Плащат накуп майчинските
Родителите сами ще избират колко време да гледат бебето си вкъщи
Петък, 15 Февруари 2013 08:52Източник: Стандарт
Нова схема за майчинството подготвят от ГЕРБ. След протестите на майките за малките надбавки и обезщетенията след раждане управляващите разработиха нова схема, при която родителите ще получават 4-цифрени суми накуп.
Майките ще получават накуп парите за гледане дете, ако се върнат по-рано на работа. Този нов модел на отпуск по майчинство, който да стимулира жените да се трудят, вместо да си стоят вкъщи две години, ще предложи ГЕРБ в предизборната си платформа за следващ мандат. Механизмът все още е в суров вид, заявиха за "Стандарт" от финансовото министерство. Според него жените, които прекратят майчинството си и се върнат на работа, ще вземат накуп обезщетението, което биха получавали, ако останат да гледат детето си до навършването на 2-годишната му възраст. Така на практика те няма да загубят и лев от полагащите им се пари, а просто ще ги изтеглят напред във времето.
Така например, ако една майка преди раждането се е осигурявала върху 1000 лв. заплата в продължение на 18 месеца, трябва да получава 900 лв. всеки месец до първата годинка на детето. Според новия модел, ако тя реши да се върне на работа, когато бебето навърши 6 месеца, ще получи наведнъж 5400 лв. от остатъка от скъпото майчинство и още 2800 лв., колкото е сумата за 12 месеца обезщетение от 240 лв. до втората година на детето. С тази сума майката ще може да осигури заплащането на детегледачка и различни други разходи по хлапето. Кога ще прекрати майчинството си, ще определи самата майка преди или след раждането. За целта тя ще сключва договор с Националния осигурителен институт, който изплаща обезщетенията. Възможно е жената да поиска цялата сума веднага след приключване на болничния й отпуск, който е 90 дни след раждането. В същото време ще остане да действа и сегашният вариант - майката да гледа детето си до 2-годишната му възраст при сегашните нива на обезщетения. Новият модел на ГЕРБ е дори по-изгоден от сега действащия, при който плащанията се спират, ако майката се върне на работа преди навършването на първата година на детето. Ако спре майчинството си между първата и втората му година, тя получава половината от обезщетението - 120 лв.
|
Коментари |
12:12ч. 17 Февруари 2013 #52 qdosanata Дива орхидея-що ще си играем само с 4 години-направо , щом си родил -до живот мързелуване, пък нека лудите, дето работят да плащат, така не е ли по-добре?? Ей какви неща учехме за българите едно време-трудолюбиви, отзивчиви, добри...Къде ли отидоха тези хора?? Мързел, егоизъм, лошотия-май това са днешните ценности....
20:28ч. 15 Февруари 2013 #51 whatsup А какво значи четвъртата по избор ?
Те всички са по избор...
19:21ч. 15 Февруари 2013 #50 dido Няма държавата да плаща преценката на жената.След като е преценила,че иска да си гледа децата,трябва да си пресметна дали може да си го позволи.
18:44ч. 15 Февруари 2013 #49 divaorhidea подкрепям мнението на Dimitorva - две години майчинство нормално платени и третата с някакъв минимален доход, четвъртата по избор. Жената да не е принудена да се връща на работа след като сама е преценила, че е по-добре да си гледа децата.
18:15ч. 15 Февруари 2013 #48 1234567 Извинявам се, olgaveselinova, разбира се, че правя разлика
16:29ч. 15 Февруари 2013 #47 whatsup Пак те питам , очила да ти трябват ?
Правиш ли разлика м/у lin и olgaveselinova ?
16:27ч. 15 Февруари 2013 #46 1234567 до lin цитат "Нищо му няма....Не е повреден - обективно погледнато. "
16:23ч. 15 Февруари 2013 #45 whatsup 1234567 , теб очила да ти трябват ??!!
