Не искам да храня циганите
Усилията на честните и работливите не трябва да бъдат похабени за изхранване на мързеливите
Четвъртък, 2 Август 2012 08:47 / Антон Тодоров, в. „Република”
Нормално е всеки, който иска да получава блага, стоки и услуги преди това да изработи самият той нещо
Никой не е длъжен да осигурява на тези хора каквото и да било, извън равно третиране от законите
Най-големият проблем с човешките права в България остава маргинализацията на ромското малцинство". Това е написано в годишния доклад за 2011 г. на Държавния департамент на САЩ за човешките права. И още: „Десни екстремисти упражняват насилие върху ромите, мюсюлманите и други религиозни малцинства".
С тази демонстративна необективност този документ заслужава да се хване за кранчето и да се хвърли в коша. Само че, ако янките имат видимо необективна експертиза върху циганския казус в България, това не означава, че трябва да им се отговори със същото. Дори ако откажат да вземат заплахата за националните интереси на страната ни от разрастването на този проблем сериозно, нужно е ние да вземем погледа им върху това напълно сериозно. Когато беше в България преди няколко месеца политическата „стерва" Хилъри Клинтън завърши посещението си с демонстративна среща в американското посолство с бъдещи цигански лидери. Преди десетина години янките удариха рамо на мафиоти като Хашим Тачи и гледайте какво гайле теглят сърби и македонци днес! Държавите им са пред тотално превземане от американските „любимци", косоварите. Българските цигани като косовари - what a feeling! Как пък не се разбра, че при тези хора не става дума за липса на интеграция, за репресиране, за дискриминация и расизъм - все глупости, които обикновено се пишат и говорят от хора, които са на издръжка на външни кръгове. Става дума за етническа култура, за психология, за нехуманност на мирогледа и мизантропия. За тях да убиеш човек е като да убиеш куче.
Няма да прочетете обаче е докладите на Държавния департамент за убитите от орките стотици български пенсионери и не само - с тръби, арматури, колове, брадви и ножове.
За цели опустошени територии в страната ни, където човек не може да премине другояче, освен с голяма скорост на колата си. Всъщност, същите антибългарски кръгове вият, ако стане дума за убиване на бездомни кучета, например. За убиването на българи от цигани винят българите в расизъм. Казано иначе, какво ли ще се случи с България, ако съвсем скоро се появи и циганският Нелсън Мандела - стилизиран образ на етнически водач, който използва цялата сила на днешното отровно политговорене и подкрепата на вече отровени от него държавни и наднационални администрации. Признавам си, пред перспективата от разгръщането на този казус като политическа и криминална практика в България ми идва да разпродам всичко тук, да капитализирам на всяка цена, каквото ми дължат бизнес контрагенти и немедленно да се махам. Рядко съм съгласен с Андрей Райчев, поради ред причини, но заключението му преди време, че циганският въпрос е нерешим, намира сериозна подкрепа при мен. Вероятно с вариацията, че не е нерешим, а много трудно, на безумно висока цена е решим, само че кой е готов да я плати? Нека добавя нещо, което ми се струва важно в този казус - т.н. обществено-полезен труд на тези наши съграждани, който най-често изпомпва десетки и стотици милиони под формата на програми за заетост, има основно палиативен характер - някакви хора за по няколко часа се подпират на метли или пък правят нещо друго, с трудно установима пазарна стойност, по някакви проекти, с европари (които са пак пари на нас, които плащаме данъци, само че превъртени през брюкселската администрация), с неясен ефект и полезност.
Насреща получават пълноценни пари, с които могат да купят всичко, което се намира на пазара.
