Варненци поеха инициатива за паркинги, общината бездействала
Вторник, 19 Октомври 2010 14:39Източник: Moreto.net
Този тротоар заедно с тревните площи е широк над 5 метра. Гражданите от района искат част от него да стане паркоместа. Сн.: Moreto.net
Група варненци, живеещи на ул. Генерал Колев в участъка около Окръжна болница, са поели инициатива сами да строят места за паркиране около домовете си.
Направено е предварително проучване, според което искането им е напълно законосъобразно и реализируемо, твърдят инициаторите. Проверка на гражданите показала, че в Закона за устройство на територията изрично е записано, че на улици от 4-ти клас, каквато е „Ген. Колев” могат да се строят дори и гаражни клетки. Широчината на тротоара (заедно с тревните площи) била над 5 метра, което допълнително улеснявало изграждането на паркоместата.
Инициативата е поета, преди повече от година, но в дирекция „Инженерна инфраструктура и благоустрояване” към Община Варна, все още няма проучване и проектиране, жалват се гражданите.
Публикуваме пълното писмо на инициаторите на предложението, изпратено до Moreto.net:
През 2009 г. в район „Приморски” и в Община Варна е заведена ИНИЦИАТИВА – Предложение подписано от 72 (седемдесет и двама) притежатели на недвижими имоти от адресите на ул. „Генерал Колев” от номера: 58; 60А; 60; 62; 64; 66; 68; 68Б; 68А; 70А; 70; 72; 74а
Инициативата е относно оформяне на паркинг (виж Кадастрална схема) – (диагонални паркоместа) за леки автомобили на мястото на тревните площи и част от тротоара до оградата на Окръжна болница - северозападния тротоар на ул. „Ген. Колев” в отсечката от кръстовището с ул. „Селиолу” на юг - до кръстовището с бул. „Цар Освободител” за 30 (тридесет) автомобила при нормативно стеснение на тротоарната част за пешеходци и при запазване на трайната растителност (съществуващи декоративни дървета).
Искането е напълно и законосъобразно реализируемо според предварителното проучване, съобразено с класа на ул.„Генерал Колев” в тази част, а именно - четвърти клас главна улица.
Тези паркоместа няма да бъдат прецедент - подобни съществуват на част от ул. „Цар Асен”; ул. „Васил Друмев”; бул. „Чаталджа” (до ул. Генерал Киселов”).
В отговор от 2009 год. на дирекция „Инженерна инфраструктура”- Община Варна се казва, че обектът не е заложен в бюджета за 2009 г. и при евентуално преразглеждане на бюджета обектът може да бъде заложен за изпълнение.
ИНИЦИАТИВАТА – Предложение е заведено и при Общественото Обсъждане на проекта за ОУП - Варна – район „Приморски” - септември 2009г.- възможност, която се случва един път на двадесетина години .
Година по-късно (октомври 2010г.) няма проучване и проектиране в дирекция „Инженерна инфраструктура и благоустрояване” в Община Варна.
Въпреки ежедневното и устойчиво увеличаване на автомобилите и изявления, че се търсят места за паркиране, досега няма обосновано писмено становище за конкретното Предложение - за паркоместа на ул. „Ген. Колев”. Паркингите в тази централна част на Варна не могат да поемат целия поток от автомобили. Няма технически и законови пречки за реализирането на този проект, който е в интерес на всички.
Ние, граждани и собственици не искаме да се противопоставяме на администрацията на Варна, а да работим заедно за по-добър град.
Но времето тече, градът расте и центърът се задръства. Измъкнете прашасалото предложение и му дайте ход!
Варна - октомври 2010г.
|
Коментари |
20:50ч. 26 Октомври 2010 #27 Enev За информация на заинтересуваните: разкопаването е планов ремонт, който няма връзка и не е в противоречие с предложението за паркоместа...
15:25ч. 26 Октомври 2010 #26 Виктор Нямам идея Enev, даже не съм минавал от там.
23:08ч. 25 Октомври 2010 #25 Enev @Виктор има ли някакви новини ? Защо е разкопан района ?
13:43ч. 24 Октомври 2010 #24 обективен За тези, които мислят за тревичките - трева пак може да има - вижте паркоместата около Спортна зала и тенис - кортовете в Морската градина.
И дърветата ще са непокътнати.
Подкрепям напълно предложението!
09:55ч. 23 Октомври 2010 #23 Копиехвъргач Причините за нещата, които изброяваш е ниската култура и липсата на уважение към останалите. И определено не смятам, че като живееш там автомобилът е лукс, а не необходимост. Та ти ще стигнеш до Севастопол или валентина за 5-10 минути пеша, а с кола за двойно повече.
