Търсят къде са милионите от Япония, с които Варна щеше да стане като Барселона
Лидерът на БСП – Варна, Борислав Гуцанов даде да се разбере, че като народен представител ще продължи да работи за една от главните си каузи – развитието на пристанище Варна.
Той призна, че една от първите задачи, които си е поставил, е да разбере какво точно е станало с парите от замразения японски заем, с които трябваше да започне строежът на нов контейнерен терминал и цялостната реконструкция на порта.
Както е известно, този проект беше спрян от правителството на ГЕРБ, с което на практика беше спряно развитието на пристанището за четири години. „Трябва да видим дали парите са още в сметките на държавата или са изхарчени за нещо друго“, каза Борислав Гуцанов.
Варна имаше всички шансове да повтори опита на Генуа и Барселона за изнасянето на товарното пристанище извън центъра на града. Управляващите така и не разбраха, че от това зависи бъдещето на града ни. Този проект щеше да осигури привличането на нови товари и модерното развитие на логистиката, а с това и разкриването на нови работни места. Контейнерният терминал щеше да осигури на България стотици милиони приходи, респективно и средства за общината, и да осигури сигурност на много варненски семейства. Заедно с неговото изграждане щеше да стане и обособяването на новата атракционна зона на пристанище Варна-изток.
Смята се, че една от основните причини да бъде спрян проектът е политическа - фактът, че лидерът на БСП – Варна, Борислав Гуцанов бе основен двигател на идеята и участва във всички фази на реализацията му до идването на ГЕРБ на власт.
Нова атракционна зона на морска гара щеше да равни Варна по европейските морски пристанища, където старите товарни кейове са изнесени от града. Така е в Лондон, Генуа, Барселона и на много други места. С отпуснатото от Япония финансиране трябваше да се построи нов контейнерен терминал в езерото срещу „Максуда“. Постепенно товаро-разтоварните дейности от настоящото пристанище трябваше да се изнесат от града и на мястото им да се отвори зона за отдих. Замисълът е там да се изградят модерен Аквариум и нов театрален комплекс със зала, която може да даде сцена на световни събития. Тя от своя страна щеше да направи реална кандидатурата на Варна за културна столица на Европа. Проектът включваше изграждане на пътнически и яхтен терминал, както и историческа част. Там трябваше да бъде обособена като музей подводницата, която държавата даде за стопанисване на общината.
Правителственото споразумение между България и Япония беше договорено и разписано по време на правителството на Станишев. Парламентът ратифицира споразумението за кредита в размер на повече от 36 млрд. йени, или 226 млн. евро. Половината от парите бяха предназначени за Варна.
Заради него държавата сключи меморандум с община Варна, с което се даваше право тя да движи нещата по строежа и експлоатацията на бъдещата най-нова атракционна зона във Варна. Как да изглежда тя, трябваше да стане ясно след обявен международен конкурс за проектанти. След идването на ГЕРБ обаче проектът беше замразен, а новите управляващи пуснаха в ход друг – концесиониране на порта.
|
Коментари |
16:50ч. 3 Юни 2013 #53 Перверзник Забуртов даде еднозначен отговор на дилемата с японските йени. Тези пари никога не са постъпвали в България. Да не говорим, че договора за тяхното получаване е прекратен преди влизането ни в ЕС.
Такива пари няма, никога не ги е имало. Т
Това трябва да се знае от всички.
20:41ч. 23 Май 2013 #52 Гларус Цветков, как на Галата бе :)) Нали идеята е корабите да са скрити от вълни :)) то ако беше така
13:09ч. 23 Май 2013 #51 good_luck Варна не може да стъпи на малкия пръст на КРАЕН квартал на Барселона.... мечти и блянове колкото искаш
10:46ч. 23 Май 2013 #50 puhinka Вие сте се събрали все "умници" дето се мислите за много компетентни,а сте смешни.Но самата идея, че ще напишете нещо не ви прави такива.Държавата ни е пълна с неграмотни и ограничени хора .Вие да не би да не разбирате че всичко се върти около Голямото Село София и по-малките селца Бургас и Пловдив.Варна е прекрасен град ,но имаше нещастието да е управляван от алчни хора
09:55ч. 23 Май 2013 #49 D.Nedeva Мартци, а БОРД с кого е свързан ?! С приближения на г-н Гуцанов .... Дънката с когото заедно лежаха в следствието ....заради пране на пари и злоупотреби ! Гадни медузи !!!
