Турският език става задължително избираем
Понеделник, 3 Юни 2013 14:14 / Novini.bg
Задължително избираеми турски, арменски и иврит са включени в учебната програма от 1-ви до 8-ми клас. Това става ясно от сайта на Министерството на образованието и науката.
В същото време ресорният министър Анелия Клисарова се обяви против задължителното изучаване на майчин език, различен от българския език. Проверка на в. "Репортер" показа, че за тези ЗИП-ове не знаят директори учители и родители. Няма и потвърждение от министерството, както и от Регионалния инспекторат по образование-София. Председателят на Асоциация "Родители" Цвета Брестничка заяви, че родителите са против задължителното въвеждане на тези езици. "Трябва да имаме право сами да избираме кое е най-добро за детето ни", каза още тя.
"От вас научавам, че тези ЗИП-ове са включени в програмата. Когато бях министър, темата изобщо не е повдигана и не са се предвиждали промени", коментира пред "Репортер" министърът на образованието в служебния кабинет проф. Николай Милошев. По думите му, ако има такава промяна, то тя е направена от новия кабинет.
Novini.bg
|
Коментари |
21:52ч. 4 Юни 2013 #99 Cvete Хора,верно ли вярвате на това?Как така шепа хора казват нещо и твърдят,че е истина,при положение,че никой друг освен тях не знае за това явление??Малко съмнително,а?
15:25ч. 4 Юни 2013 #98 djori Интересно ми е тоя кухия министър как не е разбрал
Какво е правил там
"От вас научавам, че тези ЗИП-ове са включени в програмата. Когато бях министър, темата изобщо не е повдигана и не са се предвиждали промени", коментира пред "Репортер" министърът на образованието в служебния кабинет проф. Николай Милошев. По думите му, ако има такава промяна, то тя е направена от новия кабинет.
15:23ч. 4 Юни 2013 #97 djori Защо се шашкате бе хора
Това е прието от преди 12 години
НАРЕДБА № 6 от 28.05.2001 г. за разпределение на учебното време за достигане на общообразователния минимум по класове, етапи и степени на образование
Учебни планове в съответствие с чл. 5 на Наредба № 6 от 28.05.2001 г. за разпределение на учебното време за достигане на общообразователния минимум по класове, етапи и степени на образование,
14:48ч. 4 Юни 2013 #96 бат Генчо По-скоро ще е работа на ГЕРБ-аджиите. Те сега нали не са на власт и се стремят по всякакъв начин да предизвикат нови изботи, че да може Боко и Цеко да не влезнат в затвора случайно.
Макар, че не ми се вярва да влезнат. Сигурно горе вече са преразпределили порциите и никой няма да има виновен накрая.
13:50ч. 4 Юни 2013 #95 Fierywoman Заставам изцяло зад поста на Сиска... особено зад фразата "Абе хора отклоняват ви вниманието от другите проблеми и ви гледат сеира" !
Това е тъжната/ зловеша истина.
12:51ч. 4 Юни 2013 #94 12344321 Забелязвам, че масово не правите разлика между "задължително изучаване" и "задължително избираем предмет". ЗИП-овете в дадено училище се определят по усмотрение на директора, като се обявяват за ЗИП няколко предмета, от които всеки ученик е длъжен да избере поне един, който да изучава допълнително. Т.е., дори в училището да има ЗИП-турски език, децата могат да изберат да учат ЗИП-математика. Не е като да е влязъл в учебния план като задължителен за изучаване от всички.
Просто цялата ситуация стана много смешна, все едно се е случило нещо ново...
11:37ч. 4 Юни 2013 #93 бич siska е абсолютно права БСП и ДПС насажда омраза
11:33ч. 4 Юни 2013 #92 Danichka Тазин статия показва основно колко некачествени журналисти имаме.
Сервират като новина нещо, което се е решило преди 19 години.
