Предлагат кратко майчинство, но с повече пари
Сряда, 16 Януари 2013 09:13Източник: Стандарт
Догодина майчинските да се увеличат, но да се намали срокът на получаването им, предложи премиерът Бойко Борисов в интервю за Дарик радио. "Аз съм склонен в следващия бюджет да се повишат парите за гледане на дете, но да се съкрати срокът. За да могат майките да се връщат по-бързо на работа", обясни Борисов. Затова трябвало да има вече построени детски градини. "И понеже ги строим много хубаво, майките като видят децата им в какви условия са в новите детски градини, и тези, които не са искали да ги записват, ще поискат", заяви той. Новите детски заведения щели да са с плувни басейни, с физкултурни салони, със зали за отдих, хубави кухни. В момента се грижим прекрасно за тях и затова напливът е толкова голям", заключи премиерът.
Идеята за съкращаване на майчинството и вдигане на парите беше лансирана от ГЕРБ в края на миналата година при протестите на майките. Те настояваха обезщетението през втората година от гледане на детето да стане 310 лв. вместо сегашните 240. От ГЕРБ обаче предложиха платеното майчинство да е само една година, като е 100% от заплатата, а не сегашните 90%. Още тогава обаче майките отсякоха, че това е неизгодно за тях, защото искат да се грижат по-дълго за децата си.
Борисов за пореден път направи заявка за втори самостоятелен мандат. В него щял да смени някои от лицата, с които е работил досега, защото имало хора - например в парламента, които само търкали банките. Най-добрият вариант бил ГЕРБ да не се коалира с друга партия. И да носи цялата отговорност.
Премиерът каза, че той си харчи парите за храна и от време на време за пури. Съгласен е, че трябва да се вдигнат заплатите в по-високите етажи на властта, какъвто законопроект е написан във финансовото министерство, но това било редно да стане в следващия мандат. Борисов припомни тезата на финансиста Емил Хърсев, че не може премиерът да получава по-малко от шеф на мол. За степента, в която е успял да научи английски език, разказа, че знае толкова, че да може да каже това, което иска, и да разбере какво му казват. С германския канцлер Ангела Меркел например разговарял на руски език.
|
Коментари |
17:17ч. 17 Януари 2013 #28 marta как може хора които нямат деца да решават за майчински - било то пари или време. какво знае един мъж за гледането на дете.
10:33ч. 17 Януари 2013 #27 petar k Идеята е добра. Кратко платено майчинство, подоходно облагане на семействата.
Жтносно боледуващите деца - тук децата се считат за болни при леки неразположения и се спират от градина. Това е глупаво решение. В европейските, пък и в Япония - деца с лека кашлица и хрема си ходят на градина, пият си сиропчетата - сестрата им ги дава. Родителите не отсъстват от работа. Само висока температура и инфекциозни заболявания са причина за спиране от градина.
10:28ч. 17 Януари 2013 #26 Murmorana Сиска, за препитанието е така, но липсата на такова в малки общини нали не преписваш пак на бат Бойко? Повече от 20 г. се унищожава производство и селско стопанство масово, затова народът бяга към големите градове. Миналата година са заличени 183 села от картата на Б-я - (виж линк...)
Всъщност най-логично е майчинството да си остане 2 години, но втората обезщетението да се обвърже с МРЗ.
23:42ч. 16 Януари 2013 #25 Калинка Бойкото за много хитър ли се мисли...Значи да се намали майчинството с 1 година, т.е. 240х12=2880 лв по-малко да плаща държавата, а през първата година майчинството да бъде 100% от заплатата, а не 90% както е досега, т.е. едва с 10 % отгоре. Че то при всички положения по-изгодно е състоянието както е в момента. Искат да плащат по-малко пари, ама няма да стане.
23:18ч. 16 Януари 2013 #24 Guendi Въпросът, който ще си зададем след 20 години, ще бъде: Къде спахте? Защо допуснахте българите да станем малцинство?!?
21:37ч. 16 Януари 2013 #23 varna9000varna А и продължаване на грижата за детето след 1 година осигурено финансиране от държавата е въпрос на личен конкретен избор.
