Глоба за джипито, ако не ни повика за профилактичен преглед
„Общопрактикуващите лекари ще бъдат глобявани, ако не ни викнат на профилактичен преглед, който ни се полага по линия на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК)”. Това съобщиха за „Монитор“ от осигурителната институция.
„Преди това обаче комисия от касата ще изготви по-прецизен ред от досегашния,в който ще се описва точно по какъв начин джипитата ще канят записаните в пациентската им листа за годишните профилактични прегледи“, поясни говорителят на касата Багряна Маркова. В Закона за здравето сега е казано, че лекарят е длъжен да извика пациента на такъв преглед, но не е ясно точно как ще става това. Това е и основната причина, поради която хората масово не се явяват. НЗОК ще следи прецизно дали хората се възползват от прегледите. Санкциите с пропуснато явяване също могат да бъдат увеличени. Сега за първо неявяване глобата е 50, а за второ 100 лева.
Тези суми са регламентирани също в Закона за здравето. Въпреки това по информация на касата към момента няма нито един санкциониран. „Повечето от хората биха отишли на преглед, но не са наясно кога какво им се полага. Ако пък чуят мимоходом, скоро забравят, коментира председателят на пациентски организации „Заедно с теб“ Пенка Георгиева и допълни, че това се отнася за половината от здравноосигурените, най вече тези, които работят. Според Георгиева преди НЗОК да въведе каквито и да било санкции, трябва да проведе широкомащабна и продължителна кампания, за да са наясно хората с профилактичните прегледи, които им се осигуряват безплатно срещу техните осигуровки. Като санкция за пропускането им може да послужи лишаването от едно направление за безплатен преглед. Този вариант е обсъждан в работната междуведомствена комисия „Обществено здравеопазване“ към Министерството на здравеопазването, която заедно с други четири работи по избистряне на новите здравноосигурителни модели, предложени от здравния министър Кирил Ананиев, поясни Пенка Георгиева, предаде monitor.bg.
По данни на НЗОК близо една трета от здравноосигурените, което прави 38%, ходят при своя личен лекар само когато са болни и им е необходим болничен или искат направление за специалист. Същевременно касата не следи кой ходи на осигуряваните от нея профилактични прегледи и кой ги пропуска, както и не санкционира нито общопрактикуващите лекари, нито гражданите. Към момента тя само обработва информацията от ползваните профилактични прегледи колкото да плати на медиците, които са ги осъществили. От Българския лекарски съюз коментираха, че бумащината, с която касата затрупва лекарите, често пъти отказва хората да чакат на опашка, за да си направят профилактичния преглед или да получат направление за него при специалист.
|
Коментари |
22:35ч. 3 Ноември 2018 #41 Име(nick) Иначе бълва глупости отново.
Оплаква се от здравната система как нямала пари пък не иска да плаща.Мисли че в другите държави консумативите не им се прилага ддс или че не са многократно по-високи вноските.Но тук и е скъпо.В такъв случай Нинке какво правиш?3 коли некадърна работна етика дете в университет и другите разходи които всички си плащат а не само ти.
Много ми бе смешно изказването за онези сезони работници на 6 месеца договор.Да си хванат работа и за другите 6.Хем опит имат хем винаги има къде да отидат камериерки готвачи сервитьори и пдобни от сезони работи.Както и в агрономията търсене винаги има.Ти описа човек който буквално спира да работи сяда на земята за 6 месеца и се оплаква.Или с други думи си се видяла в огледалото.
22:29ч. 3 Ноември 2018 #40 Име(nick) Нина прводач?И за пари и данъци се оплаква?Та тя ако не хабеше толкова енергия да капитализира думи щяло и нещяло щеше и 3000 лв заплата да получава.Ако става за нещо де.Особенно с важни документи или в телевизията.
16:47ч. 3 Ноември 2018 #39 pecata А пък това за ранното пенсиониране огромна тъпотия. Нали знаеш, че има значения какво работиш. Ако искаше да се пенсионираш рано да беше станала полицай, военен или миньор.
А ти какво си избрала. ПРЕВОДАЧ. И как не можеш да си намериш работа и все ревеш за пари не ми е ясно. Един преводач и то само с гимназия в E-motive взима 1200 лева и то стартово.И ако ставаш и си оправен се расте. По кол центровете постъпват на 800 лева чисто и то отново стартово. Или не ставаш за преводач или не се вписваш и ти бият шута след някой друг месец.
16:44ч. 3 Ноември 2018 #38 pecata Въртя го, сука го и накрая пак стигна, че не искаш да плащаш нищо. Даже сега вкара и семейното облагане. Тоест искаш цялото ви семейство да не плащате за нищо. После защо съм ви наричал кърлежи.
ОК, няма да плащате данъци и осигуровки. Само че за да имате достъп до здравната система ще сте ЗАДЪЛЖЕНИ да минавате на 6 месеца профилактични прегледи и да спазвате СТРИКТНО календара за ваксиниране. Нали ти казах права и задължения. Едното върви с другото. И след като не плащате данъци не мисля, че трябва да имате право да гласувате. Който плаща той поръчва музиката.