Имам чувството, че изпитваме неудобство ясно и категорично да кажем по повод на т.н. интеграция на циганите - никой не е длъжен да осигурява на тези хора каквото и да било, извън равно третиране от законите. Те трябва да са автономен, упорит и със стремеж към придобиване на опитности участник на конкурентния пазар на труда и да понасят последиците от личната си незаинтересованост към това да се ограмотят, да получат образование и да добият трудови навици. Нормално е всеки, който иска да получава блага, стоки и услуги преди това да изработи самият той продукт или услуга, с които да се пребори за моите и вашите пари в една конкурентна среда Както повечето други българи го правят. Иначе ще ни се разкаже играта. Последният пример с берачите на боровинки е христоматиен. Не беше ли редно хората, които са постъпили глупаво (в случая индобългарите, берящи в Скандинавия боровинки), да осъзнаят глупостта си като се натоварят с последиците от своите решения, а не като тези последици и разходите покрай глупавите решения да се покриват от публичните пари? Риторичен според мен въпрос, но очевидно Каудильото не мисли така, макар че си позволи фразата - „Човешката глупост няма граници". А търпението българско не е ли също така безгранично? Наскоро гледах един много поучителен филм. Казва се „Новият свят" и е за първите заселници в Америка в началото на 17 век. Актьорът Колин Фарел каза една фундаментална фраза: „Усилията на честните и работливите не трябва да бъдат похабени за изхранване на мързеливите."! Ключово! А фабулата на филма продължи със следния сюжет - не се съобразиха с тази препоръка и после храната изчезна. Свърши. Първо започна мърморенето. После - войната с подръчни средства. Жестока, кръвопролитна и безжалостна война. И тази война за оскъдните ресурси, вследствие на горната формула, са я повели силнорелигиозни и морални люде, каквито са били първите заселници на американския континент. Нека фантазията ви води в представата, докъде може да достигне тукашната проекция на подкрепата за мързеливите и неуките с изкараното от честните и работливите при нашенската религиозност и морални устои! Народното събрание преди няколко месеца одобри скандална, с далеч отиващи в бъдещето ужасни последици - Националната стратегия за интегриране на ромите 2012-2020. Вижте само какво проповядва като стратегическа цел този документ -ни повече, ни по-малко: „Създаване на условия за равноправно интегриране на ромите и на българските граждани в уязвимо положение от други етнически групи в обществения и икономическия живот чрез осигуряване на равни възможности и равен достъп до права, блага, стоки и услуги, участие във всички обществени сфери и подобряване на качеството на живот при спазване на принципите на равнопоставеност и недискриминация".
Чакайте, това изречение нарушава конституцията, нарушава поне няколко закона, а като за капак е на път да унищожи и възможността да има конкуренция и пазарна икономика в България.
Какво значи да осигуриш „равен достъп да блага, стоки и услуги" на някакви хора, които не искат да постигнат нива на професионална подготвеност, така че пазарът на труда да ги разпознае като нужни и да е готов да плати живи пари за тях. Вместо такава напълно нормална логика. Народното събрание налага административно някакъв ерзац, който директно ще увеличи бъркането в джоба на предприемчивите и проспериращите
в България. Само че тези - предприемчивите, ефективните, квалифицираните и подготвените, които са инвестирали десетки хиляди левове в образование и експертиза, вече готвят нова вълна на изнасяне оттук. Тези неща - блага, стоки и услуги - са резултат от труда и усилията на други българи, които ги предлагат на пазара и са си скъсали задните части, за да ги произведат, да ги добият или да изкарат пари, с които да поемат риска да ги внесат отвън и да ги продадат тук. За циганите риск няма, както виждаме от сагата с берачите на боровинки - 170 000 лева живи, скъпи и все по-намаляващи реални пари отлетяха яко дим, за да покрият риска от личните решения на тези хора. Но нека продължа с абзаца от „Стратегията"- за да се сдобиеш с блага, стоки и услуги трябва само едно нещо - да имаш доходи, които си получил като възнаграждение за явяването си на пазара на труда, преборването в конкурентна битка с други, защото си убедил този, който ще ти плати, че си най-добрият, да си произвел нещо, да си го продал, да си си платил данъците (защото парите за глупавите решения на берачите на боровинки идват от данъците) и с това, което ти е останало имаш възможност да разполагаш както ти душа иска. Всичко друго е от Лукавия и води да страшни диспропорции, диктатури и в крайна сметка - несвобода. Така се случва, когато въведеш получаването на благостите от живота да става по административен път, а не чрез пазара -правено е, прави се тук-там по света и резултатът е все един и същ. Наскоро привърших четенето на една книга за историята и обичаите на циганите в Старозагорско. Изключително четиво, неполиткоректно, написано от една от изследователките в местния исторически музей (как не са я засекли от Българския хелзинкски комитет, че да я погнат да отговаря за „език на омразата"). Та там има уникални свидетелства, факти, данни и тези. Особено ми „хареса" една от любимите фрази на циганите в Старозагорско преди 9 септември.
Когато настъпвали кризисни времена циганите коментирали секналите подаяния на съселяните и съгражданите си, с които преживявали, с думите:
„Лоша работа, щом едни цигани не могат да изхранят"! Е, аз пък не искам да храня циганите - нито сега, нито в бъдеще.
Има в България един дебел, глупав, бял мъж с Хараланска фамилия, който го чух да казва наскоро: „Истината обаче е, че ромите са нашето бъдеще и от това как се отнасяме с тях зависи как ще живеем утре". Затова вероятно прекарва повечето си време във Великобритания или с Даниела Серданова, докато оглежда несполучливите си инвестиции в Ивайловградско.
в.Република
|
Коментари |
20:06ч. 3 Август 2012 #52 Go6ko Дайте ми една къртечница и ви обещавам нито един жив РОМ няма да има !
