Българите искат 1500 лв. заплата
Всеки трети работи на 1 май
Събота, 2 Май 2015 09:18Източник: Монитор
Българите искат да работят за 1500 лв. заплата или почти двойно повече в сравнение със средното възнаграждение в страната. Това показват проучвания на Балканския институт по труда и социалната политика.
„Това е възнаграждението, което повечето работещи искат да получават“, обясни председателят на института и бивш социален министър Иван Нейков. В края на миналата година средната заплата в страната е била 828 лв. В столицата възнаграждението е било най-голямо - 1098 лв, а във Видин най-малко – 568 лв. Най-високоплатени остават ИТ специалистите, които през 2014 г. са получавали средно 1796 лв. следвани от заетите в сектор „Производство и разпространение на електрическа и топлинна енергия“ - 1607 лв. и „Финансови и застрахователни дейности“ - 1597 лв.
В същото време данни на КНСБ показват, че 10% от нашенците работят за минимално възнаграждение.
От бизнеса пък твърдят, че не могат да намерят подготвени кадри. Според Нейков проблемът с ниското заплащане и неквалифицираните служители може да се реши само в повишаване на знанията на работниците. Нейков е категоричен, че от 3 млн. работещи българи 2,5 млн. трябва да преминат през курсове за повишаване на квалификацията. Малка част от фирми обаче осигуряват курсове за опресняване на знанията на служителите си.
„Започват да мислят за внос на работна сила, а това ще създаде много сериозен проблем”, заяви бившият социален министър. В момента фирмите могат да наемат висококвалифицирани служители от държави извън ЕС чрез
специален документ, наречен синя карта.
Издаването на документа обаче отнема между 6 и 9 месеца. Заради тежката бюрокрация годишно у нас се издават около 20 сини карти на специалисти от трети страни. Най-голям интерес към наемането на служители със сини карти има в ИТ сектора. В началото на годината от бранша поискаха облекчаване на процедурата и съкращаване на сроковете до един месец.
Всеки трети работи на 1 май
Всеки трети българин работи на Деня на труда - 1 май, въпреки че е официален почивен ден. Резултатите са от проучване на Асоциацията на индустриалния капитал в България, изготвено за Нова телевизия. Във всяка десета фирма на работа ще са половината служители. Две са основните причини хората да работят на празника. Първата е по-високата надница, а втората е дежурството - хората, които работят по график, просто се оказват дежурни, независимо от деня и датата. Сред трудещите се в Деня на труда най-много са служителите в сферата на услугите и търговията, следва туризмът, производството, транспорта и здравеопазването.
|
Коментари |
20:46ч. 3 Май 2015 #37 *** МАРИ АННЕ е изключително права, като си скапан началник и работниците ти са такива. Никой, който няма финансов стимул да се напъне да ти върши работа както трябва за жълти стотинки. Още повече, че тук в БГ "пишман работодателите" умеят да обещават силни и велики приказки, а после една година наред не се сещат да ти дадат и 5 лева върху заплатата, въпреки, че ти казват "колко са доволни от теб". А колкото до бежанците и те не са толкова загубени, че да работят за 250 евро при условия, че като помощ от нашата държава в момента получават по около 1200 на човек !!!!!1 според jivago дали ще се съгласят да му работят за 500 лева заплата ??? а тези дето ги разправяш, че ги даваш като бонуси и не си спомняли колко им е основната заплата ги говори на някой друг. Най-вероятно получават процент от оборота, който са направили като таргета сигурно е вдигнат до нъвъзможно постижима граница!!! такива знаеш ли колко съм ги виждала като тебе, дето уж дават, а всъщност дават една съвсем нормално заплата за БГ от порядъка на 1000 лв. или за да получат 1200 и им излиза душицата като работят по най-малко 15 часа на ден, нещо което също е НЕЗАКОННО!!!! ама вас шефовете като ви питат : "Какво е работното време и работната седмица" вие отговаряте с "НОРМАЛНО РАБОТНО ВРЕМЕ" - 6 ДЕНА В СЕДМИЦАТА, ПО 12 ЧАСА !!! Това нормално ли е ??? дори не си правите и труда да прочете някой членове от Кодекса на труда, четете само там където ви изнася !