10:58ч. 4 Юни 2013 #91 Niksana Лесно и бързо решение влизаме в циганските махали всичко на сапун и си решаваме проблемите един път за винаги
10:49ч. 4 Юни 2013 #90 jamrock е това е то...вече се убедих че съм се родил в най-долната държава в света...е писна ми, това вече е прекалено...чашата преля и предстоят да се случват ужасни неща от тук нататък...чак ме е яд че не съм ученик да видим кой е този които ще ме накара да уча турски
10:48ч. 4 Юни 2013 #89 Siska Абе хора отклоняват ви вниманието от другите проблеми и ви гледат сеира. ЗИП майчин език има от поне 10 години, отначало тук таме някои се записваха основно по селата, след това и там спряха да се записват, защото се усетиха, че това ги дърпа назад, а и самите турци емигрират в Германия, Холандия и е по-добре детето да знае немски или английски, ако пък имат амбиции за издигане то да учи още математика или БЕЛ, че да влезе в добра гимназия.. В момента дори в селски училища със 100% етнически турчета - турски не се пише за ЗИП, просто не се учи. Това сега са игри на БСП и ДПС, защото се усещат, че изтърват верния турски електорат, който пък за 24 г вярна служба на ДПС получи само безработица, глад и мизерия, разбити семейства заради гастърбайтерство. Политиците ни нямат сметка от това да сме един народ и да избираме свободно, те искат принципа разделяй и владей да работи още 100 години и затова редовно ни плашат с етническия мир. Журналята наливат и те масло в огъня, защото само навират турски и цигански, а защо не пишат че това включва иврит, арменски, руски и др езици
10:37ч. 4 Юни 2013 #88 Varnenec Ненормална работа! Ненормална държава! Ненормални политици! Как е възможно това? Като има желаещи да учат турски - има си езикови школи за тази цел! В България се говори и учи български, който е официален език за страната. Не може да се поставят на едно ниво за избиране като ЗИП английски, немски, френски и турски!!! Идиоти! Какво следва след това? Да направят турския втори официален език за България ли?
10:26ч. 4 Юни 2013 #87 Дидo МАВРОС, ти като по-учен и по-възрастен, защо не попиташ фюрера си дали е истина или не е. Ама не смееш, защото стадото няма право да пита нищо което не се харесва на водача Му. Тогава ще видиш ти "заучени фрази".
За това, как Сидеров се е скатал от казармата има документи - някакъв доктор го е изкарал сляп като прилеп, а той работи после като фотограф, журналист, главен редактор.
Не е чудно, че като е имал възможност, е избегнал да даде своя дан за Родината. Той е страхливец - винаги ходи с тълпи и само тогава се прави на важен. Видяхме и какво стана с Московски - обижда го най-подло, а после се оплаква, че искали да се саморазправят с него. Къде му е честа, къде му е достойнството? Я се замисли малко - този ли искаме да бъде пример за нашите деца?
10:18ч. 4 Юни 2013 #86 kasabova Какво означава цигански език?! Турския- в Турция! И защо с нашите пари, малко ли са им помощите на които само чакат
09:44ч. 4 Юни 2013 #85 МАВРОС Виждам тук един от драскачите постоянно лае едни и същи простотий и се опитва да манипулира мнения . Това еедин индивид с ограничено мислене , БАЙ ГАНЬО се именува в сайта който е научил няколко фрази и нищо повече не може да измисли . Няма развитие на мисълта, собствено мнение , а само папагалска история. Чул или разбрал не змам от къде и дали изобщо е верно че Волен не бил ходил в казармата и го повтаря постоянно като че ли животаму зависи от това . То бива простотия ама за неговата нямам думи. Като виждам годината която е писал в профила си освен воден пистолет друго оръжие не е пипал а търси косури на другите които пъв всяко отношение са светлинни години над него. Вари го печи го простия си оства прост.
