НГХНИ „Константин Преславски“: Ще обжалваме решението на ОбС за присъждане на награда „Варна"
От колектива на Национална гимназия за хуманитарни науки и изкуства "Константин Преславски" - Варна съобщават в отворено писмо до медиите, че ще обжалват решението на Общинския съвет пред областния управител и Административния съд.
"По повод решение на Общинския съвет от 22.05.2013 г. за присъждане на награда „Варна" в областта на училищното образование „Директор и колектив на годината" изразяваме следното становище:
1. Не приемаме подмяната на решението на HK „Наука и образование" към Общински съвет - Варна, която на свое заседание реши наградата да бъде връчена на колектива на Национална гимназия за хуманитарни науки и изкуства „Константин Преславски" - Варна;
2. Заявяваме, че ще обжалваме решението на Общински съвет - Варна от 22.05.2013 г. пред Областния управител на област с административен център Варна и Административен съд - Варна, като незаконосъобразно и неправилно, взето в нарушение на обявения Статут на награда .,Варна" в системата на училищното и предучилищното образование.
3. Възмутени сме от поведението на общинските съветници, които не намериха общ език по жизненоважни въпроси за град Варна, а се обединиха срещу едно училище, което по мнението на експерти „няма аналог в България", а по брой на национални и международни награди, във всички области на науката и изкуствата многократно надвишават награденото обслужващо звено.
На свое заседание педагогическият съвет (22.05.2013 г.) реши:
1. На 24.05.2013 г. училището няма да участва в организираното от Община Варна шествие;
2. Празникът на българската просвета и култура ще бъде отбелязан тържествено от учители, ученици и родители в двора на гимназията."
Ръководството на НГХНИ „Константин Преславски“
|
Коментари |
02:12ч. 25 Май 2013 #48 Валя Алекс, сигурно си искал/а да напишеш прЕтворихме, ама в бързината е излязло прИтворихме. силно се надявам, след като учиш в тази гимназия, да знаеш разликата в значението на думите. Да се смята човек за центъра на света е нещо много интересно в днешно време, да не кажа хумористично. От коментарите на някои хора тук, очевидно ученици или учители в това училище, излиза, че не е проблем да си пийва директорката, след като няма пиянски изцепки, иначе пък колективът бил много здрав и сплотен. Става ясно, също така, че там основният мотив на учителите и учениците е да печелят награди и признание. А да сте чували за вътрешна мотивация.....Ако постигате успехи, сама за да бъдете забелязани, това е смехотворно. Или не можете да се изразите правилно, което би означавало, че сте загубили времето си в Хуманитарна гимназия, защото, както е посочено в един от коментарите, всички там милеете за българското, което включва на първо място българския език, или идеята да си в това училище е задоволяване на повърхностни амбиции. Нито един от вариантите не е във ваша полза. Колкото до това, че директорката пие, не е само тя. такава е и директорката на друго училище, което навремето е било базово, дано сега не е. В това училище учителят по физическо не излизаше от барчето, което беше на пет метра от училището и то в работно време. познавам и учителка от друга гимназия, също "елитна", която много внимава кака слиза по стълбите, за да не направи погрешна стъпка и да не падне. Дори съм чувала ученици, които се подиграват в лицето й. Така че и по този показател не сет на призовото място. В общи линии, продължавайте да се трудите и да инвестирате в бъдещето си смислено и последователно, а пък наградите идват и заминават, и събират после прах по рафтовете.
21:08ч. 24 Май 2013 #47 True_diwa_love Мога само да ви кажа че Общинският детски комплекс е заслужил тази награда . Ако не вярвате напишете в чичко гугъл - одк и влезте в сайта да видите многото награди от всички школи . Вижте как на децата им се дава поле за изява а не както в хуманитарна гимназия само на празника на училището и никъде другаде . В ОДК се дава поле за изява на межуднародна и Национална сцена замислете се !!!