19:58ч. 3 Май 2015 #36 peacе За съжаление мисля, че напразно са споровете тук. Май трябва да се мисли - евтина работна ръка - бежанци. Висококвалифицирани всъщност тук НЕ СА НЕОБХОДИМИ - тук таме трябват. Сякаш идеята не е тук да се развиват производства и прочие да е добро място за живеене. Буферна зона... иска ми се да греша.
19:52ч. 3 Май 2015 #35 Mari Anne И "не очаквай другите да те направят богат, ако ти ги държиш бедни."
19:49ч. 3 Май 2015 #34 Mari Anne "Ако работниците ти са скапани, то е защото като началник ти си скапаняк."
19:48ч. 3 Май 2015 #33 Mari Anne Jivago, какво разбираш под това да ти работят зле? Първо ти сам си подбираш кой да ти работи нали и второ първо го предупреждаваш да му покажеш къде греши и ако не разбира от дума го уволняваш за неизпълнение на служебните задължения, но това не ти дава право да се оправдаваш и да не даваш достойни заплати. Човек който е работодател трябва да има умения да работи и комуникира с хора, ако нещо не върви, потърси първо вината в себе си, къде грешиш, какво не си изяснил на служителите си. "Ако бизнесът ти е скапан, то е защото като бизнесмен ти си скапаняк."
19:01ч. 3 Май 2015 #32 peacе Хайде да говорят цифрите
Образованието - квалификация изисква ПАРИ-ВРЕМЕ. 3000 лв годината инвестиция, курс между 250 и 1500 лв средно + време или самообучение по интернет, т.е. време
Наличности - заплата 500 лв , която стига за прехрана, без да броим данъци, такси, абсурдно поддържане на кола и прочие допълнителни разходи... + работно време, почти без свободно време.
По-голямата заплата освобождава време - пример имаш пари - мият ти колата или поръчваш храна или пране на килим. Нямаш пари - готвиш сам, переш сам и прочие...
Инвестирайки в повишаване на квалификацията си, нямаш никакви гаранции, че това ще доведе до увеличаване на заплатата, по-скоро няма да има увеличаване... - факт
Много от работодателите имат по-ниско образование от работниците си
Извод - 500 лв става за току-що завършил, живеещ при родителите си още млад кадър... или за пенсионер с поддръжка...., но НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИЯТА
----------------------------------
Работодателите трябва да отговарят на хиляди критерии и да плащат такси, глоби, осигуровки...
Не вярвам да има една българска фирма, която не е нарушила поне едно разпореждане и при евентуална проверка да не може да и бъде наложена санкция... Въпрос на желание ...
.........
Ден да мине, друг да дойде - така работи цялата система
------------------------------------
Защо не се помисли за освобождаване от проверки, без необходимост първите 3 г от създаване на фирмата?! Чух, в някои държави при стартиране на надомен бизнес са дават по 5000 евро за закупуване ма материали и начало...
Има ли желание в хората и бъдат ли обединени, ще се намерят начини, ноооо..... всеки сам за себе си.... няма как да стане...
17:36ч. 3 Май 2015 #31 Jivago Mari Anne, попадала ли си в ситуацията да плащаш добре, да се грижиш, да даваш аванси и заеми , а да ти работят зле? Знам че не си. Доверието между работник и работодател е много чупливо и от двете страни трябва да се уважават взаимно и да се ценят. Щом доверието се изгуби няма какво повече да се говори.
17:28ч. 3 Май 2015 #30 Jivago Mari Anne, точно това се прави- който се старае и работи добре получава бонус(ежемесечно) поне 2 пъти по-голям от заплатата си, който се скатава - получава само заплата и след това има работа- да си търси нова работа - няма останалите да го носят на гръб защото не му се работи. Така всеки има стимул да работи повече и повече. Около мен има хора с възнаграждения 10 пъти ! над заплатата си- те вече не си спомнят колко получават като основна.
