Модернизира ли се обслужването на градския транспорт във Варна?
Има ли резултат от въведените промени в градския транспорт във Варна и до колко се модернизира пътуването - над това разсъждава Марина Тодорова в писмо до Moreto.net. Читателката прави съпоставка между три големи европейски града. По нейни думи, в сравнение със София и Франкфурт, морската столица предлага услугата по-скъпо. Веднага след анализа възникват много въпроси, които към момента са без отговор.
Публикуваме цялото писмо:
„Проявих интерес към обявените от Градски Транспорт Варна цени на абонаментни карти и изникнаха няколко въпроса, но не съм сигурна къде да пратя запитването си. Видях, че Общински Съвет е трябвало да одобри промените в цените на абонаментните карти през септември, но това не е отразено в сайта на превозвача. Още преди две седмици изпратих запитване към Градски Транспорт Варна, както и част от общинските съветници. Бих искала да привлека вниманието на обществото към тази тема, тъй като я приемам за изключително важна за развитието на града. Масовото използване на градски транспорт не само ще „отпуши“ града и ще намали задръстванията, това ще допринесе за по-малко катастрофи из централните части на града, повече чист въздух и обособяването на допълнителни линии, които да отговарят на динамиката на града в момента. В рамките на анализа подхождам като човек, който няма досег с градския транспорт във Варна в момента – това би трябвало да бъде и целевата група на Градски Транспорт Варна. Дори цените и начините на закупуване на билети да са били променени от превозвача, това трябва да ясно написано на онлайн страницата им, а не да се очаква човек да търси информация от шофьора на автобуса или на бележки из града.
Темата за трафика и липсата на места за паркиране в града винаги е била актуална. Тъй като скоро възнамерявам също да живея във Варна, реших да направя анализ и да видя какво би било най-добро средство за транспорт за мен като млад човек. Още преди години ми стана ясно, че единственият вариант варненците да се придвижват бързо без автомобила си е да използват градски транспорт. През септември в няколко варненски сайта излезе съобщение, че цените на абонаментните карти се променят. Търсейки повече информация осъзнах, че тези промени не са отразени в сайта на Градски Транспорт Варна. Там цената на свободна карта за един месец за всички линии, например, е 135 лева, а в съобщенията преди почти два месеца беше дадено обещание тя да бъде 50. Абонаментните карти за ученици също не са обновени.
Успях да намеря следните цени в сайта Moreto.net (всички те са за картите без намаление или „свободни“ както пише в сайта на дружеството). Ще ги сравня с абонаментните карти за град София, където има много повече автобусни и тролейбусни линии, както и метро (цените са за персонализирана* карта)
-Месечна абонаментна карта за една линия – Варна 35 лева – София 23 лева
-Месечна абонаментна карта за всички линии – Варна 50 лева – София 50 лева
-Тримесечна абонаментна карта за една линия – Варна 90 лева
-Тримесечна абонаментна карта за всички линии – Варна 135 лева – София 130 лева
-Шестмесечна абонаментна карта за една линия – 180 лева
-Шестмесечна абонаментна карта за всички линии – 270 лева – София 255 лева
-Годишна абонаментна карта за всички линии – 520 лева – София 365 лева
* Персонализирана (името и снимката на притежателя на картата се отпечатват върху картата и само той има право да пътува с нея.
Разликата в цените е очевидна, особено на годишна база. Искам само да спомена, че и единичния билет в София е 1.60 лева, а във Варна – 1 лев. Друг важен фактор е и средната работна заплата за двата града.
Бих искала да разбера защо цената на годишната карта за градски транспорт е толкова висока във Варна. Идеята на годишната карта е да бъде в пъти по-изгодна от тримесечната и 6-месечната, какъвто е случаят и в София. Не смятам, че годишната карта в този си вид е привлекателна за огромна част от ползвателите на градски транспорт. Реалистично погледнато за 520 лева хората биха могли и с кола да ходят на работа, а идеята е алтернативата в лицето на градския транспорт да е по-привлекателна.
Ще ви дам пример и с Франкфурт. Транспорта е доста скъп в сравнение с този в България, но хората ползват основно него за придвижване из града. На работа не съм имала колеги, които да идват с кола до офиса, а дори тези, които живеят в околните градове, използваха железниците.