14:15ч. 3 Ноември 2018 #37 redplane Явно аз не го разбирам това за социалната държава. Както и това защо държавата трябва да ти дава пари. В смисъл всички ние сме държавата. За да даде на мен, тя преди това трябва да вземе от друг. Но това са си мои виждания и аз имам право на тях , както и ти имаш право на своите. Другите неща, за акцизи, аптечки, грайфери пожарогасители , профилактични прегледи и т.н. се наричат ред и законност. Да, има има много други проблеми, но не трябва само защото имало по-важни неща да се неглижират други. Съветвам те да се запознаеш с Теорията на счупените прозорци. За днес ми стига толкова. Отивам да пия една бира навън, така че приятен уикенд на всички
13:45ч. 3 Ноември 2018 #36 Nina ДОМАКИНСТВО означава не само децата,а и безработните, и пенсионерите с пенсии под прага за бедност,защото тях ги издържа някой РАБОТЕЩ и след като държавата не му дава пари,му дължи ДАНЪЧНИ ОБЛЕКЧЕНИЯ в размер на издръжката,която този работещ трябва да осигури на ДОМАКИНСТВОТО СИ!Това се нарича СОЦИАЛНА държава и тя трябва да е най-вече за РАБОТЕЩИТЕ,защото те издържат деца,пенсионери,безработни и инвалиди! У нас най-драстично НАМАЛЯВАТ работещите и за това конкретна вина имат и данъчните, и “здравните” закони! Конкретните мерки,много специалисти обясняват,как точно да стане,но ПЪРВО трябва да променят целия принцип на здравната система,т.е. да я извадят от Търговския закон!Няма кадри,спешна помощ в ужасно състояние,възлови болници се рушат,тоалетните и таваните текат като реки от последния до първия етажи,те се захванали с профилактичните прегледи,защото ТАМ има шанс за събиране на глоби! ИДИОТИ!!!!Както с пътищата,повечето са като след бомбардировка,те се захванали да мерят грайфери и да тарашат за аптечки и пожарогасители...Държавата се тресе от корупция на ВСИЧКИ нива,те се захванали с акциза на наргилетата и тютюнопушенето!И това,че такива като Червеното Самолетче не разбират,какво трябва да се случи,НЕ Е СТРАШНО!Страшно е,когато управляващите НЕ разбират или направо си е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ,ако избиват народа умишлено с писане на ГЕНОЦИДНИ закони и налагането им с полицейска и данъчна РЕПРЕСИЯ!!
ТРУДНО Е да се направят ЧОВЕШКИ данъчни,пенсионни,здравни и социални системи,но може да стане,ако ни управляват ЧОВЕЦИ,а не неизлечимо болни от алчност БАНДИТИ!
13:25ч. 3 Ноември 2018 #35 redplane Ами като изключим това за необлагаемия минимум нищо не каза. В смисъл единствено в първото изречение казваш нещо конкретно. От там нататък все едно слушам телевизора. Като си толкова информирана кажи какви са конкретните мерки, които се предлагат от специалистите. Какви са стъпките? Запознай ни и нас.
Аз лично не съм съгласен с необлагаемия минимум. Необлагаем доходи само за семействата, които имат дете с уврежадане и за човек в неравностойно положение. Стъпаловиден данък твърдо ДА, даже няколко пъти ДА. Обаче не мога да приема, че здрави и прави хора не трябва да плащат данъци и такси и да бъдат издържани от другите, точно като циганите. Това е като другата глупост ББД.
13:13ч. 3 Ноември 2018 #34 Nina Не аз,експерти ПРЕДЛАГАТ,но ГРОБ забраняват със закони!ДАНЪЧНА система- подоходно облагане с НЕоблагаем минимум на ДОМАКИНСТВО!ЗДРАВНА система,с достъп на ВСИЧКИ НУЖДАЕЩИ СЕ,така че да не умират хора БЕЗ лечение,няма значение дали ще е една каса или много,в различните държави е различно,но ГРАЖДАНИ лишени от здравни ПРАВА в другите държави от ЕС НЯМА!!!!ПЕНСИОННА система,в която да не може някой работил 20-25 години,защото имал привилегията да се пенсионира рано и да получава висока заплата от данъците НИ,да получава ЗНАЧИТЕЛНО по-висока пенсия от този работил 35-40 години!Може да не ви се вярна,но независимо от различията,в ДРУГИТЕ държави принципите са ТАКИВА!Само в България ,на тази територия виреят такива НЕНОРМАЛНИ закони,защото унищожиха ДЪРЖАВАТА и го направиха НАРОЧНО!
12:20ч. 3 Ноември 2018 #33 redplane Значи така и не разбрах какво предлагаш. Нищо конкретно не предлагаш. Отново едни и същи лозунги, но поне този път си кратка. Очаквах да кажеш каква трябва да е вноската, как трябва да е разпределена, някакви конкретни идеи и предложения. По нищо не се отличаваш от политиците. Затова и от време на време те наричам Нинова.
12:12ч. 3 Ноември 2018 #32 Nina Червено самолетче,КОЛКО още трябва да се увеличи смъртността в България,вече сме на ПЪРВО място В СВЕТА,за да разберете,че цялата здравна,данъчна и пенсионна система СА СБЪРКАНИ,ама изначално СБЪРКАНИ! И за РАБОТЕЩИТЕ социалната държава е забранена със закони!Трябва да спрат тези модели още ВЧЕРА и ако са некадърни ,ДА СЕ МАХАТ! Има кадърни хора в България,които знаят, как трябва да бъде,но НАРОЧНО не ги допускат до властта,защото на ТЯХ така им ХАРЕСВА!Жертвите на създадения от тях ГЕНОЦИД не ги вълнуват!