17:26ч. 3 Май 2015 #29 Mari Anne "Ако плащаш фъстъци, ще ти работят маймуни. Не можеш да забогатееш, ако държиш другите бедни. Поделяй богатството. Получаваш това, за което плащаш. Ако всички знаят, че плащаш добре, за теб ще искат да работят най-добрите служители. Когато плащаш добрe на хората си, купуваш и тяхната лоялност."
17:14ч. 3 Май 2015 #28 Mari Anne Jivago, а кой мислиш ще се съгласи да ти върши качествена работа за мизерно заплащане? Мисленето ти е погрешно и на повечето работодатели в БГ е такова. Твое право е като работодател, ако човек който си наел не си изпълнява трудовите задълженията да го уволниш, но това не ти дава право високомерно да поставяш всички под един знаменател, че имали лоши трудови навици и затова си давал ниски заплати. Ами дай по-стимулиращи и ще вишиш какво ще стане, ще изпълняват всички свои задължения, защото ще знаят, че такова заплащане няма да намерят другаде и ще се стараят. Всичко е двустранно, а не едностранно. Я се постави от другата страна а.
17:05ч. 3 Май 2015 #27 Mari Anne kaka Pena, работодателите сами си избират работници с ниска квалификация, защото за тези смешни заплати (дето в нормалните страни ги изработват за четири дни) никой уважаващ себе си квалифициран работник няма да се съгласи да работи. Квалифицираните и знаещи чужди езици се ориентират към западните страни или към чужди фирми в БГ.
15:45ч. 3 Май 2015 #26 Jivago Както се казва - медалът има две страни. Който работи лошо няма да получава много. Лошо впечатление прави работник, с автобиография пълна с правописни грешки, който закъснява за интервюто си, и първата му дума преди "добър ден" е колко ще получавам? Който иска да му дава не 1500, а десет пъти повече аз нямам нищо против. За да искаш първо трябва да дадеш. И ако все пак някой се счита за недооценен и вярва в способностите си може да има изискване за повече пари. Но ако е некадърник може това да е повод много лесно да остане без работа. И все пак да не забравяме, че никой не иска да изгуби работник който работи добре и качествено.
15:10ч. 3 Май 2015 #25 *** еми защо в БГ заплатите са ниски ??? щото хитреците "бизнесмени" се искат да дават повече, за да има да си пълнят банковите сметки и да си купуват джипове да строят палати !! А истината е че голяма част от така наречените "бизнесмени" не знаят как да си управляват успешно бизнеса и да управляват хора, затова и не печелят, затова и не мога да дават подобаващи заплати, а си търсят само оправдания с кризата, с некадърни работници и т.н. ... "на кривата ракета космоса и пречел"!!! айде стига с тези глупости..... нема нужда! Никой който знае два, три езика няма да ви работи за 450 лв. както искат повечето "бизнесмени - тарикати" !!!! този цирк вече не минава тук !!
14:58ч. 3 Май 2015 #24 Jivago Че в Бг заплатите са ниски като цяло не е новина, че се работи "през пръсти" и се краде- също. На запад тези номера просто не минават, но на мрънкащите не им стиска да отидат да побачкат навън , защото знаят колко малко могат. Който е кадърен го ценят, който не е - багажа и на автобуса. Че има квалифицирани хора с ниско заплащане съм абсолютно съгласен. Щом ние тук не можем да им дадем адекватно заплащане няма какво да им се сърдим че заминават. На Запад ни благодарят за тях и ни връщат обратно мрънкащите некадърници.