14:36ч. 3 Август 2012 #51 Ilovestrawbe Помните ли когато имаше протест шрещу ромите .. още тогава полицаите трябваше да си затворят очите както правят винаги в други области и да ни пуснат в ромската махала да ги натупаме едно хубаво да си знаят мястото.
13:59ч. 3 Август 2012 #50 igo твърдо - не, свестните са далеч под 1%
далеч, далеч ....
а дискриминацията, на която е подложен целия български народ, на фона на това брутално Оправническо 'безхаберие' е ПОСЛОВИЧНА !
за едните избиратлени гласове ......... милиони хора биват грубо дискриминирани ! ! !
решенията са най-различни - примерите са по целия цивилизован свят ! .......
12:20ч. 3 Август 2012 #49 канна Оттам идва и наглостта им (на повечето)!
P.S. Сажалявам, че има и 1-3% свестни, но те не изтъкват, че са роми!!!!!!!!!!!!
12:17ч. 3 Август 2012 #48 канна Явно е - някой БАТКО ги поддържа!!!!!!!!!!
08:42ч. 3 Август 2012 #47 vevika Много е важно нашият протестен глас да не заглъхва с времето, на принципа "Всяко чудо за три дни".И никой да не подменя справедливия ни гняв от тежката дискриминация ,на която сме жертва ние,работещите ,даващите на обществото.Да не допускаме повече да ни омайват с приказки за солидарност и съпричастност.Никой няма нищо против циганите,които добросъвестно се вписват в обществото.Ние ,всички,вече е ясно сме против паразитиращите на наш гръб.Трябва да продължаваме да крещим,че вече не искаме да ни крадат,лъжат,убиват.Пък може и пресметливите политици да ни чуят.КОЙ ЗНАЕ!!!
00:30ч. 3 Август 2012 #46 Schluss Ние не ги търпим - ние сме принудени да ги търпим от курвенската политика на продажните властимащи. Те имат нужда от мангалите за да разчитат на техните гласове на изборите - нима простите не са най-лесни за управление и манипулиране. Оттам и любовта на политическата олигархия към малцинствата - не търсете друга логика - нищо лично, просто бизнес. Оттам и всичката тази демагогия за интеграция, недискриминация и т.н. А ние плащаме всички сметки на политиците - и тази ще платим, нали сме рая. Много точно е написал автора: "Никой не е длъжен да осигурява на тези хора каквото и да било, извън равно третиране от законите".
23:32ч. 2 Август 2012 #45 alpin99 Циганите са бъдещето на България според Американския посланик у нас
(виж линк...)
23:05ч. 2 Август 2012 #44 alpin99 Просто ме е срам вече, че съм Българин !!!! Срам ме е, защото търпим тая мръсна зараза, защото сме толерантни към твари, които всеки нормален народ би изтребил без никаква милост !!
23:05ч. 2 Август 2012 #43 alpin99 Просто ме е срам вече, че съм Българин !!!! Срам ме е, защото търпим тая мръсна зараза, защото сме толерантни към твари, които всеки нормален народ би изтребил без никаква милост !!
22:53ч. 2 Август 2012 #42 Dry-Ice Този сайт е крайно време да се прекръсти на Простииотсело.нет. След което може да придобие статут на национален.
22:18ч. 2 Август 2012 #41 YordanGeorgiev Единствения начин проблемите с интеграцията на малцинствата в България да се реши е да се опрости законодателството и да се прилага. Това е.
Откраднал 100 лева - 1000 лева разходи на държавата за да бъде наказан. Да ги плати с 10% отгоре. Няма пари - да отива в затвора на 1/2 минимална заплата с обучение. Не иска да работи в затвора. Принудителен труд. Докато ги изплати. Законът трябва да ясно регламентиран и изпълняван за всеки един във страната - бил той българин , циганин , турчин или американец. Докато не стигнем до там и сами не си свършем домашните винаги другите ще са ни виновни ...
21:37ч. 2 Август 2012 #40 Mishonka Предлагам с парите от Евро фондовете за интеграция да закупим 1000 хектара в Сахара и с еднопосочен билет да ги изпратим по живо по здраво да се интегрират с камилите ако успеят да ги срещнат сред пясаците.
19:59ч. 2 Август 2012 #38 gleda4 я ша пребия тава,
само да са преближи неко мангал до мене, жена ми ели пъ детето, че го утепам и мангала смотан.