Къде съм го казала това ?
16:18ч. 15 Февруари 2013 #44 1234567 Ами вие самата ще кажете, какво значи, защото вие го казвате в коментара си olgaveselinova
16:15ч. 15 Февруари 2013 #43 1234567 Внесения данък не се взема под внимание при изплащане на майчинските, а само внесените осигуровки. Прав сте petar k, че майчинството за някои категории е бизнес, лошото е, че държавата не може да спре това, а реже само от тези, които си плащат съвестно. Хората са казали "не е луд този дето яде баницата, а този дето я дава"
16:13ч. 15 Февруари 2013 #42 whatsup 1234567 - "Не знам какво значи да се повреди детето"
1234567, детето не се "поврежда" от това, че ходи от 8 до 16 ч на градина , а през останалото време има мама.
Алтернатива - 24 часа мама.
Казвам ти го от личен опит (синът ми стана преди няколко дни на 14)
15:52ч. 15 Февруари 2013 #41 petar k Правилно, на база внесени данъци следва да се получава всяко едно обезщетение.
А тези от "бизнеса с майчинство" - те как получават, като не са работили....и колко получават? Те са много, хиляди, десетки хиляди ... Осъзнавате ли го?
Дали детето ще се гледа само от майка, само от баща, само от баба, само от гувернантка, от ясла или градина - все тая - според човека и резултата от гледането.
Добре платено майчинство е широко понятие, но със сигурност трябва да зависи от две неща - минимална заплата и внесени осигуровки.
15:45ч. 15 Февруари 2013 #40 1234567 Petar k - татко ами то и сега може като искаш да ползваш "бащински" и жена ти да ходи на работа. Данъци плащаме и ние майките, защо си мислиш, че само ти плащаш данъци т. е. ти като "държавата", и какво разбираш добре платено, критерий за това няма, в момента се плаща на база, това, което предварително си внесал чрез фондовете, преда да излезеш в майчинство.
15:35ч. 15 Февруари 2013 #39 petar k Аз съм татко, а не мама.
Но смятам, че и моето мнение е важно.
1. Нямам нищо против всеки да си гледа детето колкото пожелае.
2. Не желая да плащам данъци, които да се раздават за 2-годишно майчинство на хора, които са го превърнали в "бизнес".
3. Платеното майчинство - максимум 6 месеца, но добре платено. След това всяко семейство да си решава кой ще стои в къщи с детето и кой ще работи. Държаната, тоест аз, не сме длъжни да плащаме безумни данъци, които да потъват все в едни махали.
4. Новото предложение за плащане накуп за 2 години звучи странно - не виждам нищо креативно в това.
Да си майка е сериозно и отговорно. Да си баща - също толкова е важно. А защо да не вземат да плащат и на бащите да си стоят в къщи 2 години - детето има нужда и от майка, и от баща, нали!
И последно: Когато майката започне работа няколко месеца след раждането, бащата се чувства мнага по-отговорен и задължен да споделя грижите по детето. Обратно - при 2 годишно майчинство - бащата си ходи на работа, майката се грижи за детето, след 2-години това продължава, нищо, че майката също ходи на работа . (Това го наблюдаваме при наши близки семейства.)
15:32ч. 15 Февруари 2013 #38 1234567 До lin градините по времето на съпруга ви и сега много се различават, по база, персонал, брой и начин на гледане на децата и по много други показатели. Не знам какво значи да се повреди детето, трябва ли да се стига до там. 4 години майчинство наистина е дълъг период.
