09:50ч. 21 Ноември 2017 #42
Име(nick)
Имам телефон и включени нотификации по емейл.А работещите нищо не им се налага да правят.Децата си имат крака.
09:43ч. 21 Ноември 2017 #41
Мая
Името е безработен аутсайдер, от 7 е започнал да пише и не е пропуснал да отговори на всеки пишещ? А нищо не е отговорил на предишно питане, какво ще правят работещите от 8 и 8.30, да напускат ли? Но който не гони начален работен час, явно като "името", отде да има идея?
09:31ч. 21 Ноември 2017 #40
Име(nick)
И за да ви покажа че аргумента че трябва да си лягат по-рано а не да почват по късно е глупав.Обърнте внимание на Южна Корея часовете са от 8:30 ходят на училище цял ден лягат си 12 1 вечерта и пак са в челните класации заедно с Япония която също има подобен график.И така приемете го по-късен старт е в полза на учениците.
09:26ч. 21 Ноември 2017 #39
Име(nick)
Дисциплината е отговорност на родителя.Учителите не са пазари.Родителитв са "горди" примери на минали времена.
Финландия намер едно в света щом се отнася до образование даже и по добър от азиатските училища.Започва между 8 и 9 часа.Така че резултатите са си налице.Какъв проблем срещу доброто образование и здравословен график за децата ви имате не мога да си го обясня.Една смяна започваща в 9 е перфектно.
09:18ч. 21 Ноември 2017 #38
Име(nick)
Учениците спят повече .Няма да ядат и да ядат не им пречи както ранното събуждане.Важното е да се създаде средата за оптимално учене.Това кой до колко спи и какво прави си е личен избор а не грешка в системата както е сега.И не говорим за продуктивност това въобще не е темата.Пам не си разбрал.Става въпрос за памет възприемане и осмисляне на материала.Нещо което не се случва до максималният си потенциал заради ранния начален час.
Отново какъв ви е проблема децата да учат по-добре в по удобно време?Докато същото време се оплаквате че не знаели дати и. не учат както очаквате.Или сте ЗА доброто образование или против.Изберете.Имате научните факти ползвайте ги във взимането на решение.
09:14ч. 21 Ноември 2017 #37
Варна
Ние не се научихме, че правилата и дисциплината не са равнозначни на комунизъм. В най- демократичните държави има най- много и най- железни правила, за дисциплина да не говоря. И всички искаме да живеем там или така. И си направих труда да видя в гугъл кога започват училища в Германия и Дания- ами в 8.
09:10ч. 21 Ноември 2017 #36
Варна
и друго- всички тук пишещи, сме учили от 7.30. За сведение, до един сме реализирани успешно и няма "стреснати" и с тежки психически травми от това:) Ако в 10 вече учениците са в "оптимума", то само след 2 часа става обяд и научно е доказано, че от 12 до 14 часа, особено, ако са обядвали, има рязък спад в работоспособността. Гледай поне това да не оспориш! Е, какво, да ги оставим и да поспят ли? Щом децата в ясла и градина и в първите класове, дето имат нужда от най- дълъг сън, са жизнени и продуктивни, дали не е въпрос на правилно разпределиние на режима. Снощи се връщахме от рожден ден, в 12 без нещо центърът беше пълен с 14- 15 годишни хлапета- кога ще се прибират, кога ще вземат душ, кога ще спят? Само питам? Че да са ОК днес????
08:59ч. 21 Ноември 2017 #35
Варна
Nick, ако децата започваха да учат от 9.00, то страшно много родители, вкл. и аз, ще имаме следните варианти: 1. Да напуснем работа с жена ми/ започваме в 8 и 8.30/, 2. Да спрем децата от училище, защото поне до 4 клас не мога да ги пусна да пътуват сами с автобус, макар че училището е в района, но на 2 спирки от нас, 3. Да си построя барака до училището, че да ходят сами пеша. 4. Ние да пътуваме в студ и дъжд с колата в 8, а децета пеша или с автобус, с допълнителни две карти. Колко професии на родители започват в 9.30? Моля за становището ти, но сериозно! И най- вече за броя на работещите след 9.30?
07:17ч. 21 Ноември 2017 #34
Име(nick)
Ако научно доказан факт че децата се събуждат и учат оптимално след 9-10часа за теб е несериозно и глупаво.По добре не казвай къде си учила че ще засрамил заведението.Това което казвам и настоявам да се случи е за доброто на самите деца.Твойто е егоистично и очевидно недомислено.Кой какво пуши и казва в свободното си време не е база за сравнение с това колко знае.А дори и да беше със сегашното ранно учене само ми подкрепяш твърдението.Ако училището е от 9 до 15.Ще научат и запомнят повече сравнение със сега при същите часове.А училището е затова да се учи.Предоставянето на нужните условия за това е основен приоритет.И не прави смисъл да се пъниш срещу това.