13:51ч. 24 Май 2013 #46 Aleks Много хубаво тържество имахме в НГХНИ"Константин Преславски" по случай 24 май.Всички ученици и учители изиграхме едно голямо и кръшно хоро и притворихме истинската магия на празника. Това е уникалноста на гимназията ,за която е призната като духовен и културен център на България.Всички в нея обичат българското и българските празници, и за това почетохме 24 май с песни и български танци !Издигнаха знамето на Република България най-отличените сред нас -участник в международната олимпиада по география и неговия учител.Ние се гордеем ,че сме част от голямото семейство на Националната гимназия за хуманитарни науки и изкуства и градим нейните успехи.
12:57ч. 24 Май 2013 #45 DivaK тъпа и убита гимназия....
10:27ч. 24 Май 2013 #44 Shana stefi имам колеги, които са учили във твоето училище - е не съм останала с впечатлението, че знаят нещо много повече от мен, въпреки моето уникално просто училище, с фалшиво издути дипломи. Нито видях дисциплина и желание за учене, нито видях някаква богата обща култура. Да не споменавам, че някои от тях си вземат своите изпити чрез телефончето под масата. Аз не виждам с какво възпитаниците на вашето училище са по-можещи от тези на останалите училища.
10:16ч. 24 Май 2013 #43 Qsmin Без да искам бях свидетел на вземането на това решение в Общината- още един пример как нищо не ни е наред. За неразбиращите проблема -награден трябваше да е ОДК , с безспорни за всички заслуги ноо..... не можело заради процедурни неуредици-нещо, за което господата общинари не пожелаха да се замислят- важното е да минава времето, да се вземат някакви решения за някакви награди- потресена съм. Да не говорим как един директор на варненско училище е изринал земята да пише жалби срещу това да се награди ОДК, чак да търси адвокати при писане на жалбите! Срам! И за образованието ни и за Варна !
06:56ч. 24 Май 2013 #42 stefi Величие- откъде ти хрумна! За какво да се защитаваме като няма смисъл да обръщаме внимание на слухове, пуснати от някой случаен човек, нямащ си друга работа. Не сме най- велики и не сме претендирали, че сме, но да ни обиждат по подобен начин- не е достойно! Колкото до нашите оценки- вашите масови 5-ци в нашата гимназия може и тройки да не са, а щом всички ги получавате- замислете дали не ви ги подаряват!
01:56ч. 24 Май 2013 #41 berry Веселина, аз само коментирам вашия коментар. Слабо ме вълнува какво става във вашата гимназия, която се намира на пъпа на най-добрия град за живеене в България, в тази прекрасна родина, където може да сме бедни, но нали имаме самочувтвие. А това че се носят такива слухове, ами като не са верни, опровергайте ги. Защо само за вашата директорка се чува това? Понеже сте най-великите на планетата, ли какво?
01:53ч. 24 Май 2013 #40 berry Цц, как сме се излъгали ние. По вашата логика щом в другите училища балът е по-висок, учителите и учениците по-скапани. Айде да ми обясниш като само във вашето уникално училище ученикът има успех повече от 3, как в моя клас от 30 души, половината са с успех над 5.00 и голяма част от тях са стипендианти??? Да не говорим, че такова нещо като хубаво и най-вече уникално училище няма. Все пак живеем в България.
00:43ч. 24 Май 2013 #39 Варненка 1 Искам да добавя,че всеки ученик има свое мнение и това че директорката е казала,че няма да ходи на манифестацията не означава че не може да отиде и да се наслади да марширува.
00:41ч. 24 Май 2013 #38 Варненка 1 Драги ми berry щом не са те приели в гимназията от къде знаете какво става в нея. Мога да ти кажа,че директорката идва редовно на работа цяла година и не е била пияна.
23:45ч. 23 Май 2013 #37 movsar Драги дами,
Ако общината ви присъди наградата ,това означава че употребата на алкохол в работно време е точка в длъжностната храктеристика на директора. Това все пак е Българско училище. Имате прекрасни постижения и учители но колектив толериращ употреба на алкохол в учебно заведение макар и негласно неможе да вземе каквато и да е награда.
