Кръговото кръстовище на „Почивка“ е грешка, според варненски инструктор
Кръговото кръстовище на спирка „Почивка“ не само няма да реши проблемите на трафика в тази част на Варна, но и създава условия за многобройни катастрофи. Без монтиране на светофар, който допълнително да го регулира, мястото ще се превърне в кошмар за шофьорите, преминаващи през него. Това предупреди преподавателят по авто-мото подготовка Атанас Балабанов. „На първо място, няма нормативна уредба, която да урежда движението в кръгово кръстовище, а освен това самите водачи не са привикнали с него. Освен това по булеварда се влиза в кръговото по две ленти и ако автомобил от лявата реши да го напусне, се получава конфликтна точка с тези, които се въртят вдясно от него“, обясни инструкторът. Според него вторият фактор ще предизвика или произшествие, или задръстване. „Конкретното ново кръстовище на „Почивка“ наистина е добре направено, красиво е, но само ако се гледа от хеликоптер. Един светофар щеше да свърши много по-добра работа“, категоричен е Балабанов. Според него с увеличаване на трафика в посока крайбрежната алея в по-топлите месеци тепърва ще стане ясно колко е опасно.
Балабанов заяви също, че може би с едно-две изключения въведените масово в последните години кръгови движения във Варна са сбъркани. „На ул. „Девня“ няма достатъчно място за два автомобила и там сблъсъците се разминават направо на косъм“, обясни той. Преподавателят по авто-мото подготовка каза още, че проблемите с неудачните реорганизации на трафика във Варна идват от липсата на диалог между общината и специалистите „Споделял съм мнението си лично с Кирил Йорданов преди две-три години. Той поиска да му представим писмен анализ, но за да се направи, трябва ресурс. Освен това в общината има цели отдели и структури, които би трябвало да решават такива проблеми. Честно казано, започвам да се съмнявам дали изобщо хората там могат да бъдат наречени специалисти“, каза още Атанас Балабанов.
На места маркировката е абсурдна
Не само кръговите движения, а и маркировката по варненските улици е изпълнена с много грешки, твърди варненският представител в Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Атанас Балабанов. „Последната идиотия, която видях, е на ремонтираната ул. „Кольо Фичето“, където на едно място има знаци, показващи път с предимство от три места“, коментира той. Знак, които невярно отразява организацията на движение, има на бул. „Владислав Варненчик“ преди кръстовището на Образцов дом. „На много места има коригирана маркировка, която е по-нетрайна от старата, която пък не е вярна. Шофьорите, които не са от Варна, пък и тези, които са, трудно се ориентират в такива ситуации, което поражда неувереност в действията им и разстройва трафика като цяло“, коментира Балабанов.
|
Коментари |
22:16ч. 16 Февруари 2012 #44 Varna цитат gorо
"Всичко що е в Обина Варна е грешка"
да под обръча от фирми създаден за ТИМ и кмета чрез ген. Л.Гоцев с любезното бездействие и на ГЕРБ
16:47ч. 16 Февруари 2012 #42 Гларус Ще се съглася за по-голямата площ, не мислете че не е обмисляно, но стози мизерен бюджет на община Варна , (заради който сега и за камеритре няма пари) Как да изкупят земята и да проктират нещо по-голямо като няма пари. Всичко опира до средства, а на Варна ни мнамалиха бюджета с 30млн и сега е 180млн от как е Бойко на власт,а на София се увеличи с още 300млн, до 1,4млрд София нито е 8пъти по-голяма от Варна, нито по пренаселена, нито център на България..ама ние страдаме жестоко варненци, строят си стадион , строят си зала в офия и околовръстни за милиарди, а тук Бойко си спести пари4ките и отдава на концесия и продава ПОРТ-а,Стадиона и алеята , вместо да се нагърби кактои в София държават с тях. Защо Бойко не отдаде на концесия софийското метро или зала армеец??? Или околовръстното ---КАК ЗАЩО,ЗАЩОТО ОЩЕ Е КМЕТ НА СОФИЯ
15:29ч. 16 Февруари 2012 #41 happymery Кръговото на Почивка може да е добра идея, но не епроектирано добре. Трябвало е да се вземе по-голяма площ, за по-плавното навлизане и излизане от него. Чудно ми е ако две коли едновременно са навлязли в кръговото а после са в различни посоки какво правим? Лятото ще се види как ще действа.
