перде 831,
имаш безопасен начин - качваш се на колата и стигаш до Кауфланд безопасно.
Това, което се опитваш да внушиш за "цивилизованите градове" съвсем не е вярно.
07:06ч. 14 Октомври 2017 #17 osem.tri.edno Въпросът е елементарен- във всеки цивилизован град трябва да имаш безопасен начин да отидеш пеш от точка а до точка б. Би трябвало да важи и за българските градове.
01:11ч. 14 Октомври 2017 #16 Buuum Само 50м. по-нагоре, над бензиностанцията на "Петрол" има изграден автомобилен подлез с 3-три ленти. Възможно е да се направи двулентов с алея за пешеходци, отделена с подходяща преграда от пътя.
00:18ч. 14 Октомври 2017 #15 Sheldon Напълно подкрепям Очо... Това не е квартален магазин. На който не му е удобно да не ходи там. Никой не е длъжен да осигурява пешеходен достъп до там на място, на което на пешеходците им скимнало.
23:45ч. 13 Октомври 2017 #14 Очо Прочетох всичко. Всички сте прави донякъде... Доникъде! Кауфланд, не е кварталното магазинче! Какви светофари??!! Що за глупост?(това са го искали от Кауфланд, вероятно!)
Какви, подлези и надлези очаквате?? Вие да не сте луди? Всички! Подчертавам, Всички!Никакво пресичане на булеварда, по никакъв начин! Който иска Кауфланд, да
се качва на колата и "готово"! За всички останали, има магазини в квартала!
Към moreto.net . Карате ме, да пиша в текстов файл и после да копирам... Пиша "директно на страницата" и при "обновяване на страницата" всичко,
написано от мен изчезва.. Не че много пиша, но все пак..!
21:53ч. 13 Октомври 2017 #13 osem.tri.edno Става дума за човешки живот. Нещо трябва да се направи.
В коментарите се долавя една откровено тъпа нотка "Остави ги тез' , да ги ядат кучетата, тръгнали за евтини банани". Стига да са качествени, предпочитам евтини банани пред скъпи. И всички пазаруваме във веригите, колкото и на пет човека да им е мъчно за кварталната гнусна барака бакалия на бай Гроздьо.
Поздрави за новата придобивка на пазаруващите.
18:40ч. 13 Октомври 2017 #12 DenisStoyanov Бахти мързелите бре. Я се разходете и си пресечете както трябва малко по надолу и спрете тия малоумни статии...
18:38ч. 13 Октомври 2017 #11 Mitko Ivanov Всеки който иска там надлез или подлез, просто не живеят на близо и не ходят там пеша. Трябва само светофар и зебра.
Моля ви, прочетете тази статия "Защо подлезите не са добра идея"
(виж линк...)
17:44ч. 13 Октомври 2017 #10 Tosh Надлез е най-доброто решение. А отдолу висока ограда /1.5м - 1.7м ,че да не може да се прескача/
16:09ч. 13 Октомври 2017 #9 5К21 Моля общината да монтира веднага висока разделителна ограда, направена от дебели железа, преди да са убили някой клиент на хипермаркета! Свегофарът на Терапията го сложиха едва след като убиха трима души. Моля не повтаряйте същата грешка!
15:54ч. 13 Октомври 2017 #8 plamdin Е... важно е да го открием, пък хората - "кучета ги яли"...
15:32ч. 13 Октомври 2017 #7 djori По тава време а и цели 6 месеца става много хлъзгаво и заснещено така че хора пазете се от колите и автобусите на 3-4 метра посмъртно не може да се спре
при една скорост от 50 км
14:36ч. 13 Октомври 2017 #6 Жана Илиева Днес – ха за евтини банани, утре – ха за евтини тикви и кратуни. Откакто през април поставиха светофара и спряха пускането му, до сега щеше да се изгради половината подлез. Мисля, че даже Кауфланд трябва да си го платят, след като имат пари да строят нови магазини. Там не е удачна нито пешеходна пътека, нито надлез. Пенсионер не можеш го накара да се качи на надлез. Той е „възрастен и го болят краката“. За него няма правила и пресича даже през преградите, които са поставени в средата на булевардите. Господа умници, като стане поледица, по тоя баир нито можеш да спреш на място, нито можеш да тръгнеш по нанагорнище с кола. Който не е пътувал по този път зимно време, той не знае колко е голям наклона. На всичкото отгоре знаем как се почистват пътищата. И при една пешеходна пътека или при един светофар - какво би станало зимно време при заледен път: много ударени коли и много блъснати пешеходци. Ами тоя надлез зимата на него ветрилник, как ще се преминава като се заледи????
