13:02ч. 12 Януари 2011 #55
Hunter
ККК, ако къде точно съм те обидил или нарекъл оная? Ако някой пише обиди това си ти. Имам автомобил и много добре знам кое на колко се сменя и колко струва.
Преди да представяш цифри си направи труда да ги обърнеш в единица време или разстояние че да лъсне истината.
Гумите колкото и много да караш изкарават поне 2 сезона. Маслото и филтрите идват по 1ст на километър. Гумите и те по 1ст на километър. Накладките са по 1ст/км (и по-малко), ангренажа - 0,33ст./км. И т.н., сама можеш да си ги сметнеш, както и всеки от нас.
Ако сменяш накладки на всеки 2 месеца значи навърташ доста - поне 10 000км на месец. (Ако се позова на luvar, който твърди че масло се сменя почти всеки месец - да го кажем 45 дни, излиза че месечно един автомобил навърта около 6000км)
Освен ако някъде не послъгвате за да "завишите" разходите си. При 6000км/месечно , 3000 да са с клиент, всеки може си направи сметката. Добавете към сметката още минимум 30% за начална такса и престой. И ще получим и приходите.
Не ми скачай с цифри щото не можеш ме обориш.
12:45ч. 12 Януари 2011 #54
KKK
Hunter, тъпак не ме наричай оная. Тва са парите като цяло без помпене и без разходите, защото се осигуряваш сам. За колата нема ти казвам кви разходи се праят щот нямаш толкова акъл да сметнеш. Колата е постоянно в движение на 60000 км се сменя и ангренажен ремък, който е 200 лв. най-малко. 35 лв. са накладките, които се сменят на 2 месеца+ 15-20 за човека, който ти ги сменя. по 4 гуми за зимен и летен сезон 350-400 лв.за сезона, смяна на масло+филтри + ролки 110-130 лв в зависимост от маслото. Автомивки, защото не всички са мизерници, ароматизатори, 10лв заверка на книжката и куп тъпотии и не на последно място 47 лв ефир. Смятай до момента, после ако имам време ще ти донапиша. И не ме обиждай повече!!!
09:45ч. 12 Януари 2011 #53
Hunter
Благодаря luvara, че си описал разходите. Няма да те мъча да пишеш кое колко е.
Таз за онези 700-1000лв, момичето е писала, че баща и изкарва толкова. Не е ясно в тази сума кое влиза и кое не. Предполага се, че е приспаднала всички разходи, а не като ги подложим на обсъждане, да се казва да ама то от тези пари трябва да махнем за счетоводство, за стикери, за поддръжка, за лизинг, току виж и за ефир и за гориво. Предполага се че това са пари след приспадане на разходите. Както и да е, не виждам смисъл да изпадаме в безмислени спорове.
Това, което ние клиентите искаме е да плащаме, толкова колкото плащат и в другите градове. Няма причина да мислим, че е невъзможно.
00:41ч. 12 Януари 2011 #52
luvara
Продължавам с разходите.Подръжката на 5 годишен авт.не е за пренебрегване,в магазините всичко е цифра.Започва се още в началото с осакатяването на оригиналната боя.Облепянето на таксито е 70 лева. всеки месец се плаща счетоводство на съответния превозвач.На тези километри маслото се сменя почти всеки месец ,а амортизацията е форсирана.за ефири и наеми ще пропусна .54 ст е 15 годишна тарифа,когато нафтата бе 1,15.на тази тарифа нищо не се връзва.
22:54ч. 11 Януари 2011 #51
Hunter
luvara, от кога чакам някой най-после да каже разходите на таксиметровия шофьор са толкова за това толкова за онова, обаче никой не му стиска да го направи. Говорят се само разни общи приказки. Дайте нещо конкретно. Можеш да погледнеш сметките ми по-долу и да ми кажеш къде точно греша.
Факт е, че навсякъде в БГ карат от сума и време на тарифите, на които вие сега ни убеждавате, че ще фалирате. Карат и в София и в по-малки градове. Как така на всякъде е възможно само във Варна не е.
Всички знаете, че е възможно но с повече навъртени километри.