09:35ч. 4 Юни 2013 #84 МАВРОС Стига герберски папагали са се мъчили да създават искуствено напрежение в държавата. Ако днес бяхте гледали сутрешното предаване на БТВ в което взе участие и проф. Клисарова щяхте да разберете че този закон е приет през 1991 год. Някой се опитва да си играе с огъня без да осъзнава до какви тежки последствия може да доведе това. Няма нищо ново предприето от нправителството по този въпрос и от 19 год не са и няма да се издават нови ученици камо ли да става турцкия език задължителен. С простотията си някои хора или среди мътят водата ,но това трябва да спре. Хора осъзняйте се и не се вързвайте на подобни номера.
09:19ч. 4 Юни 2013 #83 Fierywoman На това му се вика разделяй и владей. Някой целенасочено подклажда размирици из интернет пространството.
И както на протестите зимата и тук всеки си лае каквото си знае, кой чул, недоразбрал, зяпа и никой не слуша другия.
08:48ч. 4 Юни 2013 #82 Julaya Господа не си играйте със нашето търпение. Излезе ли някаква такава безмислица ще има по лоши последствия отколкото в Истанбул - обещавам ви !!! Всеки може да учи какъвто и да е език на курсове. НЕ В НЕПРОФЕЛИРАНИТЕ УЧЧИЛИЩА !!!
08:42ч. 4 Юни 2013 #81 баба наста къде си бе БОЛЕНЕ, нали уш беше патриот - а парите и властта са по-важни.
08:38ч. 4 Юни 2013 #80 Дидo #79: Ха, ха - "патриотичната партия" - пълна с егоисти, които си гледат само собствения интерес и всичко това постигано благодарение на сработването на стадния инстинкт на хората.
Истинският патриот не манипулира, не лъже, не се скатава от казарма, не обижда хората, не се бърка в неща които не разбира, не се прави на бабаит, не се прави на Адолф и обича природата.
03:49ч. 4 Юни 2013 #79 lefer5 Има грешни тълкувания на термина задължително избираем език. Това не означава че един език ще е задължителен за всички. Всеки ще изучава задължително и втори език освен български Но този който е избрал ,един от изброените или ,немски , английски , иврит и другите което не означава че всички ще изучават задължително турски. Аз съм против задължителното изучаване на турски в училищата. По този въпрос Волен и Атака нямат нищо общо защото Атака съществува официално от 2005 г. ,а това с задължит. езици е прието през 2001 год. Плювалниците оо адрес на патриотичната партия пак нещо са се объркали. Има още едно понятия в учебните програми и това е свободно избираем предмет , който се изучава само от тези които желаят и часовете не са включени в задължителната за всички програма, а само за тези които са го избрали да го изучават. Неправилно е да се изучава турски като задължително избираем в българските училища. Надвам се Атака да направи необходимото това да отпадне от уч. програми.
01:11ч. 4 Юни 2013 #78 Strange Не разбирам защо в държавните училища, чиито субсидии идват от българските данъкоплатци трябва да плащаме за изучаване на майчин език?? Да си ги учат в домовете и местата за събиране на съответната общност - джамии, синагоги, църкви. И това ако не насаждане на омраза и сепаратизъм здраве му кажи. Спешно трябва да се смени кабинета - освен с интересните си интимни съчетания нищо експертно не виждам там. Болен е национален предател продаде гласа си за 10 млн лева и сега може на воля да иска намаляване на субсидиите, първо защото няма да се случи сигурно и хвърля прах в очите на понамалелите си фенове и второ вече добре се нахрани пък и за в бъдеще ще трябва неговия глас, че може и от субсидия да се откаже. Болен е време да бъде затворен в тапицирана стая.
22:50ч. 3 Юни 2013 #77 petar_petroff Мършииииии.... Ще ви дам един турски. Боклуци.....
22:26ч. 3 Юни 2013 #76 irons "Георги" се бори за 6 + по новият език за комуникация с бизнес партньорите от ДПС.
22:10ч. 3 Юни 2013 #75 kaka Pena Тия дето го узаконяват са национални предатели ! дч ги обесим малко ще им е . гадове !
