Ще се преминава и със слаб 2
Понеделник, 13 Февруари 2012 10:53Източник: в.24 часа
Сбъдва се най-смелата ученическа мечта - ще може да се преминава в по-горен клас и с двойка при добър общ успех (поне 4,00) и задължение изпитът да се вземе в рамките на новата учебна година.
Тази възможност се дава в проекта за закон за училищното и предучилищното образование, който ще бъде представен утре в образователното министерство. Засега либерализацията е за пети и шести клас, но и по-малките не са ощетени - за тях повтарянето се забранява, а за да не се травмират. До 3-и клас изобщо няма да се пишат цифрови оценки. В 7-и клас няма как условното преминаване да се приложи, тъй като следва гимназиален курс, но до последно експертите обсъждали дали да не разпрострат революционната промяна и за гимназията.
Спорна била и темата от каква възраст да е задължителна забавачката. Надделяло мнението да е от 4, а не от 5 г., както сега. За да се тушира напражението с недостиг на места в яслите, детските градини ще са задължени да приемат и 2-годишни хлапета, ако имат свободни места.
Друго нововъведение е, че всяко училище ще има етичен кодекс, който ще се пише от директора. Документът ще регламентира отношенията между участниците в учебния процес. В него ще може да се забранява да се дъвче дъвка пред учителя или да се използват обидни думи и прякори например. Ще се регламентират по-детайлно и етичните отношения между самите деца.
Формите на обучение ще са редовна, задочна, вечерна, индивидуална, комбинирана и дистанционна - с учене по интернет. Външно оценяване ще има след 4-и, 7-и, 10-и и 12-и клас.
Синдикатите са против липсата на спирачка за "доживотен" началнически щат. Не е демократично, много директори с протекции съсипват училищата, трябва да има мандати. Нито една страна от ЕС не държи директорите вечно на този пост", каза Янка Такева, лидер на Синдиката на българските учители.
Според нея обаче е добре, че родителите ще бъдат повече ангажирани в училищния живот, по-често ще се срещат с учителите и ще подпомагат учебния процес.
|
Коментари |
19:59ч. 14 Февруари 2012 #42 caprice65 Понеже ми е бил много дълъг коментарът, нещо се е скъсал към края. Това е продължението му:
Следващо – до 7 клас на целодневно обучение. Абе как ще стане тази работа, като те в редовните часове не влизат, а ще ходят на занималня. Или ще отидат, за да ядосат учителката, да се бият, да се търкалят, да пушат в тоалетните, иначе ще бъдат прибрани, родителите ще бъдат спокойни. Родител, това звучи гордо! Родител, който иска детето му да бъде целодневно, целоседмично, а най-добре месечно на училище и да се интересува колкото си може по-малко от него, дори изобщо. Това ще е супер!!!!
За мандатността на директорите – да, трябва да има, защото превърнаха училището в бащиния. Майки, бащи и т.н, приближени, приятели на този, на онзи. Да не говорим за конкурсите, които трябва да провеждат – абсолютна пародия, защото всеки директор си слага свои хора. Обявяват се свободни места, но те вече са заети.
15:57ч. 14 Февруари 2012 #41 caprice65 До vinensa: Не съм сложила кавички на Умните Глави, защото съм ги написала с главна буква, все пак по този начин изразявам своето уважение към тях, как иначе. Те никога не са били редови учители и не са се сблъсквали с учениците. Те само участват в одобряването на учебниците, които са неразбираеми не само за учениците, но и за учителите. Иначе от МОМН само си спускат изисквания, Наредби и тем подобни, излишни бумащини, защото за тях това е важно. Гледа се документацията, а не това, дали учителят е успял да научи на нещо децата. Но това и не е необходимо, да му мисли учителят в по-горния клас, така ще си ги прехвърлят, докато могат, защото истината е, че учениците са „ходещи хилядарки“.
