Отрязоха вековно дърво пред входа на Икономическия университет във Варна
Сряда, 18 Юли 2012 09:38 / Екатерина Пейчева
Варна остана без поредното прекрасно дърво – един от огромните чинари пред парадния вход на ВИНС, до подлеза, - едно от редицата вековни дървета , придаващи такова очарование на булеварда край шосето. Рано сутринта имаше само един огромен пън, на съвършено здраво дърво, край него добре изметено и почистено, без нито тресчица. На 2 метра от него още един прясно отрязан пън в зелената площ край тротоара. Край пъна се въртяха и чудеха няколко чужденци.
Всичко това свършено в потайна доба, когато никой не може да види и чуе в това сравнително пусто през нощта място.
От години срещу зеленото богатство на Варна се води война. След случая с изсичането на дърветата в градинката Севастопол започна масираното изсичане на дървета в Морската градина. Дълго време пъновете стояха, преди да ги махнат, но сега , тъй като все пак се виждат и правят впечатление и на гражданите, и на гостите на града, започнаха бързо да ги изкореняват.
Не само това – дърветата се осакатяват планомерно, като се режат дебелите им клони и се оставят само 2, рядко 3, високо стърчащи тънки клона. Така дървото губи устойчивост и при първия по-силен вятър тия клони се чупят, дървото изсъхва или бива отрязано, защото, видите ли, е опасно и може някой клон да падне върху човек. Ако не вярвате, идете при вятър в градината, особено в алеята край езерото и ще видите как се гънат, удрят един в друг и се чупят стърчащите като осакатени пръсти тънки и високи клони.
Същата осакатяваща сеч се извършва и по улиците на града. Всеки ден осъмваме с нови изсечени или с отрязани клони дървета. Оправданието е, че се режат, защото сухите им клони могат да паднат и наранят някого.
ПЪЛНА ЛЪЖА!
Ако се разходите и огледате дърветата, ще видите, че на много от тях висят сухи и изпочупени клони, които никой не отстранява.
РЕЖАТ СЕ ЗДРАВИ И ХУБАВИ ДЕБЕЛИ ДЪРВЕТА И КЛОНИ!
Каква е причината, защо се прави това?
Веднъж попитах работниците какво правят с отрязаните дървета. Те ми отговориха:
Складираме ги, защото с тях през зимата ОТОПЛЯВАМЕ ПАРНИЦИТЕ, КЪДЕТО СА ПАЛМИТЕ.
Това потвърди и тяхната бригадирка.
Между впрочем тази жена не беше със специално лесовъдно или ландшафтно образование, както би трябвало, а със средно по електротехника. Преди години, при случая с градинката Севастопол имаше специална пресконференция на ландшафтните архитекти на Варна, на която се изнесоха скандални факти за отношението към зеленото богатство на Варна. Едиин от фактите беше, че в Общината няма на служба нито един ландшафтен архитект. Изказана беше загриженост за това, че при непрекъснатите разкопавания по различни поводи на варненските улици се секат и унищожават корените на дърветата и след няколко години само, можем да се окажем без дървета по улиците. Това се и наблюдава – множество изсъхнали или съхнещи дървета. Особено драстично е положението в кръглата градинка пред Летния театър, където след дълбокото преораване, полагане на железни мрежи в земята, бетониране и покриване с плочки почти не останаха дървета, а тези, които все още се борят за оцеляване, стърчат с орязани осакатени стъбла. Грозно стърчат осакатените им силуети, които след някой и друг ден ще бъдат отсечени.
Сигурна съм, че Общината има солиден бюджет и отпуска средства за ОТОПЛЕНИЕ НА ПАЛМИТЕ през зимата. Би трябвало да се извърши проверка в чий джоб отиват тези пари, а отоплението им е за сметка на изсечените варненски дървета.
Същевременно нито едно ново дърво не е посадено, или ако има някое такова, оставено без грижи и поливане, то за седмици изсъхва.
Оказва се, че единствената грижа на общинската фирма е рязането на дърветата и разкарването на камионите им по главните алеи, когато и където играят варненските деца, които са изведени там на въздух, а не да дишат отровните газове като на магистрала точно на равнището на носовете им, заплашени от инциденти. Трябва ли някое дете да бъде прегазено, за да се спре разкарването на автомобили по алеите?
