Погват за данъци на кучета и котки във Варна
 
Започна плащането на годишните данъци и такси за притежаване на домашен любимец. Изискването се отнася за кучета и котки. Пернатите, влечугите, морски, земноводни и всякакъв друг вид живинки, които споделят домашното или дворното пространство на стопаните си, не се регистрират в кметствата. Регистрирането на отглеждано вкъщи четириного става целогодишно. Пререгистрация се прави всяка година. Напредналата възраст на кучето или котката не е фактор то да бъде освободено от данъка. Сумата е 20 лева за 12 месеца.
От данък се освобождават собственици, които са инвалиди, ловци, притежатели на кучета водачи и на полицейски кучета. Ако животното е кастрирано, също не се облага с такса, уточни за в. „Черно море“ директорът на дирекция „Контролни дейности“ в кметство „Приморски“ Светослав Мариновски. Необходимо е притежателят на домашно животно, освободено от данък, да представи в дирекцията всички документи, издадени от ветеринарен лекар и от съответните организации за любимеца си. Мариновски припомни още, че при разходка също трябва да се носи паспортът на кучето или котката.
На територията на „Приморски“ от 2007 г. досега има регистрирани 1104 кучета и котки. Бездомните животни остават проблем, защото въпреки кастрацията им има хора, които подхвърлят новородени, хранят около блоковете и местата за смет безстопанствени.
Любопитно е, че докато някои не регистрират домашните си любимци, други искат на всяка цена да сторят това. Така в кметството се появил питон заедно със стопанина си, който настоявал влечугото да получи паспорт.
Много са сигналите към дирекцията срещу хора, които се грижат за животно в дома си. Обикновено това са междусъседски спорове и повечето от оплакванията са неоснователни, каза Мариновски. Жалбоподателите не отчитат факта, че всяка проверка ангажира експерти, свързана е с разходи, транспорт, преписки и струва на данъкоплатците около 100 лева. Съветът на експерта е междусъседските спорове да се решават първо в жилищните блокове според правилниците за реда в тях и решенията на общото събрание.
|
Коментари |
20:24ч. 8 Февруари 2012 #27  qdosanata Съгласна съм с ЛИлито72-място за раходки на кучета.вече има такова -зад Медицинския университет , трябва да направят още такива! Нека данъка, който се събира да отиде за нещо ползено за всички-и тези с кучета ще са доволни и тези без !
09:57ч. 8 Февруари 2012 #26  lilito72 Защо всички говорят за мръсотията от кучетата, аз искам да тръгна с някой по улиците и да започнем да броим мръсотията направена от животните и тази направена от хората.....хващам се на бас, че хорсите боклуци ще са повече и то в пъти. Нямам нищо напротив да плащам данък за животното си, но също така искам да се смята за член на семейството при смятане на доходите, а също така и да се обособят места за разходка, а не постоянно да е на каишка, че даже и с намордник /незнайно защо намордника се определя въз основа на кг, а не на порода и характер на животното, за пояснение ще дам пример с моето куче, което е Голдън и е като плюшена играчка- можеш да правиш всичко с него без да се притесняваш, а колкото до пинчерите- те са си доста злобнички/
08:42ч. 8 Февруари 2012 #25  GRETA Данъци трябва да се плащат ,но и общината лека по лека трябва да пребере кучетата.
18:56ч. 7 Февруари 2012 #24  Peeet "Изискването се отнася за кучета и котки. Пернатите, влечугите, морски, земноводни и всякакъв друг вид живинки, които споделят домашното или дворното пространство на стопаните си"
Аз като имам 150 рибки колко трябва да платя?
Може би 3000 лв.?
Е ще почакат.
18:53ч. 7 Февруари 2012 #23  Гларус а на тази цигания и мръсотия в България, точно котките са нещо полезно дори, инак най-накря и плъхове ще тръгнат да разнасят болести и чуми насред плочките на валентина
18:51ч. 7 Февруари 2012 #22  Гларус човека като го няма в БГ по дълго и като се върне и като види изведнъц навсякъде мастий легнали по улицата се разхождат и никой нищо и разбира в че е в най-циганскаат държава в ЕС... ТУК СМЕ АБСОЛЮТНИ ЦИГАНИ, хоара пазаруват дрехи втора употреба а кучета не ни оставят да спим лете ако сме оставили прозореца отворен
18:50ч. 7 Февруари 2012 #21  qqqqqqqq внимаваите какво пишете ще Ги ядосоте и ще сложот данак и на рибките и на хамстерите .............