21:53ч. 11 Януари 2011 #50
luvara
Hunter,разбирачо ,на ККК не и стигат 700-1000 лева,защото колата на баща и има подръжка,която е за негова сметка.Наясно ли си,освен поддръжката,колко още други разходи има таксиметровия шофьор.Заверка за месеца,осигуровки,преглед 2 пъти в годината,стикери от общината,метрологии,куп разрешителни,смяна пътна книжка,подръжка на апарат-да продължавам ли,Некадърник,ти си най-неподготвения от всички тук,некомпетентен и нагъл .
12:18ч. 11 Януари 2011 #49
Hunter
Да права си, че не е 1,50 но е доста по-близко отколкото твоите 82ст
12:17ч. 11 Януари 2011 #48
Hunter
ККК, ей ти още малко инфо за цената на водата във Варна -
(виж линк...)
1,18 + 0,23 + 0,38 = 1,79 без ДДС
сложи още 20% ДДС и идва точно 2,15!
12:16ч. 11 Януари 2011 #47
KKK
Ok, Значи 1.18+20% пак не е толкова колкото ти казвай. А е 1.416лв. Вземи ти смятай и тази цена я виж откога е.
12:13ч. 11 Януари 2011 #46
Hunter
ККК, ти да си чувала за ДДС, че там пише че тази цена е без ДДС. И вземи си погледни последната сметка за вода във Варна.
12:09ч. 11 Януари 2011 #45
KKK
Защо хората да карат на 50 стотинки тогава? За да карат помияри като тебе ли?
12:09ч. 11 Януари 2011 #44
KKK
Цената на олиото скача двойно?
Днес, 11 Януари 2011 12:02
Цената на литър олио скоро може да достигне 5 лева. Това прогнозира пред БНР Яни Янев, председател на Управителния съвет на Сдружението на производителите на растителни продукти и маслопродукти в България...
12:08ч. 11 Януари 2011 #43
KKK
Ей палячо виж колко пише за водата в София бе. 1.18 лв. Обмислят вдигане евентуално от другия месец. Кой не е наред. Я си виж сметката за водата ти и виж във Варна колко е. Циркаджия.
11:55ч. 11 Януари 2011 #42
Hunter
ККК, смешна си бе миличка - ей ти справка за водата в София (новина от 5.1.2011) -
(виж линк...)
За Варна, може да си погледнеш сметката. И да те светна освен вода се плаща канализация и пречистване, което също влиза в сметката искаш не искаш.
Не ме наричай олигофрен, защото с цифрите които посочваш сама си противоречиш.
11:39ч. 11 Януари 2011 #41
KKK
Hunter, я пак погледни водата във Варна и в София, че май ти не си наясно и се закопавах до ушите. Ми ползвай Градски транспорт бе. По-добре да не возят такива олигофрени като тебе. Там за 1 спирка ще ти вземат 1 лев така, че си ти.
10:21ч. 11 Януари 2011 #40
Hunter
KKK, не ми казвай че съм неподготвен, защото с всяка цифра която казваш се закопаваш.
Водата във Варна е 2,15 а не 2,60; В София е 1,54 а не 0,82. Но да се върнем на темата за такситата. Казваш масово карали за по 2лв на курс. Смешна си миличка - начална такса 0,89, на първия светофар минаваме заради престоя над левче. Караме още километър и сме на 2лв. Та 1км са от Севастопол до Катедралата. Познай колко пъти са ми отказвали точно за този курс.
И още нещо след като във Варна заплатите (според теб са 500-600лв) не виждам защо баща ти е недоволен на 700-1000!!!
09:47ч. 11 Януари 2011 #39
ангелина
На времето попитали Т.Живков с какво се занимава и той отговорил-Преводач съм.Превеждам говедата от един байр на друг.Май нищо не се е променило.:):)
09:03ч. 11 Януари 2011 #38
KKK
nikkobikko, като отидеш в магазина и видиш, че цените са двойни какво правиш? Сигурно чакаш да ти намалят заплатата с 40%? Не мисля. Айде тогава стига сте злобяли всички, че сте много жалки...