Транспортната фирма има много опции за карти за пътуване из града. Ще взема за пример две карти – едната покрива централните части на града (тарифа 5000), а другата покрива и околните градове (тарифа 6500). Единичният билет е в диапазона 2.75-2.80 евро за възрастни, месечната карта съответно 90,40 и 83,20 евро, а годишната – между 886,10 и 815,60 евро при плащане на сумата наведнъж. Какво излиза – годишната карта за района където билетът е 2,75 се равнява на по-малко от 10 месечни карти (на практика при покупка на годишна карта човек спестява 2 месечни такси). Тук е моментът да спомена, че брутната минималната заплата в Германия е около 10 евро на час, т.е парите за годишна карта се покриват с около две седмици работа. Тъй като масово хората пътуват с абонаментни карти, в обществения транспорт няма кондуктори, а проверяващите винаги са по 2-ма или по 3-ма, за да се извършва проверката на всички пътници максималко бързо.
В заключение искам да кажа, че годишната карта за всички линии във Варна се равнява на 520 пътувания, което (ако приемем, че човек ходи само на работа с градски транспорт) при 22 работни дни се равнява на повече от 11 месеца (520/2 = 260 дни при пътуване до и от работа, 260/22 = 11,82 месеца). Приемайки, че всеки има отпуск или не всеки ден пътува с автобус, излиза много по-изгодно за работещите да си купуват единични билети с опция за прикачване (както уж е ситуацията с пътуванията в момента) отколкото да дава пари за карта наведнъж. При този случай няма абсолютно никакъв смисъл да се купува годишна карта и всеки ясно го вижда. В София годишната карта се равнява на 228 пътувания, което се равнява на малко над 5 месеца. Във Франкфурт годишната карта за района с билет от 2,20 евро се равнява на 322 пътувания, а за този с билет 2,80 евро – на 291. При всички случаи далеч по-малко от 520.
Като човек, който от години се предвижда само с градски транспорт, смятам, че годишните карти са изключително важен стимул за използването му. Откакто съм в Германия не съм изпитвала нуждата да се придвижвам с кола, защото транспорта е добре обмислен и човек може лесно и бързо да стигне до желаната точка. Билети се купуват от машини на спирките, през онлайн приложението на превозвача или от шофьора на автобуса или трамвая. Машините по всички спирки работят с пари в брой и с картови плащания (дори и с по-старите, които нямат опция за безконтактни плащания). Планираните ремонти и промени на маршрути се обявяват онлайн и по засегнатите спирки поне седмица по-рано, като се дават алтернативни връзки, за да може всеки да планира пътуването си без да се замисля за кола или такси.
Подобен тип промени бяха започнати във Варна (машините за продажба на билети по спирките бяха сложени през 2014-та), но Градски Транспорт Варна не успява (или не иска) достатъчно бързо да се адаптира към промените и изискванията на потребителите. Трябва малко по-адекватно и бързо да се взимат решения, за да може градския транспорт в града да стане по-привлекателен за голяма част от младите хора.
След този подробен анализ изникнаха следните въпроси:
1. Защо абонаментните карти за 6 месеца и една година са толкова скъпи? На какво се базира цената им?
2. Защо все още не работят машините по спирките, а вместо това се закупиха нови за автобусите?
3. При всички тези закупени машини – защо все още има кондуктори, а не се наблегне на контрола от страна на контрольори, за да има събираемост на глобите от некоректни пътници?
4. Защо Градски Транспорт Варна отказва да предостави услугата „онлайн закупуване на абонаментни карти“?
5. Защо все още няма концепция за карти за 3-5-7 дни както е в повечето туристически градове в Европа?"
|
Коментари |
02:16ч. 7 Декември 2019 #38 zaguban4o Само да добавя, че не само системата за закупуване на билети отказва хората да ползват градските автобуси. Извинявайте много, но това не са автобуси, а селски коли - мръсни, миризливи и дрънчащи !
Пътуваш две спирки и вече си напарфюмиран със смрад, а да не говорим за главата, която продължава да ти дрънка ...Трагично!
08:57ч. 5 Декември 2019 #37 МоРсКи Що пари се излапаха от "системата" за билетите просто не е истина. Толкова некадърни управляващи (както всички от 90 та насам) и алчни "фирми" които искат само да лапат!
07:52ч. 5 Декември 2019 #36 fil Ами не.