11:40ч. 3 Ноември 2018 #31 redplane Ами признавам си аз нищо не ти разбрах :)
Все от някъде трябва да дойдат парите за здравеопазване. Или от вноски и ако не стигат то от ДОД. Тъй като всички такси са от нашия джоб няма одобенно голямо значение.
Уточни ако обичаш с по-малко и с по-прости думи какво точно искаш и какво предлагаш :)
11:36ч. 3 Ноември 2018 #30 Nina И понеже сте много ДОВОЛНИ от модела на осигуряване,а той се тресе от НЕСПРАВЕДЛИВОСТИ,ще ви посоча САМО ЕДНА! Доста хора имат работа за 5-6 месеца в годината,което значи,че в зависимост от заплащането,плащат за тези 6 месеца минимум ДВОЙНА на здравната минимална осигуровка,т.е за тези месеци внасят достатъчна на сумата за безработните за ЦЯЛА година.Когато са без работа и няма КОЙ да им плати здравна осигуровка,след три месеца остават БЕЗ здравни права,нямат право на обезщетение на борсата,защото и там вдигнаха изискванията за него и с 6 месеца работа в годината,НИКОГА не се класираш за там,няма и КАК да икономисаш пари за шест месеца работа на МРЗ,така че и данък здраве да плащаш,когато НЯМАШ ДОХОДИ!ОБОБЩЕНО,тези хора,които никак не са малко,основно сезонни и земеделски работници,внасят,т.е ФИНАСИРАТ НЗОК,но са ВИНАГИ БЕЗ ЗДРАВНИ ПРАВА,т.е положението им е същото като на вечно неработещите цигани,които не са внесли и една стотинка! Тези хора дават пари,макар и постоянно и са остевини БЕЗ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ! Ама нищо,по-добре да ги изтребим,ама после да не реват работодателите,че нямало КОЙ да работи,защото те измират или се спасяват в други държави като работят за чужди икономики!
11:17ч. 3 Ноември 2018 #29 Nina Само ще ви дам пример,как се регистрират болниците в нормални държави - като нон профит дружества,което значи,че НЕ ПЛАЩАТ данъци,ако имат повече приходи са ДЛЪЖНИ да ги инвестират в заплати на работещите, нова апаратура и консумативи! Не знам дали разбирате,че е безобразие да се издържа здравната система от данъците ни,и след това държавата да иска “печалба”,която отново да облага с данъци!Май наистина не разбирате,че чрез здравеопазването в България ви карат да плащате ДАНЪК върху ДАНЪКА,един път плащате данък за издръжка на системата,а след това ви вземат данък ВЪРХУ данъка за ДОплащане,лекарства и прочие!Вторият данък се плаща като щракат касови апарати в болниците,чудо НЕвиждано в нормални държави!Много техника има в болниците в други държави,техника свързана с диагностика и лечение,но касови апарати НЯМА!А ако не платите ПЪРВИЯ и ВТОРИЯ данък,ви оставят със сигурност да пукнете,не че и ако платите,ще ви излекуват....Това е здравен ГЕНОЦИД,разписан с данъчно-наказателни закони и жестоко приложени по най-търговския начин!Който иска да го разбира,другите да продължават да се радват на ГРОБарите,те НИКОГА няма да изгонят търговците от храма на здравеопазването,защото са ВЪТРЕ в схемата и ТЕ осигуровки НЕ плащат,но се лекуват от НАШИТЕ пари в правителствена болница абсолютно БЕЗПЛАТНО!Ама нищо,защитавайте ги,в края на краищата здравето на целия народ НЕ Е ВАЖНО,ще избиваме бедните и безработните,другите ще плащат,но пак ще измират и инвалидизират БЕЗ нормално лечение “защото нямало пари”,но важното е управляващите и слугите им да са живи здрави,цялата нация съществува,за да благоденстват ТЕ!
11:17ч. 3 Ноември 2018 #28 Nina При МРЗ здравната осигуровка е 40.80лв,при 2600лв. –максимума за осигуряване е 208 лв.,никой още не е плащал на 3000лв. За безработните е 20.40 лв.,догодина се вдига,предполагам,защото доходите на безработните “се вдигат”,нали знаете,само в България може да ти начисляват данъци при НУЛЕВИ доходи!При 900 лв. заплата здравната осигуровка е 70лв.!!!! Това за “компетентния” с 900лв. заплата!Май НИЩО не разбирате,какво ни готвят! Но като ви тресне,ще се сетите,какво съм писала,между другото предупреждението не е мое, а на хора,които са ВЪТРЕ в системата и много добре разбират,какво ни готвят! Не знам,как да обясня на конете с капаци,че здравната система НЕ ТРЯБВА да е нито чисто финансова,нито данъчно-наказателна,а трябва преди всичко да е ЗДРАВНА!НИКЪДЕ в света няма болници и лекари регистрирани и работещи по търговски закон и това е защото здравната система НЕ Е ТЪРГОВСКА!Никой не знае колко човека ще се разболеят и от какво точно ще се разболеят и колко пари ще им трябват за лечение,затова е сложно да се направи точно изчисление!?КАДЪРНИТЕ управляващи успяват да финансират една такава система като използват ВСИЧКИ данъци и НЕ ЛИШАВАТ ХОРАТ от здравеопазване,когато им е необходима!НЕкадърните управници ЛИШАВАТ хората от здравеопазване и ги ИЗБИВАТ по този начин!
