Заведение за хранене във Варна отнесе предписание за пушене на закрито
Едно предписание на заведение за хранене и развлечения заради пушене на закрито са съставили здравните инспектори в периода от 27-ми февруари до 5-ти март. Това показва справка на Регионалната здравна инспекция, научи Moreto.net.
Извършените проверки за подобно нарушение в периода са общо 150.
Общо през седмицата са реализирани 320 проверки, сред които такива за продажба на алкохол и цигари на непълнолетни лица, за контрол на детското и ученическо хранене и други.
Издадено е едно предписание на обект с обществено предназначение за задължителни хигиенни мероприятия.
|
Коментари |
12:52ч. 8 Март 2015 #23 morski Имам един въпрос: След като много мислят за здравето на хората защо не забранят производството и продажбата на цигари? Поне да ги ограничат в специализирани магазини, на които да налагат завишени налози!
Що се отнася до непушачите и тяхните хленчове - никой не ги "бие" да влизат в заведения в които се пуши!
10:31ч. 8 Март 2015 #22 sdf Никога не съм пушил, но не подкрепям такива крайни закони поради две причини. Първо икономиката и производството са ни е сринати не е необходимо да заличаваме и малкото от което може да се препитава народът ни. Нека собствениците на заведения сами да определят какъв тип заведение да бъдат. Второ този както и всички останали закони в БГ важат само за някои без власт и връзки. Двоен стандарт предпоставка за корупция. За работното място съм с 2 ръце ЗА ЗАКОНА там ти се налага да ходиш не по избор.
В Унгария всички магазинчета за цигари са без реклами със скрити витрини, просто виждаш една сива врата на сива фасада. Отначало си помислих че са някакви "SEX shop"-ове. Ако всички "Lafki" станат сиви само едно прозорче от където продават ..... ама надали.
00:17ч. 8 Март 2015 #21 blackmore И един прост въпрос да задам: Когато седнете в заведение в чужбина, където пушенето е забранено, що не пушите?
Отговорихте ли си?
Мисля, че приключих тук!
00:12ч. 8 Март 2015 #20 blackmore За кочината сте прави - ние си я правим с нежеланието да се променяме. Болен народ сме, бедни сме- ядем кремвирши и пием дерби кола, но на месец даваме по 150 лв за цигари и по 50 лв за кафета.
Мизерни сме.
А по летищата съм обръщал внимание, защото ми е било интересно и защото съм пътувал с пушачи, питали сме и служители - уви, прав съм- не навсякъде има кабинки за пушачи, а хич да не е - бая летища съм обиколил.
И нещо за бизнеса- той се прави с добри идеи и много труд, а не с гоненето на краткосрочни цели и бързи пари. За това заведенията са ни скапани, а не защото има закон за здравето.
Аз от разделението в заведенията помня: Пушачи - хубави топли места и сепарета, непушачи: закътани до кенефа или до постоянно отворена входна врата. Ти, nuku, помниш ли го това?!
23:27ч. 7 Март 2015 #19 nuku :D вие двамата да бяхте си писали на лично ,аз това помня от разделението със залите , пушачи-няма места , не-пушачи ПРАЗНО ,ама не ми казвайте че били еди къде си масите ,глупости
21:32ч. 7 Март 2015 #18 robyst Предполагам че собственика на въпросното заведение го е преместил в другият крачол.А иначе с тоя закон който прокараха гробарите искат да закрият и малкото останали куражлии да правят бизнес в тая кочина наричана българия.
20:33ч. 7 Март 2015 #17 Никой В самолетите няма никакъв шанс за пушене.Но във всяко летище в Европа и по света има кабинки за пушачи.Явно не сте пушач за да обърнете внимание на тези детайли.
Когато една държава налага от позиция на силата как да живее народа и това е ТОТАЛИТАРИЗЪМ.ЕС и България провеждат политики които са ПРОТИВ интересите на народите им.
Демократичния подход щеше да бъде описания от мен СВОБОДЕН ИЗБОР ПО ЗАКОН за право на самоопределяне от самите собственици на заведения.Тогава пушачите и непушачите по ествествен път ще се разделят и никой на никого няма да пречи нито да се налага да се стига до проверки глоби.
На черното не можете да кажете бяло уважаеми.
