Обвинения за тормоз във варненска ясла
Четвъртък, 27 Април 2017 08:21Източник: NOVA
Майки обвиняват възпитателките във варненска детска ясла в системен тормоз.
"Дъщеря ми е постоянно нервна. Изпада в нервни кризи", заяви една от майките за "Здравей, България". Друга сподели, че детето й е започнало да си удря главата и да си дърпа ушите.
Родители са успели да запишат какво е отношението в яслата със скрито устройство. На записа се чуват викове към децата.
Майките заявиха, че децата им са били затваряни в тоалетните.
"Започната е проверка. Директорката изисква писмените становища на възпитателите. На самия запис аз лично не чух да има физическо насилие. Има повишен тон", коментира Анастасия Георгиева, която е директор на дирекция "Здравеопазване".
Записите са предадени в общината и в инспектората по образование. Родителите са категорични, че децата няма да посещават яслата.
|
Коментари |
09:33ч. 28 Април 2017 #30 petar k 2-годишното платено майчинство е в ущърб на българските деца.
Не всяка майка знае как да отглежда и възпитава детето си. Не всяка има капацитет за това.
Ако е по лично желание и избор - със сигурност тази жена ще направи максимума за детето си. Жена, която остава да се грижи за детето си, вместо да прави кариера, е напълно наясно защо го прави.
Примери - колкото искате.
Люпенето на семки, кафе с цигари и бебета в колички - това само в България може да се види.
В развитите държави когато си с детето си, ти си негов партньор в игрите, в общуването. Детето не е вързано в количка, не е пуснато да дивее само на площадките, не е оставяно да се зомбира от телевизия, не проговаря на английски първо / от детските филмчета/, не е агресивно, защото не е неглижирано от родителите си.
В детските заведения има хора с психически проблеми, несъмнено, но също така има и много родители с психически проблеми, и всичко си има причина, не мислите ли?
00:09ч. 28 Април 2017 #29 wtf Тези мърли вместо да залагат срс-та да вземат да си възпитат дебилчетата... те в тях на нищо не учат малкото си уродче и искат и в яслата сестрите да го оставят да си прави каквото иска малкото дебилче. КАТО НЕ ИМ ХАРЕСВА ДА СИ ВЗЕМАТ ОБРАТ В ГОРАТА ОТКЪДЕТО СА ИЗПЪЛЗЯЛИ
19:03ч. 27 Април 2017 #28 Име(nick) Родителите като не искат камери или да ги заплатят така е няма как да се докаже колко со психясали родителите на тези деца.
18:30ч. 27 Април 2017 #27 bibef А, защо не искат да се поставят камери във всички детски заведения ? Отговорете си сами, тогава тези спорове ще са излишни. От много времена се знаят какво се случва и по-добре човек да не се замисля, че ще му се стъжни.
18:06ч. 27 Април 2017 #26 Име(nick) Какво затваряне в тоалетните.В репортажа клипа ясно се казва че пречи на другите деца да ядат (благодарение на възпитанието си...) и е отстранено само да се храни.Единственото нещо в записите което може да бъде класифицирано като вербално насилие е това за къпането в края на репортажа ако си луд де.Нормалните хора и те биха мислили и казали това.Особено за тези пари.Никъде не се чува крещене камоли системно.Явно кафенето не е имало място и са отишли до яслата да създават проблеми.
17:52ч. 27 Април 2017 #25 ivi Офф, какво затваряне в тоалетни, пълни глупости, е нали ще се разпищят още повече, ще реват и ще им надуват главите. И моето дете ревеше в началото, но му мина, някои майки обаче явно те не могат да свикнат, реват 2 пъти повече от децата, само слухтят и обикалят около яслите. Стига вече с тези прекалени раздувания, тези хора са отглеждали стотици деца, надали да не знаят как.
17:42ч. 27 Април 2017 #24 Mari Anne Майките казват "системен тормоз". Ако е викане един-два пъти може би е нормално, но постоянното крещене към децата си е ПСИХИЧЕСКИ ТОРМОЗ и ВЕРБАЛНО НАСИЛИЕ. Това пък със затварянето в тоалетните направо си е престъпно насилие. Възпитателки, които наблюдават подобно поведение на свои колежки трябва незабавно да подават сигнал до ръководството на градината, за да бъдат отстранявани подобни кадри.