14:45ч. 3 Май 2015 #23 *** истината е, че още при кандидатстване за работа и при първото влизане в офиса на интервю ти казват: "заплатата е толкова 450-500 лв. , не можем да даваме повече, като не ти харесва има много безработни".В Европа където сме и ние работи ли някой за 200 евро на месец ???? дори и некачествено ??? и един от най-бедните от Африка да вземеш като му кажеш, че трябва да работи за 200 евро на месец, ще ти каже да си гледаш работата!!!!! в нормалните държави са наясно, че минимума за труда ти трябва да е не по малко от 1000 евро за да не отидеш да крадеш , а да си изкарваш прехраната чрез ТРУД !!! а тук само си търсят оправдания и излиза така, че масово всички сме некадърни и не ставаме за работа. А защо в Европа тези същите некадърни хора, които тук са получавали 500 лева заплата са оценени добре и ги смятат за кадърни работници ??? или бай ганьо "работодател" си мисли, че разбира от всичко ?? да ама НЕ ! Повечето от така наречените "бизнесмени" си нямат и малка представа от дейността с която си занимават. Мислят, си че като са наели някого на работа, едва ли не той им е длъжен и трябва да му се кланят като на господ.
14:00ч. 3 Май 2015 #22 Jivago За съжаление истината е че много голяма част от хората искащи големи заплати работят зле и некачествено. Те няма как да получат добри пари. На всичко отгоре имат нереално високо мнение за себе си и за това колко са недооценени. В същото време резултатът от работата им е образно казано за боклука. Е колко да получава някой за некачествена работа?
13:43ч. 3 Май 2015 #21 *** ще ми извиняваш но това за репликата "за толкова пари, толкова работа" не е на калпавия работник, а на работника, който УМЕЕ ДА СИ ЦЕНИ ТРУДА. Ще трябва да се научите, че не наемате РОБИ на работа, а БЕЛИ ХОРА!!!! Лично за себе си мога да кажа, че изобщо не съм от калпавите работници но никой за толкова години не сметна, че заслужавам ПО-ДОБРО ЗАПЛАЩАНЕ !!!! така, че тези може да ги обясняваш на някой който работи извън офиса на някоя си фирма и не знае за какво става въпрос, а тези които сме вътре и всичко минава през нас сме много ясно за какво иде реч!!! А когато един работодател не може да си позволи да плати по-голяма заплата на качествения си работник, значи не може да си управлява КАЧЕСТВЕНО БИЗНЕСА!!!
12:04ч. 3 Май 2015 #20 Jivago Истината е че човек дори и голяма заплата да получава, ако има лоши трудови навици ( да закъснява редовно за работа, да работи некачествено, да се скатава и т.н.) той няма да се промени. Ще му дадете колкото искате голяма заплата и той ще работи пак по същият начин, защото той само това може, това му е качеството. Човек или работи или не. Съгласен съм че по-доброто заплащане определено е стимул, но репликата "за толкова пари толкова работа" е на калпавият работник. Нима ще отречете колко много хора без квалификация искат да започнат на големи заплати без да знаят и да могат нищо, и като цяло има една маса която знае само да иска без да може нищо. Никой работодател не иска да изгуби качествен работник и истината е че може да го задържи само с адекватно заплащане, защото той вече се е доказал. Като не може да му даде повече означава , че не може да си го позволи и ще го наеме друг, а останалите ще "лежат" и само ще знаят да искат, защото са изтеглили кредит без да мислят как ще го връщат (и сега трябва да го върне работодателят ).
Пожелавам ви един ден да сте работодатели, да търсите персонал, да изпълнявате изискванията му и да получавате разочароващо качество- тогава ще разсъждавате по друг начин. Заплатата трябва да отговаря на качеството и квалификацията на работника.
Моля да бъда извинен ако съм нарушил границите на добрият тон, всичко което казах беше добронамерено.
