ВиК- Варна: Големите разлики между главния и личните водомери се дължат и на кражби
Понеделник, 6 Януари 2020 17:46Източник: Черно Море
Големите разлики между главния и индивидуалните водомери в немалко от жилищните кооперации във Варна се дължат и на кражби. Това съобщи в сутрешния блок на тв „Черно море“ с водещ Иван Барбов управителят на „В и К“ инж. Валентин Вълканов.
Според сега действаща наредба 4 при установяване на разлика кубиците вода се разхвърлят по сметките на живеещите във входа. Излиза, че тези, които крадат, не плащат, а онези, които плащат редовно, плащат повече, което е несправедливо, призна Вълканов.
Решението е ръководството на етажната собственост да упражнява контрол, тъй като хората, които манипулират водомерите си, не допускат инкасатори в дома си, добави той.
Друг вариант е подмяната в кратки срокове на измервателните устройства с дистанционни, което е бъдещето. Така манипулацията на водомерите ще стане невъзможна, няма да е необходимо и влизането на инкасатори всеки месец в дома на абонатите.
Предстои и приемането на Закон за ВиК операторите. С него ще бъдат направени и съответните промени в сега действащата наредба 4, каза още Валентин Вълканов.
|
Коментари |
19:53ч. 7 Януари 2020 #28 МоРсКи Нищо няма да им плащам докато не спрат да лапат само и си оправят мрежата. А мангалите защо не плащат ? Аз винаги съм си плащал всичко в тая държава до стотинка и какво получавам - дране! Айдеее Тикви и всякви такива към марс.
15:42ч. 7 Януари 2020 #27 Legendata Нашият частен домоуправител много прилежно записва в един тефтер искания и забележки, но досега нещо по същество не съм видял да е свършено. Плащам си всичко и бих минал и без шестте лева за домоуправител.
14:34ч. 7 Януари 2020 #26 канна Течовете по улиците оправиха, та частните потребители почнаха... Но последните би трябвало да си плащат на човек, ако има големи разлики с главния водомер.
Частните домоуправители понякога помагат, но преди всичко е нужен разумен диалог в ЕС, точно като примера със семейството!
14:26ч. 7 Януари 2020 #25 Zlobar4e Всички дъвчете недобросъвестни съседи и селските кладенци , а някой няма ли да попита за "електората"!? Някой да чувал брат'чедите да са си платили водата!? Не нали, ние им я плащаме.......
14:13ч. 7 Януари 2020 #24 pecata От къде ти хрумна, че някой ще съхранява трупове ?!!!???
Не се ли сети че някое животно може да попадне в кладенеца ?
Точно частния домоуправител реши проблема в предишната ми кооперация. Аз вече се бях изнесъл, но като собственик си присътвах на общите събрания. Слава богу успяхме да съберем 67% и взехме частен домоуправител. Освен въпросния дядо имахме още няколко некоректни във входа. Те отказваха да плащат и таксите за поддръжка. Сляд няколко месеца частния домоуправител уреди нещата чрез съдия изпълнител. Синът на въпросния дядо като разбра за проблема и плати всичко със собствени пари. Другите се дърпаха и накрая им излезе толкова солено, че вече не правят проблеми. А и доколкото разбрах от проблемните е останал само един и сега всичко е нормално. Събранията си вървят и всички са доволни. Едни 6 лева на месец за домоуправител решиха толкова много натрупани проблеми.
14:11ч. 7 Януари 2020 #23 osemshest Nina, хем не си наясно, ама хем продължаваш да спориш. Сега ще ти обясня- от ХЕИ и басейнова дирекция задължават всички, които имат кладенци и басейни (частни, за лично ползване), ако не се лъжа веднъж годишно да подават проби на водата. Прави се с цел опазване на личното здраве. Щото така сульо и пульо ще си правят гьолове, ще ти сеят зарази, а ти се чуди откъде ти е дошла крастата. Та затова идеше реч с кладенците, ама ти се хвана за малките примери с труповете. Спирам по темата и се отписвам.