11:52ч. 16 Февруари 2012 #40 Негадяй Здравейте,
най-вероятно г-н Балабанов е от много старото поколение където мотото беше НЕ на новите решеня.Трябвало да има светофар не били привикнали водачите ами дайте да махнем и знак СТОП защото някои водачи не са привикнали към него.Работата на инструкторите е точно тази да учат водачите на правилника за движение а не само да се чудяк как да приберът повече парички . Няма по добро решение за едно кръстовище от този тип от кръговото движение това е доказано.Съгласен съм обаче ,че по ул.Девня кръговите трябваше да са по гиолеми. И така г-н Балабанов сменете си професията явно не ставате за инструктор ...можете да отидете да копаете ниви дас речем там няма кръгови.
11:27ч. 16 Февруари 2012 #39 Перде Че новите кръгови кръстовища са зле проектирани и съответно зле направени спор няма. Но всеки един от нас има достатъчно принос за хаоса. Забелязал съм, че единици са шофьорите, който дават правилно мигач на кръговото. А за това как се излиза от кръговото няма думи. Редовно има засичащи или пък спрели в кръговото.
10:56ч. 16 Февруари 2012 #38 Murmorana Chitatel, живеех в Пловдив до панаира. И двете кръгови там са перфектни, могат да се движат по 3 ленти коли....но Пловдив е широк, виж булевардите, на много от тях направиха и паркоместа между дърветата. Там пък нямат лява секция масово и бабаитите от лявата права лента се нареждат като втора лента за ляв завой....луда работа...
10:53ч. 16 Февруари 2012 #37 goro Всичко що е в Обина Варна е грешка
10:43ч. 16 Февруари 2012 #36 Face "'а освен това самите водачи не са привикнали с него" -супер изказване,те тези "водачи" ако попаднат в някои мегаполис....горките!!!
10:40ч. 16 Февруари 2012 #35 vlado Много си добре кръговото.Аман от разбирачи.Миналото лято съм чакал по 20 мин за обратен на светофара.И там имаше нетърпеливи шофьори на които не им се чакаше и изпреварваха цялата колона за обратен от дясната лента.Това не е ли предпоставка за катастрофа.Еми да махнат и светофара да обръщаме чак на златните.МНОГО СИ Е ДОБРО КРЪГОВОТО,друг е въпроса ,че нямаме никаква култура и колегиалност по пътищата.
10:14ч. 16 Февруари 2012 #34 Anonimen По-добре е от светофара преди и колоната автомобили за наляво.
Най-добре беше когато потока от плажа се вливаше във детелината , където сега е Пикадили-Парк. Но нали един "големец" си построи къща точно на пътя, и го затвориха ....
10:14ч. 16 Февруари 2012 #33 Chitatel По въпроса за кръговите движения – те са удачни на места, където трафика е сравнително еднакво натоварен от различните направления. Така с кръговото движение всички са равнопоставени, левите завои се „вземат” по-лесно. В Пловдив, например много от кръстовищата им са реализирани, като кръгови, но са построени широки, не се налага да караш на „зиг-заг” за да продължиш направо. Последното крие невероятни рискове от произшествия. При силно интензивно движение светофара си остава незаменимо средство. Единствено пътният възел („детелината”) е по-добро решение, ама то е доста скъпо. Не, че общината няма пари, ама то е друга тема.
По отношение на маркировките
10:13ч. 16 Февруари 2012 #32 Chitatel По-подобен начин стоят нещата и с масовото въвеждане на еднопосочни улици. Като идея е добро, но трябва добре да се планират, а не да се правят безразборно и да се отчита дейност. Основен принцип е редуването на посоките. В района между булевардите „Княз Борис” и „Приморски” има абсурдна организация. Тръгваш по еднопосочна улица (мисля, че „Македония”) и стигайки до кръстовището с Княз Борис посоката се сменя!?!. Или пък алеята до магазин Лидъл (успоредна на бул. „Владислав”). От скоро е еднопосочна, но интересното е, че посоката е същата, като на съседното платно на булеварда. Така, ако идваш от Шел и искаш да продължиш в посока Владиславово, вместо по стария път покрай „Вамо” да се включиш директно на кръстовището до „Черно море” трябва да излезеш на булеварда и да се наредиш към всички останали, които чакат за ляв завой на светофара до мол Варна. А тази алея покрай Лидъл, нито е толкова тясна, нито е толкова натоварена за да остане двупосочна.