Завършвам с искренно „благодаря Ви, че Ви има“.
21:36ч. 16 Януари 2013 #22 varna9000varna Скъпи Майки, обръщам се към Вас като човек който от 15 години вече в лично качество няма на кого да каже „скъпа майко“. Уверявам ви, че уважавам Майчинството, като като една от институцийте, даващи устоите на държавата. Да институция, защото с децата които дарявате семействата ни, Вие раждате и бъдещето на нацията. И разсъждавайки от тази основа, внимателно изчетох това което сте написали. Мисля, че в мнението на всяка има много и болка и истина. Личната истина.
Но държавното управление не е като мен баща (дай Боже и дядо), който да се грижи за всяка от Вас, конкретно, а за всички Ви. Ако не се лъжа тези, които са казали мнението по-долу, сте жени с относително добър социален статус и също така добър образователен ценз. Т.е изразявате мнението на около 25-30 % от майките на Майка България. А мислете ли какво става под Вашето ниво? При други 25-30 % от Майките на Майка България децата са АРИТМЕТИКА. Парите за децата им не стигат до самите деца. Те остават изолирани от от нормалната социализация на българина. Биват обучавани като джепчйичета, просеци, пронституиращи и т.н. ..... .Но Държавата България трябва да се погрижи за интересите и на тези малки български гражданчета. Не само на Вашите лични. Те имат по рождение всичките права като Вашите. Ето защо плащайки „на парче“ (ивинявайте много), държавата ще привежда печалба на майките търговки, раждащи деца които им носят доходи 2 години. Сегашното статукво не подпомага нито Вашите деца нито децата СТОКА. Каквото и да е по етнос едно дете то е дете на Майка България и Кабинета е длъжен да помисли за него. Вярвам, че точно вие Майките ще разберете това. В демогравски застрашена държава като Майка България, социализацията на т.н. деца от малцинствата е пъростепенна задача. Защото след 20 гонини точно Вие ще зададете въпроса „Къде спахте. Защоне не ги направихте нормални хора“.
21:27ч. 16 Януари 2013 #21 dido НАЙ- жалкото и смещно е , че този изрод- престъпник Бб си вярва, че ще има втори мандат ! Дори и да нагласят много изборите - ще настане гражданска война . Защото НЯМА ПАРИ и народът е мизерно беден вече ! Още повече , че ес НЕ иска пожарникаря вече ....
20:15ч. 16 Януари 2013 #20 Lightning Варненец, тия, които са по молове и кафенца, надали са с доход 240лв на месец.
19:47ч. 16 Януари 2013 #19 Варненец Майките трябва да се постараят да се върнат на работа по-бързо. Така ще получават повече пари ще има постъпления във социалното и здравно осигуряване, децата ще растат в социална среда. Разбираемо е ,че майките искат повече пари за майчински за да се шматкат по цял ден по молове и кафенетата, само че обществото като че ли няма полза от това.
17:25ч. 16 Януари 2013 #18 Varnenec Г-н Борисов, станете управител на мол щом искате заплата на такъв. Заплатата на управител на мол не я изплаща държавата, както може би знаете. Колкото до заявката ви за втори мандат - да ви кажа ...надали ще ви огрее. Нон стоп си режете тези възможност. Нон стоп, с всяко едно изказване, с всяко едно взето решение.
16:36ч. 16 Януари 2013 #17 Nqkoi_Vn Ти деца нямаш ли бе Господим Премиер??? Как да има раждаемост с тия мижави пари??? Sparky най правилно го е написала !!! Браво
15:38ч. 16 Януари 2013 #16 Sparky Предложението на премиера е от типа "кон за кокошка". Дори майката да се осигурява на максималния доход - 2000 лв., тези 10% отгоре не могат да й компенсират отрязаните пари за втората година. И да - действително в повечето страни майчинството е по-кратко, но там никой не очаква от една жена с деца да работи по цял ден, а има достатъчно предложения на 4 часа и по-малко дневно. А тук - или тотално се забиваш вкъщи,или изобщо не можеш да си погледнеш семейството и си подхвърляш децата по обществени заведения, баби и стринки. Няма е златната среда -нека над това поработи премиера, а не над поредните фантасмагории за басейни...и повече майки ще се връщат желание на работа.