10:52ч. 3 Ноември 2018 #27 redplane Татяна вноската при 1000 лева заплата вноската е 42 лева от работника и 48 са от работодателя. Няма как при такива вноски да имаме качествено здравеопазване. Заплатите са ниски, а и като добавим кражбите и източването картинката е ясна.
Безработните плашат пълните 8 процента и идва към 24 лева на месец. Може би не е лоша идея държавата да поеме 4,8 процента, а останалите 3,2 от безработния.
10:34ч. 3 Ноември 2018 #26 tatyana1 Варна, Я смятай пак! При таван 3000 лв за догодина максималната вноска е 240лв(8%) на месец - 60% на 40% за работник и работодател. Някъде към 50 лв ще е минимума за самоосигуряващ се или минимална заплата.
09:53ч. 3 Ноември 2018 #25 pecata Забравих НАЙ-ВАЖНОТО. Същия този човек има мечта. Тази мечта е да плаща 0,0лв здравни осигуровки и 0,0лв данъци. За да стане това тя иска вдигането двойно и тройно данъците на други хора. Визирам себе си. Същевременно е наясно, че това единсвено компенсира освобождаване от такси на една част от хората и реално няма да доведе до приходи в хазната или касата. Тоест няма да доведе до повишаването на качеството на услугата. Здравеопазването пак ще кофти, пенсиите пак ще са ниски. Но за нея това няма знчение. Нали е без пари. Зад всички тези постове се крие една огромна болка. Тази болка идва от това, че тя е дала някави пари за нещо.
09:41ч. 3 Ноември 2018 #24 pecata Варна, как при 335 лева вноска за здравни и пенсионни ги докара 900 лева заплата не знам. Нещо аритметиката ти куца страшно. Както казах 335,40лв здравни, пенсионни и още някакви глупости(мога да ти изкарам по параграфи и със съкращенията ако държиш) и 2304,56лв данък общ доход. Дали срещу тия 335 лева на месец ще получа нормална пенсия и качествено здравеопазване. Под нормална пенсия имам предид поне да си избия дадените пари за 30 години. Съмнявам се това да стане. Аз и не разчитам. Дано поне да има за възрастните хора.
Мнението ми за “кърлежа” не се базира само на долните постове, а на доста повече.
Кърлеж наричам човек, който през цялото време реве и мрънка по абсолютно всякакви въпроси. Най-вече здравеопазване. Когато обаче трябва да отиде на БЕЗПЛАТЕН профилактичен преглед надава вой до небесата. Било ТОРМОЗ.Отказва ваксини и не говоря за грипни, които са си малко ала бала и са по избор , а говоря за АБСОЛЮТНО всяка една ваксина. Само че като се разболее всички трябва да го лекуваме. Кърлеж наричам човек който е твърдо против аптечки, пожарогасители и други подобни неща в автомобилите, защото тези задължения са един вид ГЕНОЦИД. Как наричаш човек, който се олаква от високите цени на горивата мръсния въздух, но пък всеки член на семейството си има кола. И въпреки всичко пак се возим в автобуса. Няма лошо. Всеки има право на избор и да живее както намери за добре. Както се казва "Каквото сам си направиш, друг не може."
Така че си държа на определението кърлеж.
08:07ч. 3 Ноември 2018 #23 Варна pecata, ще те разочаровам. Това са ти общите удръжки, вкл. и ДОД. Хайде, виж цифрата на здравните- я има, я няма 40- 50 лв. Заплатата ти е около 900 лв. За една година имаш здр. осигуровки около 500-600 лв. Те и за теб са доникъде, човече! Какви кърлежи те тревожат. Чети си фиша и не се пали.
22:49ч. 2 Ноември 2018 #22 pecata корекция. пенсионни+здравни+още някакви други глупости са 335,40 лева :) :) :)
22:12ч. 2 Ноември 2018 #21 pecata Нина, ето ме. Преполагам че мен визираше като единия от двамата. Знам че категоризираш всеки, който не е съгласен с бръщолевенията ти, като гробар, но ще те разочаровам Ако ми погледнеш постовете няма никъде да видиш да ги хваля. Прекалено са леви за мен. Тая глупост с центъра така и не мога да я приема. Или си ляв или десен, Простое е. А твоите истерични хипаро-левичарски исрено ме развеселяват. Не знам в кой свят живееш.
А за здравеопазването. Защо трябва всички да плащаме заради това, че ти си мързелива и не ходиш на профилактичи прегледи, Всъщност цялата тази система с тотално сбъркана. Едни хора уж плащат за други. И накрая нищо.
