Компютри изхвърлят децата с родител извън Варна от томболата за градините
 
До края на април трябва да е готова концепцията за децата, отглеждани от един родител, които ще участват в томболата за прием в градините. Това съобщи зам.-кметът, който отговаря за образователните въпроси - Коста Базитов. Към настоящия момент хлапетата с баща или майка, живеещи в друг град или държава, нямат равен шанс да се класират за местата в първите групи. Причината била, че компютърната система отчитала непълен комплекта им с документи и формуляри. Така се получавало, защото данъците на съответния липсващ родител отивали на друго място, а не влизали във варненската хазна.
Така се получило и с Ивелина Йосифова. Тя отглежда сама момченцето си. Малкият бил признат от бащата си, но той живеел в столицата. Така компютърът автоматично изтласквал кандидата в края на списъка на чакащите поради непълна документация. Поискали й документ за развод, но тя никога не била сключвала брак.
От детска градина „Слънчева дъга“ обяснили, че нищо не могат да направят, освен да внесат данните в системата. Майката отишла в общината, но и там й обяснили, че няма шанс. На въпроса как синът й тогава бил приет в ясла, получила отговор, че явно е имало достатъчно места. Стигнала дори до „Закрила на детето“, но и от там казали, че са безсилни пред настоящата наредба.
Предстои й нова среща с администрацията, от където обещават, че скоро случаи като нейния ще бъдат разрешени. Засега само самотните майки могат да се ползват с предимство, но не и родители като Ивелина, при която детето има баща, но той живее извън местната община.
|
Коментари |
11:12ч. 21 Април 2011 #22  Murmorana djudji74, това са изтърканите мазни отговори и обещания на Базитов от няколко години насам. Няколко години родители се борят с Общината за различни каузи. Някои се отказаха, някои бяха заплашени. Пожелавам ти здрави нерви. Аз също се примирих...
17:39ч. 20 Април 2011 #21  Виктор Напълно те подкрепям за промяна на наредбата.
16:17ч. 20 Април 2011 #20  djudji74 но мисля че не е рредо само децата на Варненски жители да са с предимство. Та те са деца. Не съм съгласна и с това че деца на лекари и учители трябва да са с предимство. Г.н Базитов каза, че една много голяма част от бюджета на общината се пълнел именно от тези два сектора.Извинявайте но това е абсурдно. Що се отнася до бащата на детето за да не гадаят някои от вас ще ви обясня, че той си е жител на София и си живее там. В яслата приеха детето само с моите документи и с декларация нотариално заверена че сама си гледам детето. Сега не ми я признават. Искат решение на съда. Аз нямам брак за да имам развод. Трябва да го съдя за бащинство или да се откаже от детето си. Защо.....
За да ми приемат детето в градина.....Има много хора които са разведени но жиевят заедно. Има жени на които мъжете им патуват или са в други държави. Те също немогат да представят необходимите документи. Аз мисля че е крайно време да си променим манталитета и да мислим само за себи си. Да дадем някой лев , да се оправим а другите да му мислят. Аз ще се боря до последно докато променят тази безумна наредва.
16:03ч. 20 Април 2011 #19  djudji74 Аз съм майката от статията по която са вашите коментари.Прочетох ги и ми стана неприятно за това че една част от вас коментират проблема само като мой личен, и си мислят че аз търся някаква полза от това че сама си гледам детето. За мен този начин за прием в детските заведения е абсурден за 21век.Бюрокращиината е огромна.Не трябва да тарсим начини как да пресем децата а да се строят детски градини. Това казах и на г.н Базитов при срещата ми с него. Аз не искам детето ми да има предимство а равен шанс с останалите.Аз съм родена във Варна и детето е родено тук. Плащам данъци на тази община но мисл
12:17ч. 14 Април 2011 #18  petar k Защо да няма градини за деца със специфични заболявания, където ще има обучен персонал? И сега има логопедична градина - лошо ли е? Там и броят на децата в групите е по-малък точно заради нуобходимостта от индивидуална работа с всяко дете. А в останалите градини да има прием на равни начала - без предимства. И там всеки да може да кандидатства - а подборът може да е по 2 начина: томбола или доход. Като аз определено заставам зад идеята за прием по доход! Нека не забравяме социалната функция на детските ясли и градини. Или детската градина стана привилегия за хората с пари и връзки??