09:00ч. 11 Януари 2011 #37
KKK
Hunter, пак не си подготвен с изказването си. Не може да имаш пълно пълно 60 км. и смятай колко празни километри навърта, за да им взете 2-та лева. Не всички пътуват за 3-4 лв., като се има предвид, че бакшиши минават по спирките и обират хората, те правят пълно-пълно. Или тия без стикери, където карат на цената на билета до свободния или златните. За тях вече мога да кажа, че изкарват луди пари. Не за такива, дето си плащат ефирите и чакат поръчките за 1.50 -2.00 лв. Значи полицаите като протестираха, таксиметровите ги подкрепиха, медиците, пак така, учителите и те протестираха и всеки път таксиметровите ги подкрепяха. Мисля, че е редно в този момент сега и те да ги подкрепят. Всички тук говорят за София и цените там, но никой не се и замисля, че там водата е 0.82 стотинки а тук е 2.60 лв. Там заплатите започват от 1000 лв нагоре, а тук седят на 500-600лв. Така, че нека не сравняваме столицата с Варна.
23:12ч. 10 Януари 2011 #36
nikkobikko
Ангелина, да вземем да си плащаме за всичко двойно, нека градски транспорт направи и билетчето за автобус 2 лева, че да са конкурентно способни със скъпите таксите. Какво като имат семейства, за това да ни ограбват, че и на всичкото отгоре и да блокирват и града. На което такси не му изнася конкуренцията да се преориентира в друга посока.
22:24ч. 10 Януари 2011 #35
Sheldon С тези си простотии шофьорите излишно настройват гражданите (клиентите си) срещу себе си. Да не се окаже, че утре като решат да работят никой не иска да ги ползва?!
20:27ч. 10 Януари 2011 #34
ангелина
Хора,спрете се вече.Щом не са доволни-нека протестират,това е право на всеки.Защо скачате така срещу хора,който се борят за хляба на семействата си-не знам.И dimitko,мислил ли си,ако тези 50%се откажат, къде биха могли да си намерят работа при този висок процент на безработица?Или може би и те трябва да напуснат страната,та ако някой от вас остане без работа да може да заеме тяхното място.
19:58ч. 10 Януари 2011 #33
Iv Iv
защо след като мрънкат, че нямат доходи спират да работят?!?
18:06ч. 10 Януари 2011 #32
Hunter
KKK, вчера не знаеше разходите и приходите на такситата. Днес се оказва, че баща ти е таксиметров шофьор. Сега ще ти покажа по твоите цифри колко бачка баща ти.
Казваш докарва 1000лв на месец и не почива събоа и неделя. Става в 5.30 и се прибира 19 часа.
1000 лв за 30 дни, са по 33 лв на ден - за над 12 часа "работа".
Сега ще разбереш защо сложих и кавичките на думата работа.
Хайде да добавим 35лв за гориво, ефир и амортизации дневно. Т.е. на ден има приходи 70лв.
Пита се в задачата при 89ст на километър и наличие на първоначална такса и такса престой, колко аджаба километра навърта баща ти.
Отговор: Не повече от 60 с клиент и не повече ор 30 без клиент. Тези ми километри драга в градски условия се навъртат за 3 часа.
Та колко искаш да вади баща ти за 3 часа работа и 9-11 часа висене?
Това което се опитват да направят собствниците на централи е да докарат повече клиенти и баща ти работи не по 3 а поне по 6 часа от 12, което нали разбираш, че и при 54ст/км ще вкарва повече пари у вас.
Хайде мир, който разбрал разбрал.
18:00ч. 10 Януари 2011 #31
dimitko26
Не са доволни от оборота си, щото станаха адски много. Всяка 3-та кола е такси във Варна. Ако 50% от тях се откажат ще видите колко много работа ще остане за другите. И това ще стане някой ден, като гледам как "едва свързват двата края" горките таксиметрови, би следвало голяма част от тях да фалират или да умрат от глад. Ама не се отказват лесно, упорити хора. С цени и разходи не съм запознат, но както навсякъде, неможе предлагането да определя търсенето, а е точно обратно - колкото и да ви се иска, клиентите ви остават същите, вие се множите просто. Успех с протестите ви, но аз не съм ви виновен за нищо и не желая както днес да ви чакам смотаната колона от жълти таратайки щото някой не си харесвал работата. ПРЕКВАЛИФИЦИРАЙ СЕ!!!
17:26ч. 10 Януари 2011 #30
sladoletka
Придлагам да се сбиете :))))
17:18ч. 10 Януари 2011 #29
KKK
Тя с колкото мозък се е родила, с толкова си и останала ксентийка. Съжалявам само, че обръщам внимание на тъпаците дет пишат глупости, но те няма как да знаят защото цял живот са разчитали на мама и тати. За жалост!!!