Да не говорим, че на повечето еднопосочни улици едната лента се ползва за паркиране и на практика идеята се обезсмисля.
10:13ч. 16 Февруари 2012 #31 Chitatel Съгласен съм с мнението на инструктора, че специалистите в общината по въпросите на организация на движението са с доста съмнителни професионални качества. Имам чувството, че или изобщо нямат шофьорска книжка или ако имат, то с години не са я ползвали. Примери във Варна колкото щеш. Ето само някои фрапиращи, които лично на мен са ми направили впечатление:
Бул. „Христо Смирненски” посока от мол Варна, към бул. „Сливница” – карате в дясната лента. По презумпция по нея би трябвало да продължите направо. Да ама, не. Достигайки кръстовището, маркировката (доколкото е останала) ще ви отведе в десния завой. За направо е трябвало да се престроим в лявата лента. На всеки шофьор му е известно, че лявата лента е винаги най-претоварена. Не, че е грешно решението, но не е практично и логично.
Продължили сме все пак направо. Новата отсечка до бул. „Цар Освободител” е добре направена, няма пресичане на разделителната ивица, което е добре. Но в ляво има цяла индустриална зона. Стигайки до новото кръстовище разбираш, че нямаш право на обратен завой. Ако продължиш направо продължаваш по двупосочен път, където също няма къде да обърнеш. И ако решиш да караш по правилника, ще трябва да изминеш няколко километра, докато стигнеш до крайната си цел. Вярно така, че там е наистина тясно за обратен и би забавило движението, но нали затова са проектантите да немерят подходящо решение. Друг такъв случай има на кръстовището на бул. „Сливница” и бул. „Пирин”. И там обратният завой е забранен. Вярно е, че се увеличава интервала на десен завой откъм „Пирин”, но в един такъв голям район е силно наложително да има възможност да продължиш посоката си към Младост. Ако излизаш от страничните ул. „Хаджи Димитър” или „Оборище”, това се оказва проблем. И на практика тези коли, които допълнително обикалят докато намерят място за да извършат желаната маневра допълнително натоварват трафика по-съседните кръстовища. Има и още други подобни примери, тези които карат активно, ги знаят.
09:50ч. 16 Февруари 2012 #30 Murmorana Отдавна съм шофьор, отпреди ерата на трафика и съм имала удоволствието от шофирането...дори по улиците на града....Но откакто почнаха да правят всякакви изкривени маркировки по кръстовищата с изместени платна, малки, направо миниатюрни кръгови не ми се шофира. Наистина кои диваци проектират новите "чудеса" на Варна?! Много е прав г-н преподавателя!
09:34ч. 16 Февруари 2012 #29 Hunter Face, аз едно селско изказване виждам и то определено е твоето.
09:19ч. 16 Февруари 2012 #28 Face Начесахте ли си езиците,селяни.....на вас и плажна алея не трябваше да ви се прави,да си стоите на село...хайде ралото и да орете и се пише долу,научете се да пищете селяни прости....
07:06ч. 16 Февруари 2012 #27 Peeet То май това лято няма да се слиза с кола до морето.Ако не се въстанови алеята по плажа няма да има трафик който да идва от доло.
02:00ч. 16 Февруари 2012 #26 ni_to Една 'детелина" на светофара на "Бриз" щеше да реши всичко. И място има, а както се вижда и пари, но нали трябваше на момента да пуснат светофар на Гъцанов
00:00ч. 16 Февруари 2012 #25 бебуня това ЧУДО НА ПРИРОДАТА е аналог на тъпнята РУСЕ-БЯЛА.................за жалост ,като почнат по 2-3катастрофи дневно,моооооооооже и да се сетят колко неграмотно служи тоя КРЪГна неколцина........
ама пък що парици глътна.............
