И военните излизат на протест
Петък, 22 Февруари 2013 14:24Източник: Стандарт
И военните излизат на протест. Те ще надигнат глава срещу лошите условия на труд в армията и непрекъснато променящите се условия за пенсиониране.
Шествието се организира от офицерска легия "Раковски" и ще се проведе в събота от 11 ч. Митингът е подкрепен от десетки организации в сектора на отбраната. Очаква се към него да се присъединят бивши и сегашни военни, както и цивилни, които работят в системата.
В петък Съюзът на военноинвалидите и военнопострадалите (СВВП) подкрепи шествието.
"Наблюдаваме как българската армия - един от основните стълбове на държавността, претърпя недопустими поражения, без да е водила нито един ден бойни действия. Непосилната натовареност на личния състав на българската армия, влошените условия за полагане на труд, носене на службата и провеждане на учебно-бойната дейност, създават тревожни предпоставки за тежки инциденти", посочват от съюза.
Те подчертават, че не желаят армията да "произвежда" нови военноинвалиди и военнопострадали".
|
Коментари |
15:46ч. 23 Февруари 2013 #23 дядо Тиква Кептън, обстойното ти описание завършва с неверен извод. Една съвременна армия така или иначе си има и постоянен състав от високо кавалифицирани специалисти в авиацията, флота, ракетни и разни други специални войски. И в мотопехотата също една аст са такива. Но малка държава, като нашата , не може да мобилизира достатъчно обучени за война хора ако разчита само на постоянния, наемен състав. Въпроса има и психически подтекст - обучените бойци, които не са в постоянния състав трудно могат да бъдат използвани в преврат. А иначе ако погледнеш бандитите ни - Зл.Баретата, А.Петров, братя Галеви, обиргжии, участници в отвличания и пр. те все са от наемните специални части. Патриоти нали?
13:06ч. 23 Февруари 2013 #22 Кептън Задълженията вървят ръка за ръка с права и отговорности. Наборната армия или с други думи масовата армия принадлежи на най-военната наука - военната история. Масовата армия е продукт на разширеното промишлено военно производство, което е в състояние да въоръжи народи, води до огромно натрупване на бойни средства, които остаряват много бързо и се превръщат в музейни експонати. Българските въоръжени сили са един огромен музей на открито с множество експонати в естествени размери, при което най-новите експонати са отпреди 30 години, а най-старите просто не си знаят годините (включително и някои от т.нар. нововнос). Към момента, който залага на подобна позиция, губи по всички показатели, сега е епохата на въоръжени сили изпълняващи своите задачи със съвременни интелегентни SMART бойни средства и въоръжения на основата на информационни технологии за постигане на информационно превъзходство. Това се постига единствено с високоподготвен професионален състав, затова да се говори за наборна армия, означава предварително да се обричаш на неуспех и загуба.
12:10ч. 23 Февруари 2013 #21 БКП Аз питам за задължения, а такива като теб се интересуват САМО от права! Това е характерно най-вече за държавния лапач и в частност за военните. И понеже нашето общество е болно и от този синдром, затова сме на този хал. Да не говорим за това което пише пък port
10:07ч. 23 Февруари 2013 #20 on zi за комнтара на БКП
А какви са задълженията на тази армия?
Всички говорят за права, но когато опре за задължения, всеки подвива опашка и се измъква.Да, той военния имал право да е охранен, сит, обут, на топло, възнаграден, пенсиониран. Да, добре! Ама какви са задълженията му? Или това пак е "тайна" или ""секретно"?
бкп ти май нямаш военни познати да видиш в каква мизерия работят и дали седят на топло и т.н
Първо проучи и после пиши .
10:04ч. 23 Февруари 2013 #19 on zi дядо май нещо неси в час я вари на лекар
09:11ч. 23 Февруари 2013 #18 дядо Тиква Кептън, само една наборна армия може да пази демокрацията. Когато турците обсадили за последно Константинопол ,византийския император поискал помощ от Москва и Рим. Изпратили му пари. Тогава произнесъл "Не искам пари, искам войници...". Почти всеки наемник, изпревен пред дилемата "заплата или смърт" ще си плюе на петите.
22:16ч. 22 Февруари 2013 #17 Кептън Швейцарската конфедерация не е воювала от времето на Вилхелм Тел и Геслер, затова е много трудно да се оцени какво реално биха направили нейните въоръжени сили във въоръжен конфликт.
21:29ч. 22 Февруари 2013 #16 port lazz
Азък за бобената чорба дето си оплюскал, като военен! Не, те не били за чорбата и парата, а за патриотизма и родината! И сега, военните ще пика-ят върху нея и ще стачкуват? Къде отиде от дълг за пари да говориш? За какъв военен ми говориш! За какви Златни говориш ? Ало! Азък за усилиата на много хора да те ограмотят и направят истински БГ воин! От всяко дърво свирка не става!