03:05ч. 5 Декември 2019 #35 troll 1. Защо абонаментните карти за 6 месеца и една година са толкова скъпи? На какво се базира цената им?
Защото номерът е "ако мине". А във Варна номерът минава. Хората даже са си доволни ако съдим по изборните резултати и масовото негласуване. Даже още може да се вдигнат цените - няма да има разлика, или никой няма да забележи.
Към авторката на писмото - на Вас сигурно ще Ви е доста трудно да проумеете, но на повечето хора тук им е доста далечна и чужда концепцията за модерен градски транспорт, който "ще „отпуши“ града и ще намали задръстванията, това ще допринесе за по-малко катастрофи из централните части на града, повече чист въздух и обособяването на допълнителни линии, които да отговарят на динамиката на града". Просто манталитетът тук е друг. Хората си седят в колите, чакат по 30 минути в задръстванията по Сливница, Владислав и Цар Освободител, псуват, блъскат клаксони и се нервят - но явно така им харесва. А и градския транспорт наистина не прави нищо, за да го изберат.
02:48ч. 5 Декември 2019 #34 troll 4. Защо Градски Транспорт Варна отказва да предостави услугата „онлайн закупуване на абонаментни карти“?
Нещо повече. Градски Транспорт Варна еднолично и без обяснения прекрати услугата на Tickey. Tickey предлагаше закупуване на билет по електронен път (чрез телефон) за около 5 секунди време и без никакво оскъпяване. Цялата система на Tickey заедно с интеграцията й във всички машини струваше около 10,000 лв. (общо!). Проекта за "Интегриран" "Градски" "Транспорт" струва милиони.
Пък чакайте вие онлайн услуги и модернизация от тях...
02:46ч. 5 Декември 2019 #33 troll 3. При всички тези закупени машини – защо все още има кондуктори, а не се наблегне на контрола от страна на контрольори, за да има събираемост на глобите от некоректни пътници?
На първо място - защото машините почти не се ползват. Не се ползват от млади, камо ли от пенсионери или от хора със затруднения.
А не се ползват, защото машините в сегашния си вид - и със сегашната си концепция - са напълно непрактични и безполезни.
Конкретно: Машините в автобусите са бавни и бъгави. Закупуването на 1 (един) билет отнема около 30-40 секунди! Машината в автобуса е една.
Сега си представете следната реална ситуация. От спирка A (дали ще е начална, ЖПГ, Централна поща или друга) се качват 20 души. Те всички вкупом се наблъскват на опашка около машината, за да си купят билет. При дадените времена за закупуване на билет, за 20 души това ще отнеме минимум 600 секунди, т.е. над 10 минути! Но едва на втората минута от тези десет, автобусът вече е на спирка B - и там се качват допълнителни още 10 души, които се сбутват в "опашката" и тотално задръстват централната част на автобуса. Скоро идва и спирка C, на която част от пътниците от спирка A слизат без въобще да са дочакали да си закупят билет. Междувременно може и да мине контрола. Ще ви пита защо нямате билет, вие ще посочите машината и ще се опитате да обясните, те ще вдигат рамене ("ние какво да направим"; "ами то не зависи от нас") и ще се опитат да ви дотормозят. Щеше да е комично, ако не беше трагично. И това е реална ситуация!
00:52ч. 5 Декември 2019 #32 Име(nick) Машните не са там за да са основен метод за ползване просто българите са такива.
00:05ч. 5 Декември 2019 #31 zaguban4o Кметът обеща предизборно да въведе безплатни карти за учениците. Досега не съм чул да има подобно нещо!!!! Освен това машините в автобусите са толкова неудобни, че направо ме е яд като трябва да си купувам билет оттам. Елате да видите каква блъсканица става, когато има хора - не може да се добереш до тях, нито може да се обърнеш или разминеш. Цялата работа е измислена от хора, които не ползват градския транспорт!
22:48ч. 4 Декември 2019 #30 Име(nick) Лично мисля, че колкото по-малко специални приложения толкова по добре за крайният потребител.
22:33ч. 4 Декември 2019 #29 Chalky Не мога да повярвам, че редовните заподозрени не са коментирали все още. Иначе добра дискусия стана! Лека вечер!
22:33ч. 4 Декември 2019 #28 pecata Само единия от големите финтеци е със 100 000 потребители в България. Другите не са изкарали данни, но дори и общо да са 200 000 за всичките пак не е малка бройка още повече, че те сега навлизат.