Тези, Използващи Мрака, които управляват Варна, които са загрижени само за собствените си джобове и живеят като че ли ще са безсмъртни, все пак трябва да си дадат сметка, че градът се задъхва от замърсените газове на безбройните стари коли, че Морската градина не е само безполезно място, заето от разхождащите се граждани, които пречат на печалбите им от застрояването с бордеи, пардон, развлекателни заведения и хотели, а единственият щит на града, поемащ и преработващ замърсяванията.
В сегашния си вид и площ Морската градина с изсечените и осакатени дървета вече няма необходимата енергетика, за да извършва тази си задача. Задушно, неприятно, без очакваната свежест и прохлада е днес в Морската градина, изпълнена с тълпи граждани в горещите дни. Зеленясало блато от месеци ги посреща по алеята точно преди японските вишни. Това ли е грижата на общинската фирма, която би трябвало да поддържа единствения парк на Варна и за която получава немалки пари? Кой е органът, който извършва контрол на изпълнението? Ако кметът нехае за града, който управлява, каква му е ролята? Само да събира данъците и таксите ли? И докога гражданите ще плащат максимални данъци, наказани с дупки по улиците, отсечени и осакатени дървета, мръсен въздух и пресъхнали чешми? Варна, която е най-богата на минерални извори, има само една едва цъцреща чешмичка, но затова пък с дракони отгоре й. Влечуги ли ни управляват? И докога?!
http://www.zelenavarna.org
|
Коментари |
10:34ч. 19 Юли 2012 #29 valerina След като не могат да опазят вековните дървета и вместо да дават пари за палми, които не правят сянка, по-добре да дадат парите за закупуване на вековни дървета. Има, не е като да няма !
09:55ч. 19 Юли 2012 #28 Александър Христов Времето за санитарна сеч е късна есен и ранна пролет, когато соковете на дърветата са прибрани в основата им и короните им не са озеленени. При желание мога ви предоставя конкретно решение на съда от преди 2 години за нарушенията във Варна по този въпрос. Неприятно е че се разходват невероятни общински пари за поддръжката, а в същото време няма назначен ландшафтен архитект в община Варна. Също редовно липсват специалисти на място при извършване на тези дейности, а е записано като задължително условие в правилата. Има си начин работата да се свърши разумно, но вместо това се работи с фокус основно върху раздуването на финансирането по дейността. Резултата е налице. Няма смисъл да спорим помежду си, докато парите ни отиват за безумна сеч на зелената система и джипове за получовеци. Има смисъл да се търси отговорност за правилно поддържане на постоянно намаляващата зелена система на града.
09:45ч. 19 Юли 2012 #27 Александър Христов Звездичка, в продължение на 2 години бяха изпращани молби до община Варна, точно за наполовина изсъхнало дърво до градниката Севастопол. Изсякоха здравите дървета в градинката, преди да отрежат изсъхналото! NO COMMENT! Имай предвид че сумата за годишната поддръжка на уличните дървета в града е 7 цифрена. Има цени за отрязване на клон според размера му, за транспорт и други дейности по зелената система в града, но съвестната прецизна грижа не би донесла същите пари, като поголовна сеч на големи дървета. Аз също като всеки нормален човек искам да има профилактика и да се режат сухите клони и дървета, но това сме успялавали да накараме общината (обслужващата фирма) с неимоверни усилия и то в изключително редки случаи.
02:19ч. 19 Юли 2012 #26 s-4o Прочетох доста мнения и мнения. Ако се поддържаха тези дървета когато им беше времето нямаше да се стигне да се режат целите, и вместо да пръскаха пари за тези "красиви" палми можеха да ги вложат в дървета като това въпросното. За обещанията от управниците че на отсякъно дърво ще се съди ново просто нямам коментар, незнам дали някой още им вярва. А за тези палми мога да ви кажа че "саксиите" им са доста малки, и имат нужда от много по голяма подръжка не просто да мине цистерна и да излее голямо количество вода. Това че въобще тези палми не са за България и заради това казват че използват изсяканите дървета да ги отоплят през зимата, ами те да се отопляха само зимата те ги топлят пролет, есен и зима.