15:24ч. 15 Февруари 2013 #37 lin Олга, Дидо, благодаря ви, че ви има....;-) Вярвам, че вие също обичате децата си, ако имате.Радвам се, че сте достатъчно трезви да не очаквате платено майчинство до 4 годишна възраст...А за теб Димитрова, нямам думи...Учудват ме разсъжденията ти. Хайде прочети информация за по света и у нас, и разбери, че свята е майката в очите на детето си. Оттам нататък работим - и за прехрана и за книжки, и за театър. Съпруга ми е 70-ти набор, и е от децата, които на 9-10 месеца са дадени в ясла, за да работи майката. Нищо му няма....Не е повреден - обективно погледнато. :-)
14:43ч. 15 Февруари 2013 #36 Fierywoman Никъде не съм казала платеното майчинството да е 4 години, а две нормално платени и третата с някакъв минимален доход. четвъртата по избор. И жената да не се чувства принудена да се връща на работа рано.
а ако иска да се върне - ми да работи. Нека всеки има право на избор.
И ще извинявате, но когато майките седнат да "клюкарят", обменят много полезна информация за децата и семействата си, дават си съвети, обсъждат кой какво купил на децата си за Коледа, къде има нов магазин с по-евтини дрешки, кое училище за какта/ баткото е подходящо... сверяват си часовника един вид. А децата играят и се приучават на социализация.
Това, че има много майки, които и носа си не показват навън и не си извеждат детето и то свят да види или пък такива, дето до преди забраната за пушене вкарваха децата си в задимени кафенета... ми има и такива. Но те не са болшинство.
А не се ли замисляте, че много от майките точно защото нямат средства, не правят достатъчно за децата си... щото с едни мизерни майчински едва ли имат възможност редовно да отделят за билет за детски театър или нова книжка, която е много красива на външен вид = скъпа, а съдържанието вътре мяза на...
Общо взето цялата немотия и проблемите идват от това, че циганорките лапат и малкото пари, които ние, работещите майки внасяме в държавата.
14:08ч. 15 Февруари 2013 #35 whatsup Аз реагирах на изказването на dimitrova и канна , че майчинството трябва да е четири години !
Шах и мат с пешката !
Има разлика от една година , две години и четири все пак , нали ? Предвид развитието на децата във всяка от тези възрасти.
13:48ч. 15 Февруари 2013 #34 Murmorana Развитието на новината от онзи ден до днес ме изумява. Това да не е следващата схема за получаване на повече пари от по-хитрите.....
12:54ч. 15 Февруари 2013 #33 1234567 Който е писал статията хабер си няма от заплащане на труда, при 1000 лв. бруто майките не получава 900 лв., защото в норматива пише не повече от нетото. Сега действащата система е може би една от най-добрите, относно заплащане, лошото е, че заради глупаво измислени правила, страдат редовно всички. Отначало беше 6 месеца се осигураваш на максимално и после получаваш 1 година по 1 500 лв. и от този пропуск се възползваха много майки с фирми или чрез фирмите на съпрузите си. Заради такива промениха схемата и сега периода е много дълъг и парите падат драстично.Дали да се върнеш на работа е личен избор, двете си деца съм гледала през времето на различни принципи на заплащане на периода на майчинство и мога да кажа, че преди системата ме принуда да се върна по-рано на работа и да си оставя детето на градина, а сега си го гледах до 2 години и мога да кажа, че е много по-добре. Няма по-хубаво време от това прекарано с детето ми. Нека всяка майка сама да избира да се върне ли по-рано на работа или не.
12:50ч. 15 Февруари 2013 #32 miryana qdosanata, olgaveselinova и аз мисля като Вас. То угода няма - от яслите са недоволни, от храната в кухните, да не говорим за родителите на първолаците. Не стига, че откриха безплатни занимални, сега храната не била хубава. А моето дете като беше в 1-ви клас ходеше на занималня за 250лв. Не мога да разбера някои родители - все недоволстват. Сега ви предлагат два варианта при майчинство - от какво сте недоволни? От това, че искате да сте у дома, повече пари, някоя от бабите да гледа детето, да се водите някъде на работа уж, че "работите" и да сте все още - по недоволни. Ей, това на Запад никой не би го изтърпял.