Но пак не са го измислили – децата ще се стресират, когато в четвърти клас започнат да им се пишат оценки и в края на годината се явят на „малките матури“. Ама как така ще се изисква това от учениците, ако им излязат стресници, какво ще правят след това. До трети клас пак ще бъдат оценявани, но в края на годината, с качествена оценка. А точки, пчелички, намръщени и усмихнати човечета – това са си отново оценки, но не с цифри. Да, учителят и това трябва да прави, след това да брои колко са от първи вид, от втори и т.н. докато разбере как да бъде оценено милото дете. А студентите като си преминават така, да си преминават. За това са неграмотни, затова умират хора, попаднали в ръчичките на лекари, които години наред са преминавали в по-горен курс. Но в крайна сметка училището не е университет.
Другата малоумщина – селските училища ще стават до 10 кл. До миналата година ги закриваха поради липса на ученици, сега ще ги откриват. Е нали има изисквания за брой ученици в паралелки. Или един учител ще учи един ученик, защото в селото имало такъв, който не трябва да ходи в съседното, по-голямо.
Следващо – до 7 клас на целодневно обучение. Абе как ще стане тази работа, като те в редовните часове не влизат, а ще ходят на занималня. Или ще отидат, за да ядосат учителката, да се бият, да се търкал
13:02ч. 14 Февруари 2012 #40 Una Ch. Ха да ни е честито! Да са живи и здрави тъпите и мързеливите, за да започнат умните и работливите да ги носят на гърба си още от училище! Що за гавра?!?!
10:02ч. 14 Февруари 2012 #39 enchevia при една двойка, за да има успех поне 4 няма да е само с ходене за присъствие
08:14ч. 14 Февруари 2012 #38 mimito какво то и да коментираме който иска да учи ще учи .хората са казали ,,насила хубост не става,,
06:46ч. 14 Февруари 2012 #37 Мечо Керемидата Е ти заради стипендията ли са трепеш да учиш или заради по-доброто ти бъдеще.. ако си за 20 лева по добре спирай даскало и отиваи да бачкаш продавачка някъде ще искарваш повече и няма даси даваш зор..
02:47ч. 14 Февруари 2012 #36 p0lyxena Сега ще идват на училище ,колкото да нямат отсъствия.Пълен абсурд!За какво изобщо да учим!? Щом двойкаджиите ще минават така през просото,увеличете стипендията за отличен успех.Трепем се да изкараме висока диплома,а в същото време "награждават" мързеливците ;х
00:37ч. 14 Февруари 2012 #35 plam Само това остана!!!!
Недомислици!Децата само това чакат. Защо не се допитват до учителите,ами хора,които никога не са влизали в час решават.Обърнахте всичко наопаки!Не са виновни учениците и учителите,а тези ,които сбъркаха цялата система.
23:12ч. 13 Февруари 2012 #34 Dry-Ice Голяма новост, няма що. Студентите си минават така откак свят светува.
А в началния курс изобщо не трябва да има оценки. Както си беше преди.
22:00ч. 13 Февруари 2012 #33 Whysont Явно не сте разбрали. Ще се преминава към по-горен курс, но поправителен изпит ще има :)
21:41ч. 13 Февруари 2012 #32 nai-qkata така е наи добре за двоикаджйиите ;)
20:45ч. 13 Февруари 2012 #31 Teodor Gotchev Браво! Предлагам за да са доволни децата, училището да не е задължително в България. Който иска да ходи, който иска не. Така още по бързо българите ще се интегрираме към циганската общност и заедно ще станем една истинска циганска държава.
Имаме си вече циганска музика - чалга, циганин - травестит е идол на стотици хиляди деца, циганското татуиране вече е модно сред подрастващите, така че пътят е отъпкан, въпрос на малко време е.
20:17ч. 13 Февруари 2012 #30 NiKi Прекрасна новина,ще затъпяваме още повече.
20:11ч. 13 Февруари 2012 #29 Penio Голяма част от коментиралите,(вероятно учители) подкрепят Я.Такева за мандатност при директорите,а тя "милата",г-нРашев и куп други синдикалисти са може би до живот?!?
19:08ч. 13 Февруари 2012 #28 merypoup mt65, не знам кой набор си, но когато аз бях в начален курс 1980-1983 от 1-ви до 3-ти клас също нямахме оценки. И това според мен е правилно. Оценяваха ни посредством разни червени точки и други знаци. На запад също няма оценки а се лепят стикерчета с усмихнати или тъжни човечета и други картинки.