15:10ч. 16 Януари 2013 #15 Siska И не ми говорете, че община като Варна няма пари
1. укриват се маса данъци, не се налагат ефективно глоби (само от акитата на кученцата на ден без особен зор могат да се изкарват по 500 лв / район)
2.Варна е изключително гъсто населена, което означава малки разходи за поддръжка на улична мрежа, снегопочистване и др,
3. големи данъци, големи данъчни оценки - вече в някои случаи доста над пазарните цени
15:07ч. 16 Януари 2013 #14 Siska Lighting, и аз имам предвид точно това, че не може да е или/или, едното няма нищо общо с другото
Градините са общински, за строежа на градини трябва да се грижи общината:
1. защото тя обира парсата от данъчите на увеличения брой жилища
2. в нея се произвеждат повече блага
3. в държавата всички общини влагат отчисления, защо тези отчисления да отиват само в 3-4 големи общини. Нека държавата тези пари ги рапредели по общините и всеки да решава какво да прави с тях
Мърморана, стига с това малките общини нямали нужда, малките общини имат нужда от това да намерят препитание на хората в тях и защо държавните пари да се наливат само в големите градове.
За паркинга над яслата да не би държавата да реши да го замени, а ? Разберете, че когато едно нещо се финансира от 2-3 източника то краденето е голямо и всеки чака на другия да плати
15:01ч. 16 Януари 2013 #13 Stella Аз мисля , че всички тези приказки са част от предизборната кампания на ГЕРБ.Нищо от това което коментира ББ няма да се случи нито до изборите нито след това.Правят се едни коментари и изявления колкото да се замажат очите на хората все пак ББ е наясно че майките са потенциални избиратели.
14:26ч. 16 Януари 2013 #12 Lightning Това, което НАЙ-МНОГО ме притеснява, е защо въпросът се поставя ИЛИ увеличение на майчинските през втората година ИЛИ построяване на нови детски градини.
14:12ч. 16 Януари 2013 #11 MeRi Интересно ми е дали наистина ще си вкарат такъв автогол - да съкратят майчинството от 2 на 1 година?И да не ми дават пример чужбина,защото там условията на живот са съвсем различни - например,никой няма да те уволни ако занесеш болничен,защото детето се е разболяло и трябва да седиш вкъщи да го гледаш...Аз,Слава Богу,нямам проблеми на работа,но колко познати около мен изобщо не могат да си намерят работа,защото имат малко дете,а това първият въпрос,който ти задават на интервю...А колко други има освободени от работа след 2-те г майчинство,защото никой в частния бизнес не иска майка с малко дете...ББ може да каже сбогом на гласовете на майките за изборите,а това е голяма част от България
13:18ч. 16 Януари 2013 #10 Murmorana Не знам от кое перо ще се дадат пари за градини, но не виждам нищо лошо с държавни пари да се дофинансират някои общини, именно където не достиат местата за децата. В Омуртаг надали има проблем, но тенденцията е големите градове да стават още по-големи и то не заради повишена раждаемост, а вътрешна миграция.
Нашата Община залага на публично частното крадене ;-) Сиска, май сме съседки, нали видя, че дават паркинга зад ясла Роза за градина до у-ще Иван Рилски? От какъв зор? Като в Приморски най-много деца остават извън градините....
Така че по-добре пари за градини.
12:55ч. 16 Януари 2013 #9 Elli Колко деца е родил и отгледал Б.Борисов , че вече е компетентен и по този въпрос ? Когато се осигуряват и мъжете и жените за майчинство -независимо на каква възраст са -защо се осигоряват за това хора над 45 години ? защо не им намалят осигуровките ,ако нямат деца? Аз имам желание детето ми да ходи на д.градина но уви места няма ! Но стане ли въпрос за плащане на данъци -трябва да сме точни -иначе лихви ,а моите пропуснати ползи (не мога да работя с дете на 3 години)Кой ще ми плаща сметките, какво да яде моето дете? На Фидосова ли да го изпратя ? До кога ще търпим некомпетентни хора да решават не само нашата но и съдбата на децата ни РАЗПОРЕЖДАЙКИ СЕ С НАШИТЕ ПАРИ?