13:49ч. 7 Януари 2020 #22 Nina Колкото до ЗУЕС, той даже дава прекалено много права на етажната собственост /ЕС/, но ако в блока има луд или склерозирал собственик, всички институции ще си измият ръцете и ще кажат, че „не се намесват в частно-правни спорове“! Ако пък пишете до МРРБ, което е написало този закон, ще ви пратят като отговор, че „експертната им оценка“ не може да се използва при частно-правни спорове и при проблеми на ЕС с местните власти! Да ги питаш завалийките, този закон в будно състояние ли са го писали, след като авторът на закона не отговаря за приложението му! И е така, защото ОБСТОЯТЕЛСТВАТА налагат това, че отношенията на ЕС могат да се уредят САМО от самата ЕС, защото сте РАВНОПРАВНИ собственици и все пак всеки един собственик има ПРАВА,там има един закон за собствеността /ЗС/, който пък гарантира правата на собствениците на имоти и не може ЕС да приема решения в противоречие с този закон, т.е. трябва да намерите начин да се разберете. Не е лесно, но си представете едно семейство с проблеми, никога не успяват да ги решат на 100%, но намират начин да живеят ВЪПРЕКИ проблемите. Паразитиращите фирми за „професионален домоуправител“ също няма да ви решат проблемите, само ще ви прибират месечни такси и може даже да ви съдят, ако им откажете да плащате, а проблемите ви ще останат! Апропо, ако прочетете ЗУЕС ще разберете, че ако имате необходимото мнозинство от 67% собственици на общите части,който на събрание подпишат протокола, може да махнете общия водомер, ама пробвайте да видите, дали ВиК ще ви разрешат…
13:49ч. 7 Януари 2020 #21 Nina 86, предназначението на кладенците не е за "съхранение" на трупове, както за целта не стават и мази, реки, морета и т.н. Това не е законов довод за водене на "отчет" на кладенците като потенциален резервоар на трупове и зарази! Мислете като пишете!
13:47ч. 7 Януари 2020 #20 pecata Нина, ако почвата не се аерира, колкото и да го поливаш райграса ще съхне. И не отива толкова много вода на месец. Нашата вода е 500-600лв е на година долу горе, но като кубици не знам колко е защото цената е друга. А и при нас не е само тревата и има още доста други растения.
И още веднъж, ВОДАТА ЗА ПОЛИВАНЕ НЕ СЕ ГУБИ и не е изчезва в някаква черна дупка.
Държавата никой не тормози, нито пък има някакви кой знае какви регулации за тези прословути кладенци.Таксата е мизерна и ЕДНОКРАТНА. Контрола е точно никакъв.
13:47ч. 7 Януари 2020 #19 Анонимен И в нашия блок има едно момиче,което е под наем и никога не отваря на инкасаторите да отчитат водомера.
13:46ч. 7 Януари 2020 #18 Анонимен Тези,които не си плащат водата в някои блокове,са наемателите.Ама собствениците не ги интересува това,те си вземат наема всеки месец и толкова.Ама и наемателите не отварят на инкасаторите да им засичат водомерите.
13:37ч. 7 Януари 2020 #17 osemshest Nina, не си права за кладенците. Трябва да си има все пак някакъв контрол, защото първо това е подпочвена вода, която не винаги е годна за пиене и ако няма контрол може да има сериозни последствия за здравето на околните. Много често кладенчовата вода се използва не само за поливане, но и за питейна! Но понякога в себе си тя съдържа тежки метали, пестициди и т.н. Що се отнася до регистрацията- да смятам, че е нужно във всяка една община да се знаят тези кладенци, защото самите те могат да бъдат източници за замърсяване. Да не говорим за престъпления- в колко кладенци вече откриха трупове. Нека се водят на отчет.
13:25ч. 7 Януари 2020 #16 Nina А за кладенците...Държавата не трябва да тормози с такси и тежък регулаторен режим хората, които инвестират в тях, защото тези хора ПОЛИВАТ с тази вода и така пестят ПИТЕЙНАТА вода! И не да ги тормозят властите, а да им помогнат и ако не могат да им помогнат, поне да не им пречат, защото инвестицията и поддръжката на кладенец никак не е евтина и лесна!
13:19ч. 7 Януари 2020 #15 Nina Pecata, за райграса имам личен опит. Във Великобритания го имах пред къщата. Засажда се и расте като луд без поливане, всеки две седмици трябва да се коси. Имам познати тук, които ми се оплакват, че насели от него по вилите и луда вода искал, за да е зелен, иначе започва да съхне! Не вирее без много грижи при нашия климат, докато в страните, които изброих е като ТРОСКОТ, отърване няма, засадиш ли го един път! Тука пишат инструкции, ама косачката да минавала косо, че краищата да не му се раздвоявали и съхнели и други глупости. Във Великобритания може да го косиш под какъвто ъгъл искаш и даже да го газиш, хване ли се един път там, нищо не го мори! Просто иска влажен и мрачен климат!