23:45ч. 23 Май 2013 #36 stefi Замислете се! Ако вие бяхте обидени по този начин- да ви отнемат признанието за положения труд, нямаще ли да протестирате! Ние ще почетем този светъл славянски празник, макар и в двора на нашето училище. Що се отнася до измислените ви манипулации- тези ваши коментари мога да ги разтълкувам само като изблици на дребнавата ви завист, защото не вашите фаворити бяха удостоени с наградата ли? Щом ще си търсим косурите, така да бъде! Обяснете ми как вашите елитни училища, които толкова защитавате, че заслужават да спечелят, имат ученици, които успех повече от 3.50 не могат да вдигнат, а да не говорим, че някои и 3-ки едва получават. Може при нас балът за прием да не е най- високият, но като станеш част от колектива трябва непрекъснато да се доказваш, иначе просто си заминаваш. Възмутена съм как възрастни хора изписват толкова срамни думи! Не Ви приляга на годините да се държите като деца на 3-4 г. И е още по злепоставящо за Вас е, че трябва да Ви го обясни много по- младо и уж по- неопитно от Вас момиче!
23:29ч. 23 Май 2013 #35 berry Преди години когато кандидатствах в това УНИКААЛНО училище се оказа, че мой съученик, който изкара 2 на изпита успя да влезе, а аз, която имах доста по-висока оценка - не успях. Правете си изводите.
@Веселина - "Валя, това че директорката пие алкохол не е навредило до сега на гимназията. " - ти чуваш ли се какво говориш??????? Как така, това че пие не навредило на никого???? Каква е тя? Отговаря за 1420 души уж, пък пияна ще ходи на работа, айде бе. И се "праска по шевовете", защото.. по-горе споменах, вече всеки сам ще се досети. Другото което е - хич пък не сте на центъра. Близо сте до главна улица, която води до центъра, но сте завряни в малки училичи. Сещам се за поне 3 училища, които са на центъра, ама баш на центъра.
23:28ч. 23 Май 2013 #34 True_diwa_love Така да кажа аз сега нещо.
Не мисля че е в правото на Г-жа Крачунова да забранява и лишава децата от шествие. Това че не е могла да манипулира другите 35 съветника и не е могла да спечели наградата я ядосва още повече. Това че до сега е успявала да манипулира Община Варна няма да остане така вече . Дано с новия кмет да се промени нещщо . Както казаха по надолу .ТОВА НЕ Е БАЩИНИЯ. А ДЪРЖАВНО УЧИЛИЩЕ в което има правила . Това не е домът и в който да се разпорежда чак и да лишава. Може би на децата им се ходи да манифистират но госпожжата какво я интересува. Празникът щял да се отпразнува с родители и ученици . Дано тези родители е дигнат малко и да я свалят тази умницата от трона и в който е заседнала !! лека вечер !
23:07ч. 23 Май 2013 #33 stefi Прочетох много от коментарите и останах с впечатлението, че са писани от хора, които нямат ни най- малка представа какво се случва в ХГ! Скъпи хора, нека да останем в границите на добрия тон и възпитание и да не обиждаме училището с думи, арогантни и вулгарни, а да не говорим и, че нямат основа, на която да се уповават! Учениците от НГХНИ не отправят своето негативно мнение в интернет пространството към останалите училища, които вие смятате за елитни. Бъдете така добри да отговорите със същото. Естествено всеки има правото да изрази личното си мнение, но нека да бъде по начин, чрез който не наранява авторитета на гимназията. Колкото до наградата- мога да ви уверя, че е напълно заслужена. Откъде знам- ще попитате вие. Аз от 5 години уча в тази гимназия и съм горда да се нарека нейна възпитаничка! Сама за себе си не бих избрала училище, което не може да ми осигури здрава основа за едно блестящо бъдеще. В моето училище се развиват много и различни дейности като по този начин ни се осигурява възможност за непрестанни изяви. Тук можете да срещнете всякакви интересни и талантливи личности, които изграждат своя, а и авторитета на гимназията всяка година. Не лежим на стара слава, а постоянно доказваме, че не случайно сме единствени по рода си. Всички награди, които печелим ги печелим, защото можем, а можем, защото знаем. И кой ни учи?! Учителите са тези, които непрестанно се трудят и ни помагат да изградим себе си като силни характери и да затова те заслужават трудът им да бъде оценен, а не умаловажен! Искате ли доказателство- просто посетете градската библиотека и вижте Алманаха на гимназията, прочете нещо от него и ще се срещнете с многото и уникални творци на нашата гимназия- именно ние учениците и нашите учители! Колкото до упреците свързани с г-жа Крачунова- не знам дали това, което твърдите е вярно, но мога да ви гарантирам нещо друго. И да е истина, не е попречило на работата й нито на отношението й към нас- учащите в гимназията, нито към колегите й!