09:39ч. 14 Април 2011 #17  Murmorana Абсолютно съгласна с petar k - томболата и предимствата - са несъвместими!
krasi, може би е резонно да има специализирани детски градини, с малки групи, със съответния персонал. Знаеш ли, че Общината пусна една "велика" програма за интегриране на деца със СОП в стандартните градини. И какво се получи - децата се появиха в групите без да им е осигурен асистент!!!! Едно по-буйно дете със СОП обръща цялото ежедневие на групата. Ние родителите научихме случайно, а беше редно да ни кажат. Трябваше наизуст и в движение да обяснявам на детето си защо другото дете е различно и има нужда от по-специално внимание. А и аз самата не бях теоретично подготвена.....
Не съм против тази идея, не ме разбирайте накриво, но подобен род програми трябва да се обезпечат с кадри, ресурси и тогава да се прилагат.
За съжаление правилата за детските градини ще се променят непрекъснато...
17:29ч. 13 Април 2011 #16  nestinarka И кое му е честното на това - дете, чиито родители работят в различни градове, да нямаправо на детска градина? Щото видиш ли - само единият родител си плащал данъците в тая община? Ми по същата логика и в общината на другия родител могат да го шътнат... Защо това дете да е втора категория?
Ми тогава давайт да отнемем предимствата и на деца на самотни родители и вдовци, защото само един родител плаща данъци. Абсурдно е!
Или пък да дадем предимство и на тези, които плащат по-високи данъци пред тези, работещи на минимална заплата, защото внасят повече средства в общинския бюджет... Пак абсурдно, нали?
Затова и в предното си мнение казах - справедливо е, щом и двамата родители работят, независимо къде, детето да има равни права с останалите деца в зависимост от адресната си регистрация.
15:58ч. 13 Април 2011 #15  Краси petar k да затвориш всички деца с проблеми в 2 градини е много лоша идея и не съответства на днешните стандарти.
Представи си: градина 1 - градината на родителите инвалиди, 2 - градината на социално слабите, градина 3 на полу-сираците и т.н. Това е недопустимо.
Аз съм за политиката децата на родителите работещи и плащащи данъци в Община Варна да са преди тези с пребиваване извън общината. Ситуацията е такава, че тези учреждения са на издръжка на общината, а не на републиканския бюджет. Логично е, да се насърчават хората живеещи и работещи повече от 1 година във Варна да преминават в трайно пребиваващи. Местните им данъци да отиват в общината, в която живеят. От там да се издържат всички тези структури. Така е честно!
14:56ч. 13 Април 2011 #14  petar k Томбола и предимства - несъвместимо е! Ето това е противоречието - ако е с томбола - трябва да е равноправно за всички участници и да няма привилегии. Или - децата със заболявания и други предимства - в определени детски градини - примерно - 2 за Варна. В останалите - равни шансове според томболата.
А моето лично мнение е - в общинските детски градини - децата се приемат според дохода на член от семейството. Нали затова е това подпомагане - за нуждаещите се. Както си беше преди години - ясно и просто. Единствено условие - родителите да работят. Така няма да се приемат деца на скучаещи домакини и неработещи малцинства.
12:46ч. 13 Април 2011 #13  Murmorana :-) Не споря. И аз съм минала веднъж по този път и следя какви абсурдни предимства се появяват последните 2-3 години, не само защото имам още едно дете, с което да преборвам системата.
За двамата работещи не съм съгласна, защото познавам не малко жени, които не започват истинска работа, а подписват проформа трудови договори само за кандидатстването в детското заведения......и пак са си у дома домакини. Ето как се прецаква "логичната" система.....също като осигуряването на 2000 лв в последния момент по време на бременността, макар че е друга тема.
Е, аз, честната Марийка как да постъпя?!
16:49ч. 12 Април 2011 #12  Pres nestienarka, по твоята логика най-дискриминирани са децата от ромски произход защото те са също "Малолетни!!!" и на всичкото отгоре родителите им не работят дори и когато има работа или може би ще отречеш, че "Максуда" е също във Варна т.е. "адреса на детето е в града"?