12:52ч. 7 Януари 2020 #14 pecata Имахме подобен проблем в предишния блок, където живеехме. Един крив “дядо” откзваше да си плаща водата. За съжеление, закона за етажната собственост дава прекалено малко права на домсъвета и решение няма. ВиК не ги е…е защото те се водят собственици на системата до главния водомер. От там нататък проблема за съжалние си е наш . Добре че синът му излезе човек и успяхме да се справим.
За кладенците се иска една малка първоначална такса и след това имаш право на 10 кубика на ден безплатно. А 10 кубика на ден са си предостатъчно, какзвам го от почти личен опит. Няма данъци и други подобни глупости. Там проблема е първоначалнаъа инвестиция. Както каза Алекс, никак не е евтино и трудно се избива, особенно ако трябва да копаеш на 10 метра примерно. При нас водата, която е в градината на блока, се води че не е за питейни/битови нужди и цената е доста по-ниска.
Колкото до поливането на райграса и градините….. някой май не е наясно с кръговрата на водата в природата :) :) Още повече че тук не се използва за промишлени цели, а за поливане на градини. Смях пълен.
11:56ч. 7 Януари 2020 #13 VAR Пълна лъжа!
Не става въпроса за кражби, а за недобросъвестни съкооператори, които не си плащат сметките - и тъй като ВиК не иска да се занимава с проблем, просто разпределя тези суми вурху коректните платци, т.е. съкооператори.
Нашия блок вече се организира и скоро ще заведе дело срещу ВиК по този казус!
Друг начин няма!
11:04ч. 7 Януари 2020 #12 Legendata Пълните изследвания за качеството на водата струват над 300 лева само да вметна. Иначе на новия булевард в участъка срещу базар Левски имаше едни хубави пълзящи иглолистни храсти. Вечнозелени, не изискваха никакви грижи и ги затриха. Няма кирия в тях.
10:10ч. 7 Януари 2020 #11 osemshest alex63, аз говоря за кражба на вода, а не поливане на райграса при правилно отчитане на водата! Що се отнася до кладенците, имам няколко обекта, които обслужвам във вилните зони и са с кладенци, не съм чула да плащат данъци към държавата за това. Ако не се лъжа се плаща еднократна такса към общината при откриването на кладенеца и до там. Задължени са единствено предиочно да си замерват водата, за това дали е годна за пиене и е нормално, ако искаш да не си изпонатровиш семейството...
09:15ч. 7 Януари 2020 #10 Nina За кладенците по селата…КАК може да иска държавата да й плащат хората за тях като НИТО е инвестирала и една стотинка, НИТО са на държавна земя, НИТО може да гарантира дебита им и дали няма да пресъхнат, НИТО е сигурно, че водата от кладенеца е годна за пиене, но може да става за миене и поливане! Ами хората заради този държавен грабеж спряха да инвестират в кладенци и крадат масово вода от водопреносната мрежа! Всяка репресия има отпор, управлява се не само с данъци и глоби, а с даване на ВЪЗМОЖНОСТИ за нормален живот със сметки, които хората МОГАТ да платят! Иначе се стимулира масово крадене чрез държавната репресия!
09:02ч. 7 Януари 2020 #9 Nina А за райграса, ДА, краде се ПИТЕЙНА вода, за да го поливат, даже знам междублокови градинки, за които се прави това! Тази "трева" не е за нашия климат, расте без проблем и поливане в държави като Германия, Великобритания и Скандинавието, където е влажно и мрачно почти постоянно. Спрете да го сеете и да харчите питейна вода за него! А кметствата да се разходят между блоковете и да видят, къде има хубав райграс и да забранят да се полива с питейна вода, защото ще останем скоро без нея! При нас трябва да се садят други растения, които издържат на суша и студ и са също много красиви!
08:52ч. 7 Януари 2020 #8 Nina А като вдигат и още, и още цената на водата, кражбите ще се увеличат...Цена вече НАД 4 лв. на кубик, вътре влиза и канална вода, такса пренос и ДДС! Това е безобразие, а и качеството на водата става все по-лошо! Да си спрат ПЪРВО големите течове от язовирите и в едни махали, където тече вода по улиците постоянно и никой не плаща! Потресаващо е, дадоха МИЛИАРДИ от нашите данъци за саниране на ЧАСТНИ сгради, които си имат собственици и не трябва да им се дават пари от бюджета - като са собственици, да си съберат пари и да си санират собствеността! В същото време НЕ се охраняват язовирите и ги точат безконтролно, НЕ се поддържат и стените им се късат, „решават“ проблемите като периодично ги „изпускат“, а накрая оставаме без вода и вдигат цената! Това е някакъв омагьосан кръг! ПЪРВО –язовирите и реките ТРЯБВА да се санират, ВТОРО – да се спрат кражбите в едни махали, където никой не плаща, а общите водомери трябва да се премахнат! Не може тези, които плащат най-много вода, защото я отчитат ЧЕСТНО, да плащат кражбите на други! И с тока го правят същото, БЕЗ общ електромер ни разпределят кражбите, защото ЗАКОНИТЕ ИМ ПОЗВОЛЯВАТ такова БЕЗзаконие!И дистанционни водомери няма да решат проблема, защото кражбите не се отчитат на НИКАКЪВ измервателен уред! А и „услугата“ смяна на водомер при ВиК е направо безобразна! ТРИ пъти трябва да ходиш при тях да заявиш и платиш на каса за отчет на стар водомер, сваляне, поставяне на нов и три дни трябва да има някой в къщи в работно време и като платиш всичките такси за „услугите“ и цената на водомера, ами то излиза една доста солена сума и много изгубено време! Не можело да дойдат и с едно посещение да свалят стария и да ти монтират нов водомер! Кой „гений“ им менажира безобразните услуги?!