23:45ч. 15 Февруари 2012 #24 Гларус Радвам се,че Варна е един от първите градове осъвременяващи и олекотяващи движението с подобни кръгови както в цяла Европа. Верно, може тук таме да е леко калпавичко, но така е винаги със всичко в началото. Малко повече оптимизъм съграждани. Господина защото кмета му казал да даде писмено становище и анализ, а той РЕСуРС му трябвало .... Да еб. Мама ти некадърна, ходил при кмета да се прави на интересен, ама като потрябва да напише два листа с входящ номер и се оказа че за нищо не става умника.. Айде стига сте ги бръснали такива в морето.нет
23:35ч. 15 Февруари 2012 #23 katana Трябва да поздравим Община Варна за решението да се изграждат кръгови кръстовища.Нека да продължават.Това е доказан и изпитан начин в нормалния свят за ругулиране на движението,контрол на скоростта и включване на автомобили от второстепенни пътища.Това,че ние не знаем правилата за движение по тях,предимства и включване,води до глупави и смешни оценки на съграденото.Какво да се чудя на инструктора и неговото мнение,нали всеки ден сме свидетели на техните ученици по пътищата на какво са ги научили и как се справят.
23:30ч. 15 Февруари 2012 #22 Nqma zna4enie Във Варна са най-големите некадърници относно направата на кръгово...
23:19ч. 15 Февруари 2012 #21 spark Кръговото е удачно, но когато е добре направено. На ул.Девня, аз съм виждал два пъти миналата година как влизат коли под камиони при завой.
23:13ч. 15 Февруари 2012 #20 Ivan Нали се нагушиха! Никакво кругово не е. Нагушване. Минете и вижте - цирк.
22:57ч. 15 Февруари 2012 #19 fen_vn Не съм минавал още по това кръгово, но съм ЗА кръговите (стига да са направени като хората). Като карам по "Девня" от центъра до Владиславово в час пик го правя макс. 15мин. Ако тръгна по "Владислав" да речем ще отиде повече от 30мин. Така, че недейте да плюете кръговите, досега не съм видял катастрофа на кръгово във Варна, а по светофарите виждам всеки ден.
22:53ч. 15 Февруари 2012 #18 Desito Нали светофара беше на Гоцанов? Сега кръговото е на ТИМ даже на ГЕРБ и т.н. Важното на всички новости по пътищата е да бъде спирано движението и да не се движите с повече от 50 в рамките на града... не го ли разбрахте?!
22:28ч. 15 Февруари 2012 #17 bobi Всичко това се прави заради Гоцанов да може по лесно да отива към вилата си.Кмета не го интересува дали това е рационално за гражданите по важното е да е удобно за неговите съпартийци.
22:25ч. 15 Февруари 2012 #16 lefer5 Кръговите са направени с малка окръжност и тесни като че ли само картинги ще преминават по тях. Наистина светофара който сега е на Горчивата чешма трябваше да е на мястото на кръговото. Изхарчени са много излишни пари а ефекта ще е хулев.
22:15ч. 15 Февруари 2012 #15 kirilov А някой да се пробвал лятото без кръговото да излезе от плажната ивица - явно управата НЕ Абе Пичове преди се излизаше покрай Карин доста лесно- защо го промениха --- Заради свлачището или заради СПАЛНИТЕ на ГЪЗЕТАТА, Аз съм простичък и не разбирам?
22:10ч. 15 Февруари 2012 #14 kirilov Ако някой ПЕДАЛ от управата ми отговори "Защо светофара е 100м по -нагоре, Ще го ЦУНКАМ", И ще му отговоря" - За да си ходят ГЪЗЕТАТА до къщите". Светофарът трябваше да бъде на мястото на кръговото, но варненци-тъпи провинционалисти Ви ще свикнете экакто с всички кретени , които са ни управлявали и продължават да ни управляват---- ЗАЩОТО Кметовете се сменят , Но АДМИНИСТРАЦИЯТА НЕ !!!!!!!!!!!!!!!
21:33ч. 15 Февруари 2012 #13 morski Е как какви хора - СпИциалисти и ИнжИнерно Убразование :)))))) .
Друго е да сложиш модерни легнали полицаи до Техникумите, ама да не сложиш пътен знак, че има такива :) .