21:57ч. 3 Юни 2013 #74 Trium Мисля, че има достатъчно примери от чужбина за изучаване на майчините езици, без това да е въведено точно като ЗИП...За пример - изучаването на български език в определени училища в Молдова, Украйна и т.н.
21:53ч. 3 Юни 2013 #73 taxidjiq Боже, боже.Като Георги ли са малоумни всичките избиратели на Атака
21:47ч. 3 Юни 2013 #72 irons Извинявам се, не предадохте, а продадохте.
21:44ч. 3 Юни 2013 #71 irons "Георги" ти май искаш да получиш "отличен" 6 по новият официален език за комуникация с бизнес партньорите ви. Почини малко и отговори, но на български език за поведението на г-н Сидерофф и защо предадохте идеята "Атака"?
21:37ч. 3 Юни 2013 #70 aheloi Обявявам старт на Гражданска война 2013! Фамфари, моля!
20:39ч. 3 Юни 2013 #69 Шерифа С тази новина поздравяваме всички гласували за АТАКА и Сидер Ага ! Този човек ни докара това на главата ! Благодарим му !
20:28ч. 3 Юни 2013 #68 irons "Георги" спри с изучаването на чуждият език, който вече ви е задължителен в партийката Атака и отговори защо предадохте хората, които вярваха в идеята Атака?
20:27ч. 3 Юни 2013 #67 Венче Статията цитира учебните планове и програми за учебната 2012/2013 г. Айде кажете ми тогава от кое правителство са били одобрени те? Влезте в цитирания сайт и четете!!
19:59ч. 3 Юни 2013 #66 irons "Георги" в партийната ви централа ли ще преподават тези чужди езици? Сидерофф ще изкара още някой лев така.
19:57ч. 3 Юни 2013 #65 gerda Господа министри, полудяхте ли???? Изучаването на майчин език не е етническа толерантност, а чист сепаратизъм. Има райони в страната, където не се ползва говорим български език.Децата едва знаят по някоя думичка, как ще бъдат приобщени те към нацията?Има ли в Германия ЗИП турски език в германските училища??? В Германия живеят вероятно1 млн. турци, но си знаят мястото, понеже и там са капсулирано общество. Предлагам Външно министерство да излезе със специална оферта към Турция, поради множеството изселници от България, които живеят там, в турските училища да се въведе ЗИП Български език.
19:49ч. 3 Юни 2013 #64 Geo ironski господин Сидеров няма касателство с тези учебници ГЕРБ 1 или 2 са ги написали и решили даги вкарат за изучаване!!!!! Атака и Волен победа за Българите!!!
19:45ч. 3 Юни 2013 #63 ironski Гошо,това го кажи на твоя човек Сидеров!!!
19:42ч. 3 Юни 2013 #62 Geo ГЕРБ или №2 на Райков написа тези учебници?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!
19:40ч. 3 Юни 2013 #61 Geo Само Български за живущите в България ако искат друг език да да си избират свободно друга Родина!!!
19:30ч. 3 Юни 2013 #60 Дидo Браво, дядо Тиква, много добър анализ.
19:20ч. 3 Юни 2013 #59 ironski Това е само началото!!!!
19:04ч. 3 Юни 2013 #58 Slunce Да и според мен това си е опит да се нагнети положението с цел извличане на някакви девиденти.Имам доста познати от турски произход и на никой до сега не му е било наложително да изучава майчиния си език,нито са го предали на децата си!Да не говорим,че спазват и българските празници може би дори повече от техните.Така че,в случая говорим за създаване на изкуствено напрежение!Всичко идва от ДПС и компания,а целта е ясна предполагам.