Дава се достъп на частните дружества и всеки има избор. Също така трбява да имаш и избор да не се застраховаш. Всеки се застрахова кой където намери за добре и за колкото пари иска. Който не може да духа сумата както казва един небезисвестен футболист от близкото минало. Сега какво е положението. Няма значение дали плащаш или не пак нищо не получаваш. За септември имам платени 335,40 лева здравни осигуровки. На година това са близо 4 бона. По-добре тези пари да ги давам на частно дружество. Само че тогава кърлежи като нина и семейството и съвсем ще увяхнат, защото те искат с 30 лева на месец да получат качествено здравеопазване. И даже реват и тях не искат да плащат. Ето на това му викам наглост.
21:00ч. 2 Ноември 2018 #20 Име(nick) Казах ти го в прав текст.Ако щеш го рабирай.Никой не ти пречи за нищо.А щом имаш проблем с личният лекар си го смени сега след месец.Но няма да го направиш защото твойта цел е да се правиш че си в беда.И да търсеш внимание.
20:43ч. 2 Ноември 2018 #19 Nina МДААА....Идиотизмът ще продължава да крепи ГРОБарите на България на власт! И не ТЕ са ни проблема, а тези,които им лижат...подметките!
20:18ч. 2 Ноември 2018 #18 Име(nick) Всеки път ги чета.Те затова са и там Нина.А тези които си знаем че трябва да ходим и без това на профилактичен преглед си звъним точно както го каза и си запазваме час.Отново нищо сложно.
Моето семейство никога не са ни отказвали верно нямаме и хронични заболявания или тежки.Но те са по една клинична пътека с едно направление.Така че все тая каква ти е болката.А GP-то си ма лимити според броя пациенти.Всичко е изчислено.Кога са ти отказвали на теб?
И оново като не ти харесва при кого ходиш можеш да минеш на друг.Така че щом не си го направила нямаш проблеми а само дрънкаш глупости за да си "интересна".
19:50ч. 2 Ноември 2018 #17 Nina Името се появи,чакам и другите двамца прехласнати от безумията на ГРОБарите! Защо само уведомление на вратата,направо уведомления в Държавен вестник,всички лягаме и ставаме с Държавен вестник,може и със съдия-изпълнител,нали имат куриери за целта!Колко ли трябва да плати джи пи-то за "услугата"?!Колко често четете уведомленията по вратите на джи пи-тата? Май,ако ви потрябват и ги видите по СЛУЧАЙНОСТ!А случайно на някой “управляващ” да му минава през ума,че всичко е много просто,ако поискаш профилактичен преглед,просто да се обадиш на джи пи-то и да ти даде час, а НЗОК да го плати!Нали са заделили парите,има ли значение,КОГА ще поискаш да ги платят през годината?! Или май парите не са сигурни,просто искат да съберат ГЛОБИТЕ?!Стига сте оправдавали тези ПРЕСТЪПНИЦИ,те не правят здравна система,а ГЕНОЦИДНА!Ей Богу,като му четох безумията на Ананиев, си мислех,няма как да стане,прекалено е БЕЗУМНО,практиката доказва,че ХОРАТА не са говеда и не може просто с камшика да ги водиш за маркиране,обаче като чух,че са поставили кратки срокове за “приемане” на новите ДЕформи,наистина се уплаших!Тези ИЗРОДИ ВЕЧЕ са взели решение да го направят и измамата с “общественото обсъждане” е просто,за да им легитимира БЕЗОБРАЗИЯТА!НИЩО не се обсъжда,говорят се само ОБЩИ приказки епизодично по медиите,детайлите ги НЯМА,а времето за “обсъждане” тече и никой не ви обяснява,какъв пореден АД ни готвят!И ИМЕ НЕ ЛЪЖИ,когото и да попиташ,ще ти каже,че РЕДОВНО му отказват направления за специалист,а всички,които са ми го казвали са записани при РАЗЛИЧНИ джи пи-та!Има ЛИМИТИ и те са даже още по-жестоки с всяка следваща година,ГРОБарите ЛЪЖАТ,че няма лимити!
19:28ч. 2 Ноември 2018 #16 Име(nick) Нина всеки гражданин е длъжен да е здравноосигурен било то от работодател държавата или лично.Всеки има достъп и право на профилактичен преглед направления и лекраства.Кой кога ти казъл не на теб?Никога.А тези които не си плащат задълженията към здравната каса и хората около тях.Пак имат достъп до медицинска помощ.
На мойто GP има си календар с хора подлежащи на ваксинация и напомняне за профилактични прегледи.
Когато искаш направление си взимаш и си ходиш по специалистите.Нищо сложно няма.
19:15ч. 2 Ноември 2018 #15 Име(nick) xxx
1.Номерата от сигурно 10 години се запазват от оператор на оператор.Освен това е работа на пациента да предоставя актуална информация за контакт.
2.Целта е неявилите се шматки да бъдат докарани за да не струват скъпо на касата по-нататък.Така че няма да се обажда на цялата си листа.А уведомление на врата им за такъв преглед ще им върно повечето пациенти за такъв.
12:35ч. 2 Ноември 2018 #14 Анонимен Само хората с диабет и хипертония пращат на изследвания за кръв и урина,а мен не,дето нямам такива заболявания.
12:35ч. 2 Ноември 2018 #13 Анонимен Аз от две години не съм давал кръв и урина,тези прегледи не съм правил,не знам в такъв случай здрав ли съм,или не.Но,като не ме праща личната ни лекарка,така ще е...
