Емигранти дават рамо с ?335 млн.
Рекордни суми изпращат българите в чужбина на семействата си
Вторник, 19 Юли 2011 08:31Източник: Стандарт
Българските емигранти имат сериозен принос за бюджетите на домакинствата в страната, сочат данните на БНБ за платежния баланс. През май гастарбайтерите са превели 77,4 млн. евро на роднини в страната. Това е абсолютен рекорд от 2004 г., откакто БНБ събира тези данни. Общата преведена сума от началото на годината е 335,7 млн. евро - с 6 млн. евро повече от същия период на 2010 г., когато в страната са влезли 329,6 млн. евро. За цялата 2010 г. в джобовете на семействата на гастарбайтерите са звъннали 759 млн. евро - с близо 40 млн. евро повече от 2009 г. и с над 60 млн. евро повече от 2008 г.
Най-вероятно истинските цифри за емигрантските пари са в пъти по-високи, твърдят анализатори. Причината е, че по европейското законодателство БНБ трябва да отчита само суми над 50 000 евро. По споразумение с банките обаче тя получава информация за трансфери над 5000 лв., а по преценка на трезорите - и за по-малки суми. Тъй като няма закон, който да ги задължи, финансовите институции все по-рядко дават данни за малките суми в централната банка или пък ги записват в различни графи като общи приходи от чужбина. Освен това БНБ засича само парите, които минават през банка или свързана с нея платежна система. Често обаче гастарбайтерите използват автобуси или приятели, за да изпратят пари до роднините.
Според изследване на "Отворено общество" от края на миналата година страната ни е на второ място в Европа по приток на пари от чужбина. Пред нас е само Румъния, която обаче има значително по-голямо население. Изследване, проведено от БНБ преди няколко години, сочи, че 47,7% от хората, които работят зад граница, не пращат пари у дома. Само 36,9% от тези, които го правят, признават, че използват официални канали. По данни от последния доклад за емиграцията на Световната банка, зад граница има 1,2 млн. работещи българи или 16% от населението на страната ни. Най-предпочитаните държави за тях са Турция, Испания, Гърция, Италия и Испания. 6,6 на сто от емигрантите са квалифицирани специалисти, сред които 814 лекари.
|
Коментари |
18:24ч. 21 Юли 2011 #39 Изтрит потребител По умния отстъпва, ти си прав признавам, аз пак отивам да си джугам обаче тенис. Аре лека.
15:34ч. 21 Юли 2011 #38 Mel Gipson Нещасник си ти ..Не си вземал счетоводител защото неможеш да си позволиш ликса да му платиш.Всеки един нормално мислещ човек ,който не се занимава със счетоводство си взема такъв защото няма време и нерви да се занимава с неща който не са му работа,,.А тези които не взвмат са тези който немогат да си го позволят.В английския ти като думи са правилно написани,като смисъл всеки би го разбрал,и аз го разбрах,но си имам много колеги Англичани и приятели ,и като го копнах това и им го пратих ми казаха ,че не е правилно..а кое не е правилно ,няма да те отварям,защото си ТЪП.Твоя английски е точно на нивото на моя италянски.Не ,че няма да се оправш в Англия или САЩ,ама още докато кажеш една дума или напишеш едно изречение веднага ще ти кажат ,че не си английско говорящ.Това се мъчех да ти обесня ама не ти увира тиквата проста!
И сега искаш да ме убедиш ,че се занимаваш с неща много по сложни и отговорни даже и от един прост менинг?..и го правиш без счетоводител?
ЕБАТИ КАК ЛЪЖЕШ ...АМА И ДЪРТ ЦИГЪНИН НЕМОЖЕ ТАКА...Вътрим милиони и нямаме счетоводител...БРАВООО...И 3 годишно дете няма да ти повярва...май си някой психо...аееее...дан са занимавам повече с теб ...
14:37ч. 21 Юли 2011 #37 Изтрит потребител Уважаеми ГОВЕДА, абе тук един не каза - Да има емигранти, защото същите тези емигранти са мързеливи типве тук в страната си. Това е ФАКТ.