17:00ч. 10 Януари 2011 #28
Wither
Това лято в Малта се качих няколко пъти на такси. Преди това малко се чудех защо аджеба англичани и всякакви западняци се блъскат в маршрутките, като могат да се повозят като бели хора в кола с климатик. После разбрах. За 2-3 километра плащаш 50 лева и това през деня. Апарати НЯМА. Ако се сетиш да се пазариш предварително - добре (сравнително). Ако не - плащаш каквото ти кажат. Ако решиш да спориш най-вероятно ще се озовеш в полицията.
Последното такси, на което се качих в чужбина беше малко преди Нова година във Варшава. Апарат имаше, но ми се зави свят от цената.
Такситата са скъпи навсякъде.
Ксентия, много куха лейка си, но гледам че вече са ти го казали. Тези за такситата в САЩ ги разправяй на цървулите на баба си. И ние сме били там (не да мием чинии де :))).
16:54ч. 10 Януари 2011 #27
saketo77
Ама Xentia много му разбира....чак да си помисли човек че завижда..а къде има газ по левче,кажи да отида да си заредя.Защо си губите времето да коментирате само не мога да разбера?Нито ви влиза в работата,нито пък сте запознати с нещата.В Бг всички от всичко разбират,затова сме на тоя хал,защото никой не си върши работата както трябва,а гледа в канчето на другия.И Xentia е един/една от тия завистници,щото сигурно и средната заплата за града не може да изкара.Аман от безделници и хленчьовци!!!
16:44ч. 10 Януари 2011 #26
KKK
И друго като си била в САЩ на колко те возеха? Или там возят без пари? Що не си стоя там и да не злобееш тука. Пази боже от такива като тебе. Но за жалост те са навсякъде. Там никой няма да ти търпи злорадстванията. Изкарвали по над 3 000 лв. лятото друг път. Ходи си с Градски транспорт и не се занимавай с "миризливите бакшиши", че ти миришеш повече.
16:38ч. 10 Януари 2011 #25
KKK
Xentia, изглежда си много простичка. На 500 лв се осигурява и плаща 300 лв осигуровки, а за цената на метана си доста далече. 1кг метан=1.59лв. Ти в гората ли живееш? Защо не станеш таксиметров и да видим колко ще изкараш. Или всички дето ревете тука станете и да ви видим. Ами амортизацията на колата, ами седмичния ефир? Толкова си далече от истината, че няма накъде. Тъпо мн тъпо се изказваш Злобарка. Ужас...
16:24ч. 10 Януари 2011 #24
xentia
средния бакшиш изкарва: между 1500/2000 лв на месец, през летния сезон 3000 и повече. Има годиен патентен данък 3000лв/12 е по 250лв на месец, осигуровките зависят от това ня колко се осигуряваш. така както казваш че баща ти плаща по 300лв означава че се осигурява на 1500лв, нали? газта е левче, метана по-малко, при среден разход 1*10 градско работи на 800-900% печалба, изваждаш режийните, осигуровките и приспадаш 365дни/250лв и се получава 500-600% печалба на километър....и да, става сигурно в 2, но по обяд си казва.."ааа изкарах 50-100лв, стига тоилкова за днес, или пък, аааа не, утре сина ми има рожден ден, айде до довечера да навъртя още малко"....качва се клиента и баща ти ако не пие кафе или да пуши в колата какво друго му остава освен да пусне помпата под волана.....един съвет към всички които ползват таксите: "ХОРА, когато пристигнете до крайната дестинация, ако сметката ви се стори нереална, искайте от бакшиша името на превозвача и да ви изготви фактура, в нея той е ДЛЪЖЕН да ви опише дестинацията от-до и да запише името си, номера на колата и фирмата която го е наела, ако не е случаен някъв или нередовен, в противен случай имате право да не му платите !
16:07ч. 10 Януари 2011 #23
KKK
Xentia, аз мога да ти кажа, понеже баща ми е такъв. Около 700-1000лв., от които 250-300 за осигуровки, като не се почива Събота и Неделя.
Сутрин става в 5.30 вечер работи до 19-20 часа. Не мисля, че е нормално това нали???