Всеки един телефон с NFC e съвместим с RFID. Останалото е до настройки.
И защо трябва да се ползват гугъл, епъл, финтеци и т.н. ? Колко трудно е да се направи приложение за ГТ в което да се вкарат предварително пари(портфейл) или да се върже към карта? Всъщност защо ли питам, като знам отговора. За нашите идиоти е трудно.
Даже като се замисля съм учуден че приложението за синята зона не ми е правило проблеми.
22:20ч. 4 Декември 2019 #27 Име(nick) И dobadoba там където завиват 82/88 за новият булевард. Има огромна тапа.Дължаща се на една глупава къща.Която някой мисли за историческо чудо.И не могат да разширят улицата.
22:18ч. 4 Декември 2019 #26 Име(nick) dobadoba всичко е калпаво ако го съдиш по българският шофьор.
pecata колко хора реално ползват финтек?Не е в съзнанието на обикновеният ползвач на ГТ.Освен това. До колкото знам телефоните поддържат такива виртуални карти точно заради добавените функции в NFC стандарта.Но след като валидатора няма тази възможност не виждам как ще стане.
Наистина е глупаво че има машини за билети в автобуса.Междо другото изглеждат май като най-обикновенни компютри със някаква версия на Windows7 със авто старт на програмата за ГТ.Което е ненужно.И заема място.Предполагам че са и обикновен размер ATX дънни платки а не ITX.Не са взели части които могат пасивно да се охлаждат към тази огромна метална структура.А шумят вентилатори. И дори да беше нужно Windows например по изискване на VISA/Mаstercard или някой друг в системата.Има доста по-малки варианти.
21:56ч. 4 Декември 2019 #25 dobadoba pecata, знам ли, човек.
Често минавам през кръговото на Варненчик с Левски, пеш. Гледам ги колоните откъм Катедралата и обратно, не са малки. Може и да се научили да карат шофьорите, но задръстването си стои, плод на неправилно планиране.
21:55ч. 4 Декември 2019 #24 pecata За България и двете услуги се предлагат от няколко финтек компании. Традиционните банки изостават в това отношение, но предполагам, че скоро и те ще навлязат. Ако искаш мога да проверя кой финтек поддържа гугъл за България.
За стандартите си прав. ISO 18092(NFC) съдържа в себе си целия ISO 14443(RFID безконтактните карти)+още няколко допълнителни неща. Затова и няма проблеми да плащаш с телефон/часовник на ПОС терминали поддържащи RFID.
Но мисля , че вече задълбаваме излишно. Факта е че нашата система за ГТ е глупава и осакатена.
21:39ч. 4 Декември 2019 #23 Име(nick) Но дори да е. В Бургас са на NFC и там нямат подобна опция. Какво остава за Варна нали.
21:37ч. 4 Декември 2019 #22 Име(nick) pecata не съм чул и не виждма на сайта им (виж линк...) , но пък приложението е налице в магазина.Интересно може би по банка е просто. Apple Pay явно са го пуснали това лято.
Протоколите им не са еднакви NFC е по-богат и има поддръжка за виртуални карти.И много зависи какво точно имат валидаторите дали ще е въпрос на софтуерна актуализация.
21:33ч. 4 Декември 2019 #21 pecata Chalky, възможности много ама….
Когато преди години казаха, че ще правят електронна билетна система бях обнадежден.
Ние бяхме толкова назад от всички, че просто трябваше да изкопират някой добре работещ модел и да си оставят възможности за развитите и ъпдейт на системата.
Е да де ама резултата го виждаме.
И на мен ми е по изгодно да ползвам личния автомобил да ходя на работа. Хайде аз преди това карам жената на работа, оставяме лапето на детска градина и вечерта ги събирам, така че поне съвеста ми е чиста, че не пъувам сам в автомобила и не сме си взели по един автомобил за всеки член от семейството :)
dobadoba, аз пък не виждам никакви проблеми в кръговите. Даже напоследък съм останал с впечатление, че хората се научиха как се кара в тях и вече всичко става по-бързо. Дават се мигачи, хората станаха по смели и не правят такива тапи при влизане. И за последния месец май само веднъж или два пъти видях някой да се върти през цялото кръгово от най-външната лента, което си е голям напредък.