23:01ч. 23 Май 2013 #32 ganka Уважаема госпожо Крачунова, времето Ви изтече!Ако можехте да манипулирате един Славчо Славов-председател на комисията по наука и образование, няма как да изманипулирате 35 общински съветници. Всички, които се съмняват в успехите на ОДК нека влязат в сайта odk-varna.com и да видят за какви успехи става въпрос. И всичко това се случва извън задължителната преподавателска норма от 720 часа, която имат учителите от ОДК. Това е уникална институция с доказан авторитет в страната и чужбина. Човек трябва да умее да признава успехите на другите и да се научи да губи. А да лишите децата от празничното шествие граничи с погазване правата на децата и трябва да подлежи на административно наказание от Вашия работодател. Училището не Ви е бащиния!
21:51ч. 23 Май 2013 #31 Варненка 1 Валя, това че директорката пие алкохол не е навредило до сега на гимназията. Това,че за вас е еднодневни скандали и интриги не означава че и за другите е така. Благодарение на такива награди гимназията е достигнала на това ниво.
21:30ч. 23 Май 2013 #30 Валя Веселина, "тъкачи" сигурно означава "така че", но хайде, няма да навлизаме в подробности. Въпросът е тук интригантството, на което става заложник името на училището, а името на училището се защитава и представлява от учителите и учениците. Това, че директорката "сече с огън и меч", въпреки алкохола, хич не ми се вижда да е геройство. Именно, предвид капацитета на това образователно заведение, славата, която има и обществения авторитет, би следвало да не се забъркват в еднодневни скандали и интриги. Другото е жажда за слава, което намирисва и е излишно.
21:08ч. 23 Май 2013 #29 Варненка 1 Драги ми хора гимназията има доста спечелени награди от ученици,за които няма сформирани паралелки и заслужава тази награда. Също мога да кажа, че в училището има 1420 ученика от които не се знае дали и половината щяха да отидат на манифестацията. НГХНИ"Константин Преславски"-гр. Варна е единствената гимназия в цяла България която има толкова голям колектив, действаща галерия, гимназията има около 10 катедри и училището се праска по шевовете защото няма място. Това че директорката се носи със славата на любител на алкохола не попречило да си върши работата. И не само г-жа Крачунова сече с огън и меч,а всички директори. Какво е общото между пушачите и гимназията-пушенето е личен избор няма нищо общо с ХГ. Тъкачи мили дами и господа като говорите само по слухове и от това което виждате само от далеч не говорете защото се излагате!
19:31ч. 23 Май 2013 #28 As renunta True_diwa_love в Хуманитарна няма нито един учител, който да е идвал пиян !!! Това е клевета към колектива на гимназията.Училището заслужава награда, защото не веднъж е прославило Варна на национални и международни конкурси и олимпиади !
18:08ч. 23 Май 2013 #27 kasi Общинският детски комплекс е едно прекрасно място, където талантът на много деца се поощрява и развива. Срещат разбиране, подкрепа, дава им се поле за изява, усвояват нови знания и умения, печелят непрекъснато награди от национални и международни конкурси. Това се случва вече десетилетия и то под ръководството на най-добрите педагози. А, както казваше баба ми, да си учител е призвание. Нужни са много търпение и любов към децата. Уверявам Ви, че лично аз го усетих това отношение преди години, когато посещавах школите там, усетих го и по-късно - когато децата ми също участваха в различни школи на ОДК. Поздравления за отличните специалисти, които не щадят време и усилия в работата си с децата като Маргарита Шишкова, Магдалена Маркова, Цвета Стоянова, спомням си с преклонение за Катя Папазова и много други. Поздравявам ги за наградата и съм сигурна, че я заслужават напълно!
18:07ч. 23 Май 2013 #26 True_diwa_love Аз само едно не мога да разбера . Защо лишават децата от шествие ? Та това е единственият ден в годината в който могат да излязат и да манифистират ? а не са получили наградата . Ами могат да спрат да идват пияни на работа и може би тогава ще я получат ?
