15:42ч. 27 Януари 2016 #65
РУССИЯ
РУСИЯ създаде Санстефанска България,и макар предварителен Санстефанска договор е начало на третата българска държава. Русия не е могла да го защити на Берлинския конгрес защото е била заплашена от война с Австро-Унгария и Англия които не са желали голяма славянска държава на балканите.
15:39ч. 27 Януари 2016 #64
РУССИЯ
Нали Русия е дошла да ни заробва...аджеба защо тогава 3 МАРТ е националния ни празник...А?
15:37ч. 27 Януари 2016 #63
РУССИЯ
....ФСБирана гад,защо националния празник на България е 3 март-деня в който е подписан Санстефанския договор...КАЖИ ВЕ ГАД МРЪСНА?
15:35ч. 27 Януари 2016 #62
РУССИЯ
ФСБ иран за каква имперска политика на Русия говориш ве-наясно ли си че Русия дори не е била готова за война с Турция? Наясно ли си че жестокото потушаване на Априлското въстание е повод на Русия да обяви война на Турция? Народа на Русия е бил потресен от кланетата. Защо след като Русия едва ли не не ние заробила има паметник на цар Освободител,има храм паметник Александър Невски има Руски паметник...всички те висша форма на признателност към Русия
15:28ч. 27 Януари 2016 #61
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
13:11ч. 27 Януари 2016 #60
тъпак
Единственото което подкрепям е разобличаването на подлата политика на Русия към България .
Ако ти имаш проблем с това, не мога да ти помогна.
12:36ч. 27 Януари 2016 #59
тъпак
Единствените държави на които Русия е помагала на Балканите са Сърбия(руската курва) и Гърция - факт.
12:33ч. 27 Януари 2016 #58
тъпак
По-скоро винаги ни е пречела, като почнем от УНИЩОЖЕНИЕТО на Волжка България и краденето на историята им, та до ден днешен.
12:30ч. 27 Януари 2016 #57
Донки Хот
Аве що не вземете да помислите малко за интересите на България. Стига с тази Русия и какво било в миналото. Имало е периоди в които ни е помагала (за което мерси) и периоди, когато ни е пречела. Запоменете - за малките държави няма добра империя. Империята все гледа да граби и да си налага собствените интереси.
12:29ч. 27 Януари 2016 #56
тъпак
Разбира се това не оправдава геноцидът от страна на турците.
Те също ще си платят , чрез бъдещо разпадане на държавата им, но преди това най-вероятно ще вземат още наша територия.
12:27ч. 27 Януари 2016 #55
тъпак
Както има индивидуална карма, така има и народностна - факт.
12:20ч. 27 Януари 2016 #54
тъпак
Не мога , помогни ми, а преживяното от българите си има причини, една от които е гоненията срещу Богомилите.
12:16ч. 27 Януари 2016 #53
тъпак
Хората са искали да се освободят от Турско иго и да създадат своя Българска държава, а не Руска колония.
12:12ч. 27 Януари 2016 #52
тъпак
Съгласен съм , но за 500 години българите не са се асимилирали, докато днес в Македония , няча българи, а македонци , при това само за 70-80 години с голямата помощна Русия(СССР), руската партия БКП и сръбската асимилация и геноцод, подкрепяни ВИНАГИ от Русия.
12:04ч. 27 Януари 2016 #51
тъпак
Да , девизът е Свобода или смърт, а не Руска окупация, марионетно руско правителство или смърт.
11:44ч. 27 Януари 2016 #50
тъпак
Иначе още през 1876 на Цариградската конференция са създадени Източен български и Западен български вилает , включващи по-голяма територия от Санстефанският,а Северна Добруджа и Ниш остават в България
11:37ч. 27 Януари 2016 #49
тъпак
Само забрави да кажеш, че Санстеганският договор е ПРЕДВАРИТЕЛЕН и никога не е влизал в сила, там не става и дума за българи или Българска държава, дори не са поканени българи на конференцията.
Русия е искала да си осигури коридор към Цариград и затова иска раздробяването на България и налагане на марионетно русофилско правителство .
Ако Санстефанска България беше създадена, това щеше да бъде КОШМАРЪТ ЗА Русия,.
11:17ч. 27 Януари 2016 #48
РУССИЯ
ФСБ ГАД МРЪСНА кажи кой създаде Санстефанска България която включва и МАКЕДОНИЯ,кажи после и кой я разпокъса.