12:39ч. 15 Февруари 2013 #31 zaguban4o Дават на куп, изхарчват се на куп ... И после пак крокодилски сълзи от немотия. Знаем ги ние тия ...
12:32ч. 15 Февруари 2013 #30 БКП Дали има майки-мургавелки, които изразяват недоволство от сегашните парички? 13-ет годишна и първите пари са заработени! След още 13 години, "заработката" е от цяла сурия дечурлиги ! Освен това и бонос - първото дете ражда внуче, та и за него!
Луд е този дето дава сегашните пари. Малко са парите - да, но правилата са сбъркани!
Нека ,поне интелигентните /и работливите/ майки да помислят преди да искат
12:27ч. 15 Февруари 2013 #29 whatsup Така е, от морето.нет ми плащат.... Разкрита съм... :-)
Ужас, отиде ми хонорара....
Сега ще трябва да вербуват някой друг...:-)
12:25ч. 15 Февруари 2013 #28 whatsup Майн гот, къде съм казала, че добрите майки са единици. Казах, че е по-добре за детето да ходи на детска градина, вместо да си седи вкъщи.
А ще си пиша, колкото си искам. ОК, канна ?
12:15ч. 15 Февруари 2013 #27 канна Към olgaveselinova: Прекаляваш с многословието си, което прилича на платено. И защо добрите майки да са единици, не разбрах?!
12:14ч. 15 Февруари 2013 #26 Observer Не се вижда, когато майките перат, готвят, чистят и т.н., но излезе ли се замалко, значи поцял ден "клюкариш и пиеш кафе". Ами това дете не може да стои затворено между 4 стени по цял ден, има нужда да се среща с връстници. И още нещо, тези дето видиш ли по цял ден са по кафетата, преди да родят не са се мотали по улиците да гледат кой стои в кафетата, а са работили и са си плащали данъците. Сега колко получават не е от значение. Но простите изказвания от рода, че изведеш ли детето си на разходка, значи не си добра майка, са.
12:07ч. 15 Февруари 2013 #25 whatsup "А можете ли да ми кажете защо има майки , които дават децата си на ясла и детска градина , а не работят ?"
Отговорът : защото това е друга социална среда , която възпитава други неща у децата.
Още едно време , аз като тръгнах на у-ще на 6 год. , имаше разлика м/у децата , дето ги е гледала баба им / майка им в къщи , допреди да тръгнат на у-ще , и м/у нас.
Даже ние май ги гледахме доста странно.... :-)
11:50ч. 15 Февруари 2013 #24 dido Има много майки-по цял ден ма'ат гащи в мола и си пият кафето,докато децата играят сами вън.После-ох колко трудно се гледат деца,дайте още пари!Като искаш пари-бачкай!
11:50ч. 15 Февруари 2013 #23 whatsup Точно това имах предвид , ядосаната .
11:42ч. 15 Февруари 2013 #22 qdosanata Идеята е много добра, браво на управляващите! не мога да разбера защо повечето майки искат толкова да си стоят вкъщи, а не да работят? Уж възпитават децата-сутрин рано количките и майките към кафенетата-майките на сбирка да си поклюкарят, ако времето е хубаво децата играят сами в морската, а майките до тях-пак клюкарят. ПОсле се прибират вкъши , за да кажат колко трудно е да гледаш и възпитаваш дете! реално колко майки се занимават с децата-да ги учат на песни, стихчета, да им четат...??? Може би са единици! Повечето просто не искат да работят!Огледайте се-пълно е с нахални и невъзпитани деца от майки, които искат да им се плаща , уж за да възпитават децата!! Стига толкова извинения за мързеланите! Една година е предостатъчна вкъщи! Аз искам майчинството да се намали!!!Нека с тези пари дават детски на всички деца, но тези суми да се превеждат по сметка на детето, която родителя не може да пипа, та детето като стане на 18 да има някой лев!