16:02ч. 10 Януари 2011 #22
xentia
Уважаеми iliya, кажете моля на всички, след като сте толкова компетентен, на колко процента печалба средно работят бакшишите? и каква е средната печалба на месец на едно такси? надявам се да сте честен, защото след вас аз ще искарам статистика !
15:42ч. 10 Януари 2011 #21
iliya
Много е лесно да се завижда и празнослови,дано да отидите на тяхно място,тогава те ще пишат за вас-много по грамотно и компетентно. Уважаеми Георги Василев недейте да коментирате материя с която не сте запознат-шефовете на централи регулират само налога който да им плащаме на седмица за ползването на радиостанциите, цените не се регулират от тях само, а от много фактори и управляващи, за ваше сведение освен автомобили на метан, има на пропан-бутан има и дизелови.
15:41ч. 10 Януари 2011 #20
xentia
бакшиш = чобан/див селянин...
15:22ч. 10 Януари 2011 #19
Dereliction Толкова са глупави милите, че протестират против собствените си интереси.
14:20ч. 10 Януари 2011 #18
Георги Василев
По въпроса за цените и бакшишите.
Последните няколко години има някакъв минимален напредък. И то благодарение на централите. Защото таксиметровите шофьори не могат сами да се регулират. Бяха я разпуснали доста. Лошото е, че таксиметровата професия вече не е като едно време наистина професия на професионалисти. Малко са останали такива. Некадърни, безработни и такива които за нищо друго не стават се мятат зад волана и стават таксиметри с професия шофьор. Централите регулираха преди всичко цената, защото по-рано беше колкото измисли бакшиша, вече идват на време и място и търпят санкции, ако сгафят нещо. Но въпреки всичко върху тях няма цялостен финансов контрол. Все като се качиш бъркат под кормилната уредба, манипулират апарата, лъжат те в цената, а и карат на метан- по евтин от гастта. А къде мислите зареждат, да сте виждали такси на бензиностанция? Бакшишката професия стана доста превлекателна. Лесно печелиш едни 1000-2000 лв. в зависимост от сезона. Затова често те пренебрегват и преценят кога ще работят и кога спират, просто ей така направих едни 50 лв до обяд след обяд ще си върш моите неща. Сега централите са решили, че бакшишите достатъчно печелят и искат и те да вземат нещичко от големите им печалби.
14:06ч. 10 Януари 2011 #17
Футболни Екипи
На некой им пука за тях , да си гледат работата и това е ;)
13:37ч. 10 Януари 2011 #16
ангелина
Xentia,питам се,ако някой бакшиш слезе по време на движение(не знам как ще стане) и ти отвори вратата дали ще си навита да слезеш?От толкова злоба не си успяла правилно да изразиш мисълта си.Wither е много прав.Това,че ти си траеш когато нещо не те кефи,не означава,че и другите трябва да са като теб.Преди да ме нахокаш да поясня,че нямам нито един близък,който да кара такси.
13:04ч. 10 Януари 2011 #15
Rock&Rosie
Чета статията и в главата ми се въртят думите "пазарна икономика" и "търсенето определя предлагането". Ако ситуацията, в която се намираме, има нещо общо с тия думи, това не се ли отнася за всички професии? Ако никой не купи апартамент, щото му са криви стените, не купи хляб, щото прилича на вдигнат от земята и още, и още... какво правим тогава?
13:02ч. 10 Януари 2011 #14
goro
Много важно един ден да се кара по спокойно по-улиците.Те си мислят, че са със специален режим на движение и ще си правят каквото изкат по пътищата.Не ще ги стрелят ами малко им е.
12:48ч. 10 Януари 2011 #13
Wither
Аз не мога да разбера повечето от коментиращите тук. Слабоумни ли сте или просто традиционните български завист и злорадство надделяват. Как може да се радвате на факта, че цяла прослойка обеднява? Да не би да мислите, че количеството пари в държавата е константно и ако има по-малко за тях ще има повече за вас? Не е ли ясно, че колкото повече хора обедняват толкова цялата икономика отива надолу и обратно?
12:42ч. 10 Януари 2011 #12
vese2
хаиде един ден без такси да ги видим
12:34ч. 10 Януари 2011 #11
KKK
Защо не свалят и ефира с 40%???
