15:56ч. 7 Февруари 2020 #54
Име(nick)
Да в посока където има смисъл да си слагат името( и парите) като спонсор. Защото събитието не генерира интерес спрямо други възможности.
14:15ч. 7 Февруари 2020 #53
ROCKNROLL
"Име(nick)
ДСК има пари рокнролл не се тревожи.Както хотелите, казината, таксиметровите компании и спортната зала."
Я ПАК?
"След 2018 година основният ни спонсор – „Ескпресбанк“, беше придобит от друга банка, чиито дарителски функции са в друга посока."
(виж линк...)
18:57ч. 6 Февруари 2020 #52
odesos
Драги спорещи, открихте ли сайт на фондацията. Трудно, но все пак:
(виж линк...) Хвърлете едно око и ще научите, че следващото издание ще е 26-то и ще се състои през 2014 г. Бихте ли дали пари на някой през 2020, който ви кани на събитие през 2014. Това си е чиста проба помен. Нищо друго. Както не е спомен, а помен и патронажът на Зорка Първанова през 20-22 издания. Сякаш вицепрезидентката Мария Попова е била случаен гост. Позор. Потърсете лице за контакт – няма. Има банкова сметка на Булбанк и банер на Експрес-ДСК. Шизофренно представяне. Бихте ли се доверили? Адресът – в София. Че е по-близо. Мъчно ми е че ми се плаче. Но фондацията трябва да се разчекне от неудобни въпроси. Питайте и патроните. Като си патрон, какво си? Правиш ли нещо? Или си там за да се снимат с теб? Може и да греша, но днешното ръководство е паразит. Прахосник на едно наследство, което му се е изсипало даром без то да е сторило каквото и да било. Изчакаха да си отиде маестрото и сега… ще продадат марката. Само за сравнение. На самия сайт пише, че проф. Димитров ръководи фондацията до 2011 г. Обявата за предстоящия през 2014 г. конкурс е значи от 2012 г. Т.е. след професорът синчето не е пипнало дори сайта. Баща му сигурно се върти в гроба.
16:59ч. 6 Февруари 2020 #51
niki
Хаха, Vic Rattlehead, супер :) Напомни ми едно интервю на Филип Аврамов. Отишли да изнасят представление някъде по Монтанско. Седнали след това да си говорят с хората и един го питал: "А ти иначе какво работиш?" ...
16:44ч. 6 Февруари 2020 #50
Име(nick)
Присъствал съм на не едно културно събитие като зрител и участник в организацията. Но благодаря за клипчето и ти подкрепям творческите изяви.
16:36ч. 6 Февруари 2020 #48
Име(nick)
Защото могат просто да вдигнат цената на билета. След като цената на събитието им се е уж вдигнало. Както всяко друго събитие прави.
16:36ч. 6 Февруари 2020 #47
Vic Rattlehead
Като развален грамофон си именик. В новината си пише, че приходите от посещения не са достатъчни, а не че липсва публика. Организацията струва пари и разходите се повишават с всяка година.
Толкова ли не вдяваш елементарни неща или нарочно се правиш на луд?
16:34ч. 6 Февруари 2020 #46
niki
Име(nick), какъв частен бизнес те гони тебе? Фондация е, не е ЕТ, АД, ООД и т.н. Как фондациите набират средства - с дарителски кампании. Влез в страницата им, наличен е специален бутон за дарения. Но ти отхвърли предложението ми да дариш, защото Балетният конкурс бил частен бизнес. Бива ли такова нещо! Аз пък за предстоящия си рожден ден ще кажа на всички вместо цветя и подаръци да дарят парите за фондацията.
16:28ч. 6 Февруари 2020 #45
Име(nick)
"А може би просто общината, министерството и фирмите са си сменили приоритетите за финансиране поради сътресенията в обществено-политическия живот на страната напоследък?"
Аз имам разбиране затова и ти казвам, че си го финансират въпреки неуспехите му да привлчече хора и явно да задържи спонсори както ти твърдиш. Ти викаш че са си променили приоритетите. Но и без обяснение защо.
16:26ч. 6 Февруари 2020 #44
ROCKNROLL
Разбиране за важността на такова половинвековно културно събитие в календара на една община? НУЛА.
16:17ч. 6 Февруари 2020 #43
Име(nick)
niki Дарителска кампания за частен бизнес? Майтап.