А относно преминаването с една 2-ка в следващ клас, без да изказвам мнение само ще кажа, че това важи и винаги е важало за студентите...за тях защо никой не коментира.
Не разбирам също как това би се отразило на стимула на отличниците. Излиза, че те се стимулират ако другите имат 2-ки или какво? За един отличник е важно да има оценка 6 а дали някой ще има 3-ка или 2-ка няма никакво значение.
18:57ч. 13 Февруари 2012 #27 nikoy ужас,ние в нашият клас имам някои които не могат да си у4ат уроците и имат нехубави оценки .какво 6е правят те и други?
18:30ч. 13 Февруари 2012 #26 many Защо не въведат външно оценяване за хората, които работят в министерствата, особено това на просветата? Мисля, че простотията върви от горе надолу.
18:29ч. 13 Февруари 2012 #25 _marti0304_ Утре сме на училище нали??
18:17ч. 13 Февруари 2012 #24 Iwanchaaa Да направят да се минава с 2 по външните оценявания защото много хора който аз познавам не са минали външното защото е по трудно от колкото да се учи в час.
18:14ч. 13 Февруари 2012 #23 Гръм Конграчулейшънс!
18:09ч. 13 Февруари 2012 #22 varnenka Тези , за които говоря са вече пенсионери . Никой не ги е карал насила да се пенсионират , но са го направили, и то наскоро . А сега продължават да работят и да си вземат и заплата и пенсия . А после учителите застарявали .
17:49ч. 13 Февруари 2012 #21 Gevich Отговарям на Варненка - "Ами с това увеличаване на пенсионната възраст, кво ми пука че младата специалистка е без работа" - това не съм аз., но мога да се поставя на мястото на тези хора, които още не се се пенсионирали. И какво младите ги няма, тези които са тук не могат да си намерят работа заради увеличената пенсионна възраст. Един омагьосан кръг.
Ето затова в детските градини все още има хора на пенсионна възраст но работещи. Затова и оправията ни е такава. Затова и младите жени не искат да раждат деца, Затова се налага да се сливат паралелки в училищата, затова се налага един учител който през цялата си кариера е преподавал езици, да се обърне към История, или друг предмет за да оцелява
17:28ч. 13 Февруари 2012 #20 vinenska Напълно подкрепям mt65,но не разбрах,защо е пропуснала да сложи кавички за "умните"глави от министерството на просвещ
ението?!
16:56ч. 13 Февруари 2012 #19 _marti0304_ Ехеееее......... до там ли стигнахме вече???????!!!!! Дори вече с двойки някои да минават ?! Като не си си учили да повтарят а не да преминават класове преминават и после? Какво? Нищо! Според мен не е правилно защото другите деца който се мъчат да научат почти всичко на тях нищо,а на двойкаджиите е така на готово всичко Моля ви не ме нападайте
16:36ч. 13 Февруари 2012 #18 varnenka Напълно подкрепям въвеждането на мандатност за директорите на училища и на детски градини . В детските градини често се назначават , и то в учебно време , пенсионирани начални учителки . И това при положение че за мястото е кандидатствала учителка в трудоспособна възраст и нужното образование . Въобще детските градини са възможност за допълване на пенсията на свои хора -- учители , огняри , дърводелци , работници по поддръжката . Време е да освободят работните места на младите и останали без работа хора
16:36ч. 13 Февруари 2012 #17 FashionBoy И най-големите малоумници значи ще ги пъхнат някъде ;д
16:28ч. 13 Февруари 2012 #16 Dessy_Ex Аз не разбирам какво се ядосвате? В крайна сметка последните години почти няма училище, което да е оставило ученик на поправка, а какво остава да ги оставят да повтарят. Това както всички знаем, е заради безценните делегирани бюджети и ви е ясно, как всяко училище си пази ученици, които за тях не са ученици, а ходещи стотачки. Пишат им 6-ци и 5-ци, за да са доволни родители и да ги държат там, а на практика знанията им са под морското равнище.. Това с 2-те няма да промени нещо съществено. Важното е 12-и клас, матурите да са на много високо ниво, да се проверяват по възможност от професори и тогава ще завършват точно 1% от средношколците. Другите да отиват да метат улиците, ама те вече и за това не стават, защото са най-мързеливото плене в Галактиката..
