Директори на варненски училища се хванаха за гушите
Спорът за самостоятелно използване на училищната сграда, в които са настанени Математическата гимназия (МГ) „Д-р Петър Берон” и ОУ „Захари Стоянов” само от едното училище, изгуби времето на общинските съветници от постоянната комисия по наука и образование. Председателят на съвета на настоятелите в ОУ „Захари Стоянов” Цончо Ганев представи подробно искането на родителската общност за преместването на МГ в друга сграда. Директорката Тодорка Колева представи и декларация от колектива, който ръководи, в подкрепа на родителското искане. Проблемът с недостатъчен сграден фонд е известен отдавна, който обсъждаме многократно в общината и Регионалния инспекторат по образованието. Сега в основното училище има 764 ученици, 194 от тях са на целодневно обучение, в МГ учат 1203 деца, паралелките са 44 за математиците и 32 - за основното училище, а базата е за 28-класно училище. Според родители и учители от „Захари Стоянов Математическата гимназия се е разраснала неконтролируемо. Директорката Колева обвини колегата си от гимназията, че не се грижи за базата достатъчно, че разкрива допълнителни паралелки и че неправомерно е подкрепян от общината. Споровете достигнали и до съда. Павлин Петков, директор на МГ, не влезе от явен спор, но даде становище, в което подчерта, че гимназията не е адресат на инициативите на родителите и исканията на ръководството на ОУ. На събрание на колектива преди ден, след като са станали ясни действията на учители и родители, е прието становище. В него действията на директорката на „Захари Стоянов” се определят като неправомерни и се подчертават, че е направена схема - проект за ползване на помещенията от двете училища. Той обърна внимание, че приемът за І клас е увеличен без съгласуване, че директорката продължава конфликтните отношения и предложи основното училище да бъде преместено вместо МГ. Гимназията е доказала мястото си на сериозно учебно заведение не само във Варна, а и в страната. Тя е водеща сред подобните училища в страната и неин конкурент е единствено софийската МГ. На упрека на Колева, че Петков е заел класна стая за личен кабинет, той обясни, че ползва директорския кабинет като заварено положение при преместването на МГ в тази сграда. Съветниците се запознаха с исканията без категорично да вземат отношение и решение по спора, който е от началото на договорирането през 2005 г., когато общината е предоставила на двете училища имота за съвместно стопанисване. Предстои кметът Кирил Йорданов и зам.-кметът Коста Базитов да дадат специална пресконференция следващата сряда.
|
Коментари |
22:37ч. 7 Април 2012 #24 6ampiona С мнение първо на първо научи се да не плюеш, защото това не ти е "вила" като твоята на село където живееш и второ разсъждавай!
22:34ч. 6 Април 2012 #23 deninka Вие чувате ли се?!??!? Ние да не би да не сме хора след като сме в МГ и сме елитни и умни?!?!? На всеки му пропищява.Лошата дисциплина не се изявява в потрошаване на нещо, нека да се разберем ако вие или вашите деца постъпват така е друг въпрос. Не разбирам защо всичките сте толкова елементрани и не разберете, че ако ние се надигнем много лесно ще си заминат ОУ от нашата сграда. На въпроса защо в МГ има прием от 5 клас не от 4 ще кажа само, че не е единствената гимназия която прави паралелки с по малки ученици с Варна. Не само нашия деректор както казахте си има врзки в общината, директорката на ОУ има в РИО, мисля че не е нужно да се излагате.
20:57ч. 5 Април 2012 #22 с мнение Какво значи "да-ПОНЯКОГА имаме лоша дисциплина..."? Нима "елитните" ученици могат да си позволят това????? Все едно аз да си изтърва нервите на работното място и да понатроща това онова, само защото не ми е ден, а в края на деня да се похваля с успешни сделки... Ако имаше достатъчно стаи, 7-ми клас нямаше да обитават кабинет по химия, пропит със страхотната лабораторна атмосфера и чист въздух.:)) А за "вилата" - не се тревожете...