09:58ч. 3 Май 2015 #19 *** КАКА ПЕНА явно е тези "безнесменки" които само искат и намират кусури а не им идва на акъла, че не плащат достатъчно за да искат повече! Аз като имам квалификация и стаж защо не ми предлагат по-висока заплата от 500 лева а ???? оправдания "криза е", няма достатъчно оборот и т.н.... така, че КАКО ПЕНО като се научиш да плащаш подобаващи заплати ще искаш и квалификация !!!! Аз мисля и дълбоко се надявам, че народа започна лека полека да се усеща и не се съглавя вече така лесно да работи за никакви пари .... така, че пишман "работодателите" в БГ ще я окъсат яко, ако не се научат ДА ПЛАЩАТ
09:03ч. 3 Май 2015 #18 zori Българите в чужбина работят, защото им се плаща според работата, която вършат. Черна работа- ниско заплащане, което пак им стига. Тук се заплаща ниско в почти всички отрасли и не стига. За админ в хотел например искат поне 2 езика задължително и 450лв заплата. Е, който знае поне 2 езика дали ще стои тук за толкова пари? Минимумът в чужбина ще е поне 750-800Е стартово. Моя приятелка реши да се върне от чужбина и поиска 3000лв заплата от мобилните оператори и Хюлет Пакард, отговориха ѝ, че максимумът е 1800лв до 2000лв. Избра Германия и в момента е с 9000Е основна заплата. Ето пример как се прогонва един специалист и го оценяват навън. Да не чувам, че плачат как няма кадри. Кадърното си личи, имаме много умни и качествени хора, ами направете нещо, Вие бизнесмени и ги привлечете. Курсовете за чужди езици са пълни, Британика е скъпа и пак групите са пълни. Значи народът учи. И след като го няма в наличност, като Ваши работници значи трябва да помислите как да се синхронизирате с кадърните потенциални работници. Явно печеливши фирми държат ниски заплати. Това е един общ заговор да поддържа мизерията и да ни заливат непрекъснато с нея.
00:19ч. 3 Май 2015 #17 kaka Pena Квалификацията - ниска. Качеството на труда - лошо. Но всички искат големи заплати.
23:25ч. 2 Май 2015 #16 KVY И до сега не съм видял някой работодател да си праща хората на обучение някъде.Но не да ходят шефовете,а тези,които наистина имат нужда. Абе много са нещата, които са нередни.Може цял роман да се напише. Но докато се плаща,колкото да не умрем от глад и имаме само задължения без привелегии,такова и ще ни е качеството на работа. За жалост....
23:22ч. 2 Май 2015 #15 KVY Работодателите искат техните служители да се развиват и повишават квалификацията.Е как ще стане това,като те самите не им го позволяват. Работил съм и в частни и държавни предприятия и учреждения.Навсякъде работника не го смятат за човек.В едното предприятие ,което е доста голямо за мащабите на Бг и оперира с милиони на европейския пазар им се досвидя да ми купят инструменти за 500 лв. И аз трябваше да ходя да обикалям другите отдели,те като им са свободни и имат желание да ми дадат. Иначе имат претенции да се свърши работата в срок.И как да стане това? В държавните е същото.
22:51ч. 2 Май 2015 #14 *** и едно допълнение, че в бизнес плановете на повечето наши "бизнесмени" не фигурира думата КАЧЕСТВО, а само думата ПЕЧАЛБА за лична облага на фона на ниски заплати и некачествена евтина продукция, която според тях би трябвало да се продава бързо тъй като българина не разполага с кой знае каква покупателна способност и естествено е да търси нещо по-евтино, а то съответно е не толкова качествено!
22:48ч. 2 Май 2015 #13 *** Напълно съм съгласна с MARI ANNE !!!
22:09ч. 2 Май 2015 #12 Mari Anne Jivago, за да искат работодателите да им работят качествено и да имат квалифицирани работници трябва да плащат заплати от порядъка на 1200 - 1500 ?, иначе ей така ще пренареждат както в центъра настилката и ще преасфалтирват по два пъти улиците докато се научат. Не може да дават 250 ? заплати и да искат качество и квалификации, като не могат да дават заплати да не са ставали "бизнесмени". Бизнесмен е този, който може да планира успешен бизнес, неуспешен може всеки, а в бизнес-плана на един бизнесмен трябва да фигурират добри заплати, за да има качество.