08:58ч. 23 Май 2013 #48 brick бях чел,че ще ги връщат-официално обявено.мисля,че е лесно за хора като Гуцанов да го проверят това.
07:28ч. 23 Май 2013 #47 Георги Цветков Дали няма някакъв вариант тези терминали да се изградят някъде около Галата? Там в този район има доста място и е открито море, няма да е централната част на града.
22:32ч. 22 Май 2013 #46 martci Познайте кой ще строи на местата на старите терминали-БОРД естествено
22:16ч. 22 Май 2013 #45 Гларус И за да незасегна всички избиратели - свестни хора, галсували за болшенството гореизброените, ти си освен наивен обаче, като доста от тях, си и 100% от всичко преди малко, което съм изписал за теб - симпатизанстка утайка на масата парламентарна измет
22:12ч. 22 Май 2013 #44 Гларус колко си смешен и жалък ако знаеш ,ЛИЧИ ТИ, че си тъп и ограничен. Аз съм гласувал по съвест и с бълграско самосъзнание за тези, които не са като който и да е боклук като тебе, прекланящ се на ДПС,ГЕРБ, АТАКА или БСП от която е произлязла една такава анонимна и продажна евтина подлога като теб хахах
само НФСБ, да живее България :)
и да го духаш, защото знам, че така ти харесва
19:35ч. 22 Май 2013 #43 дядо Тиква Бозко плаче и се жали
бозка пак не са му дали.
С БСП и ДПС
той си беше по-добре.
Друго са си "наш'те хора"
хем спасяват от затвора
хем със глутница устата
лесно граби се страната.
16:36ч. 22 Май 2013 #42 Гларус И за да не излизаме повече от рамките на темата, ще добавя нещо, което дано касае идеята на Гуцанов, в което тя да намира подкрепа !
„В социален план ще разширим обхвата на енергийните помощи. Мислим да засилим ролята на държавата в насърчаване на активността и привличането на инвестиции, най-вече засилване на местната инвестиционна активност, както и някои насоки за селското стопанство”, посочи Орешарски.
16:30ч. 22 Май 2013 #41 Гларус Соле, аз вадя достатъчно сам, и внасям всеки месец поне 1000лв ддс на държават,ама теб не те знам коя си и от къде такви акомплекси имаш иомраза спрямо хора, които грам непознаваш :)>???
Това ли ти е комплекса? Че си мамина принцеска и цял живота си сменяла партийни книжки... айде циба
16:28ч. 22 Май 2013 #40 Гларус Соле, те пък те знам колко си зле., недей моя те.. защото нищо умно не можете да кажетее, и започвате с лични нападки, същите сте , като вашите любимци
и кактопипем за порт-а, така и зпочвате за нещо съвсем друго д апипете или да обиждате :)) защото токлвоа имате горе в кошницата герберска
16:26ч. 22 Май 2013 #39 Гларус Какви турци, какви предатели????
какви атаки???
Писахме за порта и затова, че ГЕРБ спряха проект с намерени пари на супер ниска лихва кредит, с който варна да живне буквално поне малко повече...
И слеед като 4г не успяха и да го концесионират, за какъв .. са ни тез пак на валст пък аз да те питам, като те хем развалят, хем и концесинер не са намерили????
Кое ти дава право, да ми хвалеш тези хора, докарали 70 000 на протест във варна инакарали стотици да слажат край на живота си, с тази тяхна дискриминация апрямо Варна. Това не е европроект, да ми говорите, че не сме можели да пишем. ТЪова е държавна собственост - ПОРТ-а , айде сега ми кажи, как така 4г нито проект реалзиираха нито го концесионирахаи и с какви очи ги защитаваш..?????????????????????