Като се продава такъв парцел за такова строителство, е редно да се помисли с инвеститора какви да бъдат комуникациите – пешеходни, автомобилни, други. А не като пуснат евтините банани и се юрне народа да се чудим как да ги спасяваме тези пусти пешеходци.
Nestinarka, пътеката на Лора, е нищо в сравнение с това което ще се случва на една пешеходна пътека на това място.
14:12ч. 13 Октомври 2017 #5 nestinarka Тук не става въпрос само за пазаруването в Кауфланд. Става въпрос за връзката между двата квартала. И преди изобщо да има идеята за Кауфланд на това място, на мен редовно ми се е налагало да пресичам между двата квартала. Обиколката през подлезите долу ми костваше около 8-10 минути. Утъпканите пътечки между храстите си ги има от години - просто хората, преминаващи от там не винаги имат 10 излишни минути да обикалят.
14:04ч. 13 Октомври 2017 #4 DoubleD Кауфланд да си платят за един надлез...иначе скоро ще има някой блъснат там.
13:43ч. 13 Октомври 2017 #3 Equilibrium Големите аристократи и баровци от Чайка и Траката заляха хиперматкет Кауфланд да напазаруват по-тънко ! Къде е новината ?
13:24ч. 13 Октомври 2017 #2 Перде Голям проблем!!
На когото не му се обикаля, може да посети Била. Но тъй като Кауфланд е открит скоро, тълпи "екскурзианти" са тръгнали да го "разгледат". Разбира се, с минимум усилия и разходи, че да не се минат с нещо.
13:02ч. 13 Октомври 2017 #1 nestinarka Наклон, наклон, колко да е голям наклона - не по-голям от прословутата пешеходна пътека "на Лора".
Ако сравняваме, пешеходната пътека на Лора е по-опасна и по-ненужна, защото на 50м от нея има подлез.
А за пресичането на пътя към Виница без пешеходно съоръжение в момента има един единствен начин - ходиш надолу, пресичаш на светофар бул Левски, после минаваш през подлеза на спирка Явор, после ходиш още известно време, пресичаш през подлеза под ОМВ, после изплезваш език по баира нагоре.
Не съм убедена, че нужното пешеходно съоръжение на това място е точно светофар, но определено има нужда от решение на въпроса. И ако в момента няма проект и възможност за подлез или надлез, то нека на първо време да бъде светофар.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Днес, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Днес, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Днес, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Днес, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Днес, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Днес, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изложба "Утрото идва навреме "на Надя Енчева във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:57
На 3 декември 2024 г. (вторник) от 18:00 ч. "Nicotea – склад за култура" ще отвори вратите си за новата самостоятелна изложба на Надя Енчева.
Подготвила изящна колекция от 22 платна - масло и акварел,...
| |
|
Два района без вода днес във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:27
Два района са без вода във Варна поради аварии, съобщиха от ВиК-дружеството.
В местност Манастирски рид осъмнаха без вода. Очаква се водоподаването там да бъде възстановено до 13 часа.
Без вода са в...
| |
|
Президентът Румен Радев пристигна на официално посещение във Виетнам
Днес, 24 Ноември 2024 10:25
Президентът Румен Радев пристигна на официално посещение във Виетнам, придружаван от съпругата си Десислава Радева, по покана на виетнамския си колега Лъонг Къонг. Държавният глава беше посрещнат с почести...
| |
|
Проучване: Чревният микробиом може да се предава от човек на човек
Днес, 24 Ноември 2024 09:39
Учените доказаха, че колкото повече време хората прекарват заедно, толкова по-сходен е съставът на техния чревен микробиом, дори ако не живеят в едно и също домакинство, съобщава сп. „Нейчър“. Чревният...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|