Djonia, кажи къде ми беше грешкта в английския изказ или защото не можеш да го разбереш си мислиш, че има грешка. Нещастник такъв, до сега в моя живот не съм ползвал счетоводител и адвокат въпреки, че ми се налага да попълвам какви ли не документи и да участвам в съдебни дела. БИло сложно да се попълват документи и затова си взел счетоводителка в италия, ти и тук не разбираш какво пише на гърба на мазна салфетка. Да трябва да се гордееш, че има поне един българин дето тиизмива гнусмото лице пред света, когато и където се появи.
За поредния ти несполучлив опит ще кажа, че менинга е детска игра в сравнение с това с което се занимавам.
Чака да пи посочиш конкретните грешки в изречениео на английски, малоумнико, който за 10 години не е научил и едно изречение на италиански в Италия.
20:55ч. 19 Юли 2011 #36 Mel Gipson Да права си ,че беше за здравните,но и те са задължителни,така че не е нужно да си ги плащам пак и тук.В Италия за данъците се казват CUD форми.В Германия незнам но си плащам и на счетоводител да ми ги води не защото НЕЗНАМ ИТАЛЯНСКИ.Защото са спесифични формии който не всеки може да ги попълва,както и повечето документи който са нужни докато работиш в офис.Ама и това е трудно да обясниш на НАЙ ВЕШТИЯ,НАЙ ЗНАЕЩИЯ,НАЙ МОЖЕЩИЯ,НАЙ УМНИЯ И НАЙ РАБОТЛИВИЯ..браво Bulgar....Ти ме караш да се гордея ,че имам такъв сънародник..и научи английски ,че тъпотийте които писа преди те издавт ,че си проспал английската гимназия..
20:09ч. 19 Юли 2011 #35 Pres Съвсем на кратко по темата - не съм емигрант и не смятам да ставам такъв, нямам и кой да ме издържа от странство, но законните пари, които влизат в БГ са добре дошли защото това са живи пари или свежи или както там ги наречете - убеден съм, че ДДСто което се генерира от тях и акцизите са напълно достатъчни за да покрият разликата с изкуствените пари, данъци върху тях и измислиците за брутен продукт в държавицата ни.
20:03ч. 19 Юли 2011 #34 Pres Още като прочетох за първи път изказване на Burglar_est_Bulgarian и се сетих за един друг наш сънародник, който думкайки се в гърдите викал БУЛГАР, БУЛГАР. Не знам защо направих тази асоциация тогава, но сега съм убеден, че всеки сам може да избере най-добре името си (прозвището). Нямам нищо против всеки да изкаже мнението си по даден въпрос, намам нищо против онези, които са на противно на моето мнение, но съм СИЛНО против обидите и квалификациите и считам това за недопустимо в нормалното общуване!
18:57ч. 19 Юли 2011 #33 whatsup Е104 няма нищо общо с данъците, а със здравното осигуряване
18:56ч. 19 Юли 2011 #32 whatsup След като си подам годишната данъчна декларация Финанцамт в Германия даже ми връща данъците, които съм предплатила. Кво значи туй - ''Не дават бележка'' ?!
18:49ч. 19 Юли 2011 #31 Mel Gipson има така наречената форма 104,с която доказваш ,че си платил данъци в държава от ЕС,и те освобождават от тях тук,за да не плащаш 2-пъти за едни о също нещо...ама той от къде да знае..знае само как да изнудва хора за рушвети,и да грачи ,ч все той е неоправдания..
18:45ч. 19 Юли 2011 #30 Desito До:Burglar_est_Bulgarian - Явно много лично го приемаш щом дръзваш да напишеш за една непозната такива думи! Аз не съм бръкнала в джоба ти, а просто си изказвам мнението! Достатъчно добре съм запозната със закона който цитираш и даже съм писала десертация на тема: Плосък данък, който тогава ограничените професори и доценти не оцениха, но какво стана... сега действа! Та цитираните членове са написани, така че да гонят всеки един с гражданство - българин, независимо от това къде работи, къде живее. Доказването, че не си местно лице и нямаш жизнени интереси в България е друг въпрос. Документирането на двойното данъчно облагане е също трудно, защото дори в "напредналата Западна европа"не е прието да ти дават бележка за доходите и платените данъци например към края на годината!