17:54ч. 23 Май 2013 #25 Валя примерът, който дават учителите в случая, е поредното потвърждение на тесногръдието на голяма част от съсловието. хуманитарните науки, които се преподават там, ми се струва, че учат на широк мироглед, човеколюбие и тем подобни "старомодни" неща. хайде да се вземат в ръце тези учители и да не се правят на Иван Костов, когато се обиди на българския народ и да покажат, че наистина са просветители, а не заплатаджии. аман от глупости в образованието. като се замисли човек, желанието на педагогическия съвет кореспондира ли с желанието на учениците и родителите на това училище....защо ще ги лишават от шествие. учениците не са ли заслужили да бъдат на това мероприятие. защо ще ги лишават от мотивацията, която биха получили от обявяването на предимствата да си ученик в това училище. защо се превръщат в дребни хорица, на които им се иска да влязат моментно в новините. толкова ми е проста тази ситуация, че направо ми се повдига. НЕ ГИ Е СРАМ.
17:52ч. 23 Май 2013 #24 True_diwa_love Как може да срявнявате ХГ с друго училище !? . Общинският детски комплекс се е доказал във времето с много награди и постижения постигнати от всичките им школи, Госпожа Крачунова какво иска !? Сега като Базитов го няма и като Кирил Йорданов го няма и няма кой да и върви по гайдата и мисли че може да си прави всичко !? . Дано новия кмет да не се върже на тази стара кранта и да вземе малко да я спре да прави каквото си иска . Това че децата на Общинският детски комплекс са по талантливи и са се доказали не и дава правото да лишава неййните деца от манифистация . Това е ЕГОИЗЪМ
17:36ч. 23 Май 2013 #23 tyki Абонираните за потупване по рамото се разсърдиха.Ако не е хуманитарна ще е математическа.Другите училища просто си мълчат защото знаят,че всичко е нагласено.
16:30ч. 23 Май 2013 #22 Ivan B С подмяната на решението за "Колектив на годината" в областта на училищното образование един ден преди връчването, т.е. вчера 21.05.2013 г., определени представители на Общинския съвет отново показаха, че завистта им и комплексите от неуспешна реализация са водещи в работата им, а сериозните проблеми на Варна остават на заден план!
16:02ч. 23 Май 2013 #21 danijoni До Веска. И в другите училища употребяват толкова дрога,алкохол и цигари. Абортите са на "девойки" -15-16 годишни най-вече от елитните езикови гимназии-работя в тази сфера и до сега не е попадало дете от Хуманитарната-така, че полека с изказванията. Гимназията е на по-централно място и се вижда че децата пушат, това че другите гимназии са по-периферно не значи , че там учат хирувимчета.
15:19ч. 23 Май 2013 #20 Бригита Златарева Ето как е "била присъдена" награда "Варна" в Комисията , има и протокол от комисията в сайта на Община Варна. Преди да коментирате се информирайте! (виж линк...)ПК“Наука и образование“ – част 2. Скандалите при номинациите за Награда“Варна.
15:10ч. 23 Май 2013 #19 Веска Навярно наградата е за най-голям брой ученици-пушачи, спрямо тези в другите училища.
15:09ч. 23 Май 2013 #18 Deni директорката си е много добре мога да ви кажа и да защо да не оспорва
14:47ч. 23 Май 2013 #17 Whysont Нещо ми убягва... нали са получили награа, защо ще протестират??
14:41ч. 23 Май 2013 #16 Dry-Ice Това с манифестацията е голяма простотия. Между другото на какво отгоре това училище има претенции за каквито и да било награди?
Алекс, какви организатори на празника? Това е най-светлият празник и да решиш, че учениците ти няма да го почетат е свръх простотия, да не говорим колко куха лейка трябва да си ако като родител подкрепиш такова нещо.
13:45ч. 23 Май 2013 #15 канна Да лишиш децата да манифеститрат пред гражданите и гостите на града е по-голямо снишаване от причиненото ВИ, уважаема Директорке!
Разбира се, наградите не може никой да Ви ги оспори!
12:37ч. 23 Май 2013 #14 Моника Съгласна съм с Aleks !