18:58ч. 3 Юни 2013 #57 Slunce Само да уточня за компетентните:ЗИП е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ИЗБИРАЕМА ПОДГОТОВКА,което означава,че ако има ЗИП-майчин турски например ще го учиш че и пушек ще се вдига.И никой няма да пита нито детето ми, нито мен дали го искам или не.Освен това тази наредба може да не е от сега,но тези които са си направили труда да я прочетат,поне в частта за ЗИПовете,ще видят че те се одобряват с подписа на министъра на образованието,което означава,че ако до сега не е било в учебната програма просто министъра не го е одобрил.От което пък следва,че сегашния министър,по точно министърка явно си е сложила подписа където трябва и вече ще има ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ИЗБИРАЕМИ ПОДГОТОВКИ и по майчин език!
17:57ч. 3 Юни 2013 #56 varnenka Май намериха начин да осигурят работа на завършилите турска филология, а не да работят като нередовни учители. Тяхното заплащане в турските райони си е съвсем като на редовен учител.
17:49ч. 3 Юни 2013 #55 дядо Тиква За илюстрация към написаното по-долу прилагам молитвата "Отче наш" на кумански, на турски и на български. На кумански е записана от католически мисионери.
Atamız kim köktesiñ. Alğışlı bolsun seniñ atıñ, kelsin seniñ xanlığıñ, bolsun seniñ tilemekiñ – neçikkim kökte, alay [da] yerde. Kündeki ötmegimizni bizge bugün bergil. Dağı yazuqlarımıznı bizge boşatqıl – neçik biz boşatırbiz bizge yaman etkenlerge. Dağı yekniñ sınamaqına bizni quurmağıl. Basa barça yamandan bizni qutxarğıl. Amen!
На турски текстът е:
Atamız sen göktesin. Alkışlı (kutlu) olsun senin adın, gelsin senin hanlığın, olsun senin dileğin– nasıl ki gökte, ve yerde. Gündelik ekmeğimizi bize bugün ver. Ve de yazıklarımızdan (suçlarımızdan) bizi bağışla– nasıl biz bağışlarız bize yaman (kötülük) edenleri. Ve de şeytanın sınamasından bizi koru. Tüm yamandan (kötülükten) bizi kurtar. Amin!
На български текстът е:
Отче наш, Който си на небесата, да се свети Твоето име! Да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля както на небето, така и на земята! Дай ни днес насъщния хляб; и прости ни дълговете, както и ние простихме на нашите длъжници. И не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия. Защото е Твое царството и силата, и славата, до вековете. Амин!
17:47ч. 3 Юни 2013 #54 дядо Тиква И тук БСП предаде четата! В България преди завзвемането й от османците са живели и народности, говорещи различни тюркски диалекти. ТЮРКСКИ, А НЕ ТУРСКИ! На тюркски диалекти са говорели куманите, татарите и др. и даже българите от някогашната Сребърна, Волжка България. Предателите псевдо-комунисти и псевдо-социалисти клекнаха пред желанието на руските комисари и обявиха всички, говорещи тюркски диалекти за турци. За сведение - през 1917 година руските комисари смазват въстанието за независимост на волжките българи и започват да ги наричат "татари". Вместо да проучат диалектите на местните и да се изясни истинският им произход, предателите от БКП/БСП просто обявиха всички мюсюлмани за турци. Колко от нас знаят, че в Родопите т.нар. юруци са кюрди ( а те май воюваха с турците за независимостта си, нали). Та какъв майчин език ще е турският за повечето от мюсюлманите ни, щом говорещите само домашният диалект не могат да се разберат със сегашните турци?
17:32ч. 3 Юни 2013 #53 killmore По надолу има коментар че сайте не е истински а копие с цел конфронтации. След проверка се установи че сайта си е съвсем верен. Дори с домейна описан по-долу има същата информация:
(виж линк...)
Т.е. грешка няма. Има го на сайта на министерството
17:09ч. 3 Юни 2013 #52 Краси Етническата свобода стана етническа свободия.
При циганите се вижда резултата от тази смеха.