11:40ч. 15 Февруари 2013 #21 whatsup Можете да кликнете в/у всяка държава :
(виж линк...)
Нас като ни даваха през социализЪма майките ни на по девет месеца на ясла , пак станахме хора , нали ?
А можете ли да ми кажете защо има майки , които дават децата си на ясла и детска градина , а не работят ?
11:37ч. 15 Февруари 2013 #20 pid Сладко като мед! Нали идват избори...
11:27ч. 15 Февруари 2013 #19 Гларус Ако се ограничат: детските, социалните и майчинските за циганският етнос, по един законов доста : рационален, интелигентен и справедлив начин, не виждам проблем , социалноотговорните образовани български майки, да получават и по повече от 100лв. С радост бих подкрепил което! Това ще е спасение за нацията ни, ако визираме този етнос, от който произхождаме, болшенството от коментиращите тук
11:27ч. 15 Февруари 2013 #18 miryana И ние сме майки - тези които работим, които си плащаме данъци и осигуровки и имаме деца на по 13-14 годуини. И които не получаваме детски, защото доходите ни надвишават прага от 350лв. Т.е. децата ни не получават детски. Това не е ли дискриминация.
11:25ч. 15 Февруари 2013 #17 Гларус Ако се ограничат: детски социални и майчински за циганският етнос, по един законов доста : рационален, интелигентен и справедлив начин, не виждам проблем , социалноотговорните образовани български майки, да получават и по повече от 100лв. С радост бих подкрепил което! Това ще е спасение за нацията ни, ако визираме този етнос, от който произхождаме, болшенството от коментиращите тук
11:22ч. 15 Февруари 2013 #16 БКП До Dido
Точно така трябва да бъде! Сега детските са "машина за пари", особено при циганите! Те и за това раждат рано и много. Начин на прехрана! И вместо що годе интелигентните майки да мислят и имат други изисквания, те повтарят като папагали "дай пари", без да се замислят, че тези пари идват от работещите у нас!
11:21ч. 15 Февруари 2013 #15 Гларус съгласен съм, стига тази опция да важи само и само, за майки: студентки, звършили срено или средно специално, полувисше или висше. Инак може да се спекулира, че тя може да е оставила 5деца в дома преди това и сега да иска една купчина от нашите пари. Вместо купчина пари на подобна, бих й пуснал един куршум в главата, без да ми мигне окото
10:54ч. 15 Февруари 2013 #14 dido dimitrova,
Майки,които никога не са работили и не са се осигурявали,не трябва да получат и 1 стотинка.Те нищо не са внесли-откъде ще вземат да им дадат?
10:50ч. 15 Февруари 2013 #13 ceco78 Детските да станат 100лв и да се дават на ВСИЧКИ!!!
10:49ч. 15 Февруари 2013 #12 ceco78 Абе Софи само техните ли са ниски??? Има лекаре с по 2000-3000лв. в Терапията! Стига привилегии!
10:39ч. 15 Февруари 2013 #11 SummertimeDream Защо ли властта е толкова против майките? Ами защото това е единственото истинско и свещено нещо което остана в тази държава. Майки с главно М, да излезем на протест,това е подигравка! Ние не СТОИМ вкъщи, ние гледаме и възпитаваме деца. Тези пари за които се говори в статията са фалшиви банкноти, целящи да омърсят единственото истинско нещо на този свят, честта да бъдем майки! Държавата не иска да ни увеличи с някакви си 50 лв майчинството за втората година, а щяла да раздава хиляди левове в аванс на хора, които дори не заслужават да имат деца.
10:26ч. 15 Февруари 2013 #10 whatsup Абе, хора, вие на коя планета живеете ?!
Вижте статистиките за Европа и света ! (за дължина на платеното майчинство)
П.С. Има майки, които кърмят децата си до 7 (седем ) годишна възраст ! И това ли е ОК ?!