19:57ч. 7 Март 2015 #16 blackmore Защо законът да е забранителен ли? Защото държавата следи обществения интерес, интереса да имаме здрави и работещи хора, създаващи продукт. Държавата вижда нещата отгоре, а аз и Вие имаме поглед до 100-200 метра около нас :). Затова и препратката от моя страна към Левиатан на Хобс. Държавата се грижи за обществения интерес и тя е преценила, че това е общественият интерес! А и да си го кажем, при нас нещата винаги се случват посредством тоягата, а не моркова. Това е от нежеланието ни да се променяме към по-добро. Кеф ни е в мизерията и толкоз. :)
А за летищата- не на всякъде в Европа има кабинки за пушачи. Имаше май на виенското, но на доста летища не съм виждал подобни зони. Включително и в самолетите, дори и тези , които летят по 8-10 часа непрекъснато. :)
19:45ч. 7 Март 2015 #15 Никой По същество убийството като липса на свободен избор е меко казано крайност.
Неспазването на един АБСУРДЕН ЗАБРАНИТЕЛЕН ЗАКОН ясно показва че народът има нужда от АДЕКВАТНИ на реалността закони,а не ЗАБРАНИТЕЛНИ закони които не отговарят на реалноста.
Вярно е че пушачите нямат право да тровят непушачите.В това две думи няма.
Какво лошо виждате вие специално ако закона позволяваше самоопределяне статута на всяко заведение да е или да не е за пушачи?
И според това при нарушения да има санкции.
Защо?Ами защото след като има заведения за пушачи по закон нарушителя е нагло нарушение в ъв вреда на непушачите които по право са в заведение със статут за непушачи.
Нещата са прости,ясни и демократични при това положение.
Всъщност мерило за цивилизованост на една демокрация е когато едно общество се съобразява с нуждите на малцинството дори и ако в страната съществуваше само 1 пушач.
Например във всяко летище по света съществуват изолирани зони за пушачи обозначени със знаци и упътващи табели.
Такава зона например не съществува никъде на летищата Варна и София.Това е повече от показателно за нравите в България.
19:22ч. 7 Март 2015 #14 blackmore Липсата на свободен избор ПО СЪЩЕСТВО е тоталитаризъм. Неспазването на законите ПО СЪЩЕСТВО е анархия.
Но не съм съгласен, че няма свободен избор тук - всеки може да избере какво да промени в своето заведение, за да привлече клиентела - пак казвам, това може да е кухнята, обслужването или дължината на полите на сервитьорките :).
Защото ако следвам Вашата логика - то и забраната да убиваме е липса на свободен избор :) .
Държавата затова е там - за да каже кое може и кое не, а ние сме тук, за да спазваме законите и да се наслаждаваме на свободата си и правата си В РАМКИТЕ на тези закони. Защото , както казах по-горе, иначе настъпва анархия.
А държавата - това е нашия лош или добър Левиатан - това е върховенството на закона :)
19:22ч. 7 Март 2015 #13 blackmore Липсата на свободен избор ПО СЪЩЕСТВО е тоталитаризъм. Неспазването на законите ПО СЪЩЕСТВО е анархия.
Но не съм съгласен, че няма свободен избор тук - всеки може да избере какво да промени в своето заведение, за да привлече клиентела - пак казвам, това може да е кухнята, обслужването или дължината на полите на сервитьорките :).
Защото ако следвам Вашата логика - то и забраната да убиваме е липса на свободен избор :) .
Държавата затова е там - за да каже кое може и кое не, а ние сме тук, за да спазваме законите и да се наслаждаваме на свободата си и правата си В РАМКИТЕ на тези закони. Защото , както казах по-горе, иначе настъпва анархия.
А държавата - това е нашия лош или добър Левиатан - това е върховенството на закона :)
19:12ч. 7 Март 2015 #12 Никой Анализа ви с цялото ми уважение въпреки че е верен с нищо не променя факта че властта наложи абсурдна забрана която не дава ПРАВО НА СВОБОДЕН ИЗБОР ПО ЗАКОН.Да ви попитам - липсата на СВОБОДЕН ИЗБОР демокрация ли е или тоталитаризъм?
18:58ч. 7 Март 2015 #11 blackmore В наште реалности свободният избор е нещо извратено и неразбрано. Свободен избор може да има човек, който добре осъзнава последствията от своите действия - за бизнеса си, за общественото благо и т.н. При нас няма такива хора, защото сме сеикнали да робуваме на консервативни норми, а не да се приспособяваме към промените, мислейки за другите и създавайки блага за тях, които на нас да носят печалба и висок жизнен стандарт. Ние поради това не сме и свободни хора. Ще си останем едни изостанали ориенталци-потурковци и цървуланковци, псувайки всичко и всеки под увисналите си мустаци, защото всички други са ни виновни, но не и ние самите.