ROCKNROLL "А може би просто общината, министерството и фирмите са си сменили приоритетите за финансиране поради сътресенията в обществено-политическия живот на страната напоследък?" За какво говориш по точно? Какво се е променило сравнение с изданието от 2018? За да си сменат приоритетите общината означава че няма одобрение за събитието. А компания да не го спонсорира означава че няма възвращаемост и че цената за един нов клиент не си струва.И/или името им като е с свързано със събитието не носи никаква симовлична стойност за клиентите им.
16:12ч. 6 Февруари 2020 #42
niki
Име(nick), слушай сега. Аз вече започнах да организирам дарителска кампания, писах, говорих тук-там. Във Варна има сигурна към 200 000 работещи. Ако 1/4 от тях дадат по 5 лв., ето ти ги парите, че и ще остане. Готов ли си да дадеш 5 лв.? През юли ще гледаш невероятна красота, билетите ти са от мен, както и ризата и вратовръзката, ако нямаш. Имаме ли сделка?
16:10ч. 6 Февруари 2020 #41
ROCKNROLL
А може би просто общината, министерството и фирмите са си сменили приоритетите за финансиране поради сътресенията в обществено-политическия живот на страната напоследък? Или при теб няма друга плоскост на разсъждение освен пари-спонсори-интерес?!?
16:05ч. 6 Февруари 2020 #40
Име(nick)
Така че или трябва да има пари и спонсори или няма интерес. Не може вълка да е сит и агнето цяло.
16:03ч. 6 Февруари 2020 #39
Име(nick)
niki те хората не ходят ти ги критикуваш как биха дошли облечени.
Казах мнозинството в коментара.Тоест че за останалата част от сумата се подпомага.От общината и фонда които са дали пари и са финансирали наградният фонд. И от спонсори. Които тука се опитват да кажат че са напуснали в същото време не могат да си признаят, че за да напуснат ознзачава, че няма интерес от страна на хората и следователно няма на кой да се рекламират компаниите със спонсорството на събитието.
16:02ч. 6 Февруари 2020 #38
niki
Име(nick), по-долу Vic Rattlehead предложи да те изберем за кмет. Обаче не ставаш за кмет. Много са ти объркани понятията, пишеш разни "термини", на които даваш абсурдни обяснения. Това показва, че не само за Балетния конкурс чуваш за първи път. Небрежно е преподавано, небрежно е учено ...
15:56ч. 6 Февруари 2020 #37
niki
Име(nick), ти откъде знаеш каква е печалбата, вали за първи път чуваш за този конкурс? По целия свят такива конкурси се финансират стратегически, с предвиждани загуби. Всичко се прави, за да бъдат запазени - напр. Вагнеровият във Ваймар, Новогодишният във Виена, театралният в Авиньон, джаз в Монтрьо и т.н. Само че там масата знае, че на опера, на балет, на театър се ходи не по къси гащи, потник и джапанки. А Общините залагат в бюджетите си необходимата сума. Тук - за Бог да прости.
15:56ч. 6 Февруари 2020 #36
Име(nick)
"Защото вече НЕ МОГАТ или НЕ ИСКАТ да подкрепят културно събитие като балетния конкурс."
Много добре знаем че могат. Но защо не искат? Запитай се каква е целта на един спонсор.
15:55ч. 6 Февруари 2020 #35
Име(nick)
Кючека си е отделна форма на танци. Просто тука неспирате да ги споменавате поради някаква причина. Ниско високо равнище не знам танците са си танци.И попкултурата си е култура.Популярната култура на едно общество с други думи тази която е в общественото познание. Просто балета не присъства никъде в света като част от нея.Даже и в страната на Broadway.Където реално има професионално развитие в тази област.
15:52ч. 6 Февруари 2020 #34
ROCKNROLL
Защото вече НЕ МОГАТ или НЕ ИСКАТ да подкрепят културно събитие като балетния конкурс. Не е защото е безинтересно за теб и още двама-трима, прочели новината!
15:48ч. 6 Февруари 2020 #33
Име(nick)
Искаш да кажеш че уж много сериозен и престижен балетен конкурс не си възвръща мнозинството от сумата чрез билети?
Наградите не ги плащат те, а държавата. Тези които им са спонсори още би трябвало да са.Защо да са били отбой на такова събитие което ти описваш?
15:46ч. 6 Февруари 2020 #32
niki
Име(nick), ако наричаш "балет" кючеците, съгласна съм с теб. И малко да те поправя - попкултура не означава култура на обществото, а култура на масата, която у нас, за съжаление, също е на изключително ниско равнище. Виж броя на насочените надолу палци под публикацията и си оправи статистиката. Твърде самонадеяно е да казваш, че никой не знае - само трима сте тези с вдигнатите палци.