19:36ч. 2 Август 2012 #37 iva В момент в който чета статията , БТВ съобщава за поредните малолетни ромски крадци и наглостта на единия родител "Какво ви интересуват нашите деца ,че крадат?"Ами нали крадат от нас от нашите родители.Преди мислех ,че все пак циганите могат да се "интегрират" но от както свалиха обеците ма майка ми /млада пенсионерка/обраха парите и посред бял ден пред Градска болница нищо не чакам от тях.Те са едно паразитно безполезно племе,на което трябва да се ограничава популацията като на бездомните кучета.
19:35ч. 2 Август 2012 #36 iva В момент в който чета статията , БТВ съобщава за поредните малолетни ромски крадци и наглостта на единия родител "Какво ви интересуват нашите деца ,че крадат?"Ами нали крадат от нас от нашите родители.Преди мислех ,че все пак циганите могат да се "интегрират" но от както свалиха обеците ма майка ми /млада песионерка/обраха парите и посред бял ден пред Градска болница нищо не чакам от тях.Те са едно паразитно безполезно племе,на което трябва да се ограничава популацията като на бездомните кучета.
18:50ч. 2 Август 2012 #35 Bella_vista Абе вий тук съвсем сте се оляли!Ми на мен не ми се живей във военно положение.А ''човека'',опитал да реши циганския въпрос, искаше да реши още еврейския,славянския и други въпроси,а преди да се самоубие,без малко да реши и германския въпрос.Хаха! Да нямат право да гласуват-това да.Някой трябва да напише ей такива предложения за контаинтеграция,/защото ромска интеграция-такъв филм няма/.Само че да бъдат направени с гласа на разума.''Всяко обобщение е признак на елементарно мислене.''Тук сте изляли потоци такова ''мислене''.
18:33ч. 2 Август 2012 #34 vale5 Aз съм 68 набор.Служил съм в КЕЧ.Малеее ко ги праихме мангалите в казармата бой,бой ,бой.И с един буквар за първи клас с азбуката и бой,бой,бой,И като научи стихотворението "Аз съм Българче".А еее манго я ела тука да те видя какъв българин си ти.ИИИИ бой,бой,бой.Та да ви кажа циганина разбира само от бой.НЯМА ИНТЕГРАЦИЙ ЗА НЕГО-САМО БОЙ.Едно време на центъра ще видиш мангал ама друг път.Я си спомнете да сте виждали мангали в ''ЧИНАРИТЕ" или в "Шнека".Щото имаше бой.А за американският доклад бе боли ..я.
18:31ч. 2 Август 2012 #33 Един варненец Би трябвало да се забрани гласуване на човек, който не е завършил VІІ клас – той или не се съобразява с Конституцията и не желае да учи, или е умствено изостанал – и в двата случая следва да не бъде допускан до урните.
Конституцията дава на всички български граждани избирателно право, но налага и задължения. Едно от тях е посещаване на училище до 16-годишна възраст. Ако това задължение се обвърже с избирателното право, с това Конституцията не би била нарушена, но ще бъде провален пазарът на гласове, а това е неизгодно за политиците.
Докато циганите са „електорат”, ще бъдат коткани с надежда да гласуват за този, който им угоди. А броят на „електората” расте!
17:54ч. 2 Август 2012 #32 iliana България е хубава ама има много българи, както винаги пълно е с чекиджии, само за мангалите пишат, крадци или други няма коментари. този весник е чекибоиски весник арее,
17:13ч. 2 Август 2012 #31 Султанка И аз не искам да плащам сметките за вода и електроенергия на братята - цигани!Нямат нищо против тях,но имам против техните навици!Така не става!Ех, къде е бай Тошо с неговата мъдрост да оправи работата!
16:10ч. 2 Август 2012 #30 igo беззаконието е коренът и на тази проблематика в държавицата ни
виждал съм ги не веднъж как се държат в обществото в нормална европейска държава - НИЩО ОБЩО с поведението им тук, в Бг - познайте защо !
от Франция ги изгониха, почти с цената на международен скандал и проблеми
поинтересувайте се как се държат в Англия, Германия, Турция .... който не е виждал, едва ли ще повярва, че същите тези брутално нагли готованкоци могат да се държат прилично, почти като за пример ....
15:41ч. 2 Август 2012 #29 magistrala60 Уважаеми съграждани част от вас ви видях какво представлявате на 31 юли на спирката до Катедралата!Около 25 човека чакащи автобус на спирката на 409 имаше три джебчийки и един 'мургавичък',които ги пазеше отстрани!Всички си чесаха 'таш.....' само аз налетях на пазача им и така се разбягаха джебчийките!Какво правим?Имаме ли общество?Докога ще търпим,че ги пуснахме свободно да крадат и да въртят далавери в центъра на града ни!Работим за тях,плащаме им осигуровките,тока и водата,те се гаврят с нас,а вие всеки ден ги подминавате по улиците на Варна,пред общината,пред централна поща,пред Хематологията,около козирката,театъра,катедралата,автогарата и жп.гарата и ги подминавате!Исках на тия 25 човека на спирката онзи ден както бях в състояние на ефект да им кажа,че ако численоста им е била такава,то утре на тяхно място ще бъдат 25 'хлебарки' ,и някой 'беличък' за цвят!