16:57ч. 3 Юни 2013 #51 12344321 Bella_vista, какво трябва да бъде и как е, са две различни неща. Не трябва да се бунтуваме срещу тази "новина", а да поискаме да се промени законът, който от 99-та разрешава изучаването на майчин език като задължително избираема подготовка (нека не се бърка със задължително изучаване) и да бъде свободно избираема.
16:55ч. 3 Юни 2013 #50 ivanov мамка ви...
16:54ч. 3 Юни 2013 #49 Bella_vista Трябва да бъде СИП, не ЗИП, някой нарочно подклажда етнически вражди.
16:45ч. 3 Юни 2013 #48 E pisna mi Къв турски ве, мами ви проста да ви се невиди хайде някой да ме накара да уча турски с каруцата ше го прегазя!!!
16:31ч. 3 Юни 2013 #47 бич в краина сметка не мога да разбера какво толкова имма да го учат този маичин език,нито турския които го говорят е точно турски да не говорим за ромския дето ако събереш роми от различни градове няма да се разберат защото всеки си го измисля както му е удобно
16:21ч. 3 Юни 2013 #46 ezo Забавно е как се помпа напрежение между хората. Всеки разбрал недоразбрал почва да веза байрак и да ходи да ни освобождава, а накрая се оказало че това не било онова.
16:10ч. 3 Юни 2013 #44 12344321 Още нещо, което забравих да допълня. Изучаването на "майчин" език под формата на ЗИП е въведено със Закона за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план, приет през 1999 г. Чл. 15, ал. 3 на този закон постановява: "Задължителноизбираемата подготовка осигурява
допълнително обучение по учебни предмети от културно- образователните области по
чл. 10 и/или от професионалната подготовка в съответствие с интересите и
индивидуалните възможности на учениците и с възможностите на училището. В
задължителноизбираемата подготовка се включва изучаването на майчиния език и
религия."
Това, което се случва в момента с тези статии е опит за раздухване на евтина сензация.
16:00ч. 3 Юни 2013 #43 12344321 Нека първо кажа, че не подкрепям изучаването на каквито и да е т.нар. "майчини" езици под формата на ЗИП, но някой от вас обърна ли внимание кога са разписани програмите? През 2005-та година. И от кого са одобрени? От министър Игор Дамянов. Просто някой в момента се опитва да раздуха като сензация нещо, което си е така от много време.
15:58ч. 3 Юни 2013 #42 бич ами подготвят почвата за следващата учебна година,лятото ще набират кадри както port писа
15:53ч. 3 Юни 2013 #41 бич алексче специално за това става,има наредба подписва се и готово,това не е къща да трябва проект тухли изкопи и т.н
15:48ч. 3 Юни 2013 #40 бат Генчо И аз одеве не погледнах но закона е от 2001ва година. Така че не знам сегашното правителство как го е приело.
15:42ч. 3 Юни 2013 #39 port Да Petrova
Благодаря!
Може спокойно да казваш не само евала, но и машала и ашколсун! Просто изоставаш! Бъди в час!
15:42ч. 3 Юни 2013 #38 Plambeto хаха..думите са излишни..Вие наистина вярвате, че новото правителство за 3 дни е променило учебните програми..Истината е, че те са такива от много години насам, но откъде толкова акъл да го проумеете. Отказвам се, хайде със здраве, братя патриоти :)
15:39ч. 3 Юни 2013 #37 Petrova евала :) порт :)
15:39ч. 3 Юни 2013 #36 genius Нека светна всички, че въпросният сайт който посочват като "сайта на МОН" Е ФАЛШИВ. Досущ като истинския е, но истинския сайт е mon.bg , а този е някакъв друг.
15:34ч. 3 Юни 2013 #35 port Спешно е обявен конкурс - държавна поръчка:
Търсят се спешно учители по турски език.
Условия:
1Фен на Атака
2.Образование - не е задължително
3.Заплата мин.1000 лв
4.Пушач
15:31ч. 3 Юни 2013 #34 Изтрит потребител До къде се докарахме.....трагедия...