15:43ч. 6 Февруари 2020 #31
ROCKNROLL
Питай тези, които са му давали, но вече са били отбой. Ти знаеш кои са.
15:42ч. 6 Февруари 2020 #30
Име(nick)
Културната стойност на събитието не плаща за него. Това поне ви е ясно нали?
15:40ч. 6 Февруари 2020 #29
Име(nick)
Тогава защо уж няма пари?
15:40ч. 6 Февруари 2020 #28
Vic Rattlehead
Именика и от балет и от конкурси разбира, както от счетоводство, бизнес и политика. Да го изберем за кмет предлагам аз.
А за конкурса си е голям срам, ако общината го провали! Лично аз бих го спонсорирал като гражданин на Варна, нищо че балет не обичам и никога не съм го гледал. Но този конкурс е едно от основните културни събития, които носят на Варна не без основание прозвището "лятна столица". Щото на Слънчака и на юг има повече плажове. Но там култура не търси...
15:40ч. 6 Февруари 2020 #27
ROCKNROLL
Бил ли си на него, за да кажеш, че няма зрители? Можеш да не ми отговаряш.
15:36ч. 6 Февруари 2020 #26
Име(nick)
Ако липсваше само при мен нямаше да я има тази статия. Фактът е че този конкурс няма зрители независимо за какво е и колко време се е състощ преди.Щом не могат да го оправдаят това е положението.
15:34ч. 6 Февруари 2020 #25
ROCKNROLL
Авторитетът и интересът май липсват само в лицето на Име(nick), което никога не е стъпвало на балетен конкурс, но това не пречи да се изказва компетентно...
15:33ч. 6 Февруари 2020 #24
Име(nick)
Балета си има място в попкултурата тоест културата на обществото. Просто това събитие не е имало.А какво общо има чалгата с балет не става ясно.
15:29ч. 6 Февруари 2020 #23
niki
Име(nick), това, че ти чуваш за първи път за "събитието", не означава, че хората не знаят за него. Да, не е попкултура, на която зрителките да извършват въртеливи движения; да, не е символично, а е символно. Общината и МК са длъжни да се погрижат, защото това е конкурс, който има потенциал да покаже красотата на изкуството и на града, да повдигне равнището на масата чалгирана младеж, пък и не само младеж. Но... културата очевидно не става за търгашество.
15:17ч. 6 Февруари 2020 #22
Име(nick)
ДСК има пари рокнролл не се тревожи.Както хотелите, казината, таксиметровите компании и спортната зала.
Иначе държавните институции са си в пълното право да не финансират обществени проекти за които обществото не проявява интерес. Събитието не е популярно, не е символично и ако Морето не беше медиен партньор няма въобще да се пише за него.Такъв авторитет и интерес просто липсва явно.
Реално най-вероятно са закъснели с организацията.
15:04ч. 6 Февруари 2020 #21
ROCKNROLL
Финансовото основание е, че спонсорите вече нямат "излишни" пари - Експресбанк например се сля с друга банка, х-л Палас пък започна да работи само сезонно (пак че не затвори като Гранд хотела, управляван от кмета-слънце, което не огрява) - но това е защото икономиката процъфтява и всичко ни е наред!
15:02ч. 6 Февруари 2020 #20
niki
Име(nick), това, което казваш, е правилно, но не и когато се отнася до един от символите на Варна: първия в света балетен конкурс, от който са тръгнали всички звезди на световния балет. И не е вярно, че Общината и Министерството на културата нямат нищо общо. Напротив, но правят все по-малки и по-малки вноски - това е в унисон с масовото опростачване на територията. Отиваш на опера в Летния театър, а от заведенията по брега дъни чалга или рап. Отиваш на балет - от Пантеона се чуват призивите на Криско да мезим кюфтаци. Те т'ва е бг пазар.
14:56ч. 6 Февруари 2020 #19
Име(nick)
(виж линк...)
Всички без един не са видяли спонсорите на фондацията.За да мислят че има финансово основание.
14:52ч. 6 Февруари 2020 #18
ROCKNROLL
Всички коментиращи, освен един, вече разбраха кои са "техническите причини" за отмяната на конкурса, което пак е нещо. Можеше и по-зле да е.