14:45ч. 2 Август 2012 #28 asdasd Да ги пръскаме с "карате" , "син камък" или "Райд"!!!
Нали с такива препарати се третират паразитите?
14:00ч. 2 Август 2012 #27 varnenka Истината е , че циганите ходят на училище само заради помощите и детските . Учителите едва изтрайват да им свърши часа с такива. То разхождане в часа, ядене, сбивания , псувни и говорене на ''майчин език', оцветяване на детски книжки с картинки' и откровени подигравки. Все едно са си в махлата.За преписване от дъската искат шестици! Те по никакъв начин не се подчиняват на учителя , пък какво остава да разберат и научат нещо. Трябва да се следи и успехът на циганите в училище, за да получават помощи.А добре ще бъде да се въведе и невъзможност за гласуване без завършено основно образование (7 клас ).
13:59ч. 2 Август 2012 #26 MeRi На всички ни е дошло до гуша май:))))Баща ми ми е разказвал как едно време така мразената народна милиция е всявала ред в махалите - Bozko е прав!!1За съжалени,сега полицията,чиито заплати плащаме пак ние,данъкоплатците,пази циганите от нас...
13:48ч. 2 Август 2012 #25 Denny binis
Според мен да се въведе закон след трето раждане да не се изплащат пари
Мисля, че подобен закон има в Китай - за второ дете не плащат, а за трето май удържаха пари от родителите :)
13:46ч. 2 Август 2012 #24 Denny Не може да се интегрира някой, който не иска да бъде интегриран. Аз също не искам да храня циганите! Но всички тези документи от страна на САЩ или Европа си имат една-единствена цел - да държат въпросните цигани по-далеч от техните собствени държави. А България - кучета я яли... За съжаление сме на път да изчезнем и да направим път на циганите - с такива управляващи и толкова търпелив народ (българи) това е единствения път.
13:05ч. 2 Август 2012 #23 vevika Честно казано ,вече започвам да се дразня,когато за сериозен проблем се намира някой ,който да се "изкаже"-това е популистки ход.Извинявайте,но спазването на законите,стремежът към образование,търсене на подходящото място за квалифицираните кадри, все още е приоритет на хората,които се стремят към самоусъвършенстване,а не на чакащите за помощи.И освен всичко друго никой няма право да забравя,че днешните бедстващи пенсионери до скоро не познаваха думата популизъм ,а само думата работа и то доста дълги години.И докато те незаслужено мизерстват(защото има някой,който манипулира всички с думата "популизъм),държавата отглежда поредните бъдещи търтеи.И кой ще забрани на циганите да раждат на 12-13г???Поне досега не съм срещнал такъв случай на забрана.На 26г.циганката вече има поне 4 деца.Хайде сега ,за да не звучим популистки дружно да извикаме БРАВО!!!
А НАГЛОСТТА,С КОЯТО ЦИГАНИНЪТ КРАДЕЦ ЗАЯВЯВА :Ако не крада, какво ще ям?Отново браво!!Защо?? Защото държавата не им създавала възможност за интеграция.Защото детето циганче вместо да говори от 2г на български, отново "вкарва"държавата в допълнителни разходи да го натиска да учи български ,а то демонстративно и нахално да говори на какъвто иска език.И ако и на това някой му каже "популизъм",значи вървим към тотално изпростачване.
12:57ч. 2 Август 2012 #22 Гларус аз съм солидарен с циганите по принцип, бих гласувал държавта да им купи по един билет за скачане с развален парашут в океана (да оправят акулите) Но също така, на моемнта бих разпродал всичко какво имам и бих го дарил на държавата, ако има желанието да с еотърве от тях и липсват само пари за муниции с които да се разтрелят, преди д амине багера да ги закопае в масовите им гробове
12:37ч. 2 Август 2012 #21 many Циганите са вълна на която се издигат нашите политици и усвоители на европейски пари. Има един човек в световната история, дето се е опитал да реши въпроса с циганите. Крайное, но понякога се сещам за това. Особено след поредното нападение на глутниците им.
12:14ч. 2 Август 2012 #20 Sea_dog видяхте какво стана с Морската градина във Варна-няма коли вече!Просто на хората им писна и започнаха всекидневни протести. Това уплаши даже правителството и...ето го резултата! Такива протести трябва да започнат във всички големи градове-всеки ден!Докато се вземат някакви кардинални мерки срещу циганията. А ЕС ако иска-да си ги взема там някъде,да си ги гледа! 10% от циганите / както и от съдиите/ са нормални и заслужават нормално отношение,не повече!!!