15:46ч. 13 Февруари 2012 #15 caprice65 Аз предлагам изобщо да не се ходи на училище. Няма смисъл, защото и да ходят и да не ходят на училище, учениците си остават неграмотни. Щели да преминават с двойки, няма да остават в начален курс да не се стресират, няма да се пишат оценки до трети клас - ама защо не ги махнете изобщо тези оценки и като втора стъпка - да се премахне и училището. Няма смисъл от него. Много умни глави се навъдиха в това Министерство и опропастяват с всяка измината година образованието. В момента е сринато до основи. Абе как няма да повтарят в начален курс, след като не могат да четат, да пишат, да събират и изваждат, не знаят таблицата за умножени, а продължават в по-горен клас. Е на това какво му казвате, уважаеми Умни Глави?!?!Кога ще се научат, в 5, 6 или 7 клас? Тогава ли е най-удачното време за това? Явно е тогава. И после защо сме на едно от последните места по неграмотност.Ами ще станем и на последно, както е тръгнало. Ученикът трябва да повтаря в първи клас докато не се научи да чете и да пише. Ще повтаря втори - докато не научи таблицата за умножение и деление. Статистиката била, че имало все още неграмотни студенти, ами ще има, като не са останали да повтарят, а ги приемат, за да си запълнят местата, защото от тях зависят заплатите на преподавателите. То и сега е така, с тези делегирани бюджети, които са другата огромна простотия, която измислиха. Ами учителите ще ги коткат, ще се правят на маймуни само и само да си задържат учениците, защото ако се разбягат, ще паднат и заплатите. И още една простотия се наблюдава в това образование - премахването на районирането. Едни училища, в които се пишат лесно оценките се препълват, пръскат се по шевовете, а в други, които са в същия район, се чудят как да съберат две паралелки първокласници. Уважаеми Умни Глави, помислете с мозъците си, а не с нещо друго, защото сме затънали и трудно ще излезем от блатото. След време колкото и да се пънете, нищо няма да направите. Министър след министър, все се опитват да си пробутат простотиите.
15:31ч. 13 Февруари 2012 #14 Sailor Не ми вдява мозъкът, как може да има идиоти, които да измислят подобни глупости?! Щели да се "травмират" милите...А нали именно в ученическа възраст хората започват да се обособяват като личности, респективно, би трябвало от малки да се научат да носят отговорност за действията(бездействията) си. Вече ми се повръща от слабоумни управници, с неадекватните им решения!
15:04ч. 13 Февруари 2012 #13 zaguban4o Долу министъра на образованието!:(((((
14:47ч. 13 Февруари 2012 #12 Рамбо Балкански Аз имам предложение - щом ще поощряват двойкаджиите , да поощрят и отличниците...ако две поредни години са завършили с пълно отличие ,направо да ги вземат в парламента , като независими депутати!
Трябва да има справедливост!)))))
Пък знае ли човек ,може тогава тая държава да се съвземе и да спрат да бягат младите и умни деца навън!
14:33ч. 13 Февруари 2012 #11 ludata Това ще накара умните и ученолюбивите деца да не наблюгат на ученета!!! Много лошо!!! А после ще искаме образовани и умни деца !!! Или май вече няма значение дали си умен или глупав!!! Работа винаги ще си намериш ( в парламента )!!!
:DDDDDDDD
13:36ч. 13 Февруари 2012 #10 munata Един път и аз съм съгласна с Я.Такева.Да така е да имат мандат директорите,както кметовете и др.,че май много им става ояждането и се самозабравят.Едва ли не училището им е бащиния и ще колят и бесят,защото са недосегаеми,а забравят от къде са тръгнали и те са били учители.Силно се надявам директорите да бъдат с мандат,че да се позамислят какво ще им е отношението към подчинените им...