18:13ч. 7 Февруари 2012 #20  шмайзера Ало, общинари смотани, за бездомните кучета и котки вие ли ще плащате? Когато си крадкате парички ви е гут, нали? Не ви ли стигат? Ама то, за какъвто гласуваш, такъв ще го л...ш!!!!
17:59ч. 7 Февруари 2012 #19  Петрова И аз това се питам,кой ще плаща за бездомните животни?Пак ще кажат няма пари.А и котката ,която не излиза от апартамента ми,с какво вреди на каквото и да е.Най-важното е да не се допуска да се разплождат без да се грижат за тях.
17:47ч. 7 Февруари 2012 #18  jaltura а между другото и в чужбина има данък ама само за кучета за котки няма това е пълна глупост
17:45ч. 7 Февруари 2012 #17  jaltura а кой ще плаща за бездомните кучета и котки
17:12ч. 7 Февруари 2012 #16  Петрова Яшар Ага прав си,това съсипва толкова животинката,колкото и да го хвърлиш.Бзко и с теб съм съгласна.Ако човек си обича животинката първо би се погрижил да няма потомство ако не може да се грижи,или ако не се занимава с разплождане ,за което трябва да се плаща.Аз имам едно обикновенно улично коте,но излязло горкото през вратата не сме го видели,и то в този студ преди няколко дена кога беше.Повярвайте ми,поболях се за това коте на 6м.Мислех си ,че е излязло навън и ще умре от студ .Вечерта в един часа ,като се прибирах се оглеждах дали не е някъде измръзнало в студа.Разбира се веднага бях сложила бележка на вх.врата.И на следващия ден ми звъннаха по тел .Доло комшията го прибрал,прочел бележката.Благодаря му за което.Но има най-различни хора.Та мисълта ми беше ,че си обичам животинката ,за която аз се грижа ,аз плащам храна ,тоалетна,аз се старая да е на топличко,чистичко и т.н.доктори ,хапчета ...Как бих си оставила котаната не кастрирана ,да не би да ми е съвестно ако евентуално излезе и се заплоди да хвърля малките....Не няма .За това ще я кастрирам веднага при първа възможност.А който си обича любимеца не би го направил.Видно е колко аксесоари,храни и какви ли не глезотии има за дом.любимци.Това какво значи?Загриженост.Не съм против идеята ,но мисля ,че няма да е съвсем правилно насочена ,и не съм сигурна ,че този данък ще се използва пълноценно.
17:00ч. 7 Февруари 2012 #15  vesi Аз имам котарак,който не излиза от вратата на апартамента.На никого не пречи,не цапа ,не вдига шум.И защо питам да плащам и данък?Не стига ,че плащам една шапка пари за данък сгради,а сега и за животно,което не излиза.Това са най-големите простотии,които може да измисли болен мозък.За кучетата дрискачи -да,но за домашна котка,която си върши естествените нужди в домашната тоалетна-да ме извиняват!
16:43ч. 7 Февруари 2012 #14  Гларус И като почнете !!!колко хора си изхвърлят жоивотните навън??? КОЛКО БЕ МАМА ВИ ПРОСТА, не познавам един мой приятел или комшия където и да е, който някога да си е пускал животинчето и да не си го е търсил ако го е изгубил.. Приу това домашни кучета и котки, не оцеляват дълго навън. Нека не подхвърляме безхаберието, далаверите и несвършената работа на общинари, върху хората обичащи свойте животни моля моля..
16:42ч. 7 Февруари 2012 #13  Торимацьо Зъл Кот Има и българи,които гледат животни само за разплод и не се интересуват от здравето на животното.Имам и друг познат,бългрин,който непрекъснато си дава котката за разплод/в годината 2-3 пъти/и придава котачетата за по 20лв.А за самата майка-сииамка не е добре ако не е бременна да има котачета,и после обратното.Не я оставя на спокойствия дори за месец,веднага след като ги откърми и я запложда пак.Е такива трябва много солено да се глобяват!!!
16:40ч. 7 Февруари 2012 #12  Петрова Идеята е добра.Но как ще плащат данък,в по-малките градове и села собствениците?Които всъщност не са собственици,а се грижат за уличните кучета и котки?Може би ще приберат животинките в приюти затворени в клетки?Нима там живота им ще е по-добър.Или ще ги кастрират безплатно,и отново пуснати на улицата?И по този въпрос трябва да се помисли.Защото не може аз да си платя данъка ,или да ми е кастрирано животното,а бабата,която взема пенсия 150лв.да плати данък 100лв.,което не е по силите на един пенсионер,но пък отделя от яденето си да нахрани тези душички,ако тя се грижи за 5 котки примерно.Определено ще намалеят уличните кучета,и котки .Пожелавам на идеята да успее и реализира по замисъл.