08:29ч. 22 Октомври 2010 #22 Виктор Да-а-а, явно ти не искаш да се решава проблема с автомобилите в града. Предпочиташ хаоса, прахта, калта, коли навсякъде, майките с детски колички по платната, защото тротоарите са заети или изпочупени...
---
Да имаш кола в днешно време не е лукс, а е необходимост.
23:00ч. 21 Октомври 2010 #21 Копиехвъргач Викторе, просто там където ти виждаш празно място между дърветата аз виждам градинка покрита с есенни листа. Да имаш автомобил в центъра на град като Варна е нормално да си е лукс, така че не виждам като някой иска да има къде да паркира да купи гараж в близост до дома си. И да ти го обясня и аз пак. Тези магазини, офиси, фризьорски салони и т.н. имат персонал. Този персонал паркира колите си около тях, клиентите им също, а това да ти кажа пак са техните гаражи. Разбираш ли - всички тези обекти са техните гаражи, който поради някакви причини не искат да ползват.
13:41ч. 21 Октомври 2010 #20 Виктор Не знам за какво си трошат колите, при положение, че имат алтернатива, обаче масово чиновниците идват на работа с коли. Освен това половината деца за детски градини и училища ги карат и вземат с коли...
Както и да е, не можеш да забраниш колите, нито пък да събориш новите сгради, следователно трябва да се търсят решения.
09:58ч. 21 Октомври 2010 #19 Hunter Как да няма градинка, почти всеки ден минавам от там. И на снимката ясно се вижда. Има градинка, но е занемарена.
Защо ми се струва, че в хубавите и уредени европейски градове има зеленина, има гаражи, а не дюкянчета.
Проблема с паркирането трябва да се реши кардинално.
Примерно редовен, чист и бърз градски транспорт.
Примерно алеи за велосипедисти.
За какво ще ми е да си троша колата, след като ще имам алтернативи.
09:46ч. 21 Октомври 2010 #18 Виктор Копиехвъргач, Каква градинка сънуваш? Виж снимката, виж плана. Няма градинка, има дървета и празно място под тях.
А пък с твоите финансови сметки - нямам думи. Какви са тези глупости - да се плаща за паркомясто? Е га ти и простотията. Това е измислено от брокерите на недвижими имоти, да скубят клиентите си.
Слушай ме хубаво сега: Ако ти искаш да живееш в уреден европейски град - трябва да търсиш решение на проблемите, не да дрънкаш врели-некипели. Защото както е тръгнало - Варна ще стане едно пренаселено гето! Кал, прах, коли по тротоарите и хора по улиците!
Е га ти и дървените философи!
00:51ч. 21 Октомври 2010 #17 Enev Напълно подкрепям идеята. Към организатора : нека да мине през Генерал Колев 58 за да се подпиша, където трябва ! Браво за инициативата !!!
20:50ч. 20 Октомври 2010 #16 Копиехвъргач Викторе, защо най напред не се съберат тия хора да закупят помещението на санитата примерно и да го направят гараж? Защото трябва да плащат. Готови ли са да платят на общината за закупуване на паркоместата, които искат примерно по 10 000 лева или да плащат наем за паркомястото по 200-300 лева месечно. НЕ! Всеки има глава на раменете си и решава ще има ли гараж или не. Този избор се прави при избора на жилище, а не впоследствие да искаш от мен и още 500 000 човека да останат с една градинка по-малко.
17:16ч. 20 Октомври 2010 #15 Siska Eй това засипаното с листа на снимката през есента, зелено през лятото и пролетта ще стане паркинг.
От другата страна на улицата в момента се спира успоредно, напречно както дойде.. Там пешеходец не може да мине, до Окръжна болница поне се върви спокойно .
А защо никой не коментира, че целия двор на ОРКБ е превърнат в платен паркинг за 2лв на ден и всичко се унищожава вътре.
А чия собственост е този тротоар, как ще маневрират коли и автобусите са начесто там. В района стават страхотни задръствания и без да има маневриращи коли по цялата улица
12:21ч. 20 Октомври 2010 #14 Виктор Естествено че 30 паркоместа няма да оправят този район. Обаче ще има още 30 паркоместа. Малко ли е? Сега ги няма тези 30 паркоместа.
От тук 30, от там 5, ... - какпа по капка - вир става - народна мъдрост. Това е начина.
Относно гаражите - прав си. Кмета беше им се заканил, обаче нищо не стана, отказа се явно. Там общината има вина, защото сигурно издава разрешения, пък и в нейните правомощия е да направи забрана. Ако местните политици искат де...
Гаражите обаче не пречат да се търсят възможности за нови паркоместа. В крайна сметка хората плащат данъци за колите си, пък няма къде да ги паркират.
Относно дърветата - на скицата е показано - запазват се. Тъкмо ще пазят сянка на колите :)
Всъщност, аз съм за много природа в града, за много зеленина, което не пречи да се търсят решения за автомобилите.