12:06ч. 2 Август 2012 #19 дядо Тиква Солидаризирам се с изнесеното в статията, макар да е малко крайно. Все пак разкрива нещата именно от този край, който се премълчава от официалните „специалисти”. А проблема с интегрирането на циганите се затлачва именно защото има политически и финансови среди, които не са заинтересовани от това. За американците този проблем, подобно на косовския, е като халката на носа на циганската мечка – а съответния народ не играе по тяхната свирка, а са го дръпнали за халката, а това боли... Циганските „барони” прибират огромни суми на гърба на страданията на циганските деца, а си осигуряват и солидна политическа тежест и няма да ги загубят заради някаква си интеграция. Да спомена ли и за циганските сутеньори, пласьори на наркотици , контрабандни цигари и пр. Как ги виждате интегрирани? И „специалистите” от ЕС не се задълбочават повече от „дискриминация”, и са толкова заблудени, че не виждат че циганите не са еднакви, а ги тикат в някакви общи рамки. Тарикатите от БСП пък си ги купуваха за избиратели с държавни пари, а сега ползват проблема за дискредитиране на настоящето правителство, нищо че пак ние ще плащаме за „милосърдието” им.Този проблем за обществото ни е като гнойна рана, която ако не се лекува ще наложи ампутация... Дано не се стигне до там, ама при такива приятели надали...
11:36ч. 2 Август 2012 #18 m.z.g.68 Cuper,това му е лошото.Не може да имаш само права,имаш и задължения.А това ,че се продават на избори за 2 кебапчета и 1 бира е друг въпрос.Щом само искаш , а не допринасяш с нищо не трябва и да можеш да гласуваш.
11:25ч. 2 Август 2012 #17 Гларус незнам защо сега процедурата да се наемат затворници от затвора е толкова мудна и скъпа. Държавата като нищо може и сама да си строи магистралите на принци публичночастно партньортсвто. Да правят трудови лагери, бързосглобяеми - фургони и заграждаща тел за хората с леки присъди като на циганите и да ба4кат както време оно в КЕЧ и затвора, магистрали ЖП, социални жилища нови квартали и прочие... Каква е тази безнаказанов, те крадът бечинстват плодядт се нищо не дават и най-накрая ако някой ден го вкарат в затвора , там си лежи и ние пак плащаме :DDDD АКО ИМА НАИСТОНА ПЛАН РАН-ЪТ ТО ТОВА Е ОСНОВНА ЧАСТ ОТ КОЙТО, как да станем жертва на циганите
11:21ч. 2 Август 2012 #16 Bella_vista Даже не ми се чете цялата статия.Нека спрат да плащат за раждане и детски на всички.Никой българин няма да се откаже да има дете за 20лв.,но мангалите да.Нека се оправдаят с кризата.Друго не може да се направи.Освен това и Chery-то е права.
11:20ч. 2 Август 2012 #15 Гларус само военно положение или сетовна война може да ни избави от тях, в смисъл тогава влизат в сила по тежки закони и има мобилизация. => всеки който ккраде, убива, неспазва закона, не бива наказван с глоба за първо наказание, пробация за второ, условна за трето и чак на 4-5то престъпление да влза в затвора, а на момента отива там където му е мястото ;)
11:13ч. 2 Август 2012 #14 cuper "Където мине тая сган трева не никне.Дай им само да лъжат,да крадат или убиват, не да чакаш данъци да ти плащтат."
Да, но имат право да гласуват на изборите.
11:03ч. 2 Август 2012 #13 Vic Rattlehead Статията е обективна и показва, че в момента дискриминацията е срещу нас, българите, които работим легално, плащаме пенсионни и здрави осигуровки и внасяме данъци. Това е ФАКТ. И това паразитиране не може да трае вечно, в един момент ще прерастне в открит КОНФЛИКТ. Заравянето на главите в пясъка не дава решение, а само нагнетява обстановката.
10:45ч. 2 Август 2012 #12 m.z.g.68 Където мине тая сган трева не никне.Дай им само да лъжат,да крадат или убиват, не да чакаш данъци да ти плащтат.
10:36ч. 2 Август 2012 #11 cuper Както казаха наскоро в чужбина, по повод експортирането на бг циганите, проблемът с тях е в това , че не спазват законите. Това правят и в бг. Законите изискват гражданите на една държава да плащат данъци . Какво внасят циганите в нашата държава. Истината е , че ние ги издържаме. Сега ще им платим и екскурзията Франция - България. Виновен е този , който е допуснал това беззаконие.