19:13ч. 5 Април 2012 #21 6ampiona Съгласен съм с Дениз
18:44ч. 5 Април 2012 #20 Дениз А да и другото което е.. Прочетох, че ние, учениците на МГ, сме имали ужасно поведение и има оплакване от това, че повечето пушат. Е аз също съм свидетелка как децата от ОУ "Захари Стоянов" пушат скришом зад блоковете. И дори и понякога да сме с лоша дисциплина, всички понякога го правим, но това повлиява ли ни на успеха? НЕ! Всички ученици в гимназията сме много съвестни и разумни. Има и още много неща като това, че кабинета по химия е в безобразно състояние благодарение на един от 7мите класове на ОУ "Захаро Стоянов".. мога да продължа да изброявам, вие сами си направете преценката.. :)
18:39ч. 5 Април 2012 #19 Дениз Не стига, че са гости, а на всичкото отгоре г-жа Т. Колева иска да се изнесем от нашата сграда с всичките кабинети по биология, химия, информационни технологии. Ако се изнесем кой ще ги ползва? Децата, които се учат как да умножават? Искате всичко да бъде затрито току така само за да може г-жа Т. Колева да е доволна. И какво като са направили подписка? Мислите, че ние не можем? Можем и ще го направим ако се стигне до там, че да ни изгонят! И понеже ние, гимназистите, държим много повече на сградата и си отстояваме позициите, аз съм сигурна, че ако ни изгонят ще се стигне до там, че повечето гимназисти ще спрем да ходим на училище в знак на протест! Говоря в 1л. мн.ч., защото и аз бих го направила ако вземат такова несправедливо решение! ОУ "Захари Стоянов" да си се преместят в сградата предназначена за тях, а именно Спортното, което е на има-няма 5 мин. път :)
15:51ч. 5 Април 2012 #18 6ampiona "С мнение" напълно несъгласен съм с теб! Защото ОУ "Захари Стоянов" лъжат подло за сградата! Тя си е наша и ще бъде! Така че не се хващам на манипулатори.
11:21ч. 5 Април 2012 #17 с мнение Прекалено се преекспонира фразата"елитно училище" за Мг-Варна. Може някога и да е било, но поведението, посредствеността и лошото възпитание на учениците (говоря за преобладаващите 70, може и повече процента) са пагубни за тях и обществото ни. А как смятате се разраства ОУ "З. Стоянов" и защо базата не достига? С много труд от страна на учителите, които се чудят как да обучават възпитаниците си в подблокови пространства и как да провеждат часовете си по ФВС по градинки. Щом МГ има право да иска местене на ОУ в друга сграда, то защо Оу да не иска преместване на МГ в по-подходяща? Г-н Карамфил, училището приема деца, защото родителите искат децата им да бъдат обучени от кадърни учители. А защо МГ приемат от 4-ти клас, щом са Гимназия? Истината за жалост не може да се види, защото лобито на г-н Директора в община Варна е силно, защото такава ни е държавата, защото общинари решават на ниво - "този ми е приятел, а пък този не ми е симпатичен"...
09:00ч. 5 Април 2012 #16 Перде Не лъжи хората!
Сграда на МГ е построена за МГ, защото старата сграда я направиха Археологически музей. ОУ Захари Стоянов трябваше да бъде настанено в настоящата сграда на Спортното училище.
От самото начало Захари Стоянов са гости. През годините са влагани пари за базата на МГ. Затова има кабинети по фиика, химия, биология. Има компютърни зали. Не само, че нямат моралното право да изгонят домакина, но явно родителите, подведени от болните амбиции на директорката на ОУ, искат направеното да бъде разрушено.
07:16ч. 5 Април 2012 #15 kgk66 До mistgi, аз също бях дете, но си спомням друго!
Спомням си как 1973 година падна част от тавана на основното училище(имаше пострадал с пукната глава но не му помня името), което тогава се намираше в стара сграда в района на сега съществуващата М САТ. Спомням си, че след това ни преместиха в една сграда с "Г.С. Раковски", спомням си и лятото на 1978 когато беше завършена новата сграда и целия личен състав на училището + всички ученици от четвърти клас нагоре участвахме в преместването на "Захари Стоянов" в новата сграда,построена за О.С. Спомням си също и откриването на даскалото с послание за бъдещето поколение( 2000 та изглеждаше невъзможно далече)зазидано в основите на стъпалата.