14:44ч. 6 Февруари 2020 #17
Име(nick)
"Що за счетоводителско мислене?!" А какво мислене искаш? Това е събитие с разходи които трябва да бъдат покривани. Транспорт,реклама,място,престой, храна,охрана, партньорства с хотели както споемана и тнт. Договори и сделки които имат възможност да траят с години с най-различни компании и спонсори и какво ли още не свързано с балетната част.
Да не мислиш че просто така един ден се стоварва това събитие в последният момент?
Просот не мога да разбера какво толкова мрънкат тези в коментарите. Фондацията сама си финансира събитията. Преценили са че поради технически причини не могат да го състоят и толкова.Какво намесват общини и фонд култура, данъци, социални политики и други несвързани с частният оператор неща?
14:20ч. 6 Февруари 2020 #16
niki
И туроператорите продават пакети с билети за определени вечери, като тази екстра ОПРЕДЕЛЕНО надделява и изборът на гостите пада върху Варна.
14:12ч. 6 Февруари 2020 #15
niki
Име(nick), ти колко пъти си гледал макар и една вечер от програмата на Балетния конкурс? Знаеш ли, че в годините, когато се провежда, има много гости на Варна които си планират почивката точно за дните на събитието. Както българи, така и чужденци. Знаеш ли, че билетите свършват седмици преди откриването, а Летният театър винаги е пълен? Що за счетоводителско мислене?!
13:58ч. 6 Февруари 2020 #14
Miryana Срам и позор! Нека Община Варна отчете всички одобрени проекти за финансиране по фонд култура за 2020 година!
13:15ч. 6 Февруари 2020 #13
niki
За Варна мези има.
12:47ч. 6 Февруари 2020 #12
Минчев
Пари община Варна има,но се харчат неразумно за некачествени ремонти на ремонтите,за загубени дела при отчуждаане на имоти и терени в следствие на некомпетентни служители и чиновници и т.н.
Този балетен конкурс е наистина културно наследство и престиж за всяка община и страна. Би трябвало да се подкрепи сериозно събитието от страна на кмет и общински съвет!
12:38ч. 6 Февруари 2020 #11
Име(nick)
Освен ако събитието не представя интерес за публиката... което нали зависи от зрителите както ти казах.
12:36ч. 6 Февруари 2020 #10
Име(nick)
А като се има предвид какви големи спонсори имат няма как да е финансов проблем.
12:34ч. 6 Февруари 2020 #9
Име(nick)
"Състезанието се организира, финансира и обгрижва от Фондация “Международен балетен конкурс – Варна"
Дори и общината да осигурява финансова помощ/място за провеждане на състезанието. В края на деня финансовата отговорност е на фондацията. Която рекламира че идва главно от дарители и зрители.
Колкото до транспорта. Цената на билета трябва да покрива себестойността на услугата.А не изкуствено да го държат ниско само за да се покриват натрупаните задължения в края на годината
12:27ч. 6 Февруари 2020 #8
dorina
Къде са заможните бизнесмени, които трябва да подкрепят културата, спорта и младежта?
12:19ч. 6 Февруари 2020 #7
ROCKNROLL
Балетният конкурс се финансира основно с общински средства, а не от продажби на билети. Той е част от културната програма на Общината и представлява културно наследство, с което сме известни пред света. Но какво ли се обяснявам - тук има хора, които смятат, че и транспорт не трябва да има, ако не му стигат парите от продадени билети...
12:10ч. 6 Февруари 2020 #6
Име(nick)
Като не се гледа няма да се прави. Това зависи само от зрителите.
12:01ч. 6 Февруари 2020 #5
ROCKNROLL
Каквото и да ти говорят, става дума за пари. Колко театрални постановки отмениха по технически причини, а всъщност причината е слаби продажби (вижда се в сайтовете, където се продават билети).
11:56ч. 6 Февруари 2020 #4
Име(nick)
"се отлага по технически причини"
А коментартите пари ги гонят.
11:37ч. 6 Февруари 2020 #3
KVY
Къде в България се инвестира в култура, социален живот, нови технологии? Нямаме един парк, като хората. Нямаме социална политика към самотните пенсионери или инвалидите. Нямаме инвестиране в ноу хау, в университетите има кадърни студенти и преподаватели, но материалната база е....
11:30ч. 6 Февруари 2020 #2
Султанка
Нема пари за култура, другарки и другари!Но събираемостта на данъците е изключителна и затова шефката получава всеки месец 9 минимални работни заплати!
11:25ч. 6 Февруари 2020 #1
ROCKNROLL
От нови и нови строежи не останаха средства за култура. Жалко, да прекъснеш половинвековна традиция!