Мечтите ни умират, размазани на пешеходната пътека
Никой не е защитен. Не беше и 15 годишния Денислав Русков, млада баскетболна надежда, който бе смазан на тротоара на спирката от пиян шофьор, докато чака автобус на бул."8-ми Приморски" във Варна. Убиецът му щеше да получи 3 години затвор, но в последствие го осъдиха на 8 години затвор за непредумишлено убийство.
Никой не е защитен. Не беше и 20 годишната Лора Казанлиева, чиито живот бе отнет на пешеходната пътека на бул."8-ми приморски" на пресечката с ул. „ Найден Геров” от моторист. Убиецът й получи 2 години условна присъда, която след обжалване бе увеличена на 2,5 години. Именно майката на Лора, Нели Петрова, за която се говори и в текста на Лора Симеонова по-долу, стана народен представител.
Никой не е защитен : Не беше и 12 годишната Николина Борисова от Варна, която бе пометена на пешеходна пътека, докато гостува на баба си в Русе. Човекът, който уби Ники с атомобила си шофирайки със 72 км/ч, експертизата доказа, че е пренебрегнал шест знака, които сигнализират за легнал полицай, пешеходна пътека, намаление на скоростта, преминаване на слепи граждани. А през това време е бил с малкото си дете в колата. Присъдата му за отнетия живот на шестокласничката Ники е 2 години и 6 месеца.
Никой не е защитен, това по-долу са заглавия, които сте чели в Moreto.net. Но разбираме ли... това не са заглавия, това са човешки животи, животите на нашите и вашите деца...
"4-годишно дете е блъснато от лек автомобил във Варна докато пресичало пътното платно на кръстовището на ул. „Козница” с ул. „Плевен”"
"Варненската полиция издирват шофьор, блъснал 14-годишно момче "
"4-годишно дете е блъснато от автомобил, докато пресича между две паркирали коли на ул. „Баба Тонка“ във Варна"
"Шофьор блъсна 11 годишен ученик и избяга"
"5-годишно дете е било блъснато от автомобила на неизвестен до момента шофьор"
"Дете е загинало при автомобилна катастрофа във Варна"
"9-годишно дете е блъснато от лек автомобил докато пресича пътното платно на бул. „Сливница“"
"8-годишно дете е със счупен крак, след като е било блъснато от неизвестен водач"
"Мъж без книжка блъсна дете на 6 години"
"12-годишното момче е било блъснато от лек автомобил на ул. „Никола Кънев”"
"37-годишен варненец блъсна дете"
"Мотоциклетист блъсна дете на пешеходна пътека в Аксаково"
"Шофьор блъсна дете до Хуманитарна гимназия – Варна и избяга"
"14-годишно момче е блъснато от автомобил на бул. “Сливница” на кръстовището с ул. “Ц. Дюстабанов” "
"13-годишно момиче е било блъснато на пешеходна пътека на ул. "Народни будители" в кв. "Аспарухово""
"Момиченце на 2 години е било блъснато от автомобил докато пресича пътното платно"
"Товарен автомобил блъсна пресичащо на пешеходна пътека с велосипеда си 9-годишно момче по бул. “Сливница” "
"Кола блъсна 10-годишно дете"
"8-годишно дете е със счупен крак, след като е било блъснато от неизвестен водач докато пресича пътното платно."
"Варненец без книжка блъсна дете на 4 години и избяга"
И още, и още...
Не казвайте: Че само понякога увеличавате скоростта. Че сте пили само една бира, когато сте се качили в автомобила. Че вие сте по-толерантни повечето пъти. Или сте превишили само 15 км/ч.
Включете се в шествието, което започва от сградата на Община Варна до Съдебната палата на 7 юни от 11:00 часа.
Паоло и вирусът на безхаберието
от Лора Симеонова
Мечтите у нас умират, размазани на тротоара*. Като 4-годишния Паоло от Стара Загора. По-страшно е от антична трагедия. 16 г. чакан. Дошъл по чудо на Благовещение. 4 г. гледан като принц. И брутално изтръгнат от живота - пред очите на родителите си! И от камък да си, прекършеното му колело ще ти преобърне душичката. Толкова е страшно, че ти иде да наругаеш даже Бог. Но дали неведомите пътища Господни пратиха ангелчето Паоло на небето?