17:34ч. 27 Април 2017 #23 Варна Ако бяхо по 6-7 деца КАКТО В НОРМАЛНИТЕ ДЪРЖАВИ нямаше да е така. Щеше да има време и търпение за всяко дете. И швейцарци да дойдат да гледат децата тук /в тез препълнени групи за икономии/, резултатите щяха да са същите!
16:26ч. 27 Април 2017 #22 Име(nick) vivian И няма кой да им плаща.Но това е друг въпрос.Градината с нищо не е нарушила закона.Майките са с нервни кризи от кафенцата и децата им имитират.Това е.Ако имат толкова ниски доходи или подобно да са направили аборт ако не им се чака или да го дадат за осиновяване вместо да се оплакват не са екипирани да отглеждат дете.И аз мога да кажа че си блъскала дете си и го затваряш в тоалетната ама като не мога да го докажа ко правим?Сложели са си iphonе-ите на лизинг в чантата и тръгнали да правят от нищото муха че после слон.
16:19ч. 27 Април 2017 #21 vivian Обществена тайна е ,че в ясли и ДКЦ се краде от персонала.Отделно са по-скоро инкубатор на зарази,отколкото да се полага адекватна грижа.Тези истерични баби -лелки нямат капацитет за тази дейност.Крайно наложително е да се въведат психологически тестове и педагогически изисквания при работа с деца.Това не е първия случай във Варна,изумява ме защитата на пособна мерзост.Целият персонал е за уволнение.Има достатъчно млади,мотивирани и образовани кадри.
16:14ч. 27 Април 2017 #20 vivian Агресията е плод на грешки и дефиците във възпитанието.Освен orles,масовката от мъжки коментари тук показват именно липсата на нормално детство.НЕДОПУСТИМО И НАКАЗУЕМО Е АГРЕСИВНО ОТНОШЕНИЕ КЪМ ДЕЦА!Уви в някои семейства скандалите и шамарите все още са нормална опция.Глуповатите мами,наясно ли са ,че до 3 г би трябвало да са отдадени на детето си?Не се оправдавайте с ниски доходи.Ролята на родител е доживотна кауза и задължение на всяко семейство,институциите увреждат и стресират децата.Затова планирайте и не пренебрегвайте поколението си.
15:46ч. 27 Април 2017 #19 Sheldon Това записване навсякъде и за всичко е излязло тотално от контрол. Ама от модерни майки орлици. IVI го е казала най-точно.
14:55ч. 27 Април 2017 #18 Име(nick) Shaman по вероятно е отколкото хора работещи с години и сега да имат изведнъж проблеми.
14:42ч. 27 Април 2017 #17 shaman Интересно какъв ще е резултата ако на въпросните майки им сложат по едно записващо устройство, за да чуем как говорят вкъщи на децата си ... може да излезе, че децата са стресирани и по друга причина.
14:34ч. 27 Април 2017 #16 Име(nick) Нино да се обърнеш от дете седнало на килимче защото другото напълнило гащите не е престъпление това че то ще тръгне да се самоубива като си удря главата в нещо не е написано на челото му.Ако не се спре поведението тогава има проблем чак тогава.Ако наглеждащия персонал им повиши тон за нещо грешно или лошо също не е против закона.Това че човека трябва да възпитава детето да не лиже тоалетната чиния защото майката е била заета да си пие кафето и не му е обръщало внимание не е вина на наглеждащия персонал.Даже не е и на родителя просто трябва да бъде спряно.
14:13ч. 27 Април 2017 #15 Nina Чета коментарите…Искам да напомня,че НИЩО не оправдава агресията спрямо две годишни деца!И ако децата се бият помежду си,това става когато не са наблюдавани от възрастен,а в ясла и детска градина е НЕДОПУСТИМО да се оставят без наблюдение дори и за секунда,даже се наказва такава небрежност!