11:47ч. 16 Януари 2013 #8 PAIN88 По принцип в една нормална държава до колкото съм чувал аз от хора които живеят там, майчинството наистина е доста по-кратко говорим за 6-7-9 месеца. Няма да назовавам държави, но все пак там им дават и доста повече майчински и разбира се са защитени от сигурен закон против дискриминацията да се върнат на работа пак, уви у нас ни едното ни другото са факт.... ако го намалят то трябва надбавките да скочат двойно.
11:00ч. 16 Януари 2013 #7 Siska Нужда от нови градини има само в големите градове -3-4 града в БГ, защо с държавния бюджет за всички майки в БГ да се строят ДГ в 3-4 града?
Защо държавата да строи ДГ, след като пари за нови ДГ се залагат в общинския бюджет, ДГ са общински детски заведения..
Май-май някой ви мята на клона и вие чаак му се възхищавате
10:45ч. 16 Януари 2013 #6 Murmorana В статията не се коментират ясли. Аз тълкувам понятието "връщане на майката по-рано на работа" в края на максималното майчинство 2 години. Защото при липса на градини майката ще седи в къщи до тръгването на предучилищна на детето, дали на 5 или 4 г. друг въпрос....
10:32ч. 16 Януари 2013 #5 tutsy Подкрепям мнението на диваорхидея.Не знам как е в държавния сектор,но в частния като вземеш болничен и ..., просто си на тръни. Да не говорим как пък ако си търсиш работа и първият въпрос е имате ли малки деца.
10:27ч. 16 Януари 2013 #4 didi До преди няколко години получавахме 2г минимална заплата за отглеждане на малко дете! Който иска да тръгва на работа още след първата година, като не му отърва да седи на минимална заплата!
Да се строят детски градини и да се осигуряват средства за реконструкции на старите такива!
Който иска да си гледа детето сам или да го даде в частна детска градина - там не е по-голям лукс, освен цената!
10:24ч. 16 Януари 2013 #3 divaorhidea яслите - детето още е с памперси - дали ще му сменят памперса, яденето - индивидуално хранене което понякога продължава час - ще ми го хранят ли? После - болно през 3 дни - 3 дни на ясла - 2 седмици болно вкъщи. Кой ще търпи тази майка на работа? Не ми говорете врели некипели, ако сте гледали малко дете, майката знае. То е ясно че малкото дете е най-добре при майката вкъщи, а това че държавата иска да спечели от нея като съкрати на 1 г е друг въпрос.
10:14ч. 16 Януари 2013 #2 Murmorana Аз съм майка на две деца и на 100% одобрявам влагането на милионите в строителство на градини вместо в малко увеличение на майчинството през втората година. И не ми скачайте насреща, и аз съм гледала дете с 240 лв месечно. А и не познавам майки, които да не получават някаква помощ от близките си.
И става така, че детето навършва 3 г. и не може да тръгне на градина и тогава майката "загрява" за какво става въпрос всъщност. Така че в София и големите градове е супер наложително строителство.
09:59ч. 16 Януари 2013 #1 divaorhidea за да се намали майчинството на една година трябва реформа в яслите, не в градините. А като има плувни басейни, ще има ли толкова много инструктури да се грижат за децата, да не вземат да се давят тогава, физкултурните салони също - на какъв спорт ще се учат децата - ще има ли обучители по всичко, не искам детето ми да става разбойник, хубави кухни - ще има ли персонал съвестно да готви и да чисти. Ще има ли хора да се занимават индивидуално с детето ми ? Или ще остявят всяко да се оправя според това колко е нахално и да си идва вкъщи с разбити зъби. Имате ли толкова интелектуалци да влязат в тези детски градини? Аз мога да готвя, мога да уча детето си на много неща, имам и условия вкъщи, дори на английски мога да го уча, съмняваме че ще осигурите толкова много лукс и екстри в тези градини м-р Борисов!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
БЕЛВЕДЕРЕ РЕЗИДЪНС - зеленият квартал на 10 минути от Варна, пред акт 16
Днес, 25 Ноември 2024 10:54
Възползвайте се от настоящите ценови предложения, които ще важат до 20.12.2024 г. и открийте своя мечтан дом.