13:19ч. 13 Февруари 2012 #9 Mama "СПИРТ", няма какво повече да се каже. Мисля, че пишеш от бъдещето :)
13:02ч. 13 Февруари 2012 #8 sunshine x3 Който наистина иска да учи и да постигне нещо ще продължи да учи и да мисли за бъдещето си. Това е наистина е дно голямо безумие. Дано останалите ученици да не се повлияват от тях. А къде остана справедливостта? Някъде между схемите на образователния министър. Всички вече сме равни въпреки че един е учил цяла година, а друг се е появил 2 пъти в училище!
12:14ч. 13 Февруари 2012 #7 G.G Каквито са ни министрите такова е и образованието
Никакво
12:14ч. 13 Февруари 2012 #6 канна За етичния кодекс - ДА, но да се въведе най-сетне оценката за ПОВЕДЕНИЕ, иначе къде е СТИМУЛА??? А за тези, които нарушават - ПОРИЦАНИЕ!
За мандата на директорите - ДА, защото някои от тях се чувстват като БЕТОНИРАНИ и се държат безпардонно към персонала (учениците)!!!
За минаването с двойка и т. н. - МОТИВАЦИЯТА на ЗНАЕЩИТЕ ще се СЪСИПЕ!!! ЯВНО Е: прави се да не се демотивират "горките" аутсайдери. Явно на политиците им трябват ИМЕННО ТАКИВА ИНДИВИДИ - ЛЕСНО МАНИПУЛИРУЕМИ!!!!!
ИЗВИНЕТЕ, АКО ВИ ДОСАДИХ!
12:03ч. 13 Февруари 2012 #5 Mitaka :] Е може ли такова нещо...То бива бива,но това е прекалено! Сега училището е на заден план за повечето да не говорим ако се осъществи тази глупост..По добре няма да става само по лошо...!
11:50ч. 13 Февруари 2012 #4 Георги Василев Втасахме я! Мотивацията на отличниците ще спадне. Нищо добро не ни очаква.
11:33ч. 13 Февруари 2012 #3 Gevich Защо ли, защо? Задайте си въпроса родители, учители, ръководители, министри. Какъв Ви беше проблема, че унищожихте една работеща образователна система, та сега да си приписвате заслугите за реформа. От това и населението на България само загуби, остана неграмотно. Сега ще трябва да минат поне още десет години и повече, за да се възстанови баланса и грамотността на Българина.
11:31ч. 13 Февруари 2012 #2 Султанка По-добрият вариант е учениците да не ходят на училище,за да имат време да учат текстовете на популярни чалга-песни!Така ще станат още по-ограничени и неграмотни, а такива хора лесно се манипулират!Да не споменавам,че на България отдавна не са й нужни образовани хора поради липса на икономика.Нужна е само ниско квалифицирана и евтино платена работна ръка!Ура ученици!Една мечта се сбъдна!
11:28ч. 13 Февруари 2012 #1 Silvadja Друго нововъведение е, че всяко училище ще има етичен кодекс, който ще се пише от директора.....В тази насока е добре и родителите да участват в изготвянето на кодекса, за да може да има по добра прозрачност,защото няма деца,няма училище.Синдикатите са против липсата на спирачка за "доживотен" началнически щат. Не е демократично, много директори с протекции съсипват училищата, трябва да има мандати. Нито една страна от ЕС не държи директорите вечно на този пост", каза Янка Такева, лидер на Синдиката на българските учители-ЗА това предложение изцяло подкрепям Синдиката на българските учители!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Коледни игри, с които развиваме речта на детето и се забавляваме заедно
Днес, 27 Ноември 2024 11:25
Марина Тодорова е слухово-речеви терапевт и майка на две прекрасни момчета - Васи и Бобо. За нея работата с деца е мисия, отговорност и призвание. Марина вярва, че играта е най-прекият път към всяко дете,...