Така или иначе, кое е по разумно гимназия,която е за целия град, или основно училище, което е за квартала да бъдат преместени?
Кое е по разумно, ученици на зряла възраст, които могат да носят отговорност за себе си или малки деца да бъдат преместени?
А ако говорим за наяждане то да споменем само новата сграда обявена за 500 000 и струваща не повече от 250 000 изцяло направена за МГ.
23:21ч. 4 Април 2012 #14 карамфил 69 Това училище "Захари Стоянов"нямаше наяждане.Искат все повече и повече ученици без да имат необходимата база.Защо приемат толкова ученици щом не могат да им осигурят стаи.При 6 паралелки на випуск няма възможност за целодневно обучение за всички ученици.Сега почнаха да плачат ,защото държавата дава пари и за занималните от 1-3 клас.И нали сме алчни ,хайде да изгоним М.Г. от сградата .
Госпожо Директор,къде сте тръгнали да се мерите с големите и утвърдени училища.Все едно да сравняваме куцо магаре със състезателен кон.
18:05ч. 4 Април 2012 #13 mistgi Завърших основното си образование в ОУ "Захари Стоянов". Обичам това училище или по-скоро спомена за него. Възмутена съм от начина, по който сегашното му ръководство настоява за преместване на МГ. Бях дете, когато се нанасяхме в тази сграда и още тогава знаехме, че сме гости. Вярно е, че много по-трудно се стопанисва имот, когато стопаните са два, но да се използват родителите срещу МГ, мятам, че е подло.
16:53ч. 4 Април 2012 #12 Анонимен ОУ "Захари Стoянов" като си увеличават приема всяка година, естествено, че няма да им стига сградата. Над 2/3 от учениците им не са от квартал "Чайка" и версията, че са квартално училище не върви много, а и има второ такова "Раковски" - на 3 минути! Сградата е голяма за училище с 700 ученика и вземайки се в предвид, че до момента разходите се разделяха 1/2, като по-голямата част се покриваше от МГ не виждам, кой не е полагал грижи за материалната база! :)
16:42ч. 4 Април 2012 #11 deninka На всички много компетентни мога да кажа, че сградата е била построена за нашето училище с което сме така горди, била е предназначена за МГ.Всички тези спорове са от години и съвсем не са само заради материалната база.Твърдението, че нашето училище не поддържа базата е неуместно, защото именно ние събираме пари за ремонти и печелим конкурси за оборудване. Пушели от 5-ти клас в спортното, навсякъде пушат и ви гарантирам, и съм виждала лично ученици от "Захари Стоянов" които също опъват цигарите, така че това не е оправдание. Точно сградата на спортно училище е строена за Захари, нека ви кажа че спортното е държавно училище, а помещението е общинско. Не съм съгласна, че трябва да се преместим точно ние, защото учим в най- хубавото училище в града и трябва да ходим в техникумите при хора с по- малко умствен капацитет от нашия. Ако искахме да сме там щяхме да кандидатстваме в някое от другите училища.
15:34ч. 4 Април 2012 #10 6ampiona Така! Значи уча в МГ-то (10 клас съм) и ще кажа като директора, който е много кадърен човек: "Захари ще си ускорят изнасянето!",което е така! Гостенинът не може да изгони домакина! Просто няма да се преместим и така ще бъде! Щом не им понася да отидат до спортното!
15:18ч. 4 Април 2012 #9 Teo Тъжно е че има такъв спор , а всъщото време се пилеят парите на данъкоплатците :(
13:33ч. 4 Април 2012 #8 Murmorana "Разберете подписката е преди всичко в подкрепа за решаването на проблема с материалната база. Каквото искат да решават управляващите, но да се реши наистина и по-скоро, а преместването на МГ е предложение."