16:26ч. 22 Май 2013 #38 Sole Монка, не се занимавай с това объркано момченце чиято работа се състой да спами в мрежата и което не е изкарало един лев самостоятелно с честен труд...не си струва...остави го да бълва цинизми и да се изживява тук...просто другаде не може ;)
15:43ч. 22 Май 2013 #37 D.Nedeva С тази разлика, че не съм се продал дори и за момент ! Имам си виждания и ги защитавам, докато другарите от БСП продадоха не само себе си, а и държавата ! АТАКА пък предаде изберателите си...тези застанали до него в труден момент, а той взе, че застана до ТУРЦИТЕ ! ПРЕДАТЕЛ !
15:36ч. 22 Май 2013 #36 Гларус Повтаряй си го, само незабравяй,че зарди таквуа като мен имаше протести в защота, а заради такив а продажни и надупени боклуци като тебе, ни управляват мутри обиждащи своя народ всячески , от лумпени, през лош материал, до селски глупаци...
И аз пак ще го повторя, ти си продажен боклук..
15:28ч. 22 Май 2013 #35 D.Nedeva Божко, ще го повтроя ! Селски глупак !
15:16ч. 22 Май 2013 #34 Гларус Симеоне, по-добре куко, от колкото дупедавец като теб .. айде бягай да се оплакваш в централата на ГЕРБ
15:12ч. 22 Май 2013 #33 varna9000varna Контейнерния терминал е много важен за Варна. Не по-малко важен от него е и зърнения терминал, който се намира сега също на територията на пристанище Варна Изток. Т. е. освобождаването на пристанището, като градска зона е свързано и със строителството на зърнен терминал. Тенденцията за строителство на нови терминали е, те да бъдат по-близо до открито море. Така е по-изгодно за основните участници в процеса на доставка на стоката по море. По тази и по още няколко други причини, най-изгодно място за терминалите е на острова. Единия терминал на челото на острова, а другия в началото на канал 1(новия канал).
За терминал на Максуда се лобира от хора, свързани по някакъв начин с купувачите на земите около Стара гара. Не зная защо, но закупената земя е точно колкото е територията на пристанище Варна Изток . Явно ще се предлага заменка. Поредната. Като горите на плажа.
14:07ч. 22 Май 2013 #32 D.Nedeva Симеон си е Симеон, а ти според мен си тотално куко ! Селски глупак....
14:05ч. 22 Май 2013 #31 Гларус Стой си в казанлък и си пий винце Кадарка, какво си милите, че ще постигнете? На лъжата краката са и къси.
14:03ч. 22 Май 2013 #30 Гларус Таквиа като тебе платени драскачи, чак не искам да гърмя патрони с познати, за да Ви разобличавам.. ама наоистина си смешен вече
14:02ч. 22 Май 2013 #29 Гларус Симеоне ли да ти викам или дядо, я ходи в на баба си миризлива шунда, да си наврете главите, както ти така и дядо и Кристиян. Аз знам, че сте един и същ човек. Свързах се с който трябва от морето.нет, казваш се Кристиян Тонев и дори не сиу родом от Варна .. какво ми разясняваш , какво тярвало да стане във варна бе младеж.. Я си ходи в долината на розите, от където си
14:00ч. 22 Май 2013 #28 Гларус Но нещо ме кара да мисля, че Гуцанив е изгубил вяра , че това ще стаен, просто не си го признава, защото неговата идеят за порта, на него лично му е визитна картичкана всички видове избори.
нека почакаме да видим кой ще е премиер. Ако е Орешарски, да му се заададе този въпроса, какво мисли той по въпроса, защото от него ще зависи това. И ако Орешарски кажи не - Гуцанов веднага да подава оставка от параемта, много хора, му гласуваха доверие, именно заради идеята за порт-а и инвестиците , за които каза , че ще работи основно в него!
13:57ч. 22 Май 2013 #27 D.Nedeva Божко, последвай примера на хората - хвърляй се и ти !