21:26ч. 4 Декември 2019 #20 dobadoba Разбира се, че се модернизира.
Построиха 3 хубави кръгови по Левски, на които стават едни Голеееееми колони. Докато народа чака по тях се гори маса гориво и феродо/от накладки на спирачкте и съединител/.
Чакаме и кръговото(оваловото) на Левски и Девня, при което щели сме да обикаляме по половин километър в посока Център/Изход на Варна.
Голяма модернизация върви.
21:11ч. 4 Декември 2019 #19 pecata Име, и Гугъл Пей и Епъл Пей са налични в България. Втората я полвам постоянно и си работи чудесно на всички безконтактни терминали.
NFC е вариация RFID (HF) и изполват една и съща честота и дори протоколите и стандартите им са еднакви. В случая няма непреодолима техническа трудност и несъвместимост.
20:57ч. 4 Декември 2019 #18 Chalky Не виждам смисъл да се актуализира билета, в кой автобус е ползван, единствено за статистически данни. Ако валидираш билета си с натискане на бутон в мобилното приложение, може да имаш времеви прозорец, в който да ползваш превоза. Дори цената може да бъде по-висока ако се наложат такива прозорци от сорта на 30-60-90 минути.
20:49ч. 4 Декември 2019 #17 Име(nick) За допълнителна информация TICKEY използваше Blutooth устройства във превозните средства поставено от тях.Които телефоните се връзваха при плащане.За определяна на автобуса.
20:48ч. 4 Декември 2019 #16 Chalky Както е писал Пецата, та и аз не мога този път да се съглася с Име. RFID е абсолютно адекватно решение, можеш да ползващ една карта за много приложения. Стандарта на Mifare Desfire е абсолютно достатъчен като памет и възможности, чете се от повечето 13,56 MHz четци, които се ползват за чекиране на работа, във фитнес залите... градския транспорт. 520 лева е бензина, който харча за 8 месеца без да закъснявам за работа и други места. При 365 лева, примера със София, дори може да не ползваш всеки ден ГТ, но парите са взети и трафика... не толкова натоварен. Сравнението в София не е неадекватно, тъй като товара е по-малък, следователно амортизацията е по-малка. А и билета там е 1,60 лева. Та, мисля, че може да поспорим този път. Или нека поне намалят интервалите на под 8 минути за всички линии, пък нека оставят картата 520 лева.
20:41ч. 4 Декември 2019 #15 Име(nick) "Дай сега за да запазим работата на 100-150 абсолютно излишни служители, да спрем да се развиваме, че и заплати да им плащаме." Казвам защо го правят. Лично мисля че кондукторите са отживелица.
Относно ползването на телефон. Системи като Apple Pay, Google Pay и SamsungPay не са налични в България. И дори да бяха. Ще можеш да купиш хартиен билет от машината само. Защото самите валидатори са на RFID технология, а телефоните работят на различна честота под NFC стандарта и са несъвместими. Иначе ако бяха налични нямаше да има проблем.И това което казваш е попринцип вярно.
Градски транспорт имаше договор със платформата TICKEY която оперира в страната и в чужбина но не се разбраха за поднявяването на сделката.Главно поради липса на интерес и ползване от страна на пътуващите.(Информация имаше във всеки автобус за приложението, не е като да не е рекламирано)
Има системи на пътувания, на разстояние и на линия.Всеки град и държава с предпочитанията си.Като първите две са по усложливи обаче.
20:25ч. 4 Декември 2019 #14 pecata Име, по принцип в повечето теми съм бил съгласен с теб ама тук ме учудваш :)
Дай сега за да запазим работата на 100-150 абсолютно излишни служители, да спрем да се развиваме, че и заплати да им плащаме.
Кое точно ти се стори техническо невъзможно в плащането през телефона директно в автобуса на единичен билет или използването на предварително закупена витуална карта за определен брой пътувания. От повече от година не нося кредитни карти в себе си. В 90% случаите плащам с телефон и от време на време кеш. В Щатите съм пътувал точно с виртуална карта за метро. Нищо сложно технически няма.
И като казах карта с определен брой пътувания ето ти пример защо сме още в миналия век.
Защо трябва да си купувам месечна или някаква друга времева карта за определена линии/линия. Не може ли да си купя карта с 10 билета на цена 95ст единия(примерно) 30 на цена 90ст и т.н.