16:43ч. 12 Април 2011 #11  Pres Murmorana, не искам да изпадам в спорове, които няма да решат проблема, но не мога да подмина отсъствието на логика в казаното за двама работещи родители и семейството с "жена домакиня" - другата жена как я взеха на работа, нейното дете не се разболява или що? А по повод на учителката по биология, най-малко две са причините за да е с привилегии - 1 работи в системата (във всяко едно учреждение е така), 2 има търсени професии и специалисти "жената домакиня" не спада към тях.
Последно - минал съм вече по този път и си мисля, че съм безпристрастен понеже няма причина да заема една или друга страна, освен тази на нормалното, логичното, справедливото.
11:36ч. 12 Април 2011 #10  Murmorana Pres, пропускаш и случая, когато майката иска да се върне на работа и да пусне детето на ясла или градина, но не може, защото няма кой да го гледа, особено в началото, когато то се разболява често. За мен предимството на двама работещи пред един работещ и майка-домакиня (условно да я наречем така) е също нередно, но го има.
Другото идиотско предимство е за деца на действащи учители в системата на средното образованието - не за съответното детско заведение, а изобщо, т.е. майка учителка по биология в у-ще например да ползва предимство за дете в детска градина, няма логика....
09:16ч. 12 Април 2011 #9  nestinarka Аз пък мисля, че това къде се плащат данъците не би трябвало да има значение. Щом родителите работят, щом адресът на детето е в града - значи трябва да има равни шансове с всички останали деца.
Това са деца!!! Малолетни!!! И разделянето им по разни родителски привилегии и критерии е меко казано дискриминация и нарушаване на правата на децата.
Чудно защо тези от "Закрила на детето" не са реагирали да променят тази абсурдна ситуация.
Единият работел тук, другият там... по дяволите - хората работят там, където има работа!!!
21:52ч. 11 Април 2011 #8  qdosanata Съгласна съм с Краси-има си начин майката да реши проблема в съда-защо до сега е чакала?? Крайно време е всички да се научат да спазват закона, а не само да търсят начини да привличат внимание! Има доста майки, на които им е изгодно да се "водят"самотни, за да могат да получават всякакви привилигеии следващи от това им положение. Докога??? Крайно време е да има ред и законо в тази държава, но това си зависи от всички нас!!! Според мен е съвсем честно децата на тази, които живетя във Варна да бъдат в яслите и брадините , а не на тази, които само рабоят тук, а данъците им отиват на друго място!
18:23ч. 11 Април 2011 #7  Pres Тези които живеят под наем могат да покажат договора си и квитанциите за платен наем вместо да подават анонимни сигнали срещу хазяите си - това също ли е сложно или нечестно?
18:20ч. 11 Април 2011 #6  Pres А може би още по-честно ще е родителите да докажат, че работят и плащат данъци във въпросната община? Трудов договор, квитанции за платен данък сгради и такса смет и т.н. - много ли е трудно това да се докаже?
17:39ч. 11 Април 2011 #5  Murmorana Скоро всеки индивидуален случай ще трябва да има нова "концепция"! При положение, че местата се теглят на томбола не трябва да има предимства. Може би така ще е най-честно.....
17:06ч. 11 Април 2011 #4  Краси Какво нескупосано заглавие.
Този журналист така се е изложил, че ако бях на негово место бих се отказал да пиша до края на живота си.
Тази майка, вместо да мине през съда и да лиши бащата от правата му на родител е тръгнала да търси под вола теле.
Нали всяка 2ра майка сега ще излезе с номера, че не живее с бащата и видиш ли дори предимство трябва да получи....
15:42ч. 11 Април 2011 #3  viki как е прието детето в ясла??? - по втория начин или таткото тогава е бил по лична карта във Варна, а ако има данъчни задължения към Община Варна много ясно, че ще предпочете да си смени личната карта и да е жител на друг град, за да има дететото му равен шанс в градината с останалите данъкоплатци
15:15ч. 11 Април 2011 #2  bobye Свинска държава! Как после да се повишава прираста??? Геноцида продължава...
