Родители обсадиха IV ЕГ дни преди училищния празник заради униформите
Сагата, свързана с въвеждането на униформи в IV езикова гимназия „Фредерик Жолио-Кюри", която от дни се разпространява в интернет и някои медии, продължава. Вчера родители на ученици от VIII з клас си направиха неофициална среща в капанче до училището. Макар и необявена пред медиите, тя привлече репортерско внимание. Лора Трендафилова, майка на ученичка от същия клас, за пореден път представи исканията на семействата. Против въвеждането на унифицираните облекла (на снимката) са, защото не са били изрично питани за тях, децата насила ги мерели, цената от 74 лева била висока, член на училищното настоятелство се заел с производството на униформите в собствената си фирма, не е направен конкурс при избора на фирма. И още - срещу събираните пари не се издавали разписки, финансови документи, училищното настоятелство не било регистрирано. В същото време ученици от различни класове мереха избраните вече риза, пуловер, вратовръзка или фишу. Независимо от приближаването на училищния празник на 19 март, когато събитието се почита от стотици настоящи и бивши възпитаници на гимназията, родителите показаха непреклонност да се откажат от протестите си срещу решението на гимназиалното ръководство. А стремежът на учителите бил точно тази 53-годишнина на езиковата гимназия да се посрещне от учениците с нови облекла със символите на IV ЕГ.
Директорът на IV ЕГ: Класният ръководител влияе на родители и на деца
- Г-жо Тотева, как оценявате позицията на родителите на децата от VIII з клас? Защо категорично са против униформите?
- Вчера, въпреки че подготвяме празника на гимназията, провеждането на абитуриентските балове и изпълняваме всички задачи за нормален образователен процес, разговаряхме с родители от този клас. Те не бяха поискали среща предварително, не ме уведомиха за посещението си в училище. За мен исканията им са изпълнени с противоречия. Неразбирането, което проявиха някои от тях, е резултат от влиянието на класния ръководител. След разговора ни някои от родителите промениха мнението си.
- Кои са родителските заблуди?
- Само в този клас изглежда не знаят, макар че класната Добринка Станкова е трябвало да разясни подробностите за униформите, че сме се свързали с 3 фирми. Първите 2 не отговориха на изискванията ни за стил, качество на дрехите. Третата фирма, която пое да изработи униформите, предложи 12 варианта на вратовръзки, изтъка специално за ризата и пуловера емблемите на училището. Цените не са по-различни от тези, които учениците са платили за същото облекло в други училища. Не задължаваме да се купуват по 2 ризи, защото във всекидневието може да се носи и обикновена бяла риза.
- Това на пръв поглед са дребни въпроси, вълнуват малка ученическа общност, но се вдига много шум от родителите.
- Наистина ситуацията е сложна. Спазили сме обаче всички процедури. Пак ще кажа, че имам чувството, че класният ръководител влияе по начин, който предизвиква това поведение.
- Родителите, а и учениците казват, че 74 лв. за облеклото са много за социално слабите.
- И това сме разяснили. Фирмата, която е наета и която е на родител от училищното настоятелство, прави благотворителни жестове към училището. Сега също социално слаби деца могат да ползват облекчения. Нека се обърнат към ръководството, педагогическия съвет, така както е при отпускане на стипендиите.
- Защо не кандидатствахте по проекти, за да спестите пари на семействата?
- Отпреди 5 г. анкетираме учениците. Кандидатствахме с проект по структурните фондове, но не спечелихме, както и други училища. А за да кандидатстваме пред МОМН, трябва да имаме първо одобрен модел на униформа, който да представим. А и средствата, които се отпускат, не покриват цялата сума.
Училищното настоятелство: Подобно родителско поведение е безумие
Униформените облекла за Езиковата гимназия са избрани както от ученическия съвет, така и от настоятелството, каза за „Черно море" председателят на училищното настоятелство Величко Тодоров. Оценявам поведението на родителите като безумие. Решение, взето от настоятелството, преминало през педагогическия съвет, не подлежи на коментар. Цялото недоволство идва от малцинство. Протестира само един клас от 30 ученици. Училищното настоятелство е създадено да събира пари за гимназията, да подпомага дейността. Затова намеци за далавера са несъстоятелни, глупости, каза още Тодоров. Той каза, че настоятелството е регистрирано през 2004 г. като юридическо лице и работи според правилата. Поканих протестиращите родители да влязат в настоятелството, да помогнат на училището.