21:16ч. 22 Февруари 2013 #15 дядо Тиква Lazz, в този си вид армията става само за жандармерийски задачи. Даже отдавна невоювалите швейцарци поддържат всеобща военна служба, вярно съкратена по време, но годна за бърза мобилизация. Орязаните "превилегии" на военнослужещите са голям проблем, но нека погледнем под чий натиск стана това. На времето заплатите на военните не бяха по-високи, но пък възрастта за пенсиониране и заплатите при уволнение бяха приемливи. Сега нищо не е приемливо, но пък и дисциплината е никаква. Щом може при реална задача някои да отказват изпълнение...Така или иначе вината е на дърлещите се политици, ако едина каже едно другия бърза да го контрира. Все пак внимавайте кой води дружината и до къде ще я доведе...
20:59ч. 22 Февруари 2013 #14 Lazz дядка аз те предупредих пък ти вече си го мести където искаш ;) Иначе мн добро изказване Кептън, за нашите или добро или лошо, а колкото до провокаторското некомпетентно и крайно безсмилено изказване на тоя вмирисан дядка, да знаеш много малко от военнослужещите са там заради "едната заплата", защото това е по скоро символично заплащане от колкото заплата.... на Златните да отиде за едно лято ще изкара един военен повече от колкото за година служба ;) Така, че мислете кви го дрънкате, че един ден недай си боже ще опрете до тая армия и какво правим ?! :)
20:37ч. 22 Февруари 2013 #13 Кептън От както свят светува всяка държава, та било това и град-държава, има повече или по-малко като количество и качество професионални военнослужещи, за да защитава по адекватен начин това, което представлява някаква ценност. По този повод бих споменал един почти анекдотичен пример от времето на религиозните войни - върви по пътя една дружина професионални войници и срещат двама монаси францисканци. Както се и подобава, францисканците ги благославят с "Мир Вам!". Както се и подобава, отговорът от войскарите бил "Да пукнете в ада дано!". Отговорът е елементарен - войната е хляба на професионалните войници, и който им отнема хляба, заслужава и същото отношение от тяхна страна. За съжаление, това което е останало от българските въоръжени сили, като количество и качество на личен съсстав, оборудване, въоръжение и ресурс, по скоро е някаква бутафорна илюзия, отколкото оперативни способности. Простичко казанао, най-военната наукав момента е военната история. Затова ли обикновено се казва и става все по-вярно, че професионалните военни винаги са готови за една минала война, и никога не са готови за това което им предстои ... Така, че за българските военнослужещи може би е валидно само правилото или хубаво или нищо ... На времето, къде нав хувор или зъл сарказъм, автобусната спирка на старите варненски гробища беше кръстена "Нов живот", а на един друг остроумен надпис на гробищен парк от още по-старо време беше написано "И ние бяхме като Вас, и Вий ще станете кат нас!" Такаче за българските въоръжени сили запазете минута мълчание, господа!
18:51ч. 22 Февруари 2013 #12 дядо Тиква Lazz, вече си го преместих в другия крачол. Твърде си дребен, за да ме плашиш. Погледнато в историята истинска народна армия има само когато има всеобща военна служба. От конкретни случаи знам, че който е отишъл в армията за едната заплата няма да се жертва при военен конфликт. Това не изключва патриотизъм сред военните, но подкупването на наемниците е стар трик, по-стар от Елада.
18:13ч. 22 Февруари 2013 #11 МоРсКи Евала защото по принцип те нямат право да го правят. Но пък и тях ги режат от много неща които им се полагат! Така, че са си прави...
18:12ч. 22 Февруари 2013 #10 Dernev Цирка се задълбочава.
Някой виждал ли е някъде по света военни да излизат на протест?
Аз съм ОЗ и може би със стари разбирания, но ако бях действащ в тази БГ, щях директно да отида с тези които мислят като мене в НС, МС и щях да оставя хора там колкото години е необходимо, за да върнем държавността в държавата, но в рамките на ЕС.
16:07ч. 22 Февруари 2013 #9 БКП До Лаз
Добре си "подкован"!
Но, чукам на дърво, да не опираме до тяхната охрана и защита! Като всички държавни служители и те ще се изпокрият като плъхове!
Един истински военен се кълне да служи на държавата! Лошо или не това е! Иначе е предателство! Ако не е съгласен - се гърми, а не да стачкува! Полицая- също! А не да приема китки и да служи на друг!
15:56ч. 22 Февруари 2013 #8 Lazz БКП задълженията им са да охраняват границите и суверенитета на държавата по суша и море, да участват в квалификационни курсове и военни обучения, за да са винаги готови за евентуален конфликт това стига ли ти ???
15:52ч. 22 Февруари 2013 #7 БКП А какви са задълженията на тази армия?
Всички говорят за права, но когато опре за задължения, всеки подвива опашка и се измъква.Да, той военния имал право да е охранен, сит, обут, на топло, възнаграден, пенсиониран. Да, добре! Ама какви са задълженията му? Или това пак е "тайна" или ""секретно"?
15:38ч. 22 Февруари 2013 #6 Lazz Най-сетне и Армията надигна глава и реши да защитава правата си :))) Браво !!!