07:09ч. 21 Ноември 2017 #33
Мая
Име, на калпавата ракета, казват, и Космосът й пречел. Който иска, учи и в 4 сутринта, който търси мама и татко да го "облекчат" в съпротивата за четене. Скоро гледах едно интервю с ученици- от десетина, нито един не знаеше каква дата е 22 септември. Като ти чета доводите, се успокоявам, че вероятно часовете по история до един са били в 5 сутринта. А дано! А, и не ми се четат глупости, за карането спейки, несериозно е, дори на шега. Айде, да се приготвям за работа, след малко ще докладвам за ситуацията пред у- щето.
06:51ч. 21 Ноември 2017 #32
Име(nick)
Мая хората си карат колата докато спят.Не това е въпроса.Въпроса е че като изкуствено налагаме ранен час те и да искат да учат ги саботират като им даваш 3 от 8те часа в период в който мозъкът им буквално не може да е толкова ефективен колкото би бил ако учеха абсолютно същото по-късно.И напрактика плащаш за нищо.
06:25ч. 21 Ноември 2017 #31
Мая
Дондуркайте си гевезетата, даже може да се сбиете, че трябва да станат в 6.30. Затова, освен да чатят във фейса с "4" и да пишат "фризиор", друго могат само единици.
И ИЗОБЩО НЕ СА ЗАСПАЛИ сутрин! До училището, до което работя, ВСЯКА сутрин рано се разнасят крясъци, вулгаризми, кикот, пушат се цигари и кафета, блъскат се, масова веселба и никой не влиза в час. Това е в Младост. Утре, ако случайно завършат, може да спретнете скандал и на работодателя, че ги вика рано. По- добре е даже да не ги пускате, че да се наспят.
23:34ч. 20 Ноември 2017 #30
Nina
Преди няколко години обяснявах на един западняк,как учим в училище на смени.Той ме гледа недоумяващо и попита,защо обучението ни е на смени като във фабрика. А бази има,обаче част бяха закрити и дадени за "по-печеливши каузи",най-пресен пример,единият от бившите техникуми е даден на Икономическия университет-дотук с образованието и връзката му с реалния трудов пазар,един техникум е закрит!Всъщност явно не знаете,но ученето на смени не е създадено заради липса на сгради,а заради икономия-топли се една сграда,а учат двойно повече ученици от капацитета й. Соцприумица си беше и не могат да се простят с нея.....
22:24ч. 20 Ноември 2017 #29
Mari Anne
При тази ниска раждаемост и толкова много емигрирали в чужбина семейства не само ще минат на една смяна, ами и ще затварят училища.
22:23ч. 20 Ноември 2017 #28
osemshest Добре, софиенци ги оправихме, а другите градове? И аз не мисля, че съм длъжна да ровя в интернет дали е пълна една статия или не е! Ето ти изложи допълнението, за което ти благодаря. Крайно време е журналистите от Moreto.net да подхождат малко по-сериозно към информацията, която публикуват. Това е последният ми коментар по темата. Лека вечер!
22:16ч. 20 Ноември 2017 #27
Mari Anne
Статията не е копирана цялата. Та по-нататък пише:"От Столичната община твърдят, че преминаването към една смяна е заложено в стратегията за образованието и ИМА УЧИЛИЩНА БАЗА ЗА ТОВА..." Така че "умните" коментари на osemshest се обезмислят.
21:15ч. 20 Ноември 2017 #26
osemshest tyki, разсмя ме добре. Както вече споменах учила съм на двусменен режим и не съм чувала някога в моето училище да е имало агресия. Агресията се поражда поради други причини. И често агресията е в самите класове. Имам чувството, че колкото повече се коментира тази тема, толкова по-тъпи изказвания се правят.
Niko, и аз това питам- пари откъде и как ще се разшири базата за 4 години?! Най-много да се усвоят едни пари в нечии джобове и това да бъде.
20:54ч. 20 Ноември 2017 #25
Niko
ъъъъъ, не че нещо, ама пари откъде? Те и сега не достигат. Два пъти повече сгради, два пъти повече пари за отопление, два пъти повече пари за поддръжка...
Като се предлага нещо е добре и да кажете от къде ще се вземат парите. Например аз предлагам да не си купуваме самолети и да не си поръчваме двата кораба за 800 милиона.