То се иска умение - все пак общинската фирма ЕЛИТ трябва да слага, слага..... всичките шефове на общински фирми са "убави хора". Спазващи законите и т.н., ама нали всеки ден им е като последен :)
Кръговото движение е хубаво нещо, съгласен съм, но конструирано според мястото и потока автомобили. Няма как автомобили на интензивен трафик от три страни да не се затапят и да достигнат до конфликт.
Място имаше много, за локално отделно платно Златните-центъра и дори локално Почивка-центъра ( до Пикадили Парк) от другата страна, без трите потока дори да се срещат.
21:25ч. 15 Февруари 2012 #12 squeezer Незнам какви хора,измислят всички тези недоразумения,та нали и те са част от живущите в града ни...слепи ли са,че всичко е абсолютната бъркотия.............при условие,че има място защо се правят толкова тесни тези кръгови?
21:20ч. 15 Февруари 2012 #11 Sheldon morski къде ти такива сложни съоръжения в БГ... Друго си е едно кръгово, в което между другото няма нищо лошо, само че да го бяха направили като хората. А то е същото тясно недоразумение като това на Девня и до ЖП гарата.
20:48ч. 15 Февруари 2012 #10 morski Много съм съгласен с г-на Балабанов.
Всеки мислещ водач на МПС е наясно с маркировката, че е буквално Грешна.
А за кръговото.... лятото идва, ама тогава оставки за иНженерите :) !!!
Трафика ще е убийствен в три посоки и ще се събира там, ще има задръствания от Акациите до Дружба. Автомобилите от плажната алея почти няма да могат да се включват, а като навлязат след като някой ги пусне ще се затапват с тези идващи от Зл. Пясъци.... общо взето - ще е шоу.
А едно локално платно посока Пикадили парк и там под моста би решило целия трафик без да се срещат автомобилите :)))
20:37ч. 15 Февруари 2012 #9 ferari359 Цяла Франция е с кръгови движения от Гугъл да ги копират пак нещо щеше да се получи Лошото в нашата държава е че никой не си е на мястото .Няма специалисти вече всичките са експерти с по 5-6 висши от изгорелия университет и всички дипломни и курсови работи са copy-paste ,докато разполагаме с такъв умствен капацитет все ще е така .А кръговите движения наистина разтоварват много трафика и намалят скоростта казвам го от опит не като "експерт".
20:28ч. 15 Февруари 2012 #8 Пеева точно и ясно казано ..Т.И.М.
20:24ч. 15 Февруари 2012 #7 d-r Доказано е-кръговото кръстовище е най-пропускливо.ПОВЕЧЕТО 'КРЪГОВИ КРЪСТОВИЩА ВЪВ ВАРНА ОБАЧЕ СА НАПРАВЕНИ НЕПРОФЕСИОНАЛНО.Балабанов е абсолютно "прав".
Запомнете- повечето кръгови кръстовища са регулирани и с предимство е ДВИЖЕЩИЯ СЕ В КРЪСТОВИЩЕТО.
20:01ч. 15 Февруари 2012 #6 Рамбо Балкански "Честно казано, започвам да се съмнявам дали изобщо хората там могат да бъдат наречени специалисти“, каза още Атанас Балабанов.
ЧЕСТНО казано г-н Балабанов , аз съм убеден ,че е така!
Анархията е пълна и не само по пътищата...
20:00ч. 15 Февруари 2012 #5 Hunter То да бяха само кръговете, замислете се колко безумни кръстовища има и на колко нормални кръстовища направиха безумна регулация.
Красноречиви примери са кръстовището пред общината и това пред ВИНС-а.
19:42ч. 15 Февруари 2012 #4 K.A Иначе кръговото го направиха за тузарите от Рапонги да могат да излизат от там а не да обръщат на светофара който е на 200 метра от кръговото(който е от също абсолютна глупост!!
19:38ч. 15 Февруари 2012 #3 K.A Най-добрия инструктор във Варна. Много е прав.Всеки ден минавам през това кръгово и всеки ден има някой тъп*нар който минава така през гръговото,че все едно го няма. Незнаеш кога и откъде ще те удрари някой.