11:07ч. 27 Януари 2016 #47
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
11:05ч. 27 Януари 2016 #46
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
10:59ч. 27 Януари 2016 #45
РУССИЯ
ФСБ знаеш ли че Сърбия още докато руснаците са в Княжество България ни напада завземо западните покрайнини,но са спрени от руски отряди при Драгоман???
10:57ч. 27 Януари 2016 #44
РУССИЯ
Били сме задължени по Берлинския договор да заплатим на Русия НЕ ОСВОБОЖДЕНИЕТО...свободата ни както саможертвата и героизма на руските воини...ТЕ СА БЕЗЦЕННИ.Били сме задължени да платим окупационните разходи на Русия.А те са за-охранана границите на новата държава,създаване на администрация съд полиция армия,въоръжаването и.Създаване на местна и общинска власт.Русия разсрочва за 50 години дължимото и то без лихви. Плати ли сме едва половината когато забележете Ленин опрощава дълговете на всички страни спрямо царска Русия.
10:51ч. 27 Януари 2016 #43
РУССИЯ
ФСБ Сърбия ни напада след подстрекаване от страна на АвстроУнгария не от страна на РУСИЯ.Русия създава Санстефанска България която е разпокъсана от Берлинския договор защото великите сили не желаят голяма славянска страна на балканите. Да,дават северна добруджа на Румъния,НО на нас ни дават други територии които не са заложени в Цариградската конференция. Санстефанска България долу-горе е припокривала границите по Цариградската конференция.
10:46ч. 27 Януари 2016 #42
РУССИЯ
ПЕТО ФСБ ИЗМЕТ ДОЛНА Русия ни окупира след 9 септември като съюзник на ФАШИСТКА ГЕРМАНИЯ. и КАТО такива сме предоставили територията си за плацдарм на немската армия за агресията и срещу Русия. Били сме НЕМСКА ЛОГИСТИЧНА БАЗА във Варна са строени немски кораби. Сега разбра ли Говедо ЗАЩО НЕМСКАТА армия ни ОКУПИРА след 9 септември???
10:46ч. 27 Януари 2016 #41
Cool4eto
Orles не че нещо ама българската войска не е побеждавала в нито една война след освобождението вярно печелили са много БИТКИ но не и войни ако не си забелязъл все сме на губещата страна.
10:43ч. 27 Януари 2016 #40
РУССИЯ
...местна и общинска власт полиция армия обучаването на тази армия въоръжаването и,разходите по издръжката на 50 хилядна армия която остава 7 или 9 месеца за да гарантира сигурноста на новата държава.Но тези пари са били разсрочени за период 50 години и то без лихва. Плащаме само половината.
10:40ч. 27 Януари 2016 #39
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
10:12ч. 27 Януари 2016 #38
orles
Само като чета коментарите ме хваща срам ,че всички се наричаме българи.Някои хора наистина не са българи от тук коментиращите и особено оня от видеото . Защо не дойде друга държава да ни освободи?
Кои след освобождението създаде реда и българската войска.Кой я обучи и подготви за славните победи с които всички се гордеем.Кой след това като завоевател си изнесе войските и ни остави да се управляваме.Кажете ми щото аз друго не мога да разбера.Не разбирам и нелепите ви коментари заТУРСКОТО РОБСТВО И РУСКОТО ОСВОБОЖДЕНИЕ.
10:07ч. 27 Януари 2016 #37
pif
Интересно е как някой казва каквото има, а други настояват да е на тяхното. Браво на summertime! Личи си кой какво го движи. Всеки човек с лично мнение е богатство за себе си и околните.
09:34ч. 27 Януари 2016 #36
Murmorana
Скоро прочетох бавно и внимателно 3.том хроники на Ст. Цанев. Коментарите на FCB се покриват на 100% с книгата.
Че е било робство, било е, макар че и моя дядо ми е разказвал как е чувал неговия дядо да разказва в началото на миналия век, че и по турско не е било такова чудо властта да издевателства над населението.
Ако погледнем цялостно историята, без да съм експерт (че днес това е супер думата, да си експерт по нещо си ;-)))) ), ще видим, че османците са клали, убивали и т.н. по същия начин по който са клали, убивали византийци, българи, римляни, американци техните си роби.....
Човечеството се е клало и убивало непрекъснато. Ние просто сме късметлии да живеем в мирно време след 1944, като в същото време едни 45 години изкарахме под руско робство.
Т'ва е, просто не искам да съм крайна.
08:22ч. 27 Януари 2016 #35
santo
Не само сме съжителствали ,а сме ги и експлоатирали-некадърни предатели ОСТАВКАА!!