Поради големият интерес и динамично търсене, предсрочно започва изграждане на предпоследния...
| |
|
МВР открих 41 кг кокаин в микробус, превозващ керамика от Испания
Днес, 25 Ноември 2024 14:27
Близо 41 кг кокаин е открит в микробус, пристигнал за влизане в България на ГКПП "Видин" вчера, съобщиха от МВР.
Бусът е бил шофиран от 25-годишен украински гражданин. Той е превозвал керамични плочки...
| |
|
Над 3800 превишения на скоростта засечени във Варненско за седмица
Днес, 25 Ноември 2024 14:14
Във Варненска област за изминалата седмица са установени 3824 нарушения на ограниченията за скорост. Това обяви на брифинг началникът на сектор Пътна полиция в морския град главен инспектор Петко Камбуров,...
| |
|
КНСБ към премиера Главчев: България е пред енергийна криза
Днес, 25 Ноември 2024 14:00
КНСБ излезе с декларация, че се наблюдават предпоставки за енергийна криза у нас. Тя е изпратена до служебния министър-председател Димитър Главчев.
Синдикатът се присъединява към Декларацията на Българския...
| |
|
Задържаха двама за домова кражба в Белослав, откраднали 100 000 лева и златни бижута
Днес, 25 Ноември 2024 13:45
Криминалисти от Четвърто РУ задържаха двама души – 20-годишен мъж и 45-годишна жена, известни на полицията, за извършена домова кражба в Белослав.
Двамата проникнали в къщата на потърпевшата, като взломили...
| |
|
Нова енергоспестяваща коледна украса грейна в централната част на Варна
Днес, 25 Ноември 2024 13:34
Нова, енергоспестяваща празнична украса ще освети центъра на Варна за предстоящите коледни и новогодишни празници. От няколко дни се извършва монтажът на новите елементи, които ще красят дърветата, стълбовете...
| |
|
Какво ще бъде времето утре по Черноморието?
Днес, 25 Ноември 2024 13:20
Тази нощ ще преобладава ясно и почти тихо време. В сутрешните часове на места в низините, котловините и около водните басейни ще бъде мъгливо или с ниска слоеста облачност. Минималните температури ще бъдат...
| |
|
България и Виетнам подписаха споразумение за сътрудничество в сферата на образованието
Днес, 25 Ноември 2024 13:06
Споразумение за сътрудничество в сферата на образованието подписаха министър Галин Цоков и виетнамският му колега Нгуеин Ком Шън в Ханой. Това стана по време на официалното посещение на делегацията на...
| |
|
ДКЦ-V във Варна с мащабен проект за обновяване и изграждане на операционни зали
Днес, 25 Ноември 2024 12:53
Предвижда се цялостна реновация на сградата на Диагностично-консултативен център V – "Света Екатерина" във Варна и изграждане на ново тяло, в което ще бъдат обособени операционни зали. Предстои подмяна...
| |
|
Борисов: ГЕРБ готови на компромис за председател на парламента, но не и за премиер
Днес, 25 Ноември 2024 12:40
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов обяви, че партията е склонна да направи компромис, като приеме председателят на Народното събрание да бъде излъчен от „Продължаваме промяната – Демократична България“ (ПП-ДБ)....
| |
|
Товарен самолет на DHL се разби в Литва
Днес, 25 Ноември 2024 12:29
Товарен самолет Boeing 737-400 на DHL се е разбил през изминалата нощ край летище в близост до Вилнюс.
Инцидентът, при който е загинал един човек, а двама са ранени, е станал около 3:30 часа след полунощ.
По...
| |
|
Галерия Ларго ще отбележи шестнадесет години от създаването си с изложба на Георги Лечев
Днес, 25 Ноември 2024 12:16
„Пътят на артиста - тоя път, откакто се помня, е един и същ. Вървейки по този път, нямат край нещата, които ме вълнуват и не знам кога ще мога да се допра до всички красоти и радости, да ги отразя и да...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|