19:34ч. 15 Февруари 2012 #2 joni12 Кой го направи това кръгово??? Колко излезе на варненци тая простотия??? То една улица като хората няма
19:28ч. 15 Февруари 2012 #1 Rain Когато на кръговите движения по ул. Девня навлязат едновременно товарен и лек автомобил, става страшно. Колко пъти тирове са приклещвали леки автомобили. Замисълът с кръговите е добър но изпълнението е меко казано дилетантско.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Посланието на буквата К
Днес, 22 Ноември 2024 08:11
Вече 35 години Комфорт ООД утвърждава авторитета си на строителна компания, работеща по най-високи световни стандарти и реализираща обекти без компромис по отношение на качеството на строителния продукт....
| |
|
МОСВ подпомага общините за въвеждането на принципа „плащаш, колкото изхвърляш“
Днес, 22 Ноември 2024 18:23
Министерство на околната среда и водите подпомага общините за въвеждането на принципа „плащаш, колкото изхвърляш“. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на околната среда и водите Ренета Колева,...
| |
|
Общинска финансова помощ за 35 социално слаби варненци
Днес, 22 Ноември 2024 18:07
Комисията по социални дейности и жилищна политика към Общинския съвет във Варна одобри отпускането на еднократни социални помощи за 35 варненци. Те ще получат между 500 и 1500 лева за покриване на жизнени...
| |
|
Орбан заяви, че няма да изпълни заповедта на МНС за арест на Нетаняху и го покани в Унгария
Днес, 22 Ноември 2024 17:52
Премиерът на Унгария Виктор Орбан заяви, че няма да изпълни заповедта на Международния наказателен съд (МНС) за арест на Бенямин Нетаняху и го покани на посещение в Унгария.
Орбан, чиято страна е ротационен...
| |
|
Военни моряци и ветерани почетоха паметта на флотски герой
Днес, 22 Ноември 2024 17:37
Във Варна днес беше отбелязана 80-та годишнина от гибелта на командира на миночистачен катер мичман II ранг Христо Пишманов.
През есента на 1944 г. младият, току-що произведен предсрочно, флотски офицер...
| |
|
ReBonkers затвори врати за реновация
Днес, 22 Ноември 2024 17:19
Най-голямото независимо културно пространство във Варна, ReBonkers затвори врати за реновация. В следващата година 200 годишният барутен погреб ще бъде реставриран и запазен за бъдещите поколения. Пространство...
| |
|
Премиерът Главчев: Финалното решение за България в Шенген и по суша ще бъде взето на 12 декември
Днес, 22 Ноември 2024 17:05
Финалното решение за приемането на България в Шенген по суша ще бъде взето на 12 декември, на Съвета на министрите на вътрешните работи, засега вървим по план. Тази среща в Будапеща беше, за да покажем...
| |
|
До края на годината обявяват обществената поръчка за новата сграда на МГ във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 16:51
Държавата предостави на Община Варна 7,760 кв. м. земя за изграждане на нова учебна база на Математическата гимназия. Вчера в Областна администрация във Варна е бил подписан договорът, обяви във фейсбук...
| |
|
Забраняват износа на лекарство за недоносени деца
Днес, 22 Ноември 2024 16:37
Министърът на здравеопазването д-р Галя Кондева издаде заповед, с която забранява износа на лекарствен продукт за недоносени деца. То се използва за профилактика на сериозни заболявания на долните дихателни...
| |
|
Командирът на Военноморските сили на Полша на визита във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 16:24
На тридневно посещение във Варна бе командирът на Военноморските сили на Полша вицеадмирал Ярослав Земянски.
Гостът беше посрещнат от контраадмирал Кирил Михайлов, командир на ВМС на България. По време...
| |
|
Футболните ни национали ще спорят с Ирландия в Лига на нациите
Днес, 22 Ноември 2024 16:11
Националният отбор на България, който завърши на второ място в група 3 от дивизия “С” на Лигата на нациите”, ще играе срещу Ирландия в баража за влизане в дивизия ”В”. Това отреди тегленият днес жребий...
| |
|
"Нощно кино" се завръща тази вечер във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 15:58
"Нощно кино" отново ще оживи варненския културен календар с алтернативен подход към филмовите прожекции. Дългогодишният проект с фокус върху художествени заглавия извън стандартното разпространение, предлага...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|