05:23ч. 27 Януари 2016 #34
eho
Адмирации за коментара на summertime!Всяко начало е семейството!
23:53ч. 26 Януари 2016 #33
summertime
Цитирам дете във втори клас, чиито родители не са си направили труда да го запознаят с малко история извън учебния материал: "Защо всички плочи са кръстени на училища" - става дума за паметните плочи на "Алеята на Възрожденците". Аз лично не чакам някой да поднася захаросани лъжи на детето ми - има книги, има музеи, разговори... Лично й прочетох манифеста по случай обявяването независимостта на България на 22 септември... Убедена съм, че повечето деца знаят коя дата е 4. юли, но не и 22. септември. В ръцете на родителите е, не до учебниците.
23:46ч. 26 Януари 2016 #32
summertime
Втълпяваха ни по време на комунизма, че СССР е голяма, могъща държава, където народи, толкова различни помежду си, живеят в мир и разбирателство. Ами НЕ, на украинците е било наложено да ползват руски като официален, но далеч не са били доволни от този факт. В нашите очи, всички, които говорят руски, са под общ знаменател. Сега по подобен начин се представя и нашето "съжителство" с Турция.
23:42ч. 26 Януари 2016 #31
summertime
Някой по-долу писа, че сме имали право да учим, да говорим на български и т.н. Дали?!? Това е извоювано в продължение на много години, едва в края на робството. Не ни е било по право. Дори по времето, когато Добруджа е била в пределите на Румъния, е било забранено да се говори на български по улиците; децата в училище са учили само на румънски! И не, не съм го прочела някъде в нета, баба ми ми е разказвала. не случайно има понятие като родова памет.
23:37ч. 26 Януари 2016 #30
summertime
Родолюбие се учи в семейството, а не от учебника. Вижда се на колко им е втълпено как сме "освободени" от хора, на които сме просто по пътя при война, защитаваща личните им интереси. Още след 3ти март са ни назначавали вносни управници, затова и сега нямаме национална идентичност, нямаме държавници, които да имат доблестта да защитят интересите на България, а не да слугуват на чужда политика. Протекционизъм е мръсна дума, затова нямаме производство и ядем вносни зеленчуци и пазарът е залят с китайски стоки.
22:18ч. 26 Януари 2016 #29
тъпак
Проучи ли въпросите за които те попитах ?
Ако не си , почвай да се ограмотяваш Путински трол.
22:17ч. 26 Януари 2016 #28
тъпак
Никъде не оспорвам безчинствата на Турция , а разобличавам подлата политика на Русия към България - факт.
22:15ч. 26 Януари 2016 #27
joro
Господа,
Този ФЦБ ли е и ли друго , нека да ходи да си лега.
Не говори за България,а за нещо съвсем друго.
Просто не обръщайте на коментариите на един болен мозък.
Аз пиша за БЕЗЧИНСТВАТА НА ФЕСОВЕТЕ, а той за това как РУСИЯ НЕ ни Е ОСВОБОДИЛА . Ами ходи си в ТЪРЦИЯ БЕ ТАТАКО ! Чалма продажна!!!!!!!!!!!
22:04ч. 26 Януари 2016 #26
тъпак
Също така кой се противопоставя на Съединението, кой предоставя мостовете си на Румъния да ни нападне през Междусъюзническата война,Кой създаде Македонска нация и замалко Тракийска и Добруджанска.
Кой бомбандира Варна през Първата Световна и.уби цивилно население?
Кой ни окупира/зароби през 1944 и изби елитът ни.
Кой отрови Цар Борис 3?
Ако.отговорът на всичко това е Русия , значи си на прав път
21:59ч. 26 Януари 2016 #25
тъпак
Не знам кой има плитък мозък, но е добре да проучиш дали се водят боеве в българската област Македония в тази ,,Освободителна война,, , а също е добре да проучиш кой даде български земи на Сърбия през 1833 и на Румъния през 1878.
Както казах за Русия, Българскитее земи са плячка , която раздава на който си поиска.
21:55ч. 26 Януари 2016 #24
joro
Абе ФСБ, ти освен от мачове май нищо друго не ти е в плиткия мозък.
Май Русия не е освободила България?!
Ами тогав а кой? Османлиите ли са ни освободили Бе ТАТАКО прост?
Как така неколкостотин според тебе руснаци ни освобождават ?
Господа , нека такива долни мижитурки , които първо не са учили история на България или други, които са забравили историята ни да не се излагат!!!
21:43ч. 26 Януари 2016 #23
тъпак
Но пък сега в Турция се възражда османизмът.