20:05ч. 20 Ноември 2017 #24
tyki
Като отпадне правилото- парите вървят с ученика , лесно ще се премине на една смяна , другия начин е намаляване численоста на учениците в едно училище, както е в Гърция например и всичко си идва на място.Това на практика ще реши и въпроса с агресията в училищата.
18:59ч. 20 Ноември 2017 #23
osemshest И да допълня, че остават едва четири години за да се изпълни заложения план. 5 са били, но една вече сме я проспали. Има един друг вариант в който можеш да се случи това, но тогава ще зацъркате за друго- обучението да се разпредели за цялата седмица от понеделник до неделя. Като за едно дете седмицата ще бъде между 3 и 4 учебни дни.
18:56ч. 20 Ноември 2017 #22
osemshest Стройте тогава училища. За 5 години дано да успеете! По селата нека се рушат.
17:01ч. 20 Ноември 2017 #21
Mari Anne
osemshest, казваш че една смяна в училищата е невъзможна. Така е, това няма да стане от днес за утре, в статията пише за 5 години евентуално. Или ти те я прочете. Просто се търси решение, което да подобри обучението на децата във време, когато са по-продуктивни, а не стресирани. Защото стреса води до болести.
16:56ч. 20 Ноември 2017 #20
Mari Anne
Съгласна съм този път с Име(nick). Именно преди 9:00 часа децата не са концентрирани, продуктивни, събудени и е безмислено това ранно ставане. Както казва той "не учат оптимално". Това са го изследвали учени от САЩ и Германия.
16:53ч. 20 Ноември 2017 #19
Име(nick)
Децата са по умни от всяко друго предишно поколение.Не знам какъв мързел имате вие двете защото щом си в час и внимаваш и пишеш друго не ти трябва..
16:51ч. 20 Ноември 2017 #18
Mari Anne
Стига сте живяли в миналото. Светът се променя с всяка изминала минута. Носталгията ви по миналото, което идиализирате няма да доведе до развитие. Който е мързелив и преди и сега ще е мързелив. Не слагайте всечки деца под общ знаменател. Това, че вашите или на ваши познати са мързеливи, не означава автоматично, че всички са такива. Има много умни деца, много от тях вече се ориентират да учат в Западни университети, защото образованието у нас отдавта е морално остаряло, заради такива като вас, които сте се вкопчили в миналото и не искате развитие.
16:46ч. 20 Ноември 2017 #17
osemshest Име (nick), ззаписвайте ги тогава на самостоятелна форма на обучение.
16:44ч. 20 Ноември 2017 #16
Име(nick)
Нищо не си разбрала.Децата и да се насочват 9 часа ако са на училище преди 9-10 е безсмислено.
16:42ч. 20 Ноември 2017 #15
osemshest 4itatel, браво! И аз това се опитвам да им кажа на всички. Сега децата живеят в свободия, не в свобода!
16:35ч. 20 Ноември 2017 #14
4itatel Докато родителите не се обявят срещу мързела на децата си нещата няма да потръгнат. Заради родителите, искащи свобода за децата си те не желаят да учат и нарушават всички възможни правила с подкрепата на същите тези родители. Това с пубертета- при нас нямаше пубертет, а двойки и изключване от училище. Съгласна съм с Rain- най добре да си проспят живота. Така 12 години ще се учат само тези, които имат желание.
16:20ч. 20 Ноември 2017 #13
osemshest То с една смяна могат и в 10:00ч да започнат и ще приключват в 16:30 грубо- има време да се прибере, да си научи и да си ляга.
16:20ч. 20 Ноември 2017 #12
osemshest Една смяна за големите градове е НЕВЪЗМОЖНА! Аз съм живяла в град с 9 000 души и две гимназии и въпреки това в тази, в която учех бяхме на две смени. А сега си представете Пловдив, Варна, Бургас, София...
16:07ч. 20 Ноември 2017 #11
Mari Anne
osemshest, решението е писано и тук в статията:"една смяна". Така ако започнат в 9:00 ще приключат примерно в 15:30 часа.
16:02ч. 20 Ноември 2017 #10
Mari Anne
Във Франция, Испания, Италия и Великобритания по-късното започване на уроците вече е обичайна практика. Там и преживяванията в училище са позитивни. Защо ние не вземем пример от чужбина?
15:56ч. 20 Ноември 2017 #9
Mari Anne
Децата е добре да ходят сами на училище. Аз не си спомням никога някой да ме е водил на училище, затова сме станали самостоятелти и отговорни. Но винаги съм чакала с нетърпение да дойде втора смяна да се наспя. Мразя сутрешното ставане, чувствам се като сумнамбул.