23:16ч. 18 Юли 2012 #25 Una Ch. Колко още хора трябва да починат от "здрави дървета", че да се запушат устите на "природозащитниците"?? Преди години клон от едно такова дърво се стовари върху бебешка количка. Добре, че детето не беше вътре! Напълно подкрепям мнението на Васил Василев! Напоследък стана изключително модерно да се протестира срещу всичко. А както се вижда от снимката, дървото е ИЗСЪХНАЛО.
20:18ч. 18 Юли 2012 #24 Александър Христов Василе, а как ще обясниш че 1/3 от дърветата на Севастопол останаха благодарение на заведените и спечелени дела срещу община Варна. Защо ако дърветата бяха неподходящи, се извършваше сеч без необходимите документи, защо Административен Съд - Варна на няколко пъти разпореди да се спре сечта в градинката? Пейзажа в момента е доста спорно до колко се харесва на всички. Освен това липсват прохладната сянка и птичките, които за радост на много от нас живееха в короните на дърветата в градинката. Защо изсичахте дърветата до църквата Света Петка? Защо спряхте още същия ден в който ви бяха потърсени документи? Защо работите за Община Варна по един незаконен начин? Има още много въпроси на които ще можеш само да вдигаш рамене или да заобикаляш сменяйки фокуса/темата . . .
17:37ч. 18 Юли 2012 #23 Васил Василев Поредната написана простотия по тази болна за варненци тема. С тази Екатерина Пейчева искам да си поговоря отблизо.Права е единствено за сръбските смърчове на Летния театър - ремонта доведе до умирането им.Всичко останало - за дърветата по улиците ,на Севастопол е пълна глупост. Озеленителите ли са виновни ,че преди 60г са сети дървета,неподходящи за градски условия. След като направихме ремонта на град.на Севастопол, вече 4 години няма паднали клони и пейзажа смятам се харесва на всички.Така че, колеги режете щом трябва ,професионално , за да нама нови смъртни случаи като оня до Мол Варна
17:18ч. 18 Юли 2012 #22 Puhi2 Съгласна съм с отрязването на изгнили клони или ако се налага цели дървета. Нека обаче това да се извършва с мисъл. Преди по-малко от месец между вътрешни дворове в Гръцката махала бе отрязано едно "опасно" дърво. Всъщност изгнили бяха част от неговите клони. Изрязоха го го дъно. Клоните нахвърляха в съседните дворове, като падайки дънера премаза две плодни дръвчета в съседния на нашия двор. С големи разправии изчистиха големите клони и стана 17 часа. След което приключиха работа и оставиха на нас да почистваме "по-дребните" клони, които бяха над 2 метра сами от дворовете си. Никой повече нищо не свърши. Така наречената им бригадирка се държа меко казано "иронично" след като я запитахме кой ще довърши и това беше. Питам първо защо с правенето на едно добро(отстраняване на "опасно" дърво) трябваше да осакатят още 2 дървета и да не си довършат докрай работата? Защо плащаме най-високите данъци във Варна и не получаваме нормално отношение от представители на Общината?
16:46ч. 18 Юли 2012 #21 Султанка От Варна май нищо няма да остане!Ще се изселим в Кестиридж!
16:41ч. 18 Юли 2012 #20 momo Айде да не е по късна доба....онзи ден около обяд си режеха хората.. и много майни отнесоха, защото бяха спретнали задръстване на кръстовището...
16:25ч. 18 Юли 2012 #19 morski Това дърво нали стана свидетел на взрива на бизнесмена в колата и веднага му резнаха главата (ствола). Може би ги е страх да не проговори :))))
16:24ч. 18 Юли 2012 #18 Dry-Ice Каква буря в неделя?!?
--------------------------------
Магнитна, как каква?!
16:18ч. 18 Юли 2012 #17 Balem Като гледам, абсурд да е вековно...
16:14ч. 18 Юли 2012 #16 bel mariposa, дръвчетата на летния така добре ги бетонираха под паветата, че и да искат да оцелеят няма как.
14:02ч. 18 Юли 2012 #15 summertime Каква буря в неделя?!?
А дръвчетата на Летния театър на кого накривиха шапката,ч е ги отрязаха????
13:05ч. 18 Юли 2012 #14 ssssssssssss По-голяма простотия отдавна не бях чел... Трябва ли на всеки идиот, който реши да ни споделя мислите и терзанията си да му публикувате писанията???