Не виждам Божия пръст в тази трагедия. А само изкривената мутра на безхаберието. Тя се хили зад всеки бял ковчег, над който ридаем. А само от началото на тази година им изгубихме бройката. Пускаме по една сълза, кръстим се и тайничко въздъхваме: "Добре, че този път кървавия данък не плати моето дете!". До следващия некролог, от който се усмихва хлапе.
Много е лесно сега да разпънем на кръст и да убием с камъни "баровеца с джипа" Георги Сапунджиев. Изрод, който дава газ в пешеходна зона и премазва мечтите и бъдещето на едно семейство. Павето в лицето на шофьора убиец обаче рикошира и в нашата глава. Нека, който никога не е минавал на червено, не е "черпил кафе" катаджия и не е паркирал на тротоара, пръв хвърли камък по него. Истината е, че всички ние газим Паоло, като газим закона. Там, където днес се издига могила от цветя и плюшени играчки, само за месец са написани 30 акта - половината от тях сигурно са на родители, пробвали да "минат метър", прибирайки детето си от училище. Сега там ще забият колчета - както направиха на окъпаната с кръвта на Съни спирка на "Цариградско шосе" преди година. Но колко бодлива тел ни трябва, за да се опазим от собственото си безхаберие?
Нека Сапунджиев лежи 10 г. в затвора. Няма справедлива присъда, която да утеши родителите на Паоло. Нито тъмница, която да изчисти греха и съвестта на шофьора убиец. Нека изгние в затвора, ако това ще ни отрезви. Но надали. Защото дори Темида сега да реши с едната ръка да посече Сапунджиев, с другата потупва по рамото джигита Боскос, който преди седмица помете автобусна спирка в Пловдив със 100 км/ч. И докато Пловдив събира кръв и пари, за да проходи 15-годишната Катя, той си лежи у дома в Гърция. Нищо, че има актове за 700 лв. от незаконни гонки у нас. Ако някой българин реши да се прави на мъж по гръцките пътища, ще го одрусат 1500 евро, ще му свалят номерата и ще тича пеш до най-близката поща да си плати глобата като поп. На нас обаче децата не са ни скъпи. Безброй майки в черно плакаха по телевизията, безчет министри се снимаха с тях, а една отиде чак депутат в парламента, за да бори войната по пътищата. Какво ли й е сега, когато се налага да спасява кворума вместо децата по пътищата?
Затова бягат българите. Не за няколко стотака отгоре. Не защото на Запад е рай или политиците им са по-честни от нашите. Просто там има ред. А редът е застраховка. Макар и минимална - гаранция, че няма да сгазят мечтите и бъдещето ти на пешеходната пътека. И от себе си бягаме през Терминал 2. От вируса на безхаберието, който върлува от жълтите павета, до последното кално гето. Затова отвъд границата БГ джигитът е кротко агънце, а хитрецът на дребно - примерен гражданин.
Ваксината? Не чакайте да ни я бие властта. В момента тя не вижда по-далеч от пъпа си, драпайки да се задържи на върха. Държавата не са Орешарски, Сергей, Бойко и Местан. Ние сме. Затова другия път просто не давайте газ на червено. Или, като чуете, че някой комшия пребива системно 7-годишната си дъщеря, не злорадствайте, а звъннете на социалните - утре може да е късно. В противен случай прокобата няма да свърши с Паоло. И благата вест вечно ще се изражда в скръбна вест.
|
Коментари |
23:10ч. 9 Юни 2014 #43 Fierywoman Преди много години шофьор блъсна сина ми, докато детето караше колело. Вината беше на нашето дете, защото вместо по тротоара, караше по пътя и пресече неправилно. БЛАГОДАРНА съм на този шофьор, че тогава е карал с ... не знам колко, но определено е карал бавно. Защото сега сина ми е жив и здрав.
А иначе проблемът е в безхаберието на хората и липсата на страх от безнаказаност. Защото всеки допуска грешки. На всеки може да се случи да убие дете на пътя, дори и на най-примерният шофьор... Но всеки трябва да си носи последствията от грешките. А у нас такова нещо няма. Престъпления дал Бог. Наказания... йок.
23:39ч. 5 Юни 2014 #42 kaka Pena Това,че в Западна Европа има много повече ред и то във всички области е напълно вярно. Както и че това е много по- важно от парите , получавани там.