Според Тодоров класната ръководителка урежда свои интереси и взаимоотношения с директорката, като влияе върху семействата и учениците.
|
Коментари |
21:24ч. 15 Септември 2011 #28 didi Сега след като всички вече си получиха униформите и видяхме за какво точно става дума, можем да кажем че имаразминаване в обещанията на г-жа Тотева! На родителската среща тя каза, че ризите са 100% памук, а сега е видно че не са и трябва да се перат на 40С. Тогава може ли една риза от примеси да струва 34лв? Относно пуловерите - също не са 100% вълна , както ни беше казано и дали цената от 30..лв е реална. Друг е въпросът как една фирма шиеща вратовръзки оплете пуловерите, след като няма машини за това? Ако това са цени на дребно, каква е цената на едро? Все пак не се шият бутиково или единични бройки, а ~ 900. Спорът не е дали да "има или няма униформи", а за цената. Сега на всички е ясно чии е интереса от униформите!
23:04ч. 10 Март 2011 #27 Pelikanat Това не е само в 4та :)
20:02ч. 10 Март 2011 #26 funny_io Проблемът не е в това кой от 8з клас иска или не иска униформа, и не класната им е причината за тяхното "мълчание". Стигнало се е до тук заради това, че те желаеха да бъдат информирани относно всичко свързано със самите униформи. Има огромна вероятност от цялата анкета, която беше проведена миналата година,когато те още не бяха в гимназията, да е изгубен списъкът с гласовете ни, или да са зачетени само гласовете на 10те класове. Това се случва защото нито 12 клас ще носят униформи, нито 11 клас. И да се върна на въпроса за класната им- тя единствено ги е подкрепила и първоначално е възможно дори да не е знаела за идеята на зайците да не отидат да им вземат мерки. Ако повече се бяхме замислили всички над това, което се случваше и ние щяхме да се противопоставим на това да ни наложат нещо, което ние не сме одобрили.
19:42ч. 10 Март 2011 #25 ribar4e Уважаеми ученици и родители,
Не позволявайте да окепазят още едно училище!Огледайте се как ходят децата ни с отвратителните наложени им униформи само за да се задоволят болните амбиции на директори и да се напълнят нечии джобове.Белите ризи стърчат незапасани и разкопчани над анцузите,ръкавите лапат наляво и надясно. Но явно учителите смятат това за естетично, след като и те ходят по дънки,потници и тем подобни.Ами каквито са учителите,такива са и учениците!
19:37ч. 10 Март 2011 #24 silvia Униформите на четвърта гимназия са си много хубави. Говорила съм с ученици от 8 з клас, които желаят униформите, но заради мнението на класната и някои родители не смеят да си кажат открито мнението.
18:42ч. 10 Март 2011 #23 funny_io снимки на униформите ни бяха качени в сайта на гимназията
18:41ч. 10 Март 2011 #22 funny_io Съжалявам за правописа си, но заради желанието си да изкажа и защитя своето мнението, а и това на моите съученици час по- скоро по проблема, в бързината не съм успала да проверя написаното. Другото по- важно е че снимките показани тук в статията не са тези, които искат да въведат в нашата гимназия. Според мен ако от сайта бяха обърнали внимание на тази подробност изобщо този проблем нямаше да присъства в тези коментари.
13:40ч. 10 Март 2011 #21 merypoup Впечатленията ми от прочетената статия и коментарите към нея са, че тук става въпрос за един конфликт между директорката и класната ръководителка. Интервюто с директорката прилича на махленска свада и показване на мускули. Жалко, че става достояние на обществеността.
А относно униформите. Аз също подържам идеята, че няма нищо лошо в тях когато са хубави и когато са избрани от самите деца...не от педагогическия съвет или настоятелството или който и да било друг ръководен орган.
Наскоро училището в което учи дъщеря ми също въведоха униформа. Целия процес беше съпроводен с няколко месеца обсъждане, гласуване и избор на униформите и различните варианти. В този процес поне по мое мнение основно място заемаха самите деца. И дори когато всичко беше решено и уточнено, класните ръководители се обаждаха лично на родителите за да се уверят, че няма разминаване в информацията учители, деца, родители.