15:24ч. 3 Юни 2013 #33 aleks4e бич ако толкова бързо стават нещата за 4-5 дни значи че до края на месеца може да сме цъфнали та вързали вече не ставай смешен та чак прост а тази програма е за учебната 2012/2013 година
Тоест взели са решение с задна дата и да се счита от кога??????? ОХ глупости
15:24ч. 3 Юни 2013 #32 alpin99 Джон Хауърд: Това е нашата страна, нашата земя, нашата вяра. Или го приемете, или се махнете....
изявление от 2006 г. на премиера на Австралия Джон Хауард към фундаменталните мюсюлмани, живущи в страната му.
15:22ч. 3 Юни 2013 #31 БКП Търсели се фенове на волен, за преподаватели по турски!
15:22ч. 3 Юни 2013 #30 ra4ela В училище само българси и тези от програмата- никакви турски , иврит,...на това да ги учат родителите.
15:20ч. 3 Юни 2013 #29 killmore Пламбе, а ти как си представяш във всяко училище по един учител за всеки от зиповете, които са само 5 междодругото? ЗИП - а се сформира задължително и то само по дисциплината, по която има мнозинство и/или по-която има преподавател. Помисли какъв ще е преподавателя в малките населени места в областите със смесено население - Разград, Кърджали и т.н.?
15:20ч. 3 Юни 2013 #28 ra4ela Аз съм на 64 години и помня , че във Варна имаше турски училиша, извън сградата на редовното училише, там учеха турци и цигани на турски. Нямаше някакво особено напрежение от това. Миаля, че се насажда излишно напрежение- все пак това е избираем език. Сигурна съм, че децата ще предпочетат английски като избираем. Проблема е друг- ще се дадат пари за това от Турция и някой ще си ги прибере- това е борбата. А също и и селища с преоладаващо турско , циганско и помашко население ще ги принудет с икономически лостове- помощи и не знам какво пще може да измислят. Затова и аз съм притив. В гЕРМАНИЯ ИМА МНООООООООГО турци, но никъде не се учи този език в училишата- немски и редовните в програмата- обилновено английски, и френски.Така правят в Еврпопа- родителите даси учат децата както и колкото могат на майчин език.
15:19ч. 3 Юни 2013 #27 r65 Няма и 10 дена от ккто са на власт. а вече набират черни точки.Май ще ходим на протести.
15:14ч. 3 Юни 2013 #26 Дидo Бравос! Атаката продължава!
15:10ч. 3 Юни 2013 #25 Plambeto dimitrova, всяко дете САМО (или с помощта родителите) избира какъв предмет да учи. Пак повтарям, че Информационните технологии също са в този блок избираеми дисциплини и е логично българските деца да избират именно него. НИКОЙ не може да задължи децата да учат турски или ромски.
15:08ч. 3 Юни 2013 #24 Marmoset Бившия премиер на Австралия за мюсюлманите..Достоен за пример...
(виж линк...)
15:07ч. 3 Юни 2013 #23 krisko е не ,нямам думи просто до къде се докарахме
15:05ч. 3 Юни 2013 #22 Danichka Абе само аз ли чета че наредбата е от 2001 -ва година? За какво става въпрос?
За изкуствено насаждане на напрежение ли?
14:57ч. 3 Юни 2013 #21 бат Генчо Напротив. При нас нещата се случват от 24 години лека по лека и за това ги търпим. Ако беше наведнъж може би нямаше да е така.
14:56ч. 3 Юни 2013 #20 Fierywoman Plambeto, така е, в момента задължително се изучава един чужд език, без значение какъв. Но в райони с компактно турско или ромско население, нали се сещаш, че няма да искат този задължителен език да е английски или френски, а турски. В което принципно не би трябвало да има проблем.
Проблемът е от историческата ни обремененост. Предвид, че от освобождението са минали някакви си 135 г. е безкрайно обидно към цялата ни нация точно турски да въвеждат.
14:54ч. 3 Юни 2013 #19 Шерифа Само АТАКА и Сидер Ага ! Машала веееееее авер !