21:04ч. 5 Юни 2014 #41 Una Ch. Не знам до колко е вярно това за Германия, но в Берлин всеки си пресича както си иска, където си иска и е въпрос на чест да пресечеш на червено. Пешеходните пътеки не се признаваха много много.... Мен поне ме беше страх, когато ми се налагаше да пресичам.
Трябва да има сурови наказания, но най - вече трябва присъдите да се изпълняват. Може би, когато наистина има сериозни последствия за прекрачилите закона ще вземем да е осъзнаем....Не знам......Мъка, мъка....
18:03ч. 5 Юни 2014 #40 Mari Anne В Грмания, ако водач на ППС не даде предимство на пешеходец, ако не е движи с умерена скорост към пешеходна пътека или предприема изпреварване на пешеходна пътека, се глобява с 80 ? и една точка от талона!
17:57ч. 5 Юни 2014 #39 Mari Anne За да няма загинали деца по пътя, когато като водач на ППС наближите пешеходна пътека, НАМАЛЕТЕ СКОРОСТТА, огледайте се надясно, наляво и ако е свободана от пешеходци, можете да продължите!!!
(виж линк...)
17:13ч. 5 Юни 2014 #38 Vic Rattlehead Докато КАТ и полицията нехаят, ще продължават да ни трепят по пътищата. В нормалните страни карат по правилата, защото иначе глобяват. А ако си рецидивист го отнасяш много лошо. Ние правилници имаме, наказания също, само че никой не ги прилага към никой участник в движението. Карането в града е лудост - няма мигачи, няма предимства, няма ограничения на скоростта, няма пешеходни пътеки - всеки прави каквото си иска...
Докато накрая хората не започнат да ги линчуват такива. Щом закона спи, тълпата става закон.
17:07ч. 5 Юни 2014 #37 Varnenec Няма контрол, затова сме на тоя хал! Защо, когато отидем в друга страна караме по правилата - защото а си се направил на "пич" и айде глобата веднага! Но това е така, защото има контрол, има кой да извършва този контрол и хората го знаят това. А тук всичко е напълно обратно. Всеки си прави каквото си иска, защото знае че никой няма да го санкционира по никакъв начин. Но верно е, че няма подлези, както писа Хаус. Тези, които ги имаме са ни наследство от "лошото" Бай Тошово време. Сега ни подлези, ни надлези се строят! Аз съм активен шофьор, карам всеки ден, и да кажа преди някой да ми опонира нещо - и аз имам златен талон. Инструктора ми така ме учеше - седнеш ли зад волана, все едно караш пет коли: твоята, тая зад теб, тая пред теб, тая отляво и тая отдясно. И си е така! Очите на шофьора трябва да са отворени не на 20, а на 20 000 000. Особено в населено място. Особено около места, където има голяма вероятност да изскочи дете. Не е виновно детето, нито родителите му, защото тия бели стават за част от секундата, хора! Докато се озърнеш и е станало! Всички трябва да пазим децата, не само собствените, но и другите. Всички! И пак казвам - като няма контрол, като има толкова много корупция, така ще е! За голямо съжаление!
16:52ч. 5 Юни 2014 #36 Mari Anne Раздел ХХII от ЗАКОН за движението по пътищата
Поведение на водачите към пешеходците
Чл. 116. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да бъде внимателен и предпазлив към пешеходците, ОСОБЕНО КЪМ ДЕЦАТА, към хората с трайни увреждания, в частност към слепите, които се движат с бял бастун, към слепо-глухите, които се движат с червено-бял бастун, и към престарелите хора.
Чл. 117. При приближаване към място, където на пътя или в близост до него се намират ДЕЦА, водачът на пътно превозно средство Е ДЛЪЖЕН ДА НАМАЛИ скоростта, а при необходимост - и ДА СПРЕ.
Чл. 118. При подаден от водач на организирана група деца сигнал с палка "Стоп! Деца", с червен флаг или с ръка водачите на пътни превозни средства са длъжни да спрат и да изчакат преминаването на децата.
Чл. 119. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.; доп., бр. 54 от 2010 г.) (1) При приближаване към пешеходна пътека водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне стъпилите на пешеходната пътека или преминаващите по нея пешеходци, като намали скоростта или спре.