18:42ч. 19 Юли 2011 #29 Mel Gipson Съжалявам,доста по добър съм в математиката от колкото в лиература...Не се напъвай..,чел съм книжки достатъчно...аеее...
18:39ч. 19 Юли 2011 #28 Mel Gipson И ,забравих..нямам 1-ви клас завършен.Имам Технически Университет /специалност КММ/.Преди това ТКК 4 годишен техникум.Малоумник!..
18:34ч. 19 Юли 2011 #27 Mel Gipson nel
тоя е толкова тъп ,че ще си загубиш времето да спориш с него.Мисля ,че е някакъв менинг агент който няма никакво право даже да се обажда ,защото е гаден кърлеж кръвопиец ,живееш на гърба на хората.Точно такива гадни корумпета направиха думата Менинг ,мръсна.А затова ,че аз съм допуснал някой грешка правописна ,едва ли има голямо значение.Дали е улигофрен или олигофрен ,това си е типичното име за тоя кърлеж ненаяден.Аз тъпо говедо ,плащам по 910ев. месечно данък в Италия,за мед. и пенсиона застраховка,защото ще си получа достойната пенсия за труда си от циливизована държава.А когато съм в БГ и едно бонбонче да си купя ,плащам 20% ДДС за да изкарам даже и малката пенсия на тоя тъпак.За пътищата си плащам данъци и венетки независимо ,че колата ми е с италянски номера.100 пъти мин казах ,че съм бил фитер преди да завърша ИТ и то само за 2 години ,ама той си е тъп ,..какво да го прави човек.ИНВЕСТИТОР НОМЕР 1 са защото са изкарали пари визвън БГ а колкото повече са изхарчили тук толкова повече свжи пари са налели в икономиката тъпа главо...Затова където и да е по света ,който отиде с една чанта пари е добре дошъл,защото внася.Опасно е като изнася,ама как да ти усмисли тъпата къртуна това.Дали ще плати данъци или не какво е значението когато ги е изхарчил тук 1-во,и 2-ро косвено 20 % винаги си отива в държавата. и 3-то,защо да плаща данъци върху пари ,който идват от чужбина.Само 2,3 държави в Европа има който облагат ,и то с 3,4 до 5%(само Гърция).Ние пак трябва да сме най умните...Иначе да ти кажа сигурно 90% от хората с менинг агенции ,познавам и всички от тях са ГАДОВЕ..Сами немогат да си организират бизнеса,че изнудват хората да им дават кеш за да ги качат..Неща който се случват само в далечния изток и тук в БГ.Направи си сметка дали не са на ниво Камбоджа,Мианмар,Виетнам,Индия,Индонезия..дето уж ги имаме за 3-ти свят..По менинг,ние сме 4-ти..
18:14ч. 19 Юли 2011 #26 whatsup Коментарите на В._е._В. от начало до край са една глупост. На основата на които не може да се води конструктивен спор. Да не говорим, че нарича потрбителка на сайта, просто изказала мнение, "тъпоумна свиньо", което не знам по кои правила на сайта се допуска и не се санкционира.
16:56ч. 19 Юли 2011 #25 nel Това, че някой не квалифициран, не означава, че е боклук. Освен това, когато в собствената си държава получава в пъти по - ниско заплащане, има право да работи в чужбина и да осигури на себе си и семейството си достоен живот /защото точно в България животът е кучешки/. Освен това, данък върху доходите си в България плащат местните лица, а какво лице си зависи от центъра на жизнените ти интереси /т.е. щом по - голямата част от годината си извън страната, е твой избора дали подаваш декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ и дали плащаш данъци тук/. Освен това, когато емигрантите дойдат да почиват тук, те са туристи - т.е. пазаруват в магазините, заведенията и хотелите, които плащат данъци у нас. Парите, които изпращат на роднините си тук, се харчат тук - т.е. косвено влияят на икономиката /по същата логика като по - горе/. Ама Burglar_est_Bulgarian е добре преди да пишеш глупости и да даваш такива сентенции за хората да помислиш, защото проявяваш плиткоумие и неинформираност. За ситуацията обвиняваш обикновените хора, които просто искат по - добър живот за себе си и децата си.
16:33ч. 19 Юли 2011 #24 whatsup Неквалифицираните специалисти, тези останалите 94 %, според теб всички са боклуци.