14:56ч. 11 Април 2011 #1  Виктор Следователно е по-добре да се води, че няма баща!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Делото на архитект Дабков: От Варненска Търговско-индустриална камара до Щаб на ВМС (видео)
Вторник, 8 Април 2025 11:54
През 2025 г. отбелязваме 150 години от рождението на архитект Дабко Дабков – човекът, който остави незаличим отпечатък върху облика на съвременна Варна.
В поредица варненската медия Moreto.net ви разказваме...
| |
 |
 Прогноза за времето - 9 април
Днес, 9 Април 2025 06:28
Над Черноморието облачността ще е променлива, след обяд по-често значителна и на места ще превали слаб дъжд. Ще духа до умерен северозападен вятър. Максималните температури ще бъдат между 8° и 12°.Температурата...
| |
 |
 Земеделците ще получат почти 1 млрд. лв. по Кампания 2024 до средата на годината
Вторник, 8 Април 2025 18:44
Близо 1 млрд. лв. за Кампания‘2024 ще бъдат изплатени на земеделските стопани до средата на годината. Това каза заместник-министърът на земеделието и храните д-р Лозана Василева по време на среща със земеделски...
| |
 |
 Жена пострада при пожар в центъра на Варна
Вторник, 8 Април 2025 18:30
59-годишна жена е пострадала при пожар, горял този следобед в центъра на Варна, съобщиха от варненската дирекция на МВР.
Инцидентът е станал малко опреди 17 часа в жилищна сграда на ул. "Кавала". Отзовали...
| |
 |
 Областите Варна и Бургас със стратегическо партньорство, ще обменят добри практики
Вторник, 8 Април 2025 18:23
Областите Варна и Бургас обединяват усилия в името на по-ефективно управление и устойчиво развитие. Днес в Бургас беше подписано споразумение за партньорство между двата региона, с обща цел – уеднаквяване...
| |
 |
 МВР в акция: Хиляди санкционирани шофьори само за 4 дни
Вторник, 8 Април 2025 18:11
В рамките на специализирана полицейска операция за борба с пътнотранспортния травматизъм, осъществена в страната между 3 и 6 април, служители на МВР извършиха масирани проверки с цел намаляване на произшествията...
| |
 |
 Без ток във Варна и областта утре ще са...
Вторник, 8 Април 2025 17:59
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 9 април, без ток във Варна и областта ще са:
- от 8:30 до 17:00 гр. Варна - кв. Възраждане;
-...
| |
 |
 Националната мрежа за децата настоява: Родителите да запазят правото да извиняват до 15 учебни дни годишно
Вторник, 8 Април 2025 17:49
От Националната мрежа за децата (НМД) обявиха, че са за запазване на възможността родители да извиняват отсъствия от училище в рамките на 15 дни годишно. В отворено писмо от организацията посочват, че...
| |
 |
 Варна се включва в Европейската Нощ на музеите и галериите на 17 май
Вторник, 8 Април 2025 17:37
Европейската „Нощ на музеите“ ще се проведе във Варна на 17 май тази година. Това стана ясно на среща в Община Варна, на която присъстваха директорът на дирекция „Култура и духовно развитие“ Светослава...
| |
 |
 Смъртта на 6-годишно дете при зъболекар: РЗИ Пловдив отхвърля лекарска грешка
Вторник, 8 Април 2025 17:23
Медицинският надзор влиза на проверка в пловдивската клиника, в която след извършена стоматологична интервенция почина 6-годишно дете. Директорът на РЗИ Пловдив не приема твърденията за лекарска грешка....
| |
 |
 С благотворителен базар във Варна набират средства за ремонта на „Тревненска школа“
Вторник, 8 Април 2025 17:10
Голям благотворителен базар, на който ще бъдат представени изделия на деца, участници в Регионалния ученически конкурс „Възкресение Христово“, ще набира средства, с които да се подпомогне ремонтирането...
| |
 |
 Главният прокурор напомни на председателя на НС за имунитетите на шестима депутати
Вторник, 8 Април 2025 16:58
Изпълняващият функциите главен прокурор Борислав Сарафов изпрати писмо до председателя на Народното събрание Наталия Киселова относно имунитетите на шестима народни представители, свалянето на които бе...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|