(2) При заобикаляне на спряло пред пешеходна пътека пътно превозно средство водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да се движи с такава скорост, която да му позволи да спре, за да пропусне преминаващите по пешеходната пътека пешеходци.
(4) Водачите на завиващите нерелсови пътни превозни средства СА ДЛЪЖНИ да пропуснат пешеходците.
16:38ч. 5 Юни 2014 #35 DoubleD В града в момента е анархия, всеки кара както си иска, пешеходците са неуправляеми, а КАТ-аджиите никакви ги няма освен да разгонят колите от дюнерите на Ч.площад. От 2-3 месеца мигачи дават 1/3 от колите, а на всеки светофар (вкл. и новия с бутон над 3та гимназия) пешеходците минават на червено.
16:33ч. 5 Юни 2014 #34 Rino Мат'риала, мат'риала трябва да се подобри! Първите 7-8 години като ги няма, после е трудно.
15:27ч. 5 Юни 2014 #33 VIM Тя подготовката започва от градината. Аз затова сега обяснявам, че нищо, че има пешеходна пътека - първо се гледа и слуша внимателно. Друг е въпроса колко често си влачат децата на червено, говорейки по телефона - виновните не са само от едната страна. Учат ги в градината, ама баба знае друго....
Толерантността ще я роди дисциплината, а нея ще я родят контрола и наказанията. Нашите джигити стават мишки навън, но тамошните примерни водачи стават джигити тук за няколко дни. Като видят, че може... Трябва да има страх от наказание.
И преди, и сега бидейки вече майка, карам както се предлага - по правилата, стриктно. Но не виждам да помага, не виждам някой да се е трогнал - напротив. Удряха ме отзад след спиране на пешеходна, друг път колата от лявата лента едва не помете човека. Научих се първо да гледам в огледалото за такива - еми колата зад мен се изнася с мръсна газ вляво и пак връхлита.... Скарвам се на шофьор, че не дава мигач, а завива и тръгва отгоре ни - той слиза да ме бие. А живее в съседния вход и знам, че също има деца.
Трябва да има драконовски мерки и наказания от съответните органи. Безмилостни. Неподкупни. Само така ще спрат джиповете убийци. Плюс разделянето на потоците, както писа някой - това определено е добра мярка.
15:02ч. 5 Юни 2014 #32 Mari Anne Лично аз съм шофьор, карам велосипед и съм пешеходец. Но винаги следя и спазвам стриктно знаците. Случвало ми се е да нямам предимство, но да ми дават такова в Германия, след което винаги благодаря. Прави впечатление, че участниците в движението винаги имат зрителен контакт помежду си и се стремят да предвидят действията на другите. Просто са една мисъл напред какво може да се случи. А видят ли дете на тротоара, дори да няма намеремие да пресича, намалят скоростта. Предпочитат да пропуснат някого да мине пръв, отколкото после да имат неприятности. Такива са моите наблюдения.
14:58ч. 5 Юни 2014 #31 Murmorana Толерантност няма, внимание един към друг също.
Забелязвате ли скоростите, с които се кара напоследък по Сахаров след полагането на новия асфалт?!
14:56ч. 5 Юни 2014 #30 Mari Anne Мисля, че подготовката на децата за безопасност на пътя трябва да започне още от детската градина чрез различни игри. Освен това, например в Германия има безработни, на които се осигурява работа на кръстовища да превеждат деца през улицата, особено в районите на училища и детски градини.
14:29ч. 5 Юни 2014 #29 brymbyr Толерантност и спазване трябва хора! На този път има не само професионалисти, има и начинаещи, има пешеходци, има възрастни, има деца!!Всички минаваме през този път.какво значи, че нищо нямало да ми стане да чакам 10 сек колите да минат- ами чакам, ама никой не спира, докато детето ми го вали дъжда и минават и го пръскат. Ама разбирам ги- то пък ще репи някой да спре да минем- и другия ще му се качи на багажника- реален случай при мен! детето съм го научила да бяга като пресича- даже да е на зелено, даже да няма коли! Насаждам му страх- че по добре да го е страх, отколото да мисли, че ще има толерантност на пътя! Щото големи професионалисти, ама избиват хора и по спирките, и по тротоарите и по пешеходните зони, нали!?А и тях алкохол не ги лови, имат 6 ръце, с които могат да пушат, да лафят по телефона...да професионалистите не са като хората- те не са били пешеходци, не са били начинаещи- те са се родили такива!Нямат деца, роднини и приятели на пътя- не- те са най -закъснелите, те най-много бързат! Другите не! Не казвам, че това не е отговорност за ВСИЧКИ участници на пътя ! Щото и пешеходци има дето минават на улицата сякаш за богове, я да походя бавно хубаво да ме видят- я да взема да си вържа обувката по средата на пътеката- те ще ме чакат! Но трябва да има толерантност! Хора, избихме се!! Внимавайте!