Поле развитие и подозрение колкото искаш. Желание няма. Само увъртания.
19:00ч. 4 Декември 2019 #13 whatsup Zornitsa, какво точно е излъгала авторката според теб. Около 10 евро на час не са ли твоите 9,25 евро. И я обясни с какво е била по-различна Германия от отпреди 5 години, като си толкова отворена.
18:58ч. 4 Декември 2019 #12 Име(nick) Никой не очакава карта за ГТ АД да е за Транстриумф.
Второ мрънкането за годишната карта напълно сео безсмисля ако писателката прочете че е за всички линии.
Минималната себестойност за една линия е преценена на 30 лв. И при 3 и 6 месечни получаваш точно толкова, сравнение със 35 за един месец. Предвид че на ден е минимум 2 лв. Сами сметнете.
Също така да се сравнява пазар от милион+(София) и 300-400хл души е смешно.
Машините на спирките нямат приоритет защото хората не ги използваха.
Кондуктори има и в другите градове със билетни системи.Иначе за да ги махнат ще трябва да търпят обвинения и кавги от тях. "Ма за ко?" "ВЗимате ми работата!" и подобни. Което е ПР кошмар.
Зависимост дали системата е NFC или RFID.(което май е така) Приложение което да играй ролята на карта и да бъде закупвано през интернет е технологически невъзможно.И не е ясно откъде дойде това искане.
3 5 7 може и да въведат в обръщение като дойде сезона, но сега е декември.
17:26ч. 4 Декември 2019 #11 Legendata Има още доста пробойни до които авторката не е имала нещастието да се докосне. Например цените на тези карти никъде не се споменава, че са само за Градски транспорт АД, ако искаш да ползваш и автобусите по същата линия на Транстриумф се доплаща още. Никой не знае всички правила. Служителките все трябва да се питат помежду си "това как беше" и т.н. Вадят едни хвърчащи листи и всеки е с негова си версия.
17:03ч. 4 Декември 2019 #10 Zornitsa РЕших да коментирам по две причи.Първата защото съм от Варна,и втората защо сега живея в Франкфурт -Германия.Възхищавам се да дамата която е седнала и отделила време за тази статия,но...Говоря за Франкфурт не се споменава,че градският транспорт спря за 2седм...нямаше автобуси,и имаше проблем с трамвайте.Че сега са в преговори и за това тръгнаха автобусите.Че са супер нередовни и си идвам за една линия по едно и също време и чакаш като гламав.Не си мислете,че тук положението е розаво.Това не е Германия от преди 25г,нито от преди 15г,нито отреди 5г.Няма как да сравняваме цените с Германия.Зашо постоянно трябва да се сравняваме с някого.Стига ти да видиш в нашата мила,Родина разлика....Не може все да говорим на Запад колко е хубаво.Ами дам ама не е.Тук мин.на час е 9,25 евро а не 10,тук има много неуредици както и при нас,но никъде не ги споменаваме.Само хубави неща говорим.Истината е друга.Нека се средоточим в нашата си котурка и да спрем да гледаме към така наречение ''Големи"държави.Просто е абсургно
16:27ч. 4 Декември 2019 #9 bibef Най после умни коментари за така наречения "Интегриран градски транспорт" по европейски пари. Попитайте ги колко милиони откраднаха по тази програма. Още в началото се видя че нищо няма да работи така както бе рекламирано. То и до днес не работи. Но варненци си харесаха кмета за пореден път, нали....
16:26ч. 4 Декември 2019 #8 ROCKNROLL Не си спазват разписанието, защото нямат "скоростен коридор", заложен в проекта, който пък от своя страна беше обявен за "успешно" приключен. Не стига, че не си спазват разписанието, ами и правят задръстване на началните спирки на кръгъл час, защото всички линии тръгват тогава, а после седи и ги чакай по 15-20 минути, като си нямаш друга работа!
16:23ч. 4 Декември 2019 #7 pecata Провалът на така наречения интегриран градски транспорт е тотален.
Досега трябваше да валят оставки начело с тази на кмета.
-Ценообразуването е като от 90-те години
-Ако системата наистина работеше отдавна трябваше да са си направили необходимите анализи, коя линия в кой период е натоварена и да сменят разписанието на автобусите.
В момента или има претъпкани автобули или почти празни.