12:26ч. 23 Май 2013 #13 Aleks Това не е решение на директорката а на целия педагогически съвет подкрепен от учениците.Аз не виждам смисъл учениците защо да ходят на шествието след като техните успехи не са зачетени от организаторите на празника.А и отпразнуването на най -хубавия празник за учениците ще е повече от прекрасен в двора на техния втори дом НГХНИ"Константин Преславски".
12:19ч. 23 Май 2013 #12 Моника Гимназията е заслужила тази награда с многото си успехи!!
12:07ч. 23 Май 2013 #11 Teodor Gotchev А това че директорката "наказва" Общината с неучастие на празничното шествие е цинично отношение към колектива и самите ученици, за които това е най-светлия празник през годината.
Изключително елементрна постъпка на магарешки инат, който е за сметка на самото училище.
"Сърдит Петко, празна му торбичка" - казва народа.
12:05ч. 23 Май 2013 #10 Моника Айде погледнете сайта на гимназията и след това ми говорете,че не заслужава тази награда! (виж линк...)
12:02ч. 23 Май 2013 #9 Teodor Gotchev По принцип определена комисия дава награда на някой ако прецени, че я заслужава.
Награда се дава от независим орган на трето лице, което не участва в този орган. Няма как някой сам да се награди.
В този смисъл обжалване на подобни решения, декларации и друго мрънкане на недоволство е признак на нетрезво отношение към реалностите и малоумщина.
11:41ч. 23 Май 2013 #8 Grajdanin Завистта на хората няма край! Обжалвайте и нека се види има ли принципи и закони в тази държава, защото безспорно това, което се случи е признак на беззаконие и анархия в града и не само!
Нека дребните души да си говорят, че имало и други училища, които заслужават. Само че кои са те... не е ясно.
11:07ч. 23 Май 2013 #7 movsar Не си позволявайте директорката да идва "напита " на работа и да претендирате да сте колектив на годината.
11:00ч. 23 Май 2013 #6 Aleks Ако обичате погледнете успехите на Националната гимназия за хуманитарни науки и изкуства и тогава си позволявайте такива груби коментари след като не сте част от колектива на гимназията няма как да знаете какъв е той и какво е ръководството.В гимназията работят едни от най-добрите и квалифицирани учители доказани във Варна не само с учителската си професия но и с много други дейности.За учениците не е нужно да се говори през последната година са имали толкова много успехи,който едва ли има друго училище. Наградите им са в различни области както в страната така и в чужбина,а малко са такива в България и затова и училището е на национално ниво и е признато за уникално.
10:52ч. 23 Май 2013 #5 Ivan B До didi:
Точно по критериите, които изброявате НГХНИ е с водещи позиции и като желано училище и като спечелени награди. Вие казвате, че има и други училища достойни за наградата. Сигурно е така, но Общински детски комплекс такова ли е?????
10:34ч. 23 Май 2013 #4 didi Крачунова ще се жалва на мижитурката Базитов, ха-ха! Нали когато същият господин беше зам. кмет по образование Ви дадоха награда "Варна", преди няколко години! Пак ли искате? Какво толкова сте направили през последната година, че се сърдите? След като в общината ги няма пиандето Киро и марионетката Базитов, не й минават номерата на Крачунова. Във Варна има и други училища достойни за наградата! Все едни и същи се спрягат! Хайде погледнете кои са желаните училища във Варна, какви са успехите на учениците и тогава определяйте наградите! Хуманитарна гимназия не е най-великото училище! Учителите там не са най-най! Малко са тези които работят качествено! Всички мълчат като риби, защото директорката коли и беси! Това ли е колектив!? Не е! Това е истината!
10:22ч. 23 Май 2013 #3 Дидo Абе, как няма да участват в манифестацията, бе??? Аз на кого ще махам от трибуната??? Зер най ми е кеф да гледам отгоре как долу минават баламите под строй като едно време.
10:10ч. 23 Май 2013 #2 Aleks Това е нелогично не може училище с доказан авторитет и множество успехи във всякакви сфери да бъде пренебрегнато за сметка на измислен комплекс ,който изобщо не трябва да участва в номинациите.Аз се поразрових за училището и неговите успехи ме удивиха.http://nghni-varna.com/
09:50ч. 23 Май 2013 #1 Anonimen Само в България, идиотите управляват, и то така нескопосано, че интелигентните хора им е трудно да работят.