13:56ч. 22 Май 2013 #26 Гларус дядо пак стаан много актвен тука :)) Абе Дядо, твойте хора 4г така и не го концесионираха порта, за нищо не ставате ве боклуци, вареннци се хвърлят от моста, докато чакат нещо да се промени заради вас бе измет мръсна
13:35ч. 22 Май 2013 #25 Перверзник Вярно, това сравнение с Барселона е супер малоумно.
Първо трябва да изравним разликите в главата, а после и в икономиката и средата.
13:23ч. 22 Май 2013 #24 Boikot Пък това сравнение с Барселона колко е смешно.. Баш, Баш на Барселона ще заприлича града, пък варненци на барселонци :D
13:22ч. 22 Май 2013 #23 Фидел Кастро Marto, той до концесия едва ли ще се докопа, но със сигурност ще удари тлъста комисионна.
13:20ч. 22 Май 2013 #22 mustak източник - "Народно дело" ;] ;] Яяясно, Petel/Народното дело пак правят пи ар на Гуцанов...
12:54ч. 22 Май 2013 #21 movsar Я да видим сега какво разбрахме.
Китайския контейнер тръгва от Босфора и стига Варна час маневра и застава на Варна исток или в канала, в Костанца е с 2 часа назад . Ако акостира на Максуда или Казашко е с час повече, и разликата с Констанца е вече само час. Приемаме че обработката е почти еднаква и транзитното време се получава съпоставимо с „малката“ разлика ,че на Данаил Папазов (ГЕРБ) навлата му са по високи.Да не пропускаме и факта ,че румънския митничар е малко по дисциплиниран когато става въпрос за национална политика . Докато контейнера излезе от Варна бая зор ще види, което прави равен старта на контейнерите на изхода от съответния град. След 3 часа контейнера от Констанца е вече в Букурещ ,а варненския къде е? Освен думичките пристанище и терминали се появявя и „строя“. Фирма „Борд“ каква е? Има и други фирми с които заедно могат да си разпределят баницата.Да не пропускаме и ТИМ ,те да неби да спят. Кой ще плаща - ВАРНА? Вече има опит след лесното начало с едни торпеда на ВМФ.Над всичко стои вълшебната думичка –„комисионна“.Я сметнете комисионната за удълбочаване на канала, построяване и оборудване на терминали и прилежаща инфраструктура. Повече е от тази за Цанков камък. И така нататък........
11:57ч. 22 Май 2013 #20 Marmalad kokalon, теза, която твърдо и отдавна подкрепям е, че за да драпа толкова отчаяно за това пристанище и винаги да го изтъква, вмъквайки го в теми всякакви, Гуцанов със сигурност би имал лична изгода от изпълнението на всякакви дейности там. За мен е очевидно, че той се стреми към концесията на едно евентуално ново (с нов облик) пристанище. Знаем, че умее да върти далавери и дори не е нужно да споменавам "Градски транспорт" за да се сетят всички истински варненци за не толкова далечното минало на този човек... и да си направят добра преценка за него и мотивите му да се "бори" за каквото и да било.
11:44ч. 22 Май 2013 #19 Перверзник Струва ми се, че Гуцанов иска да открадне японските пари за пристанището така, както открадна плаката от грамадата пред общината.
Сори, но този човек е достатъчно компрометиран, за да търси каквато и да е правда.
11:38ч. 22 Май 2013 #18 Фидел Кастро Остави го дядото, него всички сме го чели и му знаем репертоара. Тук въпросът по-скоро е защо в медиите продължава да се натрапва мнението, че Гуцанов има някаква заслуга за това пристанище? Той, че се бори за парче от пая, бори се, ама това не го прави герой. По-скоро отново ни задава въпроса - Няма ли този човек най-сетне да спре да дои града по всякакъв възможен начин и да си приписва заслуги.
11:32ч. 22 Май 2013 #17 yoti дядо, дядо, имаш си ти любимци и си държиш на тях! :) Ама защо навсякъде трябва да ни ги натрапваш? Смени малко репертоара.