-Разписанието може да се промени така че прикачването да стане по-удобно, а не както е сега да чакаш по 15-20 минути за автобус.
-Кондуктурките са абсолютно излишни. Те трябва да играят ролята на контрола.
-За толкова време така и не се положиха усилия да приучат хората да се качват само от първата врата.
-Трябваше да се въведат опции не само за плащане през телефона( както беше с Tickey), но и самите билети и карти да бъдат в телефона и всичко да става безконтактно.
Всичко написано по-горе е постижимо, но някой трябва да положи малко усилия.
16:02ч. 4 Декември 2019 #6 Chalky Линия 148 най-натоварената - интервал 10 минути... крайно недостатъчно.
Линия 118 отново популярна линия - интервали 15-20-25-30-40 минути.
Линия 31 - интервали 10-15 минути.
Линия 7 - интервали 15-20-30 минути.
Линия 409 - интервали 15 минути.
Линия 20 - интервали 15-20 минути.
В Прага всяка линия, всякакъв тип транспорт работи с интервали 4-5 минути. Един след друг, без да се бавят. Скоро коментирах защо към момента пътувам с личен автомобил до работа - не мога сутрин да чакам потенциално 15 минути за следващ автобус, защото те така или иначе правят отклонения от графика.
15:43ч. 4 Декември 2019 #5 D Dimitrov Защо спряха, приложението Tickey с което супер удобно и лесно си заплащах билета от телефона.
Защо продължава да има кондуктори и кога ще пуснат повече автобуси в по-натоварените линии?
7-мицата винаги е почти празна и нередовна, но има толкова много автобуси. 148, 409, 12 са почти винаги претъпкани.
15:28ч. 4 Декември 2019 #4 Рупи Целия замисъл е глупав, а можеше да вземат за пример някой от европейските градове.
Как си представят всички пътници да се таксуват на едно устройство в автобус???
Защо времето на билетите започва да тече от времето на закупуването им от автоматите на спирките, а не при чекиране в устройствата в автобуса (които трябва да са около всяка врата на автобуса)?
15:06ч. 4 Декември 2019 #3 ROCKNROLL И аз това се питам, не отговор не очаквам да получа. Никой не го интересува, че градският транспорт във Варна е организиран като в миналия век. Нововъведенията не работят ефективно, а старите практики си продължават. Безумие някакво!
14:39ч. 4 Декември 2019 #2 marryan Добър анализ по темата. Уместно зададени въпроси. Кога ще се получат отговорите е отделен въпрос. За съжаление.
14:29ч. 4 Декември 2019 #1 Марин Милев Отговора на въпросите на госпожата е само в две думи: корупция и некомпетентност!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Днес, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Днес, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Днес, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Днес, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Днес, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изложба "Утрото идва навреме "на Надя Енчева във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:57
На 3 декември 2024 г. (вторник) от 18:00 ч. "Nicotea – склад за култура" ще отвори вратите си за новата самостоятелна изложба на Надя Енчева.
Подготвила изящна колекция от 22 платна - масло и акварел,...
| |
|
Два района без вода днес във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:27
Два района са без вода във Варна поради аварии, съобщиха от ВиК-дружеството.
В местност Манастирски рид осъмнаха без вода. Очаква се водоподаването там да бъде възстановено до 13 часа.
Без вода са в...
| |
|
Президентът Румен Радев пристигна на официално посещение във Виетнам
Днес, 24 Ноември 2024 10:25
Президентът Румен Радев пристигна на официално посещение във Виетнам, придружаван от съпругата си Десислава Радева, по покана на виетнамския си колега Лъонг Къонг. Държавният глава беше посрещнат с почести...
| |
|
Проучване: Чревният микробиом може да се предава от човек на човек
Днес, 24 Ноември 2024 09:39
Учените доказаха, че колкото повече време хората прекарват заедно, толкова по-сходен е съставът на техния чревен микробиом, дори ако не живеят в едно и също домакинство, съобщава сп. „Нейчър“. Чревният...
| |
|
В Румъния се провежда първият тур на президентските избори
Днес, 24 Ноември 2024 09:01
Днес в Румъния се провежда първият тур на президентските избори. Избирателните секции в страната отвориха врати в 7:00 ч. и ще останат активни до 21:00 ч. местно време, което съвпада и с българското.
Право...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|