14:01ч. 27 Април 2017 #14 ivi Дъщеря ми е посещавала яслата, ако е тя, и мога да кажа, че това е едно прекрасно детско заведение с много отговорен и сплотен персонал. Живот и здраве ако имам второ дете и него бих го дала там без абсолютно никакви притеснения. Струва ми се, че родителите на моменти прекаляват и много се вживяват, нима те не викат и не наказват децата си?? А я си представете сега стая с 30 деца? Защото има родители дето вдигат панаир, че било одраскано колянцето или лакътчето на детето видиш ли или пък лелката го карала или не го карала да яде и всякакви такива. Ами хайде пък, нас в градината ни наказваха, че и ни пошляпваха, да ви кажа хич не съм а и не познавам психически увредени у "травмирани" хора от това.
13:53ч. 27 Април 2017 #13 Име(nick) Само внимание търсят тези така наречени майки.Да вземат малко отговорност не само да викат че децата им имали уж проблеми.Удряло си главата детето ами спри го че ще вземе да стане като теб.
13:30ч. 27 Април 2017 #12 petar k Тона, което се случва в ежедневния живот на хората, влияе на всички. Агресията по улиците не е причинена от учителите, лелките и възпитателките.
Не ги оправдавам, но това е явно изразена тенденция в българския социален живот - грубост, нетърпеливост и и агресия.
Това и виждат децата, така постъпват и те.
До 2 годинки поне си стоят у дома и са възпитавани или не от майките си. Моето дете беше блъскано, хапано и бито от други 2 годишни. Със сигурност учителките не толерират това, но агресията идва от дома.
Персоналът също не винаги е подходящо избран. Ама откъде да дойдат спокойни и уравновесени учители, като животът ни е изнервен и се срещаме ежедневно с нагли и безпардонни хора...
13:04ч. 27 Април 2017 #11 Mari Anne Децата усещат спокойния и уверен тон на възпитатели, които вдъхват респект, а крясъците са безсилие и всяват хаос и стрес, но не възпитават, атмосферата става неконтролируема. В европейските страни, ако някой крещи и удря детето си може да си има проблеми, да не говорим за чужди деца.
12:52ч. 27 Април 2017 #10 Nina Колкото до децата на две години,ще се изненадате,колко деца говорят доста добре и разказват с подробности всичко,което са преживели даже и на тази възраст,както и има деца,които до поне 3 години говорят бебешката и не могат да съставят смислен разказ.Има деца,които си измислят и такива,които доста добре възприемат реалността.Просто децата се развиват по различен начин и обикновено родителят познава най-добре детето си,както с положителните,така и с отрицателните му черти,така че скъпи учители и лелки,комуникирайте с родителите и не се дразнете,когато искат да поговорят с вас!И общо взета за яслената възраст,ако си чел малко педагогика,трудно можеш да спориш с дете под три години,с крясъци и бой също не става,по-скоро трябва да намериш индивидуален подход,за да се приспособиш към поведението му,за да успееш да го контролираш. Контрол е необходим-когато детето не знае,къде са границите,то направо може да подивее,тъй като няма достатъчно опит,за да ги определи само.За съжаление не всеки може да се справи по този начин,но работещите с деца трябва да са професионалисти,това им е работата!
12:51ч. 27 Април 2017 #9 Nina Когато човек си избира професия,трябва да подходи отговорно към това,защото се предполага,че тази професия ще се практикува 30-40 години от живота!Не всеки може да бъде лекар,медицинска сестра,акушерка,учител и т.н. и ако усещаш,че професията не е за теб,откажи се навреме,защото първо ще превърнеш в ад живота на околните,а после ще съсипеш и собствения си живот.Ето затова някои откачат,като акушерката,която преби пеленаче,като крещящите и обиждащи лекари и сестри в Бърза помощ…примери много.Не може да работиш в ясла,детска градина или училище,ако не издържаш шума,който създават децата,ако „не ти се занимава с чуждите идиотчета“…Да,чувала съм такива реплики именно от учители и съм се чудела,защо изобщо работят такава работа,след като не могат да търпят деца.Затова крещят и налитат на бой,просто откачат,защото не могат да издържат всекидневното напрежение от това,че не са за тази професия!Отговорността е на директора,който трябва да реагира на такива сигнали,да упражни контрол и ако действително някой не става за тази работа,просто да го освободи!При постъпване на работа всеки подписва длъжностна характеристика,която определя както правата,така и задълженията му и трябва да си я прочете добре,защото ако не може да се справи с отговорността,значи е назначен неправилно!Затова има и т.нар. временен договор като пробен период преди постоянния.