12:43ч. 18 Юли 2012 #13 Bella_vista Абе тия грозни палми противни,дето не се вписват в умерения пояс, дето са невероятен кич недостижим,няма ли кой да ги махне, е ?Абе тия заведения,дето изливат мръсни води в морето...Айде бе мъже,направете един отряд като Черните ангели,изтрепете кметове и тимаджии,счупете тез тръби в главите им гадни...
12:38ч. 18 Юли 2012 #12 dimi Много добра си е политиката с опасните дървета вкл.и това за което пишете.Единственната ми забележка е за повече засаждане. Статията ми намирисва на Пи-Ар да омъскърим някого за наша с/ка.
11:49ч. 18 Юли 2012 #11 wtf Като цяло колкото съм против продажния ни кмет , толкова съм и против всякакви некомпетентни псевдоприродозащитници , които си нямат представа какво пишат/говорят обаче вдигат врява до небето , че и това е поредния пример госпожица "журналистката" толкова се е старала да направи впечатление с драматичните си излияния , че няма факт в статията , който да не е спорен. АМАН ОТ ИДИОТИ
11:42ч. 18 Юли 2012 #10 Gevich Хубаво, клоните пречат, що не отрязаха само тях, ами цялото дърво. Някой пак си е превишил правата.
Пък защо на това място да не сложат някоя палмичка, лете ще я изкарват, зиме ще я прибират и ще я топлят с клоните от това дърво. Пълна простотия.
10:45ч. 18 Юли 2012 #9 happymery Имате малко грешна информация господа журналисти. Дървото беше премахнато не по късни доби, а в понеделник сутрин, след бурята в неделя вечер. Трябва да се премахват опасните дървета и клони.
10:38ч. 18 Юли 2012 #8 vessela Написах един по-обширен коментар по темата,който не зная защо въобще не се появи???
Затова просто ще изразя пълната си подкрепа на автора на горния материал!Всички,които обичаме Варна и помним каква е била преди години знаем,че е истина!И страдаме поради факта!
Лично аз се дразня гледайки тези глупави палми в грозни сандъци-заместили истинското зелено богатство на Варна!А Морската градина е подложена на унищожение,което си е чисто престъпление!
10:34ч. 18 Юли 2012 #7 zulu Минавам с години по този път почти всеки божи ден. Това дърво, заедно с още едно, което е останало са надвесени над пътното платно, като по този начин пречат на движението и застрашават човешки живот. Онзи ден един туристически автобус притисна два автомобила наляво, за да избегне удар с останалото дърво. Време е да започнем да мислим и рационално, а не само емоционално.
10:31ч. 18 Юли 2012 #6 mehlema Бананова Република България
10:09ч. 18 Юли 2012 #5 bel Не мога да се съглася, че дървото беше здраво, още преди 2 години започна да му съхнат клоните, но нямаше кой да го поддържа. Да бяхте отрязали само сухите клони, а не цялото дърво. А що се отнася до палмите ... наврете си ги в ........ Колко детски градини и площадки щяхте да направите с тези пари дадени за поддръжката на палмите?.
10:02ч. 18 Юли 2012 #4 Rain Едва ли това е направено без причина. Вместо да се вайкате, вземете посадете едно дръвче. Явно отрязаното дърво е само претекст да избълвате толкова дълга статия, която не разкрива причините за това деяние, а само обслужва желанието и да напишете нещо против нещо, ама дали има смисъл знае ли някой.
09:59ч. 18 Юли 2012 #3 VarNa айде стига вече глупости, а ? това дърво беше опасно понеже беше много страро, стига сте ревали, какво да беше станал някой инцидент ли, там по цял ден е пълно с хора. А на севастопол помните ли какво беше преди, а а ? помните ли каква свинщина беше. Сега го нарпавиха много хубаво и може да изсякоха дървета ама и посадиха много нови точно там
09:57ч. 18 Юли 2012 #2 tania Много добре казано ,но кой ли ще обърне внимание!!!Господа управляващите мислят само за себе си ,как да си напълнят джобовете докато са на власт,а за народа не му пука.Какви кметове сме имали едно време и колко много са направили за Варна за да стане европейски град,а сегашният кмет е връща поне 50 години назад лоша инфраструктура ,озеленяване,водоснабдяване и какво ли не още....И всичко това работи в полза на любимият град на Б.Б Бургас,докога ще търпим това!!