За рожденния ден на дъщеря ми нейни приятелки й подариха оригинална рамка със снимка. Снимката беше на четири красиви млади момичета облечени в новите си униформи...което само по себе си показва, че те са избрали и харесали своите униформи:)
10:02ч. 10 Март 2011 #20 Един варненец Уважаема funny_io,
Прочетох Вашия коментар и продължението му. Впечатли ме подробното разглеждане на повдигнатите от статията и останалите коментатори въпроси. Това говори както за привързаност към училището, където учите, така и за стремеж към правдивото отразяване на процесите в него. Пропуснала сте само да отбележите, че на снимката на униформите, за съжаление, не се вижда вратовръзката, по която са избрани униформите.
Лошо впечатление ми направи самво правописът, който е далеч от желаното ниво. Независимо от това, че учите в езикова гимназия, където се набляга повече на чужди езици, няма да е зле, ако наблегнете на изучаването и на български език и на граматиката му. Пожелавам Ви успех!
18:26ч. 9 Март 2011 #19 silvia Униформата е задължителна, а и не е никак лоша! Това на снимката няма нищо общо с униформата на четвърта гимназия. Тези са грозни............ Аз с гордост ще нося моята
17:13ч. 9 Март 2011 #18 funny_io ...Ако от Училищното настоятелство си бяха направили труда да обяснат на всички ни каква е причината за въвеждането на
униформите, защо е важно и редно те да бъдат въведени, да ни дадът да изберем или поне да видим цялостното си облекло
за вбъдеще, което ние ще носим, а не те, може би наистина нямаше сега да ни обсъждат навсякъде и
нямаше да има такиваспорове и проблеми. Най- важното, което трябваше да ни кажат обаче е че
тези униформи ще ни представят като едно цяло, учениците на тази гимназия. А и не дрехите правят човека, а
той самият,чрез действията си се представя пред света. Може би това ще даде причина на много
да разберат, че униформата няма да ги заличи, нито като самостоятелни хора със свои идеи и начин на мислене,
нито ще ги превърне в еднакви личности без право на уникалност и различие от другите.
17:12ч. 9 Март 2011 #17 funny_io Аз също уча в 4та езикова и смятам, че тези спорове които се случват в гимназията са огромна грешка.
Не мисля, че трябваше да се стига до там и вярвам, че този проблем можеше да се реши много по- рано
и че обстоятелствата можеха да се стекът по друг начин.
Вярно е че не трябваще да се въвеждат униформи, които не сме и виждали, ние гласувахме само за
една вратовръзка, но това е малка част от вида на облеклото. Вярно е също така, че е имало и проблем
с начина и времето на гласуване, за това дали да има или да няма униформа, не мисля че това също и че
броят на дадените лично от нас учениците гласове отговаря на това, което казаха от училищното настоятелство.
Но няма ли да е гордост за нас да излезем с униформите на собственото си училище на 24 май и да покажем, че
не сме от някое забутано и невзрачно училище, а че сме ученици от толкова елитна и добра гимназия- 4 Езикова
гимназия Фредерик Жолио- Кюри? Има много други, които ни завиждат за това, че сме част от нея, а те не са.
Аз лично пробвах униформата и мога със сигурност да твърдя, че 74 лева са добра сума за наистина качествените дрехи,
които ни предлагат. Родителите трябва да си дадът сметка, че тези облекла няма да са само за една година, а
за доста повече. Ако тя е по- евтина и не е качествена, нали ще се скъса и съсипе след някое и друго носене.
Основният според мен проблем е че в цялата история ИМА ЕДНА НАИСТИНА ОГРОМНА ГРЕШКА!
Твърдо заставам зад това, а мисля че и много други от моите съученици ще се съгласят, че не класната на 8 з клас
и наша невероятна учителка, е причината за случващото се.
Браво на зайчетата, че защитават собственото си мнение и правото на глас, и както вече казах това си е техният
избор, които те са си направили сами. Не госпожата ги е подтикнала към това и им е "насадила"
мисълта, че те ТРЯБВА ДА НЕ ходят да си мерят униформи. Познавам я и със сигурност знам, че тя не би им
"заповядвала" да не го правят.
Ако от Училищното настоятелство си бяха направили тр
17:10ч. 9 Март 2011 #16 Pres Униформи трябва да има!!! Но когато минималната работна заплата беше 120 лв. униформата беше 25-30 лв. по тази логика сега не трябва да е повече от 60 лв. но г-н Дянков продължава да се инати за размера на минималното възнаграждение - сигурно защото не е учил в БГ
16:40ч. 9 Март 2011 #15 Maminka Не мога да разбера за какво е цялата гюрултия. Дъщеря ми е 8 клас в МГ и там само вратовръзката им струваше 15лв. Цялата униформа беше 75лв. а сега и допълниха с пуловери от 27лв. Отделно си купуваме и белите ризи..... Това май не е по-евтино, но униформите са необходими.