13:54ч. 5 Юни 2014 #28 LOSHIQ Mari Anne Подсказваш ми, че мнение не трябва да дават хора които нямат семеен автомобил (демек не се возят отдясно). Съжалявам но вашите дрънканици звучат така сякаш баба дава акъл на доктор. Между другото професионален щофьор съм, за всяка категория съм се явявал отново пред кат, имал съм 4-ма инструктори, и съм взимал от раз изпитите. Ако ви говори нешто имам и златен талон. Айде сега спри да лаеш, че замяза на снимката ми.
13:54ч. 5 Юни 2014 #27 LOSHIQ Коментарът е премахнат Причина: Дублиране на коментар
13:26ч. 5 Юни 2014 #26 Дорa Велинова #15 Шелдън - удариш човече не е убиеш.
13:14ч. 5 Юни 2014 #25 Mari Anne supermama, съгласна съм с теб, че вкючваш всички участници в движението, а не само пешеходците като виновни в изцидентите. За неправилно поставени знаци си права и аз съм виждала такива и съм се чудила как е възможно това. На една улица в единия край имаше знак, че тя еднопосочна и шофьорите самоуверено се спускаха по нея, а в друия край нямаше забранителен знак да тръгнеш по нея в срещуположна посока. Срещайки се двама шофьори се псуваха, готови да се бият, неосъзнавайки, че знаците или липсата на знак са виновни. Освен това шофьорите трябва да се движат с такава скорост, че да се съобразяват със съответните пътни и метеорологични условия на пътя.
13:06ч. 5 Юни 2014 #24 Mari Anne LOSHIQ, първо като започнем от снимката ти, личи злоба и агресия. Второ- не може да забраняваш на хората да имат мнение по въпроса, всеки има право на глас. Трето- не знам как изопщо си взел книжка и какво те е научил твоя инструктор, но нещо не е наред и ти тълкуваш закона едностранно, сякаш да се защитиш от бъдещ инцидент, който ще причиниш. И четвърто, един автомобил трябва да се шофира, така че да си в състояние да спреш навреме, за да предотвратиш пътен инцидент, особено в населено място, ако има деца наоколо, училище, детска градина, болница, дори ако трябва да се движиш със скорост, по-ниска от разрешената.
13:02ч. 5 Юни 2014 #23 supermama Съгласна съм с LOSHIQ - като шофьори, пешеходци и велосипедисти нямаме никаква култура на движение, другият проблем е ужасното състояние на пътищата, неправилно поставени пътни знаци и маркировка и пълна липса на контрол от страна на КАТ.
12:38ч. 5 Юни 2014 #22 LOSHIQ Под такива статии трябва да се забрани да пишат хора без реален шофьорски стаж от поне една година. Също вместо да измислят нови правила за шофьорите, да вземат да прочетат от закона за движемие по пътищата часта ''правила за движение на пешеходците'' по точно чл.113 и 114. И най важното е да станат и те толерантни на пътя, а не да искат само шофьорите да бъдат такива. На никой пешеходец няма да му стане нещо, ако изчака 10 секунди да мине някоя кола, която не може да спре. Вместо да стане на кайма и после да реве, ама аз бях с предимство. Аз като пресичам и като шофирам никога не се надявам някой друг да ми пази живота.
12:34ч. 5 Юни 2014 #21 movsar Mari Anne - Ако дисциплинираните водачи станат повече те ще пречат на тези със "собствени правила" да карат опасно. Борбата с такива се води дълго и продължително но трябва да започне и майките са най-подходящата сила която трябва да я поведе.
12:26ч. 5 Юни 2014 #20 Mari Anne В някои страни, когато има намален пешеходен трфик и по-дълги пешеходни зони, има светофари с бутон за пешеходците. У нас още ги няма, но ето какво представляват: (виж линк...)
