Бутнаха първите незаконни постройки на ромите в Гъбената махала (снимки + видео)
Очаква се решението за принудително събаряне
Събарянето на незаконни постройки в Гъбената махала във „Владиславово“ започна днес преди обяд. От районната администрация бе обявено предварително, че в махалата има 39 незаконни постройки, но днес първо ще бъдат бутнати 15 от тях, за чието събаряне има доброволното съгласие на обитателите им. В крайна сметка на място се оказа, че ромите в кварталното гето никак не са съгласни с разрушаването на домовете им. Някои от тях чакаха да се появи техниката , която трябва да извърши събарянето и тайно се надяваха, че това няма