10:16ч. 2 Август 2012 #10 razqren Морето коригираите си брояча!!!!!Вече трябва да минава 150000!!! Мисля че е важно да се вижда колко човека са харесали статията и по точно май заглавието!!!
10:10ч. 2 Август 2012 #9 razqren Обърнете внимание на броя харесващи статията!!!!!
10:06ч. 2 Август 2012 #8 Гларус Харалан Александров е автора на думите:
''Истината обаче е, че ромите са нашето бъдеще и от това как се отнасяме с тях зависи как ще живеем утре.'' Незнам кой е писал статията, но явно доста е ядосан на настоящето упраление, без да казвам, че няма за какво. Тази медиа, явно с оглед приближаващите избори е заела твърда опозиционна страна, след като прави таквиа жалки електорални манипулации
09:55ч. 2 Август 2012 #7 МоРсКи Аз обаче искам едно - да ги бия всеки ден.
09:52ч. 2 Август 2012 #6 Cherry Стилът на статията на места е откровено популистки,с наблягане на евтини аргументи,целящи да привлекат масите.Циганите и пенсионерите-изтъркано до краен предел.За това,че пенсиите са ниски у нас,не са виновни циганите,а правителствата,които
ги откраднаха.Вярно е,че проблемът е много наболял,но от насаждане на допълнителна омраза няма никаква полза.Истината е,че път към подобряване на нещата има,но той е труден,дългосрочен,изискват се много усилия,не малко от страна на институциите,а това не се нрави на никого.Много по-печелившо е да напишеш как никой не се погрижва за пенсионерите,а пък сме се загрижили за циганите-класика в жанра!Само не ми е ясно защо едното трябва да изключва другото.Дъжвата например би могла да отпуска помощи само ако децата на циганите задължително ходят на училище,като това се проверява периодично.И ред такива мерки,с които да се подобри образователното ниво на тази етническа група.Защото от образованието тръгва всичко-не се ли подобри това,напредък няма да има.Едно общество,което има претенциите да е цивилизовано,има моралното задължение да направи усилие за интеграцията на групи като циганите,да реши по хуманен начин проблема с уличните кучета и т.н.Все наболели проблеми,които обаче ще зеят като отворени рани,докато не бъдат излекувани.Защото лесно е да мразиш,да убиваш,да настройваш към агресия,но това е път към деградацията,а не обратното.И не на последно място- по тези проблеми се изсипват куп пари от ЕС,но те не отиват по предназначение-защо ли на никой не му хрумва да попита защо и да насочи общественото недоволство към този факт,вместо да минава по лесния начин,пръскайки на повърхността?
09:46ч. 2 Август 2012 #5 onq Страшен брояч сте сложили ;)
Binis ;) то армия сега няма... то и полиция няма
09:42ч. 2 Август 2012 #4 binis Според мен да се въведе закон след трето раждане да не се изплащат пари, който си е оставил детето в дом за отглеждане да заплаща на държавата за грижите по детето му.Да се пращат на полето и по фермите да работят принудително, без да им се заплаща труд от фермерите.С парите да се заплаща образованието на децата им.Няма спасение иначе.Те не спират да се размножават.И аз не желая с моите пари да отглеждам мързеливци!
09:37ч. 2 Август 2012 #3 Гларус Докато имахме армия....Горе Каменар тихинайци редовна са правили мангалите на мармалад, преди от доста подразделение на БА влизаха в махлите въоръжени до зъби родни войници и въдворяваха ред, без да са сложили пълни пълнители, налагайки яко и наред всички вдигащи тон дори. Сега поицията отиват две коли да защитят човек на ЕОН, изведнъц полицията била атакувана имало пострадал полицай и след малко началника на ОДП ВАрна се разпорежда , да се оставят нещата така , с указания към полицията, да не се приближават пак там .. Кой е насраното куче
09:31ч. 2 Август 2012 #2 vevika Изключително точна и отговаряща на истинското положение статия.Мисля,че няма нужда дори да се прави група във Фейсбук,за да е ясно,че е време да въстанем срещу оциганяването на българския народ.И не е вярно,че циганите са бедни- децата им ходят с по 10лв. минимум на училище всеки ден.Аз ,като родител от средно статистическо българско семейство ,мога да си позволя да дам на детето си 2лв.Но гледам да си платя данъците до 30 април,че да си спестя 5%от отстъпка.Моите измъчени пари хранят ,не искам да мисля колко циганета.И защо те имат по 6-8 деца?Защото държавата ще им ги храни.Държавата,т.е. ние- данъкоплатците.Не съм виждал скоро циганин на опашка да си плаща ток и вода.има между тях ,смея да твърдя,твърде малък брой образовани и даващи на обществото това,което се полага.Тях никой не ги дискриминира.Не съм съгласен с автора,според който трябва да си вземем парите и да бягаме от България.Тя си е наша,трябва да се борим да не ни използват-нито по политически причини,нито като финансови донори на мързеливи цигани.И нека престанем да ги наричаме РОМИ,сякаш това променя факта,че са си ЦИГАНИ.А за това,че това им звучи обидно са си виновни те.