11:11ч. 22 Май 2013 #16 D.Nedeva По-скоро ще търси къде са парите от рушветите, които получиха за да сключат тази неизгодна сделка за Варна ! Брутален заем с брутална лихва, която всички ние и внуците ни щяха да плащат ! Разбира се за подобни суми няма как господата БСП-ари да не са получили солиден рушвет !!
10:54ч. 22 Май 2013 #15 APOLON Патриот е, душа дава за народа...
Мечтите на Гуцев са свързани не със строителството на нов контейнерен терминал за бъдещото развитие на Варна, а с неговото строителство именно срещу Максуда, кадето предварително са нагласили размянката на терените с терени от сърцето на пристанище Варна-изток.
Максуда е възможно най-неудачното място за строителство на нов терминал. То се намира на същото разстояние от катедралата, както и пристанище Варна-изток. Като добавим към това и бадещото строителство на нов мост през канала точно на там, със своето южно изложение, живописна денивилация и прекрасен изглед към езерото, този квартал ще се превърне в един от най-живописните и привлекателни райони на Варна.
Какво ще правим тогава с един терминал, който отново ще пречи за развитието на града.
Мястото на новия мултимодален терминал е единствено и само източно от Казашко.
Как ще се построи дълбоководен терминал в защитена местност ще питаме развитите европейски морски държави, които отдавна го правят.
10:45ч. 22 Май 2013 #14 Перде А никой не пита за икономическата обосновка на нов контейнерен терминал.
Хубаво е да се направи нещо, но да се загробят пари без възвръщаемост заради прищевка или личен интерес на един престъпник си е баш простотия.
Варна вече загуби състезанието с Констанца. В Констанца влизат кораби директно от Китай. Кораби по 4000-5000-6000 TEU. съответно навлата са по-ниски, транзитното време е по-малко. Направете си справка колко са големи тези кораби. Грубо 40 метра височина, 40 метра ширина, 250-300 метра дължина. Горе долу колкото е канала и почти до Аспарухов мост.
Нима ще разширят канала, ще повдигнат моста? Дали е икономически изгодно?
И сега си имаме контейнерен терминал, с възможност за разширение. Защо не се използват парите за модернизиране и разширение на сегашния терминал? Ще излезе много по-евтино и ефективно.
Но, не другаря Гуцанов много иска да се направи нещо, което е икономически необосновано. И иска, защото според мен има личен интерес от цялата работа. Така се и говори, де.
10:39ч. 22 Май 2013 #13 дядо Тиква ***, да не би истинските руснаци да емигрират в България, бягайки от евреите в Русия? Поне така излиза от коментара ти. Или може би и тия тук са евреи? Я се изясни!
10:20ч. 22 Май 2013 #12 *** Дядо, не си куку? тогава не прехвърляй от болната на здравата..Явно знаеш не лошо, че бизнеса в Русия заграбиха евреи.Но на теб ти е страх от тях и плещиш против руснаците.Не си прост, явно на еврейска мафия работиш.
10:02ч. 22 Май 2013 #11 дядо Тиква Какви инвестиции във Варна, каква промишленост или транспорт щом монопола над всичко тук държи ТИМ, крепен от партията на Гуцанов. ТИМ изкупи много предприятия, фирми, медии... Посочете ми някъде в тях друго развитие , освен дране на кожи. Руската мафия да прави варненци богати или щастливи...Айде бе...
09:43ч. 22 Май 2013 #10 wtf Ами ако трябва да сме обективни Варна беше оставена на заден план в последните почити 4 години...
09:41ч. 22 Май 2013 #9 Dernev „„Трябва да видим дали парите са още в сметките на държавата или са изхарчени за нещо друго“, каза Борислав Гуцанов”, а вчера Станишев - че Ж. Виденов не бил свален от гнева на хората. Лично аз уважавам Ж. Виденов, защото е човек с достойнство, нещо което сега не може да се каже за голяма част от върхушката на БСП.
Що се отнася да японския заем парите не могат да бъдат използвани за нищо друго освен за това, за което са отпуснати. Те не са арабски, с които БГ обича да работи, дори не и европейски.