Така и собствениците на заведения все търсят причината за проблемите си в закона за здравето, а не в менташкия алкохол, мазната киселинна храна, гадното обслужване и т.н.
Това е подигравка с нас, като хора, а ние садистично й се наслаждаваме.
Ясно?:)
18:38ч. 7 Март 2015 #10 Никой Ще повторя отново нещо просто.Когато има либерален свободен избор за собствениците на заведения сами да определят своя статут ще има ред и никой няма да бъде ПРИНУЖДАВАН НАСИЛА да спазва забрани поради простия факт че ще има ясни правила за СВОБОДЕН ИЗБОР.
СВОБОДЕН ИЗБОР в момента НЕ СЪЩЕСТВУВА.Мерките със забраните не намалиха пушачите в страната.
18:06ч. 7 Март 2015 #9 blackmore Съжалявам Никой, но не съм съгласен. НАВСЯКЪДЕ в Европа, където има забрана тя се спазва. Казвам навсякъде, защото съм бил в почти всички европейски държави и съм го виждал с очите си. За пушачите да излязат и да изпушат по една цигара за 2 мин на чист въздух не е като да седят два часа постоянно на студа нали? Истината е, че за 20 мин общо пушене цигари на 2-3 часа прекарани в бара всички страдаме.
Съгласен съм, че глобите и най-вече контролът тук не е ефективен (корупция), а не че собствениците предпочитат глобите- виж в статията, която коментираме - ЕДНО заведение е с предписание. С ПРЕДПИСАНИЕ!!!
А ако заведението си заслужава- вярвай ми, всеки ще се съобразява със забраната. Справка- Нова Телевизия и Кошмари в кухнята.
Зле е, много зле... Беден народ без идея за почти нищо.
17:41ч. 7 Март 2015 #8 Никой По същия начин в момента са пушачите особено в зимните месеци.
Всъщност тези нарушения от които си толкова недоволен съвсем определено очертават реалностите,а именно че собствениците на заведения се стремят всячески да задържат клиентите си защото ще фалират.Угрозата от глоби явно е по малкото зло за тях щом разрешават да се пуши въпреки забраните.
В Европа всичко е много просто и либерално - голяма табела на входа на която пише - забранено за лица под 18 защото е зона за пушачи или зона забранена за пушачи.Всеки собственик сам си решава и според това клиентите сами си решават къде да бъдат.Това е.
17:11ч. 7 Март 2015 #7 blackmore Никой- как съм се чувствал според теб? Ходих в залите за непушачи, макар че в повечето барове това бяха тъмни кътчета, неотоплени или често до входната врата на бара, където все вееше.
Помня и времето, когато се пушеше официално на закрито- как се прибирах вмирисан на пушек, дрехите отиваха директно в пералнята, а после два дни синвадех сажди от носа. Това един пушач не може да го разбере. А и тогава законът беше друг. Сега законът е на моя страна, но аз пак си седя у дома.
16:46ч. 7 Март 2015 #6 summertime Как да се е чувствал - имаше зали за пушачи и 2-3 маси за непушачи, свряни до тоалетната или извън заведението, като напр. в La Pastaria в Пикадили Парк... Проблемът с пушачите не е само димът, а че си хвърлят фасовете навсякъде, оставят незагасени цигари....
16:21ч. 7 Март 2015 #5 Никой blackmore интересно ми е когато имаше зали за пушачи и непушачи вие как се чувствахте ?
16:07ч. 7 Март 2015 #4 japavlov Подкрепям напълно инициативата. Нека направи клипче, в заведение където се пуши, без да провокира хората, без да дразни, просто да снима някакви секунди. След това да го изпрати на БТВ, Нова, Господарите, Софийското РЗИ, Омбудсмана и там още където се сети, нека и да прикачи линк към тази статия. Силно се надявам, някой на ръководна длъжност в РЗИ да чете в този момент. Вие сте назначаеми, не сте по наследственост директори.
15:59ч. 7 Март 2015 #3 blackmore Аз съм сезирал Господарите и чакам вече реакция. Довечера ще снимам и клипове в заведения. Сезирал съм и МЗ, но от там все още няма реакция.
Но съм викал и инспектори и 10 мин след като съм се обадил всички чашки-пепелници бяха стриктно прибрани от масите в заведението.
Смешна, ама тъжна работа...
15:55ч. 7 Март 2015 #2 japavlov Решенията на РЗИ са подигравка. Как може даже и да се оповестява, че е санкционирано 1 заведение. Аз се сещам за 3 в които НЕ се пуши, навсякъде другаде дават по една чашка и я наричат пепелник. Силно се надявам, малко по сериозно да се заемат, защото може жалбите да завалят към София, може и господарите да дойдат, може и в няколко сутрешни блока да им пратим малко кадри, заедно с препратка към статията.