16:31ч. 19 Юли 2011 #23 whatsup Така е, не мога да го разбера елементарния закон. А ти разбери, че двойно данъчно облагане се избягва навсякъде по света. И не ми отговаряш на въпроси, които не ти изнасят.
П.С. Сам написа, че са необлагаеми доходите от задължително осигуряване в чужбина.
16:07ч. 19 Юли 2011 #22 Изтрит потребител ... Аз си пея във дъжда ....
16:06ч. 19 Юли 2011 #21 Изтрит потребител Цитирам статията: "...... 6,6 на сто от емигрантите са квалифицирани специалисти, сред които 814 лекари.....".
А това, че не можеш да разбереш един елементарно написан закон не е мой проблем.
Ако си се разпознала сред останалите 94 (парднон пак да не те объркам 93,4 %) пак не е мой проблем.
Айде лека.
15:55ч. 19 Юли 2011 #20 whatsup И въобще, какви са тези 6 %, и откъде ги взе ?!
15:52ч. 19 Юли 2011 #19 whatsup Говориш за някаква "група хора", в която аз все не влизам, според теб. Така, че - не разбирам какво имаш предвид
15:50ч. 19 Юли 2011 #18 whatsup Отнася се за лица, както ти спомена, пребиваващи над 183 дни в годината в страната. Не ми стана ясно как хем ще работиш в чужбина, хем ще бъдеш в България. Също не ми стана ясно как няма да плащаш данъци в държавата, в която работиш. Знаши работиш нелегално.
15:41ч. 19 Юли 2011 #17 Изтрит потребител Необлагаеми доходи
Чл. 13. (1) Не са облагаеми:
6. доходите от задължително осигуряване в България или в чужбина;
Нали разбираш, че емиграцията не плаща данъци ни тук ни там (като изключим може би теб и онези 6%).
Така, че остатъка от копачите и къзомиячите мързеливци са си престъпници и тук и там. Не плащат данъци, а аз си ги плащам и то толкова, че цял малък град да се събере, пак няма да ми стигне данъците 10 години да работи без прекъсване.
15:38ч. 19 Юли 2011 #16 Изтрит потребител Olga, не аз, а закона го казва:
ЗДДФЛ 2011 -
Задължения за данъци на местните физически лица
Чл. 6. Местните физически лица са носители на задължението за данъци за придобити доходи от източници в Република България и в чужбина.
Коментар?
15:13ч. 19 Юли 2011 #15 whatsup Или може би имаш предвид двойно данъчно облагане?
15:10ч. 19 Юли 2011 #14 whatsup Защо българи, които работят в чужбина, и подават данъчна декларация в държавата, в която работят, трябва да подават данъчна декларация в България ?!
14:56ч. 19 Юли 2011 #13 whatsup Какви са тея българи, дето работят в чужбина и имат 6 месеца отпуска в годината, която прекарват в БГ ?! Отпуската е 2-3 седмици..
13:00ч. 19 Юли 2011 #12 Изтрит потребител ..... и като идват тук да си почиват на дядовия ти ли почиват или си карат колите по улиците, използват водоснабдителната система за да си мият вмирисаните задници и прочее и прочее. По закона за личните данни всеки който има жителство е данъчно задължено лице. Дори и да няма жителство даден българин или чужденец, пак по ЗДДФЛ щом е стоял тук повече от 183 в годината пак трябва да плаща в България данъци. Първото обаче не отменя второто, а именно, може цял живот да изкараш като амужда в квартира с още 6 мангала (разбирай българи) в чужбина, но имаш ли българско гражданство по закон си длъжен да плащаш данъците или част от данъците тук. Ама нали като отиде бай чобан в Германия почва да се възхищава, но върне ли се тук казва: Абе майната им на законите, те са писани за глупаците. Така, че родолюбците емигранти са едни жалки крадци. На тях не се дължи благоденствието на страната, а само личната облага.
12:47ч. 19 Юли 2011 #11 Изтрит потребител Към Десито: Тръгни на училище! Там ще те научат да четеш и пишеш. След това отвори ЗДДФЛ и прочети, че данъци се плащат върху ДЕКЛАРИРАНИ доходи. Емигрантите крият всичко което изкарват и ЗАТОВА тъпоумна свиньо става ясно, че няма как да дойдат в хазната данъци от укрити или откраднати пари. Ей много сте тъпи и неуки БЕ, МНОООООГО.