09:53ч. 18 Юли 2012 #1 Limka евала варна още веднъж евала .... да ви пикая и на палмите ! обещавам ви днес палмите ще изгорят !
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Докъде стигнаха ВиК ремонтите по пътя за курортите край Варна (видео)
Петък, 29 Ноември 2024 15:57
Продължават ВиК ремонтните дейности по пътя за курортните комплекси във Варна. Те са свързани с реконструкция и доизграждане на магистрални водопроводи по трасето Варна – к.к. "Златни пясъци". Дейностите...
| |
|
Въвеждат „Зелена зона“ във Варна през първото тримесечие на 2025-та?
Петък, 29 Ноември 2024 15:24
„Зелена зона“ във Варна може да заработи през първото тримесечие на следващата година. Това става ясно от отговор на зам.-кмета Илия Коев на питане, отправено от общинския съветник Диян Атанасов по време...
| |
|
Варна: Натоварени подлези в „Приморски“ от седмици са на тъмно (снимки)
Петък, 29 Ноември 2024 14:57
Два от натоварените подлези в район „Приморски“ вече седмици наред тънат в тъмнина. За проблемите с осветлението на съоръженията алармираха читатели на Moreto.net. Става дума за подлеза на Базар Левски...
| |
|
Безплатен паркинг за Black Weekend в Grand Mall
Четвъртък, 28 Ноември 2024 08:03
Три дни на ударни оферти дават летящия старт на предколедното пазаруване в Grand Mall. От 29 ноември до 1 декември в кампанията Black Weekend се включват повечето от магазините, които правят Grand Mall...
| |
|
Представят “Неаполитанска сюита” с вход свободен във Варна
Петък, 29 Ноември 2024 18:53
Среща с красотата на неаполитанската песен ще подари на меломаните Италианският културен институт – София на 3 декември в Градската художествена галерия „Борис Георгиев“ във Варна. Под мотото “Моя прекрасна...
| |
|
Запалват светлините на коледната елха във Варна на Никулден
Петък, 29 Ноември 2024 18:38
Празничното запалване на светлините на коледната градска елха във Варна ще се състои на 6 декември, петък. По традиция събитието ще включва концерт. Началото му ще бъде в 18:00 часа на площад „Независимост“...
| |
|
Варненска галерия подреди празнична изложба с картини и пластики на известни български автори
Петък, 29 Ноември 2024 18:20
Варненската „Галерия 33“ представя изложба с 80 картини и пластики от едни от най-известните български художници. Експозицията е озаглавена „Art Gallery 33 x 3“ и предлага уникално преживяване чрез изкуството...
| |
|
Авария оставя част от кв. "Левски" без вода до полунощ
Петък, 29 Ноември 2024 18:06
Поради авария част от кв. "Левски" ще е без вода до полунощ съобщиха от ВиК-Варна.
Засегнати ще са в района на Техническия университете.
Поради друга авария без вода до около 22 часа ще са в карето...
| |
|
Спартак с равенство срещу ЦСКА 1948 във Варна
Петък, 29 Ноември 2024 17:56
ЦСКА 1948 и Спартак (Варна) завършиха при резултат 1:1 срещата от 17-ия кръг на efbet Лига.
Парвиз Умарбаев откри резултата в 20-тата минута на срещата, а в 57-та минута Емил Ценов отбеляза за 2:0,...
| |
|
Началникът на отбраната се срещна с директор в НАТО
Петък, 29 Ноември 2024 17:42
„Ясно разбираме, че днес информацията се е превърнала в мощно оръжие. Загубата на когнитивната област може да позволи на врага да обяви победа, без да произведе нито един изстрел. Разбирането на тенденциите...
| |
|
Забравен на котлон тиган с олио подпали апартамент във Варна
Петък, 29 Ноември 2024 17:28
Пожар горя този следобед в апартамент в жилищен блок на варненската ул. “Странджа”. Огненият инцидент е станал малко след 14 часа.
Жилището на шестия етаж е почти напълно унищожено. Пожарът е загасен...
| |
|
Бунтовниците твърдят, че са влезли във втория по големина град в Сирия
Петък, 29 Ноември 2024 17:15
Сирийските въоръжени бунтовници твърдят, че са влезли в Алепо, съобщава CNN. За първи път бунтовниците са влезли във втория по големина град в страната, откакто правителствените сили си върнаха града през...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|