12:03ч. 5 Юни 2014 #19 Mari Anne petar k, колкото и да пишеш просто има хора, които не обичат да четат, това е огромно усилие за тях, незнайно как са взели шофьорска кножка, а пък да ТЪЛКУВАТ закона, си е просто мъка. Те си знаят тяхното правило, че са първи навсякъде, те са над всичко и не признават ничии предимства, камоли на пешеходци. Жалко е наистина, но у нас има много такива хора.
11:59ч. 5 Юни 2014 #18 Султанка Лоши хора сме!Всеки си има собствени правила за поведение и никой не зачита общоприетите такива!А за възпитание да не говорим!Навсякъде простащина, на Н-та степен!
11:58ч. 5 Юни 2014 #17 Haus Нещо не мога да разбера тези хора.Да стане ограничението в града 30км/ч. И 10 да стане все тая.Когато си некадърник и не знаеш как да се оправиш с дадена ситуация ,допитай се до тия които знаят.Не скоростта ,или невъзпитаните шофьори са в дъното на всички.Ако се поучим от даже и нашата история,за цивилизованите държави въобще да не говорим,най сигурното решение на всичко е отделянето на пътникопотока от автотрфика.Защо не си спомням в новата ни история поне за един подлез построен?Защо всички подлези са от времето на комунизма?Там на бул.-8 ми приморски ако имаше подлез децата щяха да са си живи и здрави.В аспарухово до спирка Джанавара,също.Толкова ли е скъп тоя подлез,че да е по скъп от цената на живот на деца.Мръсна паплач ни управлява.Това е проблема.За заря,и светлинки по моста,и никому не нужни палмички пари има.За подлези няма.ИЗМЕТ..
11:57ч. 5 Юни 2014 #16 Mari Anne Call_me_Master, това 4-годишно дете си е карало велосипеда в ПЕШЕХОДНА ЗОНА, където автомобили нямат място! Но кой гледа и спазва пътните знаци е друг въпрос. Кой смята, че е над закона, кой мисли, че е недосегаем, че може да си плати глобата и да продължава да нарушава законите, кой кара автомобила си, несъобразявайки се с пътната обстановка и другите участници в движението...Съболезнования за близките на жертвите! Трябва да се въведат по-строги закони за убийство на пътя!
11:56ч. 5 Юни 2014 #15 petar k Това е линк, от който става ясно какво е жилищна зона. Според мен общините трябва да поставят съответните знаци за жилищна зона навсякъде и да въведат ограничението от 20 км в час, както са го решили законотворците ни.
(виж линк...)
11:53ч. 5 Юни 2014 #14 Sheldon movsar е уцелил десетката. Дора Велинова примерът ми си беше просто това ... пример. Аз винаги карам много бавно по тесни улички, но колата не спира като по филмите. И с 10км/ч да караш няма начин да не удариш дете излязло на метър-два пред теб.
11:50ч. 5 Юни 2014 #13 petar k И сега имам въпрос - жилищна зона ли са жилищните квартали, селата, градовете?
.....................................
Особени правила за движение в жилищна зона
Чл. 61.
Жилищната зона е обособена, специално устроена територия в населено място, която е обозначена като такава на входовете и изходите й с пътни знаци и където действат специални правила за движение.
Чл. 62.
В жилищната зона действат следните специални правила:
1. пешеходците могат да използват за движение, а децата за игра пътя по цялата му широчина, без ненужно да пречат на движението на превозните средства;
2. водачите на пътни превозни средства са длъжни да се движат със скорост не по-голяма от 20 км в час, като не поставят в опасност пешеходците и не създават препятствие за тяхното движение;
3. паркирането в жилищната зона е разрешено само на специално обозначените места;
11:49ч. 5 Юни 2014 #12 petar k Чл. 5.
(1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за вижението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди;
2. трябва да опазва околната среда като не изхвърля и не оставя на пътя предмети или вещества, както и да вземе мерки за отстраняването им или за предупреждаване на останалите участници в движението, когато това ги застрашава.