16:39ч. 7 Февруари 2012 #11  Гларус аз през живота си кучкар който да прибира бездомно куче не съм виждал,ама инак първа пущка са кога пари искат, е да го духат, пък да видим дали някога ще им платя и акт за моето, или ще си падне по давност..
16:37ч. 7 Февруари 2012 #10  Гларус Да на пазара на Чаталджа има едни и същи подхвърлени дето станаха 20бр вече и продължават да се увеличават,ама едно от тях не мяза на расово. Да взема да ги натровя и да им ги аз подхвърля в общината
16:35ч. 7 Февруари 2012 #9  Торимацьо Зъл Кот Ние се грижим за около 10-12 котки,само единия мъжкар си има паспорт,но той си идва у нас само кат е гладен.А иначе всички останали писани са с ваксини,обезпаразитени и т.н.Наред с тях храним и още 2 котета,които живеят под една кола навън.Но съседа ни мангал от 1,5 мес. отглежда една кучка-питбул с малките и/които са за продан/ в една стаичка със затъмнени прозорци,не и и е чистил акото от 1,5 месеца,като минеш от там-смърди ужасно на лайна.Онзи ден я видях кучката-мангала кат отвори да и дава храна ,тя излезе радостна,че макар и за 1-2 минути е видяла светлина и чист въздух.Та изгляждаше ужасно-слаба,с болнав вид..а кърми кученца...Е такива кат съседа трябва да се глобяват,дето гледат животни само за разплод и после ги пускат на улицата...Жалка работа.След като я видях,после цяла вечер ми беше тъжно,даже си мислих да разбия вратата и да я пусна на свобода,а кученцата и без това той ги е продал предварителни и ще има къде да отидат...Много мъчна картинка,и това не е само при мангалите,кат комшията!!!
16:34ч. 7 Февруари 2012 #8  Alex ще платят данък...добре, а това как ще разреши проблема с бездомните и улични животни
16:23ч. 7 Февруари 2012 #7  umerenЯвно каъо се родят,ще трябва да ги давим в дерето.Или като видиотения ни съсед да ги стреляме с арбалет.
Цялата ни държава е пълна със "Сашета",които се правят на контролни органи...
16:22ч. 7 Февруари 2012 #6  prolet ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ДАНЪК и още как ще плащат и още как а защо не питате тези които им търпят шума и мръсотията (в панелките) ами като си има куче ще плаща поне .Животните в природата са устроени да се справят не им е нужен апартамент или къща, защо си мислите че затворено в стая или клетка едно животно е щастливо питахте ли го а то каза ли ви - едно сравнение - като излезете с кучето навън то бяга , бяга наистина като свободно защото след малко ще го затворите пак -ТОВА НЕ Е ОБИЧ
16:21ч. 7 Февруари 2012 #5  Alex А за котките защо трябва да има данък....не разбирам
16:21ч. 7 Февруари 2012 #4  Alex А за котките защо трябва да има данък....не разбирам
16:14ч. 7 Февруари 2012 #3  qdosanata Точно данък трябва да има! Който иска да гледа животно трябва да разбере,че това е отговорност! Животното трябва да се гледа по подходящ начин. Да не говорим, че ми писна да гледам по улиците да не настъпя отпаден кучешки продукт-защото те се правят не само от уличните кучета, но и от тези, които се разхождат от стапани, но стопаните им въобще не им обират и почистват...! Относно приютите-крайно време е е това, което гледаме по Енимал планет да стане действителност и у нас и даже за котка на дърво да знаем кого да извикаме, за да помогне!
16:14ч. 7 Февруари 2012 #2  Shemet @LauraGT ;] - Ако стопаните не могат да си позволят да плащат 20 лв тодишен данък, според теб как бха могли да изхранват домашния си любимец? Едно куче на месец струва поне 100-150 лв., да не говорим за ваксини, паспорти, чипове и други разходи. Регистрацията и данъка са напълно приемливи мерки, не само за намаляване на бездомните животни, но и за ограничаване на отглеждането на любимци в лоши условия и посегателствата над тях.