Според пророчествата Турция ще бъде изрината от лицето на Земята.
21:41ч. 26 Януари 2016 #22
Пираня
Много пари им наливат на герберите да възхваляват турското робство като съжителство.Като чета има много хора които за пари биха продали майка си и баща си и биха забравили че са българи.
21:40ч. 26 Януари 2016 #21
Equilibrium
Последната освободена страна от Османската империя е Турция !
Мустафа Кемал Ататюрк !
21:36ч. 26 Януари 2016 #20
тъпак
Всъщност Русия не ни е освободила, помогнала е да бъде освободена една малка част от България с решаващото участие на българите.
За което им изплащаме тонове злато , а и като прибавим и руската окупация през 1944 и издръжката на пияните орки, то ,,братското,, освобождение на 20% от Българската територия излиза твърде солено.
21:30ч. 26 Януари 2016 #19
тъпак
Турско владичество е имало, геноцид е имало , но точно робство в буквалният смисъл не , тъй като хората са имали право на имот,търговия,пътуване и изучаване на български език.
Сръбското и Гръцкотп робство наложено с помощта на Русия над българите в Македония , превръща българите вече наистина в роби , забранява им се езикът, подложени са на гаври и унижения .
Също така трябва да се отбележи ПОЛОЖИТЕЛНАТА роля на Османската империя при Съединението, въпреки подстрекателството от страна на Русия към Сърбия да ни нападне.Ако бяха изпратили войски да защитят своята територия на хартия , щяхме да воюваме на 2 фронта и е доста спорно дали щеше да се получи Съединенивто.
Русия винаги е гледала на териториите от Османската империя, населени с българи като на плячка, която по право й принадлежи. Голямата беда за Българския народ е, че получава своя държава след Руско-турска война. Княжество България е създадено от Великите сили в Берлин въпреки желанията на Русия. България прави крачки към националното обединение благодарение на закрилата и покровителството на Султан Абдул Азис Втори. Княжество България е защитено от руската агресия благодарение също на Султана. Това лесно може да се разбере. За това пишат и Димитър Маринов, и Симеон Радев. Днес русофилската пропаганда така е отровила съзнанието на българите, че те четат и слушат с нескрита омраза истината, казвана от някои наши специалисти. Главната беда за хала на Днешна България е русофилството, което още дълги години ще руши моралното единство на нацията. Но "Не се гаси туй що не гасне". България ще пребъде.
Също така митът за ,,,братушките освободители,, трябва окончателно да рухне, тъй като реално български,руски,румунски и други войски.освобождават едва 1/5 от Българското историческо землище.
21:10ч. 26 Януари 2016 #18
rokun
Българио, за тебе те умряха,
една бе ти достойна зарад тях,
и те за теб достойни, майко, бяха
И твойто име само кат мълвяха,
умираха без страх
Това помнете а не насаденото от днешните мекерета.......
20:43ч. 26 Януари 2016 #17
РУССИЯ
Родът ми е от Беломорска тракия бежанци,бягали са от турските ятагани...заселват се в село Голица където има паметник на петел.Нека всички ИЗРОДИ да чукнат в гугъла и да разберат защо е направен този паметник.
20:35ч. 26 Януари 2016 #16
РУССИЯ
ЖОРО забрави клането в село Любенова махала. Значи да анатемосаме Ботев Левски и всички останали за това че са ни разваляли рахатлъка с комшиите турци...ние мирно сме си съжителствали а те са ни разваляли спокойствието...ТАКА ЛИ ВЕ ИЗРОДИ??? Не си заслужаваме революционерите,не си заслужаваме и освобождението.
20:34ч. 26 Януари 2016 #15
Joro Trifonov
Всички от това министерство са национални предатели ! Вън ! С тояги трябва да ги изринем всичките продажници ! Боже колко мъка има на тази земя боже !
20:31ч. 26 Януари 2016 #14
Веско
След като ББПП си сложи фес,напълно в реда на нещата е тиквата,гегата,брадата и другите патриоти,да си сложат шалвари.От тях разбрах,че Ботев,Левски и Балканджи Йово,са просто едни гаменчета,които неоснователно мразят,съвместното съществуване.Всички изброени от мен ханъми да се молят на алах,турция да ни превземе,че иначе няма живот за тях.
20:23ч. 26 Януари 2016 #13
joro
Някои пишат глупости- като че ли знаят какво е било.