09:49ч. 15 Февруари 2013 #9 Sofi На 20-ти и 21-ви ще се приема наредбата за приема в детските заведения. Дано не отпаднат привилегиите за мед.работници и учителите. Не стига че са толкова ниски запалатите, ами остана и децата да не ги вземат
09:49ч. 15 Февруари 2013 #8 канна Г-жо dimitrova изцяло ПОДДЪРЖАМ мнението Ви. Дано има повече Ваши поддръжници в парламента!
09:29ч. 15 Февруари 2013 #7 gerda И какво ще стане? Гушват паричките, връщат се за 1 месец на работа и после напускат да си гледат децата....
09:26ч. 15 Февруари 2013 #6 Fierywoman Поредната пълна простотия. Мястото на майката е до детето и. И не 2 години, а поне четири!!! Това е дете, за Бога, не производство на биологични единици на конвейр.
Да се изравни майчинството на втората с първата година. А третата - МРЗ.
На близнаци - поне майчинство и половина... или айде, понеже сме бедни - едно майчинство и една МРЗ
На майки, които никога не са се осигурявали и не са работили - 2 години МРЗ за първо и второ дете; за всяко следващо, по една година майчинство.
Майки, които имат регистрирани повече от две деца над две годишни, за които не полагат грижи или големите деца не ходят на училище - никакво майчинство за следващите деца. И никакви детски за тях.
При сегашен вариант за получаване на детски - ако майката има няколко деца от един и същи баща и/ или живее с него постоянно, което лесно може да се установи - да не се счита за самотна майка и да се търсят доходите и на бащата.
А майки, които са се осигурявали на високи доходи три-четири години подред през последните пет години - да получават високо майчинство три години
Една реплика ме издразни в статията - да не стоели майките в къщи, ами да се трудели. Че ний ко прайм, бе идиоти малоумни?! Опитваме се да даден някаква ценностна система на децата си и да ги обогатим интелектуално и духовно (поне аз и много жени, които познавам това се опитваме)... въпреки мизерията и недоимъка.
Толкова е просто - ако стимулират хората да раждат повече деца сега, след известен брой години (не ми се смята) няма да има нужда родителите ни да работят до преклонна възратс, за да пълнят хазната с данъци.
И общо взето никой не си дава сметка, че най-тежко е положението на младите семейства, с деца в училищна възраст и със стари или болни родители; с мизерните си заплати храним и децата си, и родителите си, и държавата и тарикатите от някои етноси.
Е, писна ми на чантата (както се пееше в една чалгийка).
09:26ч. 15 Февруари 2013 #5 Desito Базата вече една година е 24 месеца назад, автора да си направи справка със законодателството. И като ги вземе майката накуп ще плати на детегледачката накуп и тя ще и направи отстъпка, за да и излезе по евтино :)
09:13ч. 15 Февруари 2013 #4 divaorhidea превръща майката в машина за пари и деца
09:06ч. 15 Февруари 2013 #3 divaorhidea аз не виждам нищо позитивно в тази новина. 1. изземват функциите на майката, като стимулират то да се гледа от детегледачки 2. майчинството за втората година остава мизерно и обрича майката и детето на немотия
09:04ч. 15 Февруари 2013 #2 канна Не се вързвайте, само "опипват почвата". Малко време ще ги дават, евентуално, и после ще кажат "вие имате работа", защо ви са (откога ни сравняват с европейките)?! - това съждение е само в груб вариант!
09:03ч. 15 Февруари 2013 #1 Edna Mayka Нищо не се казва, обаче, за детските надбавки, които много от нас никога не са получавали. Кога ще започнат да ги изплащат за всяко българско дете независимо от дохода на родителите, върху който те си плащат дължимите данъци на държавата.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
От утре затварят платното на бул. „Владислав Варненчик“ в посока изхода на Варна
Днес, 5 Ноември 2024 08:37
В сряда, 6 ноември, започва същинската работа по изпълнението на третия етап от изграждането на канализационен колектор с голям диаметър и две канализационни шахти по проекта на ВиК-Варна за водния цикъл...
| |
|
Джокович пропуска финалния АТР турнир заради контузия, Димитров е първа резерва
Днес, 5 Ноември 2024 14:31
Най-титулуваният тенисист за всички времена и носител на рекордните 24 титли от Големия шлем Новак Джокович ще пропусне финалният ATP турнир в Торино.