12:39ч. 19 Юли 2011 #10 Desito И от кои данъци се плаща за инфраструктура в България - ДДС, акциз, местни данъци... и всички емигрантски пари отиват именно за тях. Данъците върху доходите, които вие/аз плащате са само една бръмка в бюджета и те трябва да са предназначени да обложат дохода, който сте/аз съм получили като сме използвали България. А те не я използват... само се прибират тук да си починат!
12:16ч. 19 Юли 2011 #9 Гларус Интересно все пак и жалко,че няма как да разберем точно какъв е процента преведени пари от платената любов :)
12:07ч. 19 Юли 2011 #8 whatsup Е, тогава му е простено.... :-) Щото е по-зле с граматиката и правописа от сина ми, ученик в 6-ти клас... :-) Поне да научи как се пише правилно думата улигофрен, която така често и с удоволствие използва в коментарите си.... :-)
11:43ч. 19 Юли 2011 #7 Изтрит потребител По твоето време випуск 1993 г. в Немската се е учил езика така, както при нас с Английския. Така, че дори само като погледнеш от езикова гледна точка, виждат насреща учил човек, а бай чобан си обикаля из европа и след шест месеца казва, аз го знам езика бе, мнооо съм добър, а чужденците му се смеят докато го чакат да избърше кирта от ръцете си, за да вземе подаянията, които са му приготвили - разбирай ниската заплата (като за Българи и Румънци). Djonia претендира да е механик на кораб, но в по-ранна версия на своите измишльотини се хвали като кадърен фитер (разбирай - стругарчинци), имал къща в Италия и даже давал акъли на Италианската Марина, както и казва, ама не го издържали в офиса понеже за 10 години не успял да научи италиански. Смях, смях, смях. Ето го лицето на България.
11:36ч. 19 Юли 2011 #6 whatsup Ok. Надявам се "германците" да се гордеят с мен... :-)
11:24ч. 19 Юли 2011 #5 Изтрит потребител Олга, уточнил съм отчно към кого отнасям коментара си. Отново подчертава, не се отнася за 6% грамотни и високо образовани българи с които може да се гордеят дори и германците. Чети внимателно. Успех.
11:21ч. 19 Юли 2011 #4 whatsup Благодаря и на Burglar - от една "тъпа и мързелива" емигрантка, с висше образование и работеща по специалността си в чужбина
11:16ч. 19 Юли 2011 #3 whatsup djonia, ти имаш ли завършен първи клас?!
11:10ч. 19 Юли 2011 #2 Изтрит потребител Емиграните са най-мързеливата и най-тъпата част от Българите. Не плащат никакви данъци, а техните семейства тук изполват обществената инфраструктура, за която всички ние, които не сме предатели плащаме с данъците си. Личния кеф и харчлък на едни не е благоденствие за други, Инвеститор друг път, инвеститорите плащат данъци и отварят работни места, а тези мързеливи търтей емигрантчетата, мия чинии и ни създават имидж на мангали гъзомиячи по света. Ако тук бачкаха така здраво, като мен и още няколко други, сега щеше в България наистина да идват инвеститори. Темата и отгорите около нея за 21 гидини са ясни, но май има още няколко тъпака, които не са успели да загреят, че емиграцията убива една държава. Само в мангалските държави се имигрира така масово и понеже куцо и сакато помита родното достойнство покрай тях има и едни 6% според статията, които бягат защото вече не изържат на това да работят и плащат данъци, а малоуминице да им серат на труда.
09:58ч. 19 Юли 2011 #1 Mel Gipson нали затова става въпрос.Инвиститор номер 1 в БГ ,са емигранти гастарбайтери,и вместо да ги поощтряват да внасят пари, тук всички гледат как да скочат на врата им и да им саздадът проблеми.МНОГО ТЪПО..