Мечтаеш! От 4-5 г. следя и се опитвам да решавам проблеми с детските градини. Нищо не се променя, защото на Общината не й дреме и е по-силна от нас. Зимата на 2008-ма казах в очите на Базитов, че след 4-5 години пак ще си говорим за липса на места, но този път не само в градините, а и в училищата!!! И взех, че познах - не че е трудно да видиш, че сградния фонд на града не може да обхване всичките му "граждани". Е, в момента съдя Общината, така че не обобщавай за овчедушието на хората!!!
12:48ч. 4 Април 2012 #7 Toni Добре, спора е за материалната база по принцип, но защо тогава вие, които подкрепяте ОУ не насочихте исканията си към Общината, а толкова агресивно скочихте да гоните МГ. МГ са толкова притеснени от присъствието на ОУ колкото и вие. Няма да се съгласим МГ да напуснат сградата. Като сме си избирали училище, от значение е и материалната база защото децата ни учат компютри, физика. Вие спокойно можете да водите децата си до спортното защото за 1 ви клас се избира госпожа, а не училище.
12:30ч. 4 Април 2012 #6 Перде Преместването на ОУ Захари Стоянов в Спортното училище също е предложение. При това по-удачно. Но проблемът май не е принципен, а такъв как ОУ Захари Стоянов да се сдобие с по-добра материална база.
12:10ч. 4 Април 2012 #5 kriss Мисля,че вече спора съвсем издребня и избяга от същността на проблема. Подписката е такава, защото вече толкова години ОУ ползва тази сграда и може да има някакви претенции за оставане. Какво право имаме да искаме сграда, с която нямаме нищо общо като спортното. Разберете подписката е преди всичко в подкрепа за решаването на проблема с материалната база. Каквото искат да решават управляващите, но да се реши наистина и по-скоро, а преместването на МГ е предложение.
11:23ч. 4 Април 2012 #4 Перде Лилия ли си, лебед ли си, не знам, но явно толкова ти е акъла за да си признаеш мотива за тези глупости. Спортното било западнало! Т.е. индиректно признаваш, че целия цирк е заради базата на МГ. Ами парите са влагани в сградата, защото е МГ. защото имат нужда от компютърни кабинети. Какво точно ще учат учениците от 1 до 4 клас в кабинетите по химия или биология например? Или ще ги развалите? Ще развалите това, което е градено като МГ? Заради болните амбиции на една жена и глупостта на стадо лебеди?
10:57ч. 4 Април 2012 #3 Liliq~ Деца от 1-4 клас да се изместят в СПОРТНОТО?! Там ПУШАТ още от 5-ти клас, вие чувате ли се. Спортното е най - западналото училище във Варна. Малките деца мисля, че са много по - важни от МГ, които тъй като не са квартално училище, могат да се изнесат при техникумите или защо не отидат те в спортното?
10:30ч. 4 Април 2012 #2 Toni Като родител на дете от МГ мога да кажа, че и ние можем да направим подписка против ОУ и искам да ви уверя, че ще съберем много повече подписи. Но това ли е начина да се реши проблема. Защо не си отидат учениците от основното училище в Спортното? Защото там сградата не е такава като тази на МГ. Всяка година правим ремонти на стаите, купуваме щори, чинове. Вече сменихме няколко стаи, а как не попаднахме в една дето е поддържана от малките. Вече търпението ни се изчерпва. Дано Общината намери решение и да укроти г-жа директорката на ОУ, че се е взела много на сериозно. Нека покаже списък колко от децата й са от квартала. Пък и по- доброто квартално училище е Раковски.
10:01ч. 4 Април 2012 #1 kriss "Гимназията е доказала мястото си на сериозно учебно заведение не само във Варна, а и в страната. Тя е водеща сред подобните училища в страната и неин конкурент е единствено софийската МГ."
Какво общо има това със сградата и недостига на материална база? Училището не го правят четирите стени, а учителите и учениците.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Безплатни прегледи за гръбначни изкривявания и плоскостъпие за деца от 7 до 18 години във Варна
Петък, 27 Септември 2024 10:43
Децата са нашето бъдеще! За да растат здрави и да имат пълноценен живот, наша мисия е да се грижим за тяхното правилно развитие. Ето защо за 4-ти път Център по рехабилитация Physio Health Вaрна организира...
| |
|
Новият бутиков СПА хотел „Натура“ посреща гости през цялата година (снимки)
Петък, 27 Септември 2024 09:53
От уникалната маслинова градина до вкусната балканска кухня и модерните еко иновации – всичко тук е създадено с грижа за природата. Хотелът ще работи целогодишно.