| |
|
20% отстъпка в строителен хипермаркет "Алати" на "Черен петък и събота"
Вторник, 26 Ноември 2024 10:52
На 29 и 30 ноември (петък и събота) в строителен хипермаркет „Алати“ ще се проведе ежегодното събитие „Черен петък и събота“. В тези два дни всички клиенти могат да се възползват от 20% отстъпка. Събитието...
| |
|
Д-р Велев, дентален лекар: Какво да очаквате при избелване на зъби
Вторник, 26 Ноември 2024 08:05
Бляскавата усмивка, здравите и бели зъби са част от естетичния изглед на съвременния човек. Болезнена ли е процедурата за избелване, какво да очаквате и може ли да бъде заменена с избелване при домашни...
| |
|
Засилват охраната в моловете след случаите на агресия
Днес, 27 Ноември 2024 12:35
Увеличаване на броя охранители, както и поставянето на паник бутони за по-бърза реакция са част от мерките, които ще бъдат въведени в търговските центрове след случаите на агресия и хулиганство. До решението...
| |
|
Задържаха варненец за кражба на цветни метали от локомотивно депо
Днес, 27 Ноември 2024 12:23
Извършител на кражба от локомотивно депо във Варна е бил разкрит и задържан само час след посегателството, информират от местната полиция.
От депото изчезнали медни шини от ротор на тягов двигател...
| |
|
Рекорден шести опит за избор на председател, кандидатурите са същите
Днес, 27 Ноември 2024 12:10
Депутатите от 51-вото Народно събрание се събраха за рекорден шести път, за да направят пореден опит да изберат председател на парламента и да започнат реалната си работа.
Заседанието, водено от Силви...
| |
|
Мюзикълът "Вдън горите" с българска премиера във Варна
Днес, 27 Ноември 2024 11:57
Премиерни спектакли - 30 ноември 2024, 17.00, Основна сцена и 20 декември, 18.00, Сцена Филиал
„Внимавай какво си пожелаваш“ е обединяващата тема в мюзикъла „Вдън горите“ (Into the Woods) по музика и...
| |
|
Затварят за два дни част от варненската ул. "Д-р Пискюлиев"
Днес, 27 Ноември 2024 11:47
Ул. "Д-р Пискюлиев" ще бъде затворена за движение на автомобили на 28 и 29 ноември (четвъртък и петък). Няма да може да се минава в часовете от 8:00 до 17:00, информират от общинска дирекция „Инженерна...
| |
|
Турция и Гърция най-предпочитани от българите за пътуванията през октомври
Днес, 27 Ноември 2024 11:35
През октомври българите са пътували най-много до съседните ни държави. Най-предпочитана е била Турция, до която са реализирани над 185 хиляди пътувания от наши сънародници, сочат данните на Националния...
| |
|
Организират мащабна акция по кръводаряване в кв. "Аспарухово"
Днес, 27 Ноември 2024 11:23
Мащабно кръводаряване в първия в България мобилен пункт предстои утре, 28 ноември, във варненския кв. „Аспарухово“.
Линейката за кръводаряване "Аз Вярвам и Помагам", закупена със средства от едноименната...
| |
|
МРРБ: Подавайте по-рано заявки за услуги от кадастъра заради предстоящата миграция на данни
Днес, 27 Ноември 2024 11:11
Гражданите и институциите да планират по-спешните заявки за услуги от Агенцията по геодезия, картографи и кадастър (АГКК). Това препоръчва Министерството на регионалното развитие и благоустройството заради...
| |
|
Търсят фирма за обслужване и ремонт на 30 асансьора в обществени сгради във Варна
Днес, 27 Ноември 2024 10:58
Община Варна обяви обществена поръчка за абонаментно сервизно обслужване, поддръжка, текущ и авариен ремонт на 30 асансьора и платформи в обществени сгради - общинска собственост. Става дума за пътнически,...
| |
|
Изпрати новина
|
VIP ЛЕГО Онлайн Магазин - Igra4kiBG.com
Купи LEGO конструктори пълна колекция серия 2024 година, плюс -25% НАМАЛЕНИЕ от
25.11 до 30.11.2024 на всички серии: CITY, Duplo, Friends, Creator, Avatar, STAR WARS, Technic, Ninjago, Harry Potter,...
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|