12:28ч. 2 Ноември 2018 #12 Nina ВТОРИЯТ модел „Ананиев“ добавя към описания бюрократичен ад с 13-14 каси и още толкова като бройка ЧАСТНИ застрахователи,нещо като пенсионната система с двата стълба,като пропуснем БЕЗзаконието,че държавата ни ЗАДЪЛЖАВА да внасяме в ЧАСТНИ дружества и ни глобява,ако не го правим,ще ни задължат да внасяме по още 12лв. месечно,държавата и в момента не внася РЕДОВНО здравните осигуровки за деца,пенсионери и държавни служители,въпреки че са значително по-ниски от осигуровките на безработните,така че КОЙ ще плати допълнителните 12лв. НА КАЛПАК в частни дружества е интересна дилема и най-интересното,застрахователите ТРЯБВА да платят ВСИЧКИ лечения,които надхвърлят 700лв…Има клинични пътеки по 10-12 ХИЛЯДИ лева,я сметнете колко ще съберат с 12 лв. на месец на човек и може ли да се поемат такива суми с този ресурс и дали това няма да доведе до НЕплащане от страна на частни дружества по различни причини…Разберете,изобщо не става въпрос за ЗДРАВЕ,а просто за усвояване на определени суми и това,КОЙ да ги усвои!В моделите на Ананиев няма нищо за КАДРИТЕ,за качество на здравни услуги,за достъп на ВСИЧКИ до здравеопазване,те са чисто финансови модели и просто ще създадат още по-голям батак,а риба се лови в мътни води!Имат ли воля да премахнат търговците от храма на здравето?! НЕ!!!!!И няма и да посмеят да го направят,ТЕ са вътре в схемата!Система основана н принципа на СПЛАШИВАНЕТО:“ако не внесеш еди-си каква сума месечно,утре със сигурност ще се разболееш от нещо страшно и ние ще те оставим да умреш“,е всичко друго,само не и здравна!
12:28ч. 2 Ноември 2018 #11 Nina Не се заблуждавайте,“здравните модели“ на Ананиев нямат НИЩО ОБЩО с европейската практика.Вижда се и намесата на чуждоземна ръка в тях,която иска да стопи още българската нация,не забравяйте,че беше заложено от един план да сме пет милиона през 2020г.ГРОБарите нямат нито знанията,нито волята да изградят каквато и да е нормална здравна,пенсионна или социална система,затова са щастливи,някой да им нарежда отвън,а те даже се ПРЕСТАРАВАТ с изпълнението.Моделите „Ананиев“ са някаква манджа с грозде от поамериканчена здравна система,която съчетана с бедността в България,ще доведе до страшни АНТИздравни процеси!ОСЕМ милиарда лева,даже е планувано догодина да стигнат девет,плащани от нас за здраве.В първия модел просто се взема ресурсът на НЗОК и се хвърлят в тепърва създадени „каси“,които ще започнат да се борят за този финансов ресурс,в тази борба едва ли ще получим повече здраве,само ще ви обясня,говори се за около 12-13 здравни каси,понеже ще има изискване за бройка минимално записани в тях пациенти,а джи пи-тата ще трябва да сключват ДОГОВОРИ С ВСЯКА ЕДНА ОТ ТЯХ.Представете си,сега джи пи-тата подават ЕДИН отчет към НЗОК,сега ще трябва да подготвят 13-14,поводи за грешки и глоби увеличени многократно,бумащина огромна…
12:27ч. 2 Ноември 2018 #10 Nina Мари Ан,глобяването на пациентите за НЕявяване на преглед в европейските държави ВЕЧЕ е ЗАБРАНЕНО,свързано е с т.нар. „право на избор“.Да имало е такова нещо преди около 10-15 години,повтарям,ВЕЧЕ Е ЗАБРАНЕНО! Колкото до система с много каси или да е централизирано,в различните държави е различно,но главното е едно-правят се модели,които да осигуряват достъп на ВСИЧКИ нуждаещи се като не се трупа данък здраве на безработни и не ги лишават от ПРАВА!И още нещо,понеже разбраха,че няма да се наредим на опашка за профилактични прегледи,както и няма да им платим глобите за неявяване,сега измислят друг механизъм,да ги съберат от джи пи-тата,там е лесно,просто НЗОК ще им удържи глобите от следващи плащания и няма,как да избягат,то и без това НЗОК прибира поне една трета от „платените“ пари на болници и лекарски практики чрез „глобяване“!Тези изроди са си поставили ЦЕЛ,да съберат някакви милиони от глоби НА ВСЯКА ЦЕНА,знаят че само около 37% от хората ходят на профилактичен преглед и ВЕЧЕ са изчислили,колко милиони ще приберат от другите 63% и най-наглото-правят го зад прикритието,че „било за нашето здраве“…ЛИЦЕМЕРИ!
12:17ч. 2 Ноември 2018 #9 Eli На вратата на моето джипи има бележка, че на човек се полага САМО 1 направление за календарната година и 7 лева за изследвания. До края на годината всички направления били 145 и направление се издава САМО НА БОЛНИ ХОРА С ДОКАЗАН ПРОБЛЕМ. Питам НЗОК как да си направя профилактичен преглед при кардиолог или ендокринолог или примерно гинеколог??!! Да чакам явно да ме заболи нещо, когато ще е вече късно ли? Навсякъде се тръби за профилактиката на заболяванията. Е, как да стане това с 1 направление?