(2) Водачът на пътно превозно средство е длъжен:
1. да бъде внимателен и предпазлив към уязвимите участници в движението каквито са пешеходците и водачите на двуколесни пътни превозни средства;
11:48ч. 5 Юни 2014 #11 Mari Anne Незачитането правото на преминаване на пешеходците, високата скорост на шофиране в населено място и употребата на наркотични и упойващи вещества са най-честата причина за причиняване на смърт на пешеходните пътеки. Това са безотговорни и арогантни водачи на автомобили, понякога и психически непригодни да шофират. Безразборното раздаване и купуване на шофьорски книжки също играе роля. Никой не е застрахован разбира се, когато насреща му се движи "призрачен ездач".
11:43ч. 5 Юни 2014 #10 Дорa Велинова Да не забравяме, че е нужно и пешеходците да са коректни. И също да не забравяме, че Паоло е бил на пешеходна зона, в отговор на Кол ми мастър :)
11:41ч. 5 Юни 2014 #9 petar k Когато има табела за максимално разрешена скорост 30, може да караш и с 3 км в час, ако нямаш добра видимост или така се налага, но не повече от 30 км в час!
Това е добре да си го припомним.
11:41ч. 5 Юни 2014 #8 Гларус Давам пример от Китай, там жертвите на пътя са много пъти по-малко. Правила за движение почти няма, но максималната скорост е 50км, в градовете се шофира със скорост не повече от 25км в час (виж линк...)
11:36ч. 5 Юни 2014 #7 movsar Моля всички майки водачи да спрат да се молят и да правят мълчаливи протести а да станат още по дисциплинирани на пътя. Да не карат с мобилен в едната ръка, да спазват всички ограничения на скоростта , да паркират според правилата и тнт. Така да покажат своята позиция и да дисциплинират другите. Когато масата спазва знаците и кара с 50 в града тя дисциплинира джигитите. Така безопасното шофиране става навик а не както е сега, всеки гледа да се оправя както може. Явно е че някой немогат и стават трагедии ,които пак майките понасят най-тежко.
11:36ч. 5 Юни 2014 #6 Call_me_Master Искам да питам какво правят тези 4 годишни, пресичащи пътното платно? Защо не са пострадали и родителите им? Децата без родителски контрол ли са били? Любящите бащи и майка чува ли ли са са необходимо време за човешка реакция и спирачен път? Всеки нормален човек знае, че децата не бива да се оставят неконтролирани когато в близост преминават коли. Неслучайно се държат за ръка докато пресекат и докато все още съществува опасност - не се пускат! Аз на заспалите и забързани шофьори ли ще разчитам да ми опазят детето или на себе си и на този на който съм го поверил? По-добре няма да стане, колите ще стават все повече, некачественият елемент зад волана също, така и инцидентите с деца ще нарастват прогресивно. Остава ние да възпитаме децата си да се огледат и да не пресичат докато няма коли... както са ни учили нас като малки. Не разбирам обаче как блъскат тези 4 и 5 годишни без да пометат и този който е с тях. Ако няма кой да е с детето ви докато пресича, кажете му да пресече задно с възрастен и ако го трябва да го помоли да го хване а ръка. Няма нищо срамно. Поне няма да станете част от тази грозна и позорна статистика!
11:26ч. 5 Юни 2014 #5 Дорa Велинова Г-н Шелдън, като караш в забутани улички, ще караш с 10 :)
11:24ч. 5 Юни 2014 #4 Sheldon Примерна ситуация - карате с 30км/ч по тясна квартална уличка и измежду паркирани коли изскача пред вас дете на метър пред колата. Ако някой си въобразява, че може да реагира значи никога не се е качвал на автомобил. Настройването на обществото ще доведе до там, че шофьорът ще избяга от страх да не го линчуват вместо да слезе и да помогне на детето.
11:21ч. 5 Юни 2014 #3 ROCKNROLL Докато контролните органи спят, нищо няма да се промени. А тези, които правят законите, са заедно с другите, които ги нарушават. Затова и наказанията са смешни. В такава държава, при такива случаи, има само едно решение - ЛИНЧ! Поне от вендета да имат страх, ако не пред закона!
10:57ч. 5 Юни 2014 #2 petar k Моля всички граждански организации и който желае за разпространи това писмо! Нека всеки прочете и се замисли поне за миг!
Нека всички министри и полицейски управления започнат деня си с прочит на това писмо! Нека всеки ден започват деня си с едно писмо от български гражданин!
Нека спасим децата си от убийците на пътя!