21:55ч. 2 Май 2015 #11 *** До marge и jivago, който тегли кредит се бере гайлето както се казва !!!! като не може да плащаш заплати, няма да наемаш хора, работиш си сам, както правят доста бизнесмени..... въртят си сами бизнеса, докато не спечелят достатъчно за да могат да плащат на хора!!! а ти FLAME първо се научи да даваш и тогава чакай да получиш нещо !!!! Нормално е след като някой си получа неадекватно заплащане да дава също толкова неадекватна работа!!!!!!! защо българите са изрядни в чужбина ???? защото получават адекватно заплащане естествено!!! Не можеш само да искаш, трябва да се научиш и да даваш, така че за толкова пари - толкова работа и също такова отношение към работата!!! До колкото се сещам не сме роби ???? а бели хора!
18:46ч. 2 Май 2015 #10 Rino Щом можем да работим в чужбина за тези, че и повече пари, значи можем и тук, но парите тук ги нямааааа....
18:29ч. 2 Май 2015 #9 peacе Правилно.
1500 лв това са около 750 евро, което не някакъв разкош за ЕС, но за България е добре.
17:52ч. 2 Май 2015 #8 jivka Дори и да работиш добре, трудът ти не се заплаща адекватно.Нашите "бизнесмени" искат да си избият кредита за 1 година. Важното за тях е да имат скъпи коли, къщи и т. н. а работниците - кучета ги яли.
16:38ч. 2 Май 2015 #7 Jivago "Българите искат 1500 лв. заплата" няма лошо, а колко от тях могат да я защитят? Колко от искащите такова заплащане знаят да работят качествено и имат нужната квалификация? Иначе всеки знае да иска, а като се стигне до това да работи - не ще.
Нека аудиторията не се обижда, но заплатата е резултат от свършената работа и то качествено.
14:57ч. 2 Май 2015 #6 bbg Това е истината. Всичко друго е следствие от нея!
14:44ч. 2 Май 2015 #5 Flame Българите ще получат европейски заплати когато се научат да се държат и да работят като европейци. Да не закъсняват за работа, да повишават квалификацията се, да учат чужди езици .. и да не се оправдават, "..че снощи били на дискотека"...!
14:01ч. 2 Май 2015 #4 marge А защо пишещите по- долу не теглят кредит залагайки всичко, не работят седем дни в седмицата (защото за честния бизнес почивка няма) и не покажат как се дават големи заплати. Казвам го съвсем добронамерено- едно е да чакаш да ти осигурят спокоен и платен живот, друго- да си инициативен.
12:31ч. 2 Май 2015 #3 Никой Алчността и липсата на елементарни нравствени ценности са причината българския бизнес да не желае да дава достойно заплащане на хората които работят за тях.
11:39ч. 2 Май 2015 #2 нина съгласна съм с ******** за това че Ако заплатите са по-високи ще се повиши и покупателната способност и от тук нататък всичко по веригата, съответно и бизнеса ще има повече работа. Заплатите в България са абсурдни
09:41ч. 2 Май 2015 #1 *** e много ясно, че ще искаме 1500 лв. , това са едва 750 евро, много под нивото на една минимална европейска работна заплата. Друг е въпроса, че тук доста от така наречените "бизнесмени" слагам ги в кавички, защото са просто някакво подобие на бизнесмени, печелят достатъчно, но не им се плащат такива заплати. 1500 лв. е една що годе нормална заплата на фона на цените в България. Ако заплатите са по-високи ще се повиши и покупателната способност и от тук нататък всичко по веригата, съответно и бизнеса ще има повече работа.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Коледни игри, с които развиваме речта на детето и се забавляваме заедно
Сряда, 27 Ноември 2024 11:25
Марина Тодорова е слухово-речеви терапевт и майка на две прекрасни момчета - Васи и Бобо. За нея работата с деца е мисия, отговорност и призвание. Марина вярва, че играта е най-прекият път към всяко дете,...