15:51ч. 20 Ноември 2017 #8
Mari Anne
Училищната систева работи срещу природата на децата. Когато децата навлизат в пубертета, биоритъмът им се променя. Те остават активни по-дълго вечер, защото се уморяват по-късно и могат да спят по-дълго сутрин.
"Според канадско проучване две трети от тийнейджърите се чувстват "наистина уморени" до десет часа."
15:45ч. 20 Ноември 2017 #7
osemshest Mari Anne, нека така да бъде! Да видим обаче колко родители ще могат да заведат децата си за училище в 9:00ч и след това да летят на работа, която между другото в повечето случаи започва от 8:00, 8:30, 9:00ч. Особено за София ще с е цяло приключение. Когато аз започвах в 7:15, часовете ми приклюваха в 13:00, втора смяна започваше към 13:15 и приключвах към 19:00ч. Ако сега започват в 9:00ч, то това значич, че втората смяна ще приключва към 21:00ч. Уникално ще бъде! Тогава ще вземете пък да искате часовете да са намалени, за да не заспиват в 21:00ч по чиновете :D. Мисля, че започване в 8:00ч. е най-добрият вариант. Нито е много рано, нито е мноооого късно!
15:37ч. 20 Ноември 2017 #6
Mari Anne
Аз мисля, че 9:00 часа е един нормален час за започване на училищтите занятия, за да бъдат децата концентрерани, здрави и продуктивни. 6:00 часа ставане е стрес за организма.
15:21ч. 20 Ноември 2017 #5
osemshest Име (nick), да прав си! Съвременните деца трябва да спят повече- все пак стоят до полунощ да играят игри на компютъра, гледат телевизия и чатят във фейсбук от телефона си. Прави си! Трябва им повече сън. Едно дете спи средно между 8 и 9ч. Всичко над и под това е нездравословно. Имам контакти със семейства с деца. Родителите им редовно се оплакват, че сутрин не могат да ги събудят, защото са стояли до късно. А тинейджърите изпускат първите часове за да отидат на кафе. Плюем Комунизма, но тогава поне имаше дисциплина и уважение към институцията наречена училище!
14:59ч. 20 Ноември 2017 #4
petar k
Родителите плащат данък "Елитно училище". Всички са си загубили ума по това и не се сещат, че няма безплатен обяд. Ранно започване, двусменен режим, парички за най-специалните помагала, препълнени класове, А ако погледнем по-задълбочено, единствените облагодетелствани от тази болна амбиция са тези училища, в частност - ръководството им.
А колко просто може да е всичко: Училище Х има площ за У ученици и точка! От Инспектората или от Министерството могат да го определят за броени дни. И край на истерията.
Относно качеството - родителите получават това, което искат. Изисквайте, родители, от учителите на Вашите деца да бъдат учени и възпитавани. Всички учители могат да работят, могат и да не работят.... Щом в училището не се влиза с изпит, не може да се нарече елитно, най-добро и тъй нататък суперлативи.
14:37ч. 20 Ноември 2017 #3
Име(nick)
86 с науката от твоето време ли си още?Хората на тази възраст спят повече.И се нуждаят за развитието на организма да могат да спят достатъчно.Но освен това и по важното в случая е, че до 10дори и буден те не са се събудили достатъчно за да учат оптимално.Наптактика Ако почват в 7 то 3 часа суноптимално учене или както по добре ще го схванеш.3 часа загуба на париъе на данъкоплатците.Ако почне в 10 пак да учат същите часове ще научат повече и здравето им ще се подобри.Сега проблема в прилагането не е че не може а логистиката за тези деца които ги водят родители които работа няма как да се премести с 3 часа.Японците са го измисли се просто пращаш детето само да ходи.И всичко е наред но да видим колко време ще им отнеме да се сетят.Особенно с новите правила за прием и дистанцията на адреса на детето до училището.Прави промяната възможна до няколко години.Дано се случи за здравето на децата.
13:26ч. 20 Ноември 2017 #2
Rain
Предлагам изобщо да не се ходи на училище. Че да се наспят за цял живот :(((((
12:38ч. 20 Ноември 2017 #1
osemshest Направо да тръгват към 12:00ч първа смяна. По мое време, часовете започваха в 7:15ч. И не е имало спящи. Вечер се лягаше към 22:00ч, ставаше се сутрин в 6:00 и се отиваше на училище. Сегашните деца стоят до полунощ пред компютрите и после защо заспивали в училище? От 22:00-6:00ч са точно 8ч.