15:53ч. 7 Март 2015 #1 blackmore Вие шегувате ли се? Навсякъде се пуши повсеместно и е ясно, че забраната не се спазва, а инспекторите взимат пари. Да проверят нощните барове, че дори и в Хепи и Капитан Кук. Срамота! Спрях да ходя на бар, защото цигарите не ми понасят вече и се оказа, че спазвайки закона си седя у дома. Проверете Синг ит на базар Левски, Музика Е под ФК, Старс на покрива на хотел Черно Море, Пенч'с и къде ли още не. Пуши се НАВСЯКЪДЕ!!! Ние сме очевидно болен и мързелив народ, след като навсякъде в Европа могат да спазват забраната, а ние се държим като мърши.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Днес, 24 Ноември 2024 18:57
Конференцията за климата в Баку одобри 300 милиарда долара за бедните страни в рамките на споразумението за климата. Сделката беше постигната след тежки преговори в азербайджанската столица. Споразумението...
| |
|
Уран продължава да е загадка за учените заради заблуда относно магнитното му поле
Днес, 24 Ноември 2024 17:59
През 1781 г. благодарение на британския астроном от немски произход Уилям Хершел Уран става първата планета, открита с помощта на телескоп. Този студен свят - третият по големина в нашата Слънчева система,...
| |
|
Черно море разби ЦСКА 1948
Днес, 24 Ноември 2024 17:27
Черно море разби като гост ЦСКА 1948 с 4:0 в мач от 16 кръг на първа лига.
Головете за „моряците“ отбелязаха Клаудиу Кешеру, Виктор Попов, Брено Тейшейта и Дуду.
Черно море вече е с актив от 31...
| |
|
Без ток утре във Варненска област ще бъдат....
Днес, 24 Ноември 2024 17:14
Без ток утре, 25 ноември, във Варненска област ще бъдат....
8:00 ч. до 17:00 ч.
Поради оперативни превключвания на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в районите на: гр....
| |
|
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома в Гургъл
Днес, 24 Ноември 2024 16:23
Алберт Попов завърши на 18-о място в слалома, проведен в австрийския курорт Гургъл, част от Световната купа по ски алпийски дисциплини.
Българският скиор стартира силно и след първия манш зае шеста...
| |
|
Трима души са тежко ранени при взрив на газова бутилка във врачанското село Крушовица
Днес, 24 Ноември 2024 15:10
Газова бутилка се е взривила във врачанското село Крушовица, а трима души са били тежко ранени, съобщиха от полицията.
Сигналът за инцидента е получен в събота следобед, към 14:30 часа. На тел. 112...
| |
|
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места
Днес, 24 Ноември 2024 14:39
Автомобилният гигант Ford обяви, че ще съкрати 800 работни места в Обединеното кралство през следващите три години като част от мащабна програма за преструктуриране, която ще доведе до закриване на 4000...
| |
|
Първи в Европа: Днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение
Днес, 24 Ноември 2024 14:05
От днес стартира чат приложението BgGPT с изкуствен интелект от последно поколение, създадено от INSAIT, институт към Софийския университет “Св. Климент Охридски”. То е достъпно на адрес bggpt.ai и може...
| |
|
Какво ще бъде времето в понеделник
Днес, 24 Ноември 2024 13:39
През нощта облачността ще е разкъсана, предимно значителна, но ще е без валежи. Над Югозападна България ще е предимно ясно и почти тихо, сутринта там видимостта ще бъде намалена. Минималните температури...
| |
|
Увеличават се цените на зеленчуците
Днес, 24 Ноември 2024 13:06
През последната седмица се наблюдава увеличение в цените на почти всички зеленчуци, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Цената на оранжерийните краставици достига 3.23...
| |
|
Путин обнародва закон, който заличава дълговете на войници, воюващи в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 12:36
Руският президент Владимир Путин обнародва в събота закон, с който войниците, подписали договор с Министерството на отбраната да се бият на фронта в Украйна, ще бъдат освободени от натрупани финансови...
| |
|
Ангела Меркел не мисли, че е отговорна за войната на Путин в Украйна
Днес, 24 Ноември 2024 11:21
Ангела Меркел призна, че се възхищава на украинския президент Володимир Зеленски за куража и отдадеността му, но е несъгласна с оценката на украинските лидери, че ролята ѝ в срещата на НАТО през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|