| |
|
20% отстъпка в строителен хипермаркет "Алати" на "Черен петък и събота"
Вторник, 26 Ноември 2024 10:52
На 29 и 30 ноември (петък и събота) в строителен хипермаркет „Алати“ ще се проведе ежегодното събитие „Черен петък и събота“. В тези два дни всички клиенти могат да се възползват от 20% отстъпка. Събитието...
| |
|
Д-р Велев, дентален лекар: Какво да очаквате при избелване на зъби
Вторник, 26 Ноември 2024 08:05
Бляскавата усмивка, здравите и бели зъби са част от естетичния изглед на съвременния човек. Болезнена ли е процедурата за избелване, какво да очаквате и може ли да бъде заменена с избелване при домашни...
| |
|
Във Варна надраскаха със спрей графит, посветен на НАТО
Сряда, 27 Ноември 2024 19:10
Откриването на стрийт-арт проект в морската столица, посветен на членството на страната ни в НАТО, бе белязан от вандалски действия.
Мащабният графит е изрисуван върху северната стена на закрития басейн...
| |
|
"Малка нощна приказка" от Людмил Станев с премиера в Кукления театър във Варна
Сряда, 27 Ноември 2024 18:58
"Малка нощна приказка" от Людмил Станев ще бъде представен премиерно във Варна.
Представлението е от 19 часа на 29 ноември, а домакин е Държавен куклен театър - Варна.
В спектакъла участват деца на възраст...
| |
|
Посланиците от ЕС одобриха решението за Шенген
Сряда, 27 Ноември 2024 18:44
Посланиците на държавите-членки на ЕС постигнаха предварително съгласие по проекта на решение за отпадане на проверките на вътрешните сухоземни граници за България и Румъния.
Комитетът на постоянните...
| |
|
България продължава да е с най-висока смъртност в ЕС
Сряда, 27 Ноември 2024 18:29
Средната продължителност на живота у нас отново започва да се покачва и след отшумяването на влиянието на пандемията от COVID-19 достига 73.5 години, но все още е по-ниска от тази в Европейския съюз (81.5...
| |
|
Във Варна предстои турнир за ветерани в памет на футболна легенда
Сряда, 27 Ноември 2024 18:15
Поредното издание на футболния турнир за ветерани в памет на легендата Георги Димитров – Червения ще се проведе на 30 ноември, събота, във варненската зала „Владислав“.
Тази година надпреварата ще...
| |
|
Чисто нов локомотив с първи курс между София и Бургас
Сряда, 27 Ноември 2024 18:00
БДЖ пуска в движение за първи път чисто нов локомотив „Смартрон“, доставен от производителя на 26 ноември. Първият курс на локомотива е днес следобед с бързия влак № 3625 от София за Бургас.
Локомотивът...
| |
|
Административни съдии с поредица от лекции пред варненски ученици
Сряда, 27 Ноември 2024 17:48
Съдия Виолета Кожухарова от Административен съд – Варна проведе лекция пред единадесетокласници от СУЕО „А. С. Пушкин“, като им предостави рядката възможност да надникнат зад кулисите на съдебната зала...
| |
|
Катастрофа с военен камион на магистрала „Тракия”
Сряда, 27 Ноември 2024 17:34
Военен камион катастрофира на магистрала „Тракия” край Пазарджик. Инцидентът е станал малко преди 15:00 часа.
Камионът е спукал гума и се е преобърнал, съобщиха от Министерство на отбраната.
Машината...
| |
|
Заради зачестилите случаи на насилие: Сарафов разпореди на прокурорите незабавни действия
Сряда, 27 Ноември 2024 17:22
Изпълняващият функциите главен прокурор Борислав Сарафов разпореди днес на ръководителите на районни и окръжни прокуратури в страната да изискат от органите на МВР по места незабавни действия във връзка...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|