ПС: дядо гледам на вскяа манджа си мерудия.... не ме карай да те издиря и да те уча на възпитание, съгласен ли си ?! ;)
14:48ч. 22 Февруари 2013 #5 Mu(n)cho вчера на сборището в пленарна зала на общината излезе да говори един офицер от запаса-само той успя за кратко време да въдвори ред и тишина сред провокаторите
14:43ч. 22 Февруари 2013 #4 МоРсКи Време беше.
14:34ч. 22 Февруари 2013 #3 Mu(n)cho ще става сериозно.
14:31ч. 22 Февруари 2013 #2 robyst Българските крадливи демократи направиха всичко възможно да сведат армията до един стадион хора така че протестиращите трябва да внимават за да не бъдат бити от разгащената боковска полиция.
14:29ч. 22 Февруари 2013 #1 дядо Тиква Армия от наемници наша армия ли е? Тези ли ще се жертват за нас? Айде бе!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
БЕЛВЕДЕРЕ РЕЗИДЪНС - зеленият квартал на 10 минути от Варна, пред акт 16
Днес, 25 Ноември 2024 10:54
Възползвайте се от настоящите ценови предложения, които ще важат до 20.12.2024 г. и открийте своя мечтан дом.
Поради големият интерес и динамично търсене, предсрочно започва изграждане на предпоследния...
| |
|
ПП-ДБ: Отказваме, Борисов за премиер е абсолютно неприемливо предложение
Днес, 25 Ноември 2024 19:00
Бойко Борисов за премиер на България е абсолютно неприемливо предложение. Отказваме предложението на ГЕРБ!
Това заявиха от "Продължаваме промяната - Демократична България" в писмо до медиите.
Отказваме...
| |
|
Започва конкурсът за най-красиво писмо до Дядо Коледа
Днес, 25 Ноември 2024 18:53
Български пощи“ стартира традиционния детски конкурс „Най-красиво писмо до Дядо Коледа“. Крайният срок за изпращане на писмата е 18 декември, съобщиха от националната пощенска служба.
Условията за участие...
| |
|
Израелският кабинет санкционира най-стария вестник в страната заради критично отразяване
Днес, 25 Ноември 2024 18:41
Кабинетът на Израел единодушно гласува да санкционира най-стария вестник в нацията, Haaretz, в неделя, позовавайки се на критичното му отразяване на войната след атаките на Хамас от 7 октомври и коментарите...
| |
|
Край Бургас ще търсят потенциални замърсявания с изкуствен интелект и водни дронове
Днес, 25 Ноември 2024 18:27
Чрез изкуствен интелект и водни дронове Община Бургас ще има възможност да открива потенциални рискове от замърсяване на местообитанията в Черно море. Техниката ще бъде закупена по проект в подкрепа на...
| |
|
Започват пътни ремонти в „Аспарухово“
Днес, 25 Ноември 2024 18:15
От днес започва рехабилитацията на пътната настилка в район „Аспарухово“, като дейностите ще стартират от подхода към корабостроителницата под Аспарухов мост. След това техниката и екипите ще изпълнят...
| |
|
Депозитите на домакинствата у нас са нараснали с над 6 млрд. лева от началото на годината
Днес, 25 Ноември 2024 18:02
Депозитите на домакинствата в търговските банки у нас са се увеличили с 6,1 млрд. лева от началото на годината и вече надхвърлят 86 млрд. лев. Това сочат данните на Българската народна банка (БНБ), предаде...
| |
|
Първо огнище на чума у нас, умъртвяват близо 1800 овце
Днес, 25 Ноември 2024 17:48
Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) констатира първо огнище на чума по дребните преживни животни за последните шест години. Заболяването е потвърдено в град Велинград, община Велинград,...
| |
|
Засаждат нови кестени на варненския бул. "Приморски"
Днес, 25 Ноември 2024 17:33
Този петък, 29 ноември, от 10 ч. ще се извърши засаждане на 19 млади дръвчета от вида "обикновен кестен" на бул. "Приморски" в изпълнение на компенсационната програма. Мероприятието ще се осъществи при...
| |
|
Няма данни за пострадали българи при инцидента с кораб край Египет
Днес, 25 Ноември 2024 17:19
Към момента няма данни за пострадали българи при инцидента с туристически кораб край египетския курорт Марса Алам на Червено море. Това съобщиха от Министерство на външните работи.
17 туристи са в неизвестност...
| |
|
Без ток във Варна и областта утре ще са...
Днес, 25 Ноември 2024 17:06
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 26 ноември, без ток във Варна и областта ще са:
- от 9:00 до 14:00 - гр. Варна - бул. Хр....
| |
|
Предаваме на Франция семейство, извело децата си в България
Днес, 25 Ноември 2024 16:52
Съпрузи от Франция ще бъдат предадени на френската страна, реши Варненският апелативен съд в две отделни производства. Основание за това са Европейски заповеди за арест, издадени от съдия-следовател към...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|