Да поясня тогава какво е било или както пише един индивид -имало е :
Имало е Баташко клане, Сливенско клане Котленско , Старозагорско клане с голо хоро, където фесовете са се забавлявали изнасилвайки девойките и после са ги убивали. За сравнение същия КЕФ, както го наричат братята фесове е бил и при Римляните в колизеума, където са убивани хора за удоволствието на правоимащите.
Излиза, че тия мангали са ни върнали в робовладелческия строй, даже и малко по-назад, вместо да се развием като другите страни в Европа. Излиза,че една простанация ние сложила фереджето и ни е върнала още 500г назад.Този, който споделя идеята за " 500г съвместно съжителство" е пълен глупак. Май забравихме великите поети и писатели "...да гледам турчин,че бесней над бащино ми огнище.........клаха народа както турчин не го е клал.
Няма да се раводнявам повече. Който не ми вярва да гледа филма ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО.
20:22ч. 26 Януари 2016 #12
РУССИЯ
ПЕТАР К ами то според теб излиза че Русия като влиза във война с Турция за да ни освобождава е развалила ДОБРОСЪСЕДСКИТЕ НИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ с турците,развалила ни е комшулъка??? А ГАД МРЪСНА?
20:19ч. 26 Януари 2016 #11
РУССИЯ
Някои ГАДОВЕ само и само да омаловажат освобождаването ни от ТУРСКО РОБСТВО са готови да изопачат истината и да ни изкарат че едва ли не сме имали едно мирно добросъседско съжителство с турците,че едва ли не сме имали равни права със тях.
20:14ч. 26 Януари 2016 #10
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
20:08ч. 26 Януари 2016 #9
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
20:04ч. 26 Януари 2016 #8
РУССИЯ
Коментарът е премахнат
Причина: Лични нападки и обиди
19:59ч. 26 Януари 2016 #7
tatyana1
Има само една дребна подробност: съжителствали си, но мюсюлманите били първо качество хора, а останалите-второ качество- с орязано права и мноого по- големи задължения от всякакъв вид. Не е робство, но да го наречеш безконфликтно съжителство е прекалено. За т.н. "кръвен данък" и еничарския корпус няма да коментирам. Вероятно толерантността изисква да приемем, че държавата имала нужда от армия, и тя не можела да е от хора с друга религия, затова се налагало промиване на мозъци в ранна възраст. За изпращането на част от набора (най- красивите) на 8- годишна възраст в харема си търсете аргументи сами. Да ви подскажа: По този начин някои са стигали до доста високи длъжности
19:13ч. 26 Януари 2016 #6
petar k
Като дете учех за османско робство.
Но ако погледнем глобално, през вековете, картата на Европа се е променяла активно във всички посоки. Много империи са били във възход и са се разпадали / Римска империя, Австро-унгарска империя, Османска империя/.
Без да отричам проблемите за българите в Османската империя, смятам, че е по-правилно децата да учат за съжителстването на българите с османците. Всъщност 500 години - това са много поколения българи, които са се раждали и умирали в империята, без да са били роби на някого. Имало е управление - еднолично, както е типично за империя.
Подкрепям използването на тези термини, тъй като толерантността е изключително необходима днес и не е необходимо да се създава изкуствена враждебност у подрастващите.
18:34ч. 26 Януари 2016 #5
Mari Anne
Ако се замисли реално човек, може би "робство" не е точната дума, нашите деди не са били роби, а и това звучи унизително, по-скоро "владичество" "власт" "подтисничество". Роби звучи ужасно за нас.
18:23ч. 26 Януари 2016 #4
дядо Тиква
Коментарът е премахнат
Причина: Дублиране на коментар
18:23ч. 26 Януари 2016 #3
дядо Тиква
Дядо Вазов е дал абсолютно точно определение на състоянието на българите под турско - това е ИГО. Определено не е робство, поне според официалните законови разпоредби т.е. султана никога не е имал роби, обратното - турците именно затова завладяват бързо Византия, защото освобождават селяните от реално робство. Факт е обаче, че нередовни войски, разбити от европейците са безчинствали и са отвличали хора, за да ги продадат на тайните робски пазари из арабските страни.
А ИГО означава именно лишаване от възможност да имаш своя държава, а да живееш по чужди закони.
17:54ч. 26 Януари 2016 #2
Karamel Да бяхте добавили и едно "щастливо" към това "са живели заедно" :( Национални предатели такива!!! В такъв случай Левски и Ботев срещу какво са се борили и за какво са си дали живота?!?!
17:52ч. 26 Януари 2016 #1
бат Генчо
Кога ще слагаме Фесовете. По-добре направо да ги слагаме и без това натам сме тръгнали !
Или направо да изметем тая измет дето ни управлява.