11:47ч. 2 Ноември 2018 #8 Mari Anne Брошурите и списанията са безплатни и за сметка на здравните каси, но те нямат една здравна каса като нас, която има монопол, а много здравни каси, които се конкурират. У нас отдавна се говори за отпадането на монопола на НЗОК, но нищо не се прави, не се правят и здравни реформи, не се въвеждат и електронпите здравни карти с чип, изопщо карат си по старому и се чудят как да ни ГЛОБЯВАТ.
11:41ч. 2 Ноември 2018 #7 Mari Anne Не става с наказания, а с някакъв вид осведомителна кампания. В Европа, в която сме член, здравни каси изпращат на всяко тримесечие списания на членовете си и в тях има разяснителни статии какви са новостите в здравеопазрането, какви права имате, какви са клиничните пътеки и т.н.т. Личните лекари се обаждат по телефона или с писмо да ви поканят на профилактичен преглед и ако не се явите при последващо заболяване пациента поема по-голям процент от разноските по лекуването си.
10:58ч. 2 Ноември 2018 #6 Nina Не знам,дали осъзнавате истинския размер на бедствието,но с цялото упражнение около профилактичните прегледи се цели още едно поредно ЛИШАВАНЕ ОТ ПРАВА!Вие имате ПРАВО да поискате медицинска помощ,имате ПРАВО И ДА ОТКАЖЕТЕ,това са ваши конституционни права и никой НЯМА ПРАВО ДА ВИ ГЛОБЯВА за правото ви на избор!Но кога ли мафията ГЕРБ са спазвали Конституцията,те постоянно я газят и даже искат да обезсилят с приемането на ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННИ ЗАКОНИ!И ако ние не си потърсим ПРАВАТА и не изискваме от тях да изпълняват ЗАДЪЛЖЕНИЯТА си към нас,защото тяхно задължение е да направят здравна система с ГАРАНТИРАН ДОСТЪП до нея на всеки нуждаещ се гражданин на България, ТЕ ще продължат просто да съберат едни пари,а НИЕ ще продължаваме да измираме като нация!СЪБУДЕТЕ СЕ!Тази ГРОБарска система избива напознатите ви,после избива познатите ви и накрая ще избие и вас, и близките ви!
10:51ч. 2 Ноември 2018 #5 Nina Какво целят с налагане на още глоби и лишаване от здравеопазване?Ами нищо друго,освен да се съберат едни пари,за никого не е тайна,че профилактичните прегледи са проформа,а когато наистина имаш нужда от здравеопазване,то ти е отказано чрез чакане,лишаване от здравни права,лимити от най-многообразен тип,непоносимо скъпи лекарства…Щели да ни НАКАЗВАТ като не ни давали направления?!АМИ ТЕ НЕ СА СПРЕЛИ ДА ГО ПРАВЯТ!Не знам дали всъщност усещате,какво се случва,ГРОБарското управление на здравните парични потоци и вдигането на здравния дълг за всеки редовен платец,доведе до ЧЕТИРИ пъти повече пари в НЗОК,сега искат да ги направят ПЕТ пъти,но всъщност плащате,за да има,КОЙ да констатира деня и часа на смъртта ви,а не знам дали ви идва на ум,че в моргата приемат и без здравни осигуровки,после идва и едно скъпично погребване,затова ГРОБарският бизнес е най-процъфтяващият в България!Това не е здравна система,в нея няма нищо касаещо здравето на нацията,това е търговска система,основана на данъчно наказване,трупат ви дълг дори и да сте без доходи от труд, и като източат внесените пари,пак здраве НЯМА!Не се залъгвайте, моделите „а ла Ананиев“,не целят здраве за нацията и ЧОВЕШКА здравна система,там става въпрос,за събиране на повече пари и за това,КОЙ да лапне милиардите от НЗОК!Борисов му е поставил задачата,да се ИКОНОМИСАТ пари,а не да се овладее огромният ТЕЧ на средства основно чрез престъпни схеми със скъпите лекарства,не знам дали сте наясно,печалбите на фармацевтичните компании и продаващите лекарства са по-големи и от тези на наркотрафика и оръжейния трафик!МАФИЯ ни управлява и нищо друго няма да продължат да ИКОНОМИСВАТ,освен нашето здраве!
10:51ч. 2 Ноември 2018 #4 Nina Не знам,какво още трябва да се случи,за да разбере народът,че всеки ден управление на тази шайка,е пагубно за България,вече е застрашено изобщо оцеляването на нацията!2000-та година замениха здравна система,до която,макар и не перфектна,имаха достъп ВСИЧКИ,имаше и кадърни кадри.Направиха ТЪРГОВСКА система,лишаваща хората от ТОТАЛЕН достъп до нея на принципа на данъчно-наказателно натрупване на здравен дълг,изгониха кадърните кадри,сринаха системата за специализация!Резултатът е УЖАСЯВАЩ,много трудно ще намерите,кой да ви постави правилна диагноза,от там не само няма да сте лекувани,а и ще сте лекувани НЕадекватно,харчат се събраните пари за тонове лекарства,на които МАФИЯТА ви събира и ДДС 20%,като това не доведе до здрава нация,а до ужасяваща СМЪРТНОСТ!По последни данни вече сме с най-високата смъртност В СВЕТА!Миналата година през НЗОК преминаха четири МИЛИАРДА,за идващата година ще са 4.5 милиарда,заради поредното вдигане на осигурителната тежест,още толкова МИЛИАРДИ даваме от джобовете си като „доплащане“!