"За мен е чест да се класирам за финалите на АТР...
| |
|
Наградиха 18 изявени млади учители във Варна (снимки)
Днес, 5 Ноември 2024 14:17
18 млади учители получиха общинското отличие за мотивиран старт в професията за 2024 година. Наградите бяха раздадени на официална церемония в сградата на Община Варна от кмета на града Благомир Коцев,...
| |
|
105 болници получават ново поколение дихателни апарати
Днес, 5 Ноември 2024 14:05
Утре ще започне доставката на ново поколение дихателни апарати (респиратори) в България. Те ще бъдат получени от 105 болници в София и в цялата страна, а други 47 са предназначени за спешна помощ в Диагностично-консултативните...
| |
|
Радина Боршош дебютира тази вечер в главната роля на Ирина от „Тютюн“ на Варненска сцена
Днес, 5 Ноември 2024 13:53
Радина Боршош ще дебютира на 5 ноември в главната роля на Ирина от „Тютюн“, хитовия спектакъл на Варненския драматичен театър. Младата актриса заменя Диана Димитрова, която изпълняваше ролята от създаването...
| |
|
Телефонните измамници взели около 3.5 млн. лв. само за година
Днес, 5 Ноември 2024 13:40
Близо 3.5 млн. лв. са взели телефонните измамници от българските граждани през изминалата 2023 година. Стряскащата цифра съобщиха от МВР и посочиха, че най-честите жертви са възрастните хора, които са...
| |
|
Израелските атаки срещу Ливан са убили повече от 3000 души
Днес, 5 Ноември 2024 13:26
Израелските атаки срещу Ливан са убили повече от 3000 души през 13-те месеца на боеве между Хизбула и израелските сили по границата, съобщи ливанското министерство на общественото здраве.
Министерството...
| |
|
Какво ще е времето утре по морето?
Днес, 5 Ноември 2024 13:14
Тази нощ ще бъде предимно ясно и почти тихо. В сутрешните часове на отделни места в котловините, равнините и по Черноморието видимостта ще бъде намалена. Минималните температури ще бъдат предимно между...
| |
|
Великобритания забранява пушенето пред болници и училища
Днес, 5 Ноември 2024 13:01
Британия планира да наложи забрана на тютюнопушенето пред училища, детски площадки и болниците, съобщава Ройтерс.
В законопроекта, който ще бъде внесен в парламента тази седмица, беше предвидена и...
| |
|
Стачката на Boeing приключва, увеличават заплатите на работниците с 38%
Днес, 5 Ноември 2024 12:49
Стачката на Boeing приключва, тъй като работниците подкрепят сделката за увеличение на заплатите с 38%. Работниците на Boeing гласуваха да приемат последното предложение за заплащане на авиационния гигант,...
| |
|
ВВМУ във Варна обяви ден на отворените врати, демонстрират антидрон системи и преносим ракетен комплекс
Днес, 5 Ноември 2024 12:36
Ден на отворените врати ще се проведе утре - 6 ноември във Висшето военноморско училище "Никола Й. Вапцаров" във Варна, научи Moreto.net
Посещенията на граждани ще се осъществят в два тура - от 10:00...
| |
|
"Фермерът" с 9 декара наркооранжерии остава в ареста
Днес, 5 Ноември 2024 12:23
Районният съд в Каварна уважи като основателно искането на прокуратурата за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 56-годишен мъж, обвиняем за престъпления, свързани с наркотични вещества....
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|