Моля министри и министерства да установят 30 км в час в малките улици в градовете и селата, да има камери, да има ефективни глоби и присъди. Да се направи нова структура - улични инспектори, които всеки ден да имат район за контрол ( паркиране, неправилно маневриране и спиране), пеша, с фотоапарат и фишове за глоба, когато е нужно.
Моля се да се спазва законът! Това е молбата на един българин! Дано има кой да я чуе!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Посланието на буквата К
Днес, 22 Ноември 2024 08:11
Вече 35 години Комфорт ООД утвърждава авторитета си на строителна компания, работеща по най-високи световни стандарти и реализираща обекти без компромис по отношение на качеството на строителния продукт....
| |
|
Военни моряци и ветерани почетоха паметта на флотски герой
Днес, 22 Ноември 2024 17:37
Във Варна днес беше отбелязана 80-та годишнина от гибелта на командира на миночистачен катер мичман II ранг Христо Пишманов.
През есента на 1944 г. младият, току-що произведен предсрочно, флотски офицер...
| |
|
ReBonkers затвори врати за реновация
Днес, 22 Ноември 2024 17:19
Най-голямото независимо културно пространство във Варна, ReBonkers затвори врати за реновация. В следващата година 200 годишният барутен погреб ще бъде реставриран и запазен за бъдещите поколения. Пространство...
| |
|
Премиерът Главчев: Финалното решение за България в Шенген и по суша ще бъде взето на 12 декември
Днес, 22 Ноември 2024 17:05
Финалното решение за приемането на България в Шенген по суша ще бъде взето на 12 декември, на Съвета на министрите на вътрешните работи, засега вървим по план. Тази среща в Будапеща беше, за да покажем...
| |
|
До края на годината обявяват обществената поръчка за новата сграда на МГ във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 16:51
Държавата предостави на Община Варна 7,760 кв. м. земя за изграждане на нова учебна база на Математическата гимназия. Вчера в Областна администрация във Варна е бил подписан договорът, обяви във фейсбук...
| |
|
Забраняват износа на лекарство за недоносени деца
Днес, 22 Ноември 2024 16:37
Министърът на здравеопазването д-р Галя Кондева издаде заповед, с която забранява износа на лекарствен продукт за недоносени деца. То се използва за профилактика на сериозни заболявания на долните дихателни...
| |
|
Командирът на Военноморските сили на Полша на визита във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 16:24
На тридневно посещение във Варна бе командирът на Военноморските сили на Полша вицеадмирал Ярослав Земянски.
Гостът беше посрещнат от контраадмирал Кирил Михайлов, командир на ВМС на България. По време...
| |
|
Футболните ни национали ще спорят с Ирландия в Лига на нациите
Днес, 22 Ноември 2024 16:11
Националният отбор на България, който завърши на второ място в група 3 от дивизия “С” на Лигата на нациите”, ще играе срещу Ирландия в баража за влизане в дивизия ”В”. Това отреди тегленият днес жребий...
| |
|
"Нощно кино" се завръща тази вечер във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 15:58
"Нощно кино" отново ще оживи варненския културен календар с алтернативен подход към филмовите прожекции. Дългогодишният проект с фокус върху художествени заглавия извън стандартното разпространение, предлага...
| |
|
Ружа Игнатова е жива и се укрива в Кейптаун, твърдят медии
Днес, 22 Ноември 2024 15:45
Българката Ружа Игнатова, известна като „криптокралицата“ и основателка на OneCoin, може да е жива и да се укрива в Кейптаун, съобщава южноафриканското списание Cape Town ETC. От 2022 г. Игнатова е включена...
| |
|
Какво ще бъде времето в събота
Днес, 22 Ноември 2024 15:34
През нощта срещу събота и в събота сутринта през районите ще премине добре изразен студен фронт. Ще бъде облачно с валежи. Ще духа много силен вятър от юг-югозапад, който след полунощ в Дунавската равнина,...
| |
|
Президентът Радев от Сингапур: Зад сегашното служебно правителство няма ясно изразена политическа воля и от това се възползват хищници
Днес, 22 Ноември 2024 15:20
Зад сегашното служебно правителство няма ясно изразена политическа воля и от това се възползват хищници, които ги устройва настоящото състояние на държавата. Това заяви президентът Румен Радев пред журналисти...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|