12:04ч. 27 Април 2017 #8 Ahinora Кои са патките?!?
На никого не пожелавам това, което изживяхме ние. Дете на 2 години, може и да не говори добре, но болката в очите говори повече от думи,плахото му поведение. Дъщеря ми говореше и се обличаше сама на 2,5 г., но в тази ясла под влияние на терора, който е преживяла отказа да говори в яслата. вкъщи всичко беше нормално.
Патките са тези, които работят там и очевидно никой не контролира поведението им, а ние работим и с данъците си им плащаме заплатите.
Обидно е , че родителите не получават съдействие от никого. Няма на кого да се оплачеш.
Говорих няколко пъти с психоложката им - вдига рамене
11:54ч. 27 Април 2017 #7 Apec Сутринта ги гледах тея патки по телевизията, ебахти побърканите лапетии дето имат щом си блъскат главите сами, да не говорим как на 2 години изпада едно дете в нервна криза...... И как 2-годишно дете успява да направи ( цитирам от репортажа ) разказ за това какво ставало, като то не може да си каже името както трябва още, камоли толкова детайлно да описва какво се случва.
11:14ч. 27 Април 2017 #6 Ahinora детето ми Тея посещава въпросната ясла миналата година. Беше емоционално осакатена. Лично съм чувала как плаче зад вратата, оставена сама, всички врати заключени и няма как да вляза. държали са я и на тъмно, защото от тогава се страхува. Крие лицето и главата си и пищи ако някой и направи забележка. Стана плаха.
Подчертавам, че това се отнася за 4 група и конкретно госпожа Димитрова. изрод, който третира децата като затворници.
Сигнали в Общината, срещи с Директорката, разговори с тях - нищо няма смисъл.... Опитахме всичко, важното е че детето с много усилия от наша страна преодоля травмата.
11:09ч. 27 Април 2017 #5 Mari Anne Мисля че родителите имат право да разберат причините вза психологическите промени на децата си. Децата се възпитават с любов и увереност, а не с крясъци и шамари. После се питаме защо имало толкова агресия в нашето общество. Възпитателите щом не обичат деца и нямат устойчива психика да си потърсят друга работа, иначе всичко рефлектира върху крехката психика на децата!
09:50ч. 27 Април 2017 #4 orles Да може да има повишен тон-но това не винаги е всичко.Някога лелките си позволяват големи волности.Така преди години спрях детето от градина-.За съмнение за тормоз.
09:48ч. 27 Април 2017 #3 MeRi Яслата е"Иглика',доколкото разбрах,а Анастасия Георгиева беше директор на 'Звънче" - изключително мила и свястна жена.Съгласна съм с коментара на Plamdin
09:24ч. 27 Април 2017 #2 plamdin Май родителите взеха много да си позволяват с всякакви съвременни технически средства да дескридитират работата на персонала на детските градини! Ако има тенденция в отношението на персонала - да, но да се вадят някакви записи "на момента", които в повечето случаи не става ясно за какво става въпрос, не е ползотворно за цялата система! Мяй не се замислят, кой ще бъде следващият възпитател??? Дали ще по-добър - съмнявам се! Не ми е ясно защо безработни майки не си гледат децата, а стоят по кафенетат и се чудят какви записи да направят! Переспективите май са доста негативни ако продължаваме така!
09:24ч. 27 Април 2017 #1 Sea Анастасия Георгиева е била директор на яслата! Хайде сетете се дали няма да си защитава хората.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Неделя, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Неделя, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Черно море разби ЦСКА 1948
Неделя, 24 Ноември 2024 17:27
Черно море разби като гост ЦСКА 1948 с 4:0 в мач от 16 кръг на първа лига.
Головете за „моряците“ отбелязаха Клаудиу Кешеру, Виктор Попов, Брено Тейшейта и Дуду.
Черно море вече е с актив от 31...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Неделя, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Неделя, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Неделя, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Неделя, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Неделя, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Неделя, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Неделя, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|