15:58ч. 7 Февруари 2012 #1  LauraGT ;] Абе хора, недейте така.. Не ви ли е жал, че толкова хора изхвърлят животните си навън. Поне да има приют, където да бъдат оставени, ако стопаните им нямат възможност или не искат да плащат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИЯ ВИ ДАНЪК. Храненето пред блоковете ви е най - малкия проблем. Като не искате бездомни животни, направете приюти. А не изолатори, за които само като гледаш клип, ти идва да се разплачеш. Нека да няма бездомни.. Ама не по тоя начин.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Голям район от центъра на Варна без вода от сутринта
Днес, 19 Април 2025 09:09
Авария остави голям район от центъра на Варна без вода от рано сутринта.
Потърпевши са абонатите в карето между между бул. "Хр. Ботев", ул. "Ал. Дякович", ул. "Девня", и ул. "Преслав".
Очаква се водоподаването...
| |
 |
 Безплатен градски транспорт до Катедралата във Варна за Възкресение Христово
Днес, 19 Април 2025 08:36
За удобство на гражданите и гостите на Варна идната нощ - нощта на Възкресение Христово - 19 срещу 20 април 2025 г., ще бъде осигурен безплатен обществен транспорт до и от Катедралния храм в морската столица.
Линия...
| |
 |
 19 април - Денят на велосипеда
Днес, 19 Април 2025 08:17
19 април е Денят на велосипеда. А статистиката е категорична - все повече европейци се качват отново на две колела, отегчени от висенето по спирките на градския транспорт и задръстванията в града.
Този...
| |
 |
 Велика събота е - православният свят очаква Възкресение Христово
Днес, 19 Април 2025 07:50
Днес е Велика събота - последният ден от Страстната седмица. Това е ден на благоговейна тишина.
Обикновено на този ден се пече великденския хляб - символ на христовата плът /днес най-често козунак/,...
| |
 |
 Най-важното от Варна във вчерашния 18 април
Днес, 19 Април 2025 07:22
Изсичат 240 дка гора край Аврен, за да строят ветропарк
Близо 240 декара държавна гора в община Аврен предстои да бъде изсечена, а на нейно място ще бъде изграден ветропарк. След напрегнато заседание,...
| |
 |
 19 април в историята
Днес, 19 Април 2025 06:58
65 г. – разкрит е „Пизоновия заговор“ срещу император Нерон.
548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на Равена Максимиан Равенски.
1332 г. – Състои се сватбата...
| |
 |
 Прогноза за времето - 19 април
Днес, 19 Април 2025 06:37
Над Черноморието облачността ще е по-често значителна, след обяд по южното крайбрежие с валежи от дъжд. Ще духа слаб до умерен вятър от изток-североизток. Максималните температури ще са между 13° и 16°....
| |
 |
 Черно море и Берое не се победиха във Варна, заралии си гарантираха място във втората четворка
Петък, 18 Април 2025 18:30
Черно море и Берое завършиха 1:1 в мач от 30-ия кръг на efbet Лига, игран на стадион „Тича“ във Варна. Домакините поведоха чрез Дерик Осей в 17-ата минута, а Хуанка Пинеда изравни в 63-ата след рикошет.
Точката...
| |
 |
 Планират подземни контейнери на 130 места във Варна
Петък, 18 Април 2025 17:59
Половин милион лева са заложени за проектиране и изграждане на подземни контейнери в общинския проектобюджет за 2025 година. Това стана ясно при представянето на документа пред медии, предаде репортер...
| |
 |
 По-ниски такси за издаване на лична карта до края на годината
Петък, 18 Април 2025 17:46
До края на 2025 г. ще важат по-ниски такси за издаване на лични карти, съгласно постановление на Министерския съвет, вече обнародвано в „Държавен вестник“.
За граждани на възраст между 14 и 18 години...
| |
 |
 През великденските празници работното време на магазините на А1 ще бъде променено
Четвъртък, 17 Април 2025 17:22
• Клиентите на А1 могат да разчитат на дигиталните канали за самообслужване, сред които Моят А1, чатбота АВА и А1 Помощник.
• Всички търговски обекти на компанията ще останат затворени единствено на 20...
| |
 |
 74 загинали и над 170 ранени при американски удар по петролно пристанище в Йемен
Петък, 18 Април 2025 16:00
Най-смъртоносната атака на Съединените щати в Йемен от началото на военната им операция срещу бунтовниците хутите взе най-малко 74 жертви, съобщиха самите бунтовници. Над 170 души са били ранени при удара...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|