16:30ч. 9 Март 2011 #14 niki Във Френската трябва да се разрови не само около униформите и начина, по който са поръчани. Знаете ли каква аминистрация има в гимназията? Само директорите са четирима, да не говорим за изпълнителските позиции. А Тотева, която за съжаление не блести нито с интелект, нито с външен вид, е на път да стане най-дълго управлявалият това училище директор. Горко й на Френската. Това вече отдавна не е моето училище и дори се съмнявам, че тази година на 19 март ще ида на концерта :(
15:42ч. 9 Март 2011 #13 mimi Аз съм ученичка от ІV езикова гимназия и се чудя защо не харесват учениците униформите!А относно 8 з клас- една "овца" повлича след себе си други "овце"-виж те ме на, коя съм аз!Доколкото знам Лора Трендафилова е човек, който обича вниманието и използва децата за своите цели!
15:34ч. 9 Март 2011 #12 Murmorana Аз пък съм от поколение, което е носило униформи, но еднакви за всички. Само емблемите ни бяха различни и по някои хората обръщаха глави.
Не че страдам за онова време, но тогавашната шуробаджанащина ряпа да яде в сравнение с днешната!
15:20ч. 9 Март 2011 #11 DJ Bobo Мърморано, от цялата история тук намирисва само на лов на вещици, както и на уреждане на лични сметки.Само че, в това смешно театро са намесени като действащи лица и "бдителни" родители, и услужливи медии/май само фолк телевизиите не отразиха "събитието"/, че и НАП сигнализираха.
Аз съм от поколението, което помни как "тричленки" обикаляха и залавяха "безделници" и режеха минижупи.Трудно се забравят старите навици, пък и се предават на поколенията.Аз лично не виждам нищо лошо родител да ушие униформите, колкото и на някои да им се иска да са ушити във фабрика "Пионер"
15:17ч. 9 Март 2011 #10 Edna Mayka 74 лв са много за униформите, показани на снимката. Една униформа не трябва да струва повече от 35 лв. - все пак в тази гимназия учат стотици деца и трябва да се получи много голяма отстъпка за поръчваното количество.
14:58ч. 9 Март 2011 #9 Murmorana Нямам нищо против униформите като цяло. Стига да са удобни, практични, естетични и качествени. Но начинът на изпълнение на идеята пак намирисва - родител на хлапе във въпросното училище.....
14:34ч. 9 Март 2011 #8 sunrise Нека да има униформи,За съм.Против съм към цена,е ние милионери ли сме.С тази мизерна минимална заплата,която министъра не иска да я увеличи,за кое по напред.Учебници,тетрадки,джобни,ток,вода,телефон..............те само плащанията са над 240 на брой,е стига.май сме във виртуалния ЕС,във реалния ни няма
14:04ч. 9 Март 2011 #7 kasy_a Моето дете учи в Руско училище и е с униформа от първи клас. Аз като родител съм изключително доволна от това обстоятелство. Така не се създава класово разделение между децата. И въпреки, че съм дала мноооого повече от 74лв. , продължавам да я подкрепям. Тя е практична и удобна. В крайна сметка, смятам, че е време учениците да заприличат на такива, а не да се размотават като на моден подиум или другата крайност - като на спортна площадка.
14:03ч. 9 Март 2011 #6 Pacul Униформите са хубави според мен, особено първата ми изглежда доста стилна. За момчешката не съм много сигурен, особено тези къси панталонки. Но подкрепям идеята за униформите.
13:36ч. 9 Март 2011 #5 DJ Bobo (виж линк...) -тука са снимките с униформите.
"Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен."- Алберт Айнщайн.
Поздрави за родителите от 8-ми З клас!
13:14ч. 9 Март 2011 #4 Sheldon В предната тема ме оплюхте, че наредих въпросните родители, че скачат неподготвени. Много ми е интересно да видя коментарите след тази статия... Българинът все си мисли, че всеки иска да го прекара, а не е научен да оценява усилията на другите.