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
20% отстъпка в строителен хипермаркет "Алати" на "Черен петък и събота"
Днес, 26 Ноември 2024 10:52
На 29 и 30 ноември (петък и събота) в строителен хипермаркет „Алати“ ще се проведе ежегодното събитие „Черен петък и събота“. В тези два дни всички клиенти могат да се възползват от 20% отстъпка. Събитието...
| |
|
Д-р Велев, дентален лекар: Какво да очаквате при избелване на зъби
Днес, 26 Ноември 2024 08:05
Бляскавата усмивка, здравите и бели зъби са част от естетичния изглед на съвременния човек. Болезнена ли е процедурата за избелване, какво да очаквате и може ли да бъде заменена с избелване при домашни...
| |
|
Варненски съдия с наряд за мач от Лига Европа
Днес, 26 Ноември 2024 18:19
Българският международен съдия Драгомир Драганов ще отговаря за системата за видеоповторения (ВАР) на мача от турнира Лига Европа между испанския Реал Сосиедад и нидерландския гранд Аякс (Амстердам).
Варненският...
| |
|
Осъдиха 59-годишен, заканил се да застреля съпругата си
Днес, 26 Ноември 2024 18:06
Районният съд във Варна наложи наказание на 59-годишен мъж за закана с убийство в условията на домашно насилие.
Деянието е осъществено на 28 септември миналата година във варненско село. Тогава подсъдимият...
| |
|
Приоритетно ще почистват участъци от дерета и охранителни канали във Варна
Днес, 26 Ноември 2024 17:53
Община Варна ще поръча почистването на 18 участъка от дерета и охранителни канали. Възлагането ще бъде направено веднага, след като приключат процедурите по обявената обществена поръчка. Това обясни за...
| |
|
Oграничaват движението в тунел на магистрала „Хемус“ за няколко часа тази нощ
Днес, 26 Ноември 2024 17:39
Тази нощ - от 00:00 часа до 04:00 часа на 27 ноември /сряда/, ще се ограничи движението на всички превозни средства в тунел „Топли дол“ на автомагистрала „Хемус“. Промяната във временната организация на...
| |
|
Съдия Цвета Павлова бе избрана за председател на Окръжен съд – Варна
Днес, 26 Ноември 2024 17:26
Съдия Цвета Павлова беше избрана за председател на Окръжен съд - Варна. Тя получи подкрепата на осем от членовете на Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет.
Другият кандидат – зам.-шефката на Варненския...
| |
|
Генералният секретар на НАТО призова съюзниците да увеличат помощта за Украйна
Днес, 26 Ноември 2024 17:12
Рекордните 188 дрона за една нощ е изстреляла Русия срещу Украйна. Нанесени са щети върху критична инфраструктура и жилищни сгради.
След безпрецедентната дронна атака тази нощ генералният секретар...
| |
|
Без ток във Варна и областта утре ще са...
Днес, 26 Ноември 2024 16:57
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 27 ноември, без ток във Варна и областта ще са:
- от 9:00 до 13:30 - гр. Варна - ул. Акад....
| |
|
Шумен купон докара арест на наркодилър
Днес, 26 Ноември 2024 16:42
Столични полицаи задържаха мъж за притежание на близо килограм екстази, информират от МВР.
Преди два дни в полицейската дирекция бил получен сигнал за нарушаване на нощната тишина. Незабавно към посочения...
| |
|
Автобус блъсна колоездачка в центъра на Варна
Днес, 26 Ноември 2024 16:29
50-годишна жена пострада, след като бе блъсната от автобус на градския транспорт във Варна.
Инцидентът е станал малко преди 12 часа на пешеходната пътека на кръстовището на бул. "8-ми Приморски полк"...
| |
|
Нови паркинги на Летище София с над 1000 места
Днес, 26 Ноември 2024 16:15
Съоръженията са разположени на площ от 25 000 кв. м. включват и места за автомобили на хора с ограничена подвижност и зарядни станции за електромобили. Проектът е на стойност над 7 милиона лева.
Хесус...
| |
|
Изпрати новина
|
VIP ЛЕГО Онлайн Магазин - Igra4kiBG.com
Купи LEGO конструктори пълна колекция серия 2024 година, плюс -25% НАМАЛЕНИЕ от
25.11 до 30.11.2024 на всички серии: CITY, Duplo, Friends, Creator, Avatar, STAR WARS, Technic, Ninjago, Harry Potter,...
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|