14:54ч. 3 Юни 2013 #18 бич не можеш да си представиш колко бързо може да стане,повярваи ми може,пък и нали знаеш израза "ще им го вкараме от раз" малко ще боли но ще мине,обаче ако е лека полека.................аууууууу
14:52ч. 3 Юни 2013 #17 бат Генчо Верно е . Това трябва да е заложено още от ГЕРБерите. Те нали си бяха дружки Ердоган и Боко.
14:52ч. 3 Юни 2013 #16 Fierywoman Ми аз ще си отпиша децата тогава от училище... нищо не могат да ми направят; и без това детски не получавам от 4 години.
А дори и да не ходят в "нормалното" училище, прости и ненаучени няма да останат.
14:46ч. 3 Юни 2013 #15 Plambeto Добре де, наистина ли мислите, че новото правителство за 3-4 дни е променило учебните програми на всички ученици? Хайде мислете малко де, би трябвало да сте интелигентни хора. Това е програма, по която се учи вече няколко години. Всички тези майчини езици + информационните технологии са ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ИЗБИРАЕМИ дисциплини, т.е. всяко дете трябва да учи 1 от тези дисциплини. С други думи, никой не задължава никого да учи турски език. От това по-ясно не знам как да Ви го обясня.
14:41ч. 3 Юни 2013 #14 riyo Как НЕ ВИ Е СРАМ БРЕХХХ !!!! От къде на къде моето дете ТРЯБВА ДА УЧИ ТУРСКИ АРМЕНСКИ ИЛИ ИВРИТ !!! Няма да има българи вече в таз БЪЛГАРИЯ ще се заличим- !!! Сами при това!
14:39ч. 3 Юни 2013 #13 бат Генчо Браво бе. Кой идиот изобщо си помисли, че това ще стане тихо мълком и няма да линчуват хората някого на площада.
14:35ч. 3 Юни 2013 #12 бич ало АТАКА къде сте бре еиии,пак ГЕРБ ли са виновни
14:31ч. 3 Юни 2013 #11 Шерифа Само АТАКА и Сидер Ага ! Машала веееееее авер !
14:31ч. 3 Юни 2013 #10 Перверзник Чок гюзел хабер! Хади гедилим булгаристант в туркистан.
14:31ч. 3 Юни 2013 #9 Petrova чок гюзел
14:31ч. 3 Юни 2013 #8 Шерифа Машала ! Ашкоусум бе !
14:31ч. 3 Юни 2013 #7 Petrova аферим !!!
14:30ч. 3 Юни 2013 #6 Изтрит потребител Аз съм твърдо ПРОТИВ изучаването на турски и ромски език в българските училища! Това е недопустимо!!!!
14:30ч. 3 Юни 2013 #5 Meteora не само тези, има и РОМСКИ :(
14:29ч. 3 Юни 2013 #4 Petrova нямам думи...потури,фесеве и чалми да ни сложите скоро?
14:24ч. 3 Юни 2013 #3 Милен Скоро ще падат червени тикви ми се струва.
14:20ч. 3 Юни 2013 #2 бич е сега вече ще става страшно,малоумно правителство занимава се с глупости може би цели отклоняване на вниманието по неотложните проблеми
14:19ч. 3 Юни 2013 #1 Plambeto Има една малка подробност обаче. Тази учебна програма е разписана през 2011 г. от Сергей Игнатов. Освен това има и други дисциплини, които могат да бъдат избирани като ЗИП, извън горните езици.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Днес, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Днес, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Днес, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Днес, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Днес, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Днес, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Днес, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Днес, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Днес, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изложба "Утрото идва навреме "на Надя Енчева във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:57
На 3 декември 2024 г. (вторник) от 18:00 ч. "Nicotea – склад за култура" ще отвори вратите си за новата самостоятелна изложба на Надя Енчева.
Подготвила изящна колекция от 22 платна - масло и акварел,...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|