Разположен на метри от пясъчната ивица...
| |
|
Cineland® завръща IMAX изживяването® в "Cineland Grand Mall"-Варна
Петък, 27 Септември 2024 15:15
Cineland®, новият оператор на кинокомплекса в Grand Mall - Варна, обяви днес, че зрителите, които ще посещават кинокомплекса, отново ще могат да се насладят на най-иновативното в света кино изживяване,...
| |
|
"Баш Майстора" открива нов търговски център във Варна
Четвъртък, 26 Септември 2024 08:05
На 27-ми септември (Петък) от 9:00 часа варненската фирма "Баш Майстора" отваря за клиенти своя трети търговски обект в морската столица на удобна и комуникативна локация - ул. "Атанас Москов" №17, в...
| |
|
Мащабният жилищен комплекс ФЕМИЛИ ГАРДЪН с ритуално освещаване и откриване
Петък, 27 Септември 2024 08:00
Жилищен комплекс ФЕМИЛИ ГАРДЪН на инвеститорите в строителството „Явор“ АД и техния собственик „Интерком Груп“ ООД бе ритуално осветен от отец Добромир. По-голямата част от собствениците на апартаменти...
| |
|
България може да загуби 2 млрд. лв. европейско финансиране по ПВУ
Петък, 27 Септември 2024 19:01
Има риск България да загуби най-малко 2 милиарда лева европейско финансиране. Причината - това, че снощи Народното събрание не прие промените в Плана за възстановяване и устойчивост, новата глава към него,...
| |
|
Почина Маги Смит - актрисата от „Хари Потър” и „Имението Даунтън”
Петък, 27 Септември 2024 18:45
На 89-годишна възраст в болница почина английската актриса Маги Смит, съобщи Sky News. Тя беше известна с ролите си в „Хари Потър” и „Имението Даунтън”.
Смит печели награда „Оскар” за най-добра актриса...
| |
|
Тръмп обеща да прекрати войната в Украйна
Петък, 27 Септември 2024 18:31
Републиканският кандидат за президент Доналд Тръмп заяви, че ще работи както с Украйна, така и с Русия, за да сложат край на войната, докато стоеше до украинския лидер Володимир Зеленски преди срещата...
| |
|
Окръжен съд – Варна посрещна първите ученици от програма „Университет за гимназисти“
Петък, 27 Септември 2024 18:15
ървата група от 30 ученици от осем различни гимназии във Варна, включени в програмата „Университет за гимназисти“ посетиха в два поредни дни Окръжен съд – Варна. Гостуването е част от най- новата партньорска...
| |
|
В 40 училища ще измерват тестово качеството на образованието
Петък, 27 Септември 2024 18:07
В 40 училища в България ще бъдат въведени пробно различни инструменти за оценка на качеството на обучението. Училищните екипи в тях ще имат възможност да създадат собствени системи за управление на качеството...
| |
|
Правят туристически маршрут "Черноморски път" по крайбрежието на България, Румъния и Турция
Петък, 27 Септември 2024 17:35
На последното си заседание Комисията по въпросите на младежта и спорта прие решение за подкрепа инициативата на Велоклуб "УСТРЕМ" и Туристическо дружество "Родни Балкани" - Варна за създаването и развитие...
| |
|
Виктор Орбан предложи посредничество между София и Скопие
Петък, 27 Септември 2024 17:15
Унгарският премиер каза, че Будапеща е готова да работи за намиране на решение, което да устройва и двете страни, но добави, че от Северна Македония и България зависи дали са готови да приемат Унгария...
| |
|
25 нови електропровода ще са обекти с национално значение
Петък, 27 Септември 2024 17:00
Служебният кабинет определи 25 предвидени за изграждане електропровода за национални обекти и обекти с национално значение по Закона за държавната собственост (ЗДС) и Закона за устройство на територията...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|