11:38ч. 9 Март 2011 #3 enchevia снимки на тези униформи в нета не са ли качени
11:35ч. 9 Март 2011 #2 jyfasieiewteawl Че ние в 5-та платихме над 100 лева за бяла риза и жилетка само заради емблемата на училището...
11:24ч. 9 Март 2011 #1 Digital Rebel униформените са много яки, но някои ученици и някои родители са прости парчета.
трябва ред в тази скапана чалга държава!!!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
БЕЛВЕДЕРЕ РЕЗИДЪНС - зеленият квартал на 10 минути от Варна, пред акт 16
Понеделник, 25 Ноември 2024 10:54
Възползвайте се от настоящите ценови предложения, които ще важат до 20.12.2024 г. и открийте своя мечтан дом.
Поради големият интерес и динамично търсене, предсрочно започва изграждане на предпоследния...
| |
|
ПП-ДБ: Отказваме, Борисов за премиер е абсолютно неприемливо предложение
Понеделник, 25 Ноември 2024 19:00
Бойко Борисов за премиер на България е абсолютно неприемливо предложение. Отказваме предложението на ГЕРБ!
Това заявиха от "Продължаваме промяната - Демократична България" в писмо до медиите.
Отказваме...
| |
|
Започва конкурсът за най-красиво писмо до Дядо Коледа
Понеделник, 25 Ноември 2024 18:53
Български пощи“ стартира традиционния детски конкурс „Най-красиво писмо до Дядо Коледа“. Крайният срок за изпращане на писмата е 18 декември, съобщиха от националната пощенска служба.
Условията за участие...
| |
|
Израелският кабинет санкционира най-стария вестник в страната заради критично отразяване
Понеделник, 25 Ноември 2024 18:41
Кабинетът на Израел единодушно гласува да санкционира най-стария вестник в нацията, Haaretz, в неделя, позовавайки се на критичното му отразяване на войната след атаките на Хамас от 7 октомври и коментарите...
| |
|
Край Бургас ще търсят потенциални замърсявания с изкуствен интелект и водни дронове
Понеделник, 25 Ноември 2024 18:27
Чрез изкуствен интелект и водни дронове Община Бургас ще има възможност да открива потенциални рискове от замърсяване на местообитанията в Черно море. Техниката ще бъде закупена по проект в подкрепа на...
| |
|
Започват пътни ремонти в „Аспарухово“
Понеделник, 25 Ноември 2024 18:15
От днес започва рехабилитацията на пътната настилка в район „Аспарухово“, като дейностите ще стартират от подхода към корабостроителницата под Аспарухов мост. След това техниката и екипите ще изпълнят...
| |
|
Депозитите на домакинствата у нас са нараснали с над 6 млрд. лева от началото на годината
Понеделник, 25 Ноември 2024 18:02
Депозитите на домакинствата в търговските банки у нас са се увеличили с 6,1 млрд. лева от началото на годината и вече надхвърлят 86 млрд. лев. Това сочат данните на Българската народна банка (БНБ), предаде...
| |
|
Първо огнище на чума у нас, умъртвяват близо 1800 овце
Понеделник, 25 Ноември 2024 17:48
Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) констатира първо огнище на чума по дребните преживни животни за последните шест години. Заболяването е потвърдено в град Велинград, община Велинград,...
| |
|
Засаждат нови кестени на варненския бул. "Приморски"
Понеделник, 25 Ноември 2024 17:33
Този петък, 29 ноември, от 10 ч. ще се извърши засаждане на 19 млади дръвчета от вида "обикновен кестен" на бул. "Приморски" в изпълнение на компенсационната програма. Мероприятието ще се осъществи при...
| |
|
Няма данни за пострадали българи при инцидента с кораб край Египет
Понеделник, 25 Ноември 2024 17:19
Към момента няма данни за пострадали българи при инцидента с туристически кораб край египетския курорт Марса Алам на Червено море. Това съобщиха от Министерство на външните работи.
17 туристи са в неизвестност...
| |
|
Без ток във Варна и областта утре ще са...
Понеделник, 25 Ноември 2024 17:06
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 26 ноември, без ток във Варна и областта ще са:
- от 9:00 до 14:00 - гр. Варна - бул. Хр....
| |
|
Предаваме на Франция семейство, извело децата си в България
Понеделник, 25 Ноември 2024 16:52
Съпрузи от Франция ще бъдат предадени на френската страна, реши Варненският апелативен съд в две отделни производства. Основание за това са Европейски заповеди за арест, издадени от съдия-следовател към...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|