Значи собствениците на честотите не искат да свалят ефира, но иначе таксиметровите водачи да карат на 0.54 лв. Как да стане? Да направят и ефира от 47 лв на седмица на 28 лв. Какво ще кажете? Не като някой изказвания на собственика на "Омега", че таксиметровите водачи са овце и тряя да се стрижат. Като се има предвид, че той е най-голеия овен. Иска да лапа от 800 коли минимум по 47лв, а има и някой с 3 канала т.е. 70лв. Значи 800*47 /средно/ =37 600 лв. чиста пара на седмица само от ефира му сметнете го по 4 седмици - 150 400лв. Дали не "стриже овцете" а???
12:19ч. 10 Януари 2011 #10
Nqma zna4enie
така ви се пада гнусни бакшиши помпещи сметките на клиентите !
12:16ч. 10 Януари 2011 #9
karmil Интересно, защо няма закон, който дава пълномощия на инспекторите да проверяват за така наречените "помпи", чрез които се манипулира сметката в зависимост от клиента, дали е чужденец или местен? Или изисквания за апаратите, които отчитат обороти да вървят с регистрацията на самия таксиметров автомобил и да са вързани към НАП, както от тази година започва отчитането на оборотите на бензиностанциите. Нали искаме всичко да излезе на светло. Не може да стане на 100 %, но поне процентите на сивата икономика в таксиметровия бранш да намалеят.
11:53ч. 10 Януари 2011 #8
xentia
ще ви кажа още нещо, била съм в САЩ - всички знаете колко е голяма Америка - ОБАЧЕ за цяла Америка има една фирма за таксите (Кауфленд се казва), представете си само....
11:52ч. 10 Януари 2011 #7
Ахил
съгласен съм да поскъпнат ако това ще им осигори хляб за да преживяват и тяхните семейства.... но трябва да намалеят наполовина и да се пуши градът от десетките хиляди таксиметрови коли във варна
11:51ч. 10 Януари 2011 #6
Mu(n)cho
факт е, че такситата във варна са с най-високи тарифи, а нямат никакво основание за това-кофти обслужване, кофти отношение.. половината бакшиши трябва да отпаднат
11:51ч. 10 Януари 2011 #5
xentia
мога да заплатя някаква цена за превоз, която разбира се е по-ниска от сегашната АКО:
по време на път бакшиша слезе и ми отвори вратата, облечен е с костюм а не с вмирисана тениска, мазни дънки и коса, мирише на пот, пуши докато кара или се храни или чопли семки, спре да слуша чалга или да флиртува с мен, ама за кви се мислят тия бе? пълни чобани...била съм навън в таксита - няма такова нещо....тука са от кол и въже, че и нагли...
11:49ч. 10 Януари 2011 #4
Ахил
онзи ден се возих с такси от спортна зала до макдрайв и да ви кажа 4лв ми се сториха доста прилична цена,чак се очудих,поефтинели са !!! но ако ми бяха взели по-малко пари щях да се зачудя тези хора за какво бачкат и как преживяват
11:47ч. 10 Януари 2011 #3
xentia
айде бягайте бе, тъпите бакшиши били недоволни...от какво? може би че возят на 500% печалба, а не, верно на 700% та нали са на газ....срамота, тва е грозно бе....има закони и трябябва да се спазват, и мен много неща не ме кефят ама не протестирам....предлагам варненци да излязат на протест пък че балшишите возят на двоно - тройно.....по-високи цени....
11:46ч. 10 Януари 2011 #2
Hunter
Ако шефовете на централите и въпросният Димчо, който представлява шофьорите, изчетат всички коментари които се изписаха по темата в последните 3-4 дни, ще си направят достатъчно изводи, как хем вълка да е сит, хем агнето цяло.
Дано имат достатъчно сиво вещество и да не залагат на емоциите и всички ще са доволни.
11:42ч. 10 Януари 2011 #1
Кочо
Такава простотия има само в България ,а още по-жалкото е , че май е само във Варна - този пост коммунистически град.
Като не искат да возят да си стоят по къщите. Мазни - раздърпани , миризливи , с лошо отношение - и искат и много пари да взимат.
Така и не разбраха , че се печели от оборот , а не от цени.
Но тази прослойка очевидно е най-малоумната (без да обиждам) те сами се изкарват такива.
И ако някой ми каже, че няма работа във Варна за таксита - значи е пълен тъпак.