И не само в образованието, и в медицината ( минус 20% направления за личните лекари ... те и преди не стигаха, а сега свършват до 5-ти ) , и в контролните органи като Пожарна, Риокоз, Данъчно. Идиотите, нямащи ГРАМ понятие от материята, която контролират, със НУЛЕВ ОПИТ, вземат решения и скапват всичко.
Да се радваме, че все още има учители, които , въпреки тормоза, се опитват да обучават и възпитават.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изложба "Утрото идва навреме "на Надя Енчева във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:57
На 3 декември 2024 г. (вторник) от 18:00 ч. "Nicotea – склад за култура" ще отвори вратите си за новата самостоятелна изложба на Надя Енчева.
Подготвила изящна колекция от 22 платна - масло и акварел,...
| |
|
Два района без вода днес във Варна
Днес, 24 Ноември 2024 10:27
Два района са без вода във Варна поради аварии, съобщиха от ВиК-дружеството.
В местност Манастирски рид осъмнаха без вода. Очаква се водоподаването там да бъде възстановено до 13 часа.
Без вода са в...
| |
|
Президентът Румен Радев пристигна на официално посещение във Виетнам
Днес, 24 Ноември 2024 10:25
Президентът Румен Радев пристигна на официално посещение във Виетнам, придружаван от съпругата си Десислава Радева, по покана на виетнамския си колега Лъонг Къонг. Държавният глава беше посрещнат с почести...
| |
|
Проучване: Чревният микробиом може да се предава от човек на човек
Днес, 24 Ноември 2024 09:39
Учените доказаха, че колкото повече време хората прекарват заедно, толкова по-сходен е съставът на техния чревен микробиом, дори ако не живеят в едно и също домакинство, съобщава сп. „Нейчър“. Чревният...
| |
|
В Румъния се провежда първият тур на президентските избори
Днес, 24 Ноември 2024 09:01
Днес в Румъния се провежда първият тур на президентските избори. Избирателните секции в страната отвориха врати в 7:00 ч. и ще останат активни до 21:00 ч. местно време, което съвпада и с българското.
Право...
| |
|
Водата от чешма "Св. Марина" във Варна е негодна за пиене
Днес, 24 Ноември 2024 08:39
Водата от обществената чешма "Света Марина" във Варна е негодна за пиене, алармират от Регионалната здравна инспекция.
Чешмата се намира в местност "Кочмар" в ж.к. "Възраждане".
Пробите от водата...
| |
|
Обединеното кралство наема преговарящ за "рестартирането" на отношенията с Европейския съюз
Днес, 24 Ноември 2024 08:14
Правителството на Обединеното кралство обяви наемането на нов преговарящ, който ще подпомогне "рестартирането" на отношенията с Европейския съюз. Според обявата за позицията, избраното лице ще ръководи...
| |
|
Посланието на буквата К
Петък, 22 Ноември 2024 08:11
Вече 35 години Комфорт ООД утвърждава авторитета си на строителна компания, работеща по най-високи световни стандарти и реализираща обекти без компромис по отношение на качеството на строителния продукт....
| |
|
Почитаме света Екатерина
Днес, 24 Ноември 2024 07:51
На 24 ноември празнуваме света Екатерина. Имен ден имат всички носещи името на светицата - Екатерина, Катерина, Катя, Катрин, Катина, Тина.
В народната традиция на Катерининден жените не работят, а...
| |
|
Най-важното от Варна във вчерашния 23 ноември
Днес, 24 Ноември 2024 07:23
Двоен ръст на случаите на варицела във Варна
Над 100% седмичен ръст на случаите на варицела отчитат от Регионалната здравна инспекция във Варна. През изминалия 7-дневен период отчетените случаи във Варна...
| |
|
24 ноември в историята
Днес, 24 Ноември 2024 06:59
642 г. – Теодор I е избран за папа.
1642 г. – Абел Тасман става първият европеец, открил остров Земя на Ван Димен, днес известен като Тасмания.
1859 г. – Британският естествоизпитател Чарлз Дарвин публикува...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|