12:15ч. 20 Октомври 2010 #13 vankata2 Докато продължават да се строят сгради с по 20 апартамента и 2 гаража които на всичкото отгоре са магазинчета и всичките тротоари да направим на паркоместа пак няма да са достатъчно.
11:27ч. 20 Октомври 2010 #12 Стефанов Викторе, не мога да се съглася с теб, ама никак не мога да се съглася. 30 паркоместа няма да оправят този район. Във всяка една пресечка на Генерал Колев в този участък - (Цимерман, Столипин, Аксаков, Паренсов, Гурко, Скобелев и Столетов) половината гаражи са офиси, магазинчета, фризьорски салони, шивачи, ключари и какво ли още не! Със сигурност над 30 гаражчета са магазини! Не говоря в случая за магазините на самия Генерал Колев. Ако и те са гаражи, ще има достатъчно място не за 30, а за 90 автомобила.
И като гледам снимката, мисля че ако направят паркоместа, няма да се размине със сечене на дървета.
11:18ч. 20 Октомври 2010 #11 Виктор Всъщност се учудвам от коментарите към статията.
Нуждата от паркоместа във Варна е крещяща. Всяка възможност трябва да се използва, всяко ново паркомясто е безценно.
В случая не става дума за премахване на зелена площ, дърветата остават. Ще се използва пространството под тях. Това се вижда и от скицата, и от снимката.
Вие какво предпочитате? Задръствания, непозволено паркиране на кой както му дойде? Или фантасмагории от рода на да се изгонят наемателите и да се затворят офисите?
Много по-добре е регламентирани паркоместа, защото тогава ще има място и за пешеходците, и за колите, и за дърветата.
Приветствам инициативата на гражданите.
Надявам се общината да си свърши работата, също - да потърси възможности и в улици и терени.
10:10ч. 20 Октомври 2010 #10 Hunter Учудвам се на наглостта на тази група хора. Всъщност се радвам, че са решили да споделят предложението си с медиите :) Надявам се да се вдигне шум и безумието им да не мине в общината!
09:58ч. 20 Октомври 2010 #9 Маринова Гаражите са за бизнес,а другото е добре дошло...ако се намери някой да го допусне,в което не се съмнявам въобще.Жалко,че това което е останало от зеленината на ,,НАЙ-КРАСИВИЯ'' град безвъзвратно изчезва,и скоро ще се налага да се научим да летим,за да можем да се движим по ,,тротоарите'',но в крайна сметка кое е по важно,да има тротоари или гаражи?! Струва ми се второто....Дано този абсурд да не се случи! Въпреки,че аз също имам автомобил,все пак съм и пешеходец и не бих искала да бъда лишена от правото да използвам тротоарите,да се радвам дори и на най-обикновената тревичка....
07:25ч. 20 Октомври 2010 #8 Копиехвъргач Да сте мислили, като сте купували или строили там. Сами сте си виновни. Ако се махнат наемателите ще се оправи проблема повече отколкото, ако стане това, което искате. Колко автомобила могат да паркират само в санитата примерно. И като няма магазини и офиси там няма да има и спрени коли а работещите в тях и на клиентите им. Обаче ще ви секне наемчето, нали. Твърдо съм против глупостта, която сте намислили.
19:51ч. 19 Октомври 2010 #7 vokiliviktor Не се оплаквайте ! Взимате си навярно наема за гаражните помещения превърнали се в магазини .А защо аз да варирим между колите ,когато минавам през Вашите улици.
16:54ч. 19 Октомври 2010 #6 hero Само синя зона може да реши проблема с паркирането в центъра, за толкова години можеше вече да сме забравили за този проблем.
16:19ч. 19 Октомври 2010 #5 Siska Всички помещения строени със статут на гаражи, а сега магазини, ателиета и др, да се превърнат отново в гаражи.
И в момента задръстванията в този участък са големи, представям си колко ще е лесно да излезеш в движението. Да не забравяме, че коли и в момента спират успоредно на платното от страната на Санита
15:58ч. 19 Октомври 2010 #4 Desito Толкова много търговски площи от тези кооперации стоят празни... но за съжаление сигурно не могат и да ги превърнат в гаражи:( Стига сте завземали зеленината и тротоарите за сметка на автомобилния парк!!!
15:44ч. 19 Октомври 2010 #3 Ахил Напълно съм съгласен,и аз вземам сега апартамент за стар семеен имот и застроено място,може да е по-малък,но поне си имам подземем паркинг освен и офис отпред.. Когато ги строяха тез кооперации беше пълна лудница и безразборие,то4но там който си купи апартамент сега трябва да е луд.... Там са жив пример за това как не трябва да се строи...