09:16ч. 2 Август 2012 #1 drakon "Който не работи,не трябва да яде!" от това по ясно няма!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Коледни игри, с които развиваме речта на детето и се забавляваме заедно
Днес, 27 Ноември 2024 11:25
Марина Тодорова е слухово-речеви терапевт и майка на две прекрасни момчета - Васи и Бобо. За нея работата с деца е мисия, отговорност и призвание. Марина вярва, че играта е най-прекият път към всяко дете,...
| |
|
20% отстъпка в строителен хипермаркет "Алати" на "Черен петък и събота"
Вторник, 26 Ноември 2024 10:52
На 29 и 30 ноември (петък и събота) в строителен хипермаркет „Алати“ ще се проведе ежегодното събитие „Черен петък и събота“. В тези два дни всички клиенти могат да се възползват от 20% отстъпка. Събитието...
| |
|
Д-р Велев, дентален лекар: Какво да очаквате при избелване на зъби
Вторник, 26 Ноември 2024 08:05
Бляскавата усмивка, здравите и бели зъби са част от естетичния изглед на съвременния човек. Болезнена ли е процедурата за избелване, какво да очаквате и може ли да бъде заменена с избелване при домашни...
| |
|
Киев: Русия пусна в Черно море боен кораб, въоръжен с ракети "Калибър“
Днес, 27 Ноември 2024 15:45
Русия е пуснала на вода в Черно море кораб, въоръжен с крилати ракети "Калибър“. Корабът е способен да изстрелят до четири ракети в един залп, предаде Укринформ, позовавайки се на оперативна информация...
| |
|
Три села във Варненско са на воден режим
Днес, 27 Ноември 2024 15:33
Три населени места в област Варна остават на воден режим. В селата Бърдарево, Голица и Солник в община Долни чифлик се очаква да са на режим на водоподаване през 24 часа до 1 декември, информират от ВиК-Варна.
Причина...
| |
|
Масово децата у нас имат кариеси, 20-годишните - с по два извадени зъба
Днес, 27 Ноември 2024 15:20
96% от децата в България още преди да навършат 18 години имат поне един кариес, а всяко пето дете има поне един практически разрушен постоянен зъб. На 20-годишна възраст много от българите вече имат поне...
| |
|
Турция е готова да помогне за мир в Газа
Днес, 27 Ноември 2024 15:08
Турция е готова да помогне с всички възможни средства установяване на трайно примирие в Газа, съобщи президентът Реджеп Тайип Ердоган, цитиран от "Ройтерс".
Турция, която е критик на офанзивите на Израел...
| |
|
Държавен куклен театър - Варна с премиера на "Горделивият гъсок"
Днес, 27 Ноември 2024 14:55
В програмата за деца за тази събота и неделя в Държавен куклен театър - Варна ще видим премиерата на "Горделивият гъсок".
Забавна история за малко гъсоче, което щастливо живее в своята ферма. Но когато...
| |
|
Президентът: България и Виетнам имат потенциал за съвместни научни изследвания и производства в сфери с висока добавена стойност
Днес, 27 Ноември 2024 14:41
България успешно напредва по пътя на трансформация на икономиката си от обработка на суровини към производство на продукти с висока добавена стойност. Този модел следва и Виетнам, което е предпоставка...
| |
|
Спестяванията на магистратите са се увеличили 3 пъти за последните 10 години
Днес, 27 Ноември 2024 14:28
Почти три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за последните 10 години. Това сочат данни от анализ на дейността на Инспектората към Висшия съдебен съвет (ВСС) относно дейността му по проверка...
| |
|
Фондация “Димитър Бербатов” връчи за 16-и път годишните награди „Успелите деца на България”
Днес, 27 Ноември 2024 14:15
Фондация “Димитър Бербатов” връчи своите традиционни годишни награди „Успелите деца на България“ - за постижения през 2023 г. За 16-а поредна година фондацията събра деца, родители, дарители, партньори...
| |
|
Изследват безплатно за СПИН в два варненски университета
Днес, 27 Ноември 2024 14:01
За шестнадесета поредна година Община Варна се включва в Националната АНТИСПИН кампания по повод Световния ден за борба със СПИН - 1 декември. Общинската дирекция „Превенции“, съвместно с Регионалната...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|