23:23ч. 6 Януари 2020 #7 Legendata Тъстът на Портних ни съчувства, но не си върши работата. В нашия блок два пъти сменяха водомери, разликата си остава. Ако един ден всички не си платим водата какво ще стаме със синекурната служба ми е интересно.
22:39ч. 6 Януари 2020 #6 alex63 Осем шест-айде холан, а с какво да си полива е райграса? Имаш ли идея колко труд се хвърля по него за да има читав вид? И накрая ако чакаме само от горе да капне все едно си плюем на труда, а все пак и той фотосинтеза и освен красива гледка, поляна на която да се гонят внуците без да е опасно, че ще ги гризне питбула на някой "гражданин" от долно-нанагорнище? Не ви е срам псевдогражданите-като отказал цигарите пушачи сте!!!
И докато ония с техниката искат по 130-140 лв. на метър за кладенец и работно време което им осигурява след 17 да са в къщи, а ако намерят вода идват данъчните и т. н. идва по - изгодно и лесно маркуча и от водомера!
22:26ч. 6 Януари 2020 #5 дядо Тиква При ремонт се оказа, че тръбата за топла вода е под налягане... А този блок не е подключен към централно парно. И има кражба на вода, ряазбира се... Тариката е отворил крана към системата за топла вода, докато другите са на тръбите за студена вода, и си точи от там необезпокоен колкото си иска вода, а водомера му за студена вода не мърда.
20:19ч. 6 Януари 2020 #4 sdf Докато има кой да плаща и покрива разликата нито чиновниците от ВиК нито от енергото ще си мръднат пръста. Изгодно им е, Намерили са лесния начин със солидарната отговорност и няма защо да се главоболят (парите си ги прибират). Прецакани както винаги са лоялните и корекните. Само че техния брой намалява за рзлика от едни други дето се множат и монополите скоро ще трябва да се напънат да измислят нещо друго иначе фалит. Защо трябва да се стига до крайности ??
19:52ч. 6 Януари 2020 #3 vinenska Повече от двадесет години имаме съсед, който не допуска инкасаторите и не му отчитат водата. Многобройните ни опити да намерим съдействие от различните институции, се оказаха безплодни- конфиденциални били данните му, това е частна собственост, познат на районното, но са безпомощни, а ВиК, след като им дадохме имената му- не си мръднаха пръста, а всеки месец ни разпределят разликите! И плащаме...течове, на тарикатите, лукса на служителите!
19:43ч. 6 Януари 2020 #2 Лудовико Това че си с водомер с дистанционно нищо не променя. Пак ще ти начисляват разликите. ВиК изобщо не им пука че има водомери по на 50 години или че някой краде. Изрядните платци ще платят и за тарикатите и загубите от безхаберието на ВиК.
19:31ч. 6 Януари 2020 #1 osemshest Те щото с дистанционното отчитане няма да им намерят начина. А етажната собственост няма правомощията да контролира водомерите по етажите. Просто ВиК се чудят как да си оправдаят загубите. Ако има кражби, то то са предимно по къщите, където наш Ганьо си полива райграса с питейната водица.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Неделя, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Неделя, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Черно море разби ЦСКА 1948
Неделя, 24 Ноември 2024 17:27
Черно море разби като гост ЦСКА 1948 с 4:0 в мач от 16 кръг на първа лига.
Головете за „моряците“ отбелязаха Клаудиу Кешеру, Виктор Попов, Брено Тейшейта и Дуду.
Черно море вече е с актив от 31...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Неделя, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Неделя, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Неделя, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Неделя, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Неделя, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Неделя, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Неделя, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|