15:09ч. 19 Октомври 2010 #2 Стефанов Да са мислили като са си купували (строили) апартаменти в тези кооперации. Магазини вместо гаражи на приземните етажи.
14:46ч. 19 Октомври 2010 #1 Hunter Съмнявам се паркоместа да решат проблема на района. И да го решат след 2-3 години пак няма има достатъчно места за паркиране.
А и май е доста тъпичко да си махнеш зеленината около домовете си.
Интересно на какво мнение са останалите няколко стотин човека които живеят в този участък? 70 подписа не са малко но ми се струва, че са далеч под 30% от живущите в района.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Безплатен паркинг за Black Weekend в Grand Mall
Днес, 28 Ноември 2024 08:03
Три дни на ударни оферти дават летящия старт на предколедното пазаруване в Grand Mall. От 29 ноември до 1 декември в кампанията Black Weekend се включват повечето от магазините, които правят Grand Mall...
| |
|
Коледни игри, с които развиваме речта на детето и се забавляваме заедно
Сряда, 27 Ноември 2024 11:25
Марина Тодорова е слухово-речеви терапевт и майка на две прекрасни момчета - Васи и Бобо. За нея работата с деца е мисия, отговорност и призвание. Марина вярва, че играта е най-прекият път към всяко дете,...
| |
|
20% отстъпка в строителен хипермаркет "Алати" на "Черен петък и събота"
Вторник, 26 Ноември 2024 10:52
На 29 и 30 ноември (петък и събота) в строителен хипермаркет „Алати“ ще се проведе ежегодното събитие „Черен петък и събота“. В тези два дни всички клиенти могат да се възползват от 20% отстъпка. Събитието...
| |
|
В някои области у нас загубите на вода достигат 90 на сто
Днес, 28 Ноември 2024 10:34
Основните причини за недостига на ценния природен воден ресурс у нас са огромните загуби на вода във ВиК мрежата, които на места са над 80%, и в напоителните системи, където загубите на вода достигат до...
| |
|
Деца бяха оставени да чакат отвън на варненската автогара посред нощ
Днес, 28 Ноември 2024 10:22
Варненски деца от вокално студио Angel Voices, на път за конкурс в Молдова, са били оставени да чакат отвън на варненската автогара, след полунощ. Автобусът закъснява с два часа. Без достъп до вътрешния...
| |
|
Рентген засече взривни вещества в пратки на куриерска фирма
Днес, 28 Ноември 2024 10:09
Около 18 часа снощи в офис на куриерска фирма в столичния кв. „Дружба“ рентгеново устройство е реагирало на наличие на взривни устройства в получени пратки. За това информират от МВР.
На място са били...
| |
|
Маестро Паликаров за своя замисъл на забележителния музикален цикъл "Петите симфонии"
Днес, 28 Ноември 2024 09:56
Маестро Григор Паликаров пред Виолета Тончева за своя замисъл на забележителния музикален цикъл „Петите симфонии“ с Оркестъра на Държавна опера Варна и пристрастието му към Петата симфония на Сергей Прокофиев;...
| |
|
Ще си сътрудничим с Португалия в образованието, културата и спорта
Днес, 28 Ноември 2024 09:42
Правителството одобри Програма за сътрудничество между България и Португалия в областта на езика, образованието, висшето образование, науката, културата, спорта, младежта и общественото осведомяване.
Новата...
| |
|
Общинският съвет във Варна заседава днес
Днес, 28 Ноември 2024 09:24
Общинският съвет във Варна се събира за 17-ти път от началото на мандата. Редовното заседание ще започне в 10:00 часа.
Местните парламентаристи ще гласуват увеличение на бюджета за подпомагане на двойките...
| |
|
Българската икономика проявява стабилност, ръстът през третото тримесечие е 2,2%
Днес, 28 Ноември 2024 09:10
Икономиката на страната ни проявява стабилност, въпреки множеството международни кризи. По данни на НСИ през третото тримесечие българската икономика нараства с 2,2%, спрямо същия период на предходната...
| |
|
Днес и утре: Затварят част от ул. "Д-р Пискюлиев " във Варна
Днес, 28 Ноември 2024 08:53
Днес и утре част от ул. "Д-р Пискюлиев" във Варна ще бъде затворена за движение на автомобили, припомня Moreto.net. Няма да може да се минава в часовете от 8:00 до 17:00, информират от общинска дирекция...
| |
|
Разбиха една от най-големите незаконни мрежи за стрийминг, действала и в България
Днес, 28 Ноември 2024 08:37
ГДБОП участва в мащабна операция, проведена в цяла Европа и подкрепена от Europol и Eurojust. В резултат на съвместните действия е свалена една от най-големите незаконни мрежи за стрийминг, работещи в...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|