А половината са за Бс и съм готов да се обзаложа, че това е било изрично изискване на японците, за да отпуснат парите за Вн. Станишев е подписал, но тройната коалиция нищо не са предприели, защото и те са разбрали, че е глупаво да правиш контейнерен терминал във Вн, когато трябва да направиш същия и в Бс. Крайно време е да започнем да мислим като японците, а ако не можем, да им дадем пристанищата Бс и Вн на концесия, за да направят това, което БГ модела за концесии никога няма да постигне. Крайно време е да поставим държавния интерес водещ, а не този, който доведе до това, което сме - залепени до дъното и даже се натискаме да си останем там. Последните месеци и дни го доказват.
09:37ч. 22 Май 2013 #8 aleks4e а бе говорим за някаква индустрия в Варна ,за работни места ,за приходи в Общината ,за развитие на културата и вие пак ревете като вдовици за ... Щом ви харесва Варна такава добре ама не говорете глупости значи за София и Бургас може а за Варна не Хайде стига и ние имаме достойнство
09:34ч. 22 Май 2013 #7 Kris Хора, всичко това са предизборни агитации и пълни глупости! Хайде стига с безсмислени статии, просто седнете и помислете. Защо човек, който е свързан с криминалния контингент и има "цветущо" минало ще се застъпва за пристанище Варна, ако няма лична изгода от това? ЗАЩО? Гуцанов е правил и ще прави всичко, за да остане във властта. Принципът е такъв- властта опиянява. Не се поддавайте на празни приказки, вярвайте на свършена работа...
09:25ч. 22 Май 2013 #6 wtf Интерес има цяла Варна това да се случи , и колкото и да ми е противен Гуцанов , се надявам поне да помогне с нещо на Варна докато е в парламента(защото за лили свинята и орешарски е ясно , че вече са ни забравили)
09:14ч. 22 Май 2013 #5 Перде Цветков парите са при японците. Тия селски интриги вървят само пред електората на Гуцанов, нали?
Хайде потърси информация как се плаща първия японски заем. Трябваше ли и с втория да стане така, само заради личния интерес на Гуцанов?
09:02ч. 22 Май 2013 #4 Перде А Гуцанов няма ли да каже как ще се изплати японския заем? Защото за бургаското пристанище плаща държавата.
Или май важното е да стане далаверата за Гуцанов, пък плащането пак бюджета ще го поеме. След като има толкова балъци да гласуват за БСП, защо да не мине и този номер.
08:59ч. 22 Май 2013 #3 Георги Цветков Тоя бил дал пари оня бил дал пари - а пари НЯМААА!!! Къде са? Може би в софийското метро? Дааа може то се ползва с привилегии, нали България е София, всичко друго било провинция. Да ама "софиянци" имат страх от нас "СЕЛЯНИТЕ" , защото нашият град е ПО-ХУБАВ и предлага ПО-ДОБЪР живот от техният. Не напразно е номиниран за МОРСКА СТОЛИЦА НА БЪЛГАРИЯ
08:43ч. 22 Май 2013 #2 дядо Тиква А, огладня ли Гуцанов? То и сметката на шефа ти - Бабишкера Станишева е на два минуса след купуването на гласове и медии.
08:41ч. 22 Май 2013 #1 дядо Тиква До сега живяхме с подарената ни през 1989 година, режисирана от БКП/ДС "демокрация" , предвиждаща пълен контрол на държавата от БСП, с одобрявана от БСП "опозиция", "десни" и "център". Време е за истинска, наша си, извоювана демокрация , демокрация без кавички!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Неделя, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Неделя, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Черно море разби ЦСКА 1948
Неделя, 24 Ноември 2024 17:27
Черно море разби като гост ЦСКА 1948 с 4:0 в мач от 16 кръг на първа лига.
Головете за „моряците“ отбелязаха Клаудиу Кешеру, Виктор Попов, Брено Тейшейта и Дуду.
Черно море вече е с актив от 31...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Неделя, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Неделя, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Неделя, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Неделя, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Неделя, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Неделя, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Неделя, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Неделя, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|