10:28ч. 2 Ноември 2018 #3 ххх :) - твоите предложения са по-добри от тези на НЗОК - пиши им ! :) :)
10:24ч. 2 Ноември 2018 #2 tatyana1 Дано не искат нотариално заверена покана или обява във вестник- за всеки поотделно. Ама административната глупост е безгранична.
09:54ч. 2 Ноември 2018 #1 ххх Ще дам само 2 примера:
1.Много хора си сменят или закриват телефонните номера, които са предоставили на GP - то.
2.Преди години "поканата" трябваше да е с писмо с обратна разписка. Елементарна аритметика - 1500 пациента х 2 лв. за писмо с обратна разписка - има няма едни 3 хил. лева ....
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
БЕЛВЕДЕРЕ РЕЗИДЪНС - зеленият квартал на 10 минути от Варна, пред акт 16
Днес, 25 Ноември 2024 10:54
Възползвайте се от настоящите ценови предложения, които ще важат до 20.12.2024 г. и открийте своя мечтан дом.
Поради големият интерес и динамично търсене, предсрочно започва изграждане на предпоследния...
| |
|
ПП-ДБ: Отказваме, Борисов за премиер е абсолютно неприемливо предложение
Днес, 25 Ноември 2024 19:00
Бойко Борисов за премиер на България е абсолютно неприемливо предложение. Отказваме предложението на ГЕРБ!
Това заявиха от "Продължаваме промяната - Демократична България" в писмо до медиите.
Отказваме...
| |
|
Започва конкурсът за най-красиво писмо до Дядо Коледа
Днес, 25 Ноември 2024 18:53
Български пощи“ стартира традиционния детски конкурс „Най-красиво писмо до Дядо Коледа“. Крайният срок за изпращане на писмата е 18 декември, съобщиха от националната пощенска служба.
Условията за участие...
| |
|
Израелският кабинет санкционира най-стария вестник в страната заради критично отразяване
Днес, 25 Ноември 2024 18:41
Кабинетът на Израел единодушно гласува да санкционира най-стария вестник в нацията, Haaretz, в неделя, позовавайки се на критичното му отразяване на войната след атаките на Хамас от 7 октомври и коментарите...
| |
|
Край Бургас ще търсят потенциални замърсявания с изкуствен интелект и водни дронове
Днес, 25 Ноември 2024 18:27
Чрез изкуствен интелект и водни дронове Община Бургас ще има възможност да открива потенциални рискове от замърсяване на местообитанията в Черно море. Техниката ще бъде закупена по проект в подкрепа на...
| |
|
Започват пътни ремонти в „Аспарухово“
Днес, 25 Ноември 2024 18:15
От днес започва рехабилитацията на пътната настилка в район „Аспарухово“, като дейностите ще стартират от подхода към корабостроителницата под Аспарухов мост. След това техниката и екипите ще изпълнят...
| |
|
Депозитите на домакинствата у нас са нараснали с над 6 млрд. лева от началото на годината
Днес, 25 Ноември 2024 18:02
Депозитите на домакинствата в търговските банки у нас са се увеличили с 6,1 млрд. лева от началото на годината и вече надхвърлят 86 млрд. лев. Това сочат данните на Българската народна банка (БНБ), предаде...
| |
|
Първо огнище на чума у нас, умъртвяват близо 1800 овце
Днес, 25 Ноември 2024 17:48
Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) констатира първо огнище на чума по дребните преживни животни за последните шест години. Заболяването е потвърдено в град Велинград, община Велинград,...
| |
|
Засаждат нови кестени на варненския бул. "Приморски"
Днес, 25 Ноември 2024 17:33
Този петък, 29 ноември, от 10 ч. ще се извърши засаждане на 19 млади дръвчета от вида "обикновен кестен" на бул. "Приморски" в изпълнение на компенсационната програма. Мероприятието ще се осъществи при...
| |
|
Няма данни за пострадали българи при инцидента с кораб край Египет
Днес, 25 Ноември 2024 17:19
Към момента няма данни за пострадали българи при инцидента с туристически кораб край египетския курорт Марса Алам на Червено море. Това съобщиха от Министерство на външните работи.
17 туристи са в неизвестност...
| |
|
Без ток във Варна и областта утре ще са...
Днес, 25 Ноември 2024 17:06
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 26 ноември, без ток във Варна и областта ще са:
- от 9:00 до 14:00 - гр. Варна - бул. Хр....
| |
|
Предаваме на Франция семейство, извело децата си в България
Днес, 25 Ноември 2024 16:52
Съпрузи от Франция ще бъдат предадени на френската страна, реши Варненският апелативен съд в две отделни производства. Основание за това са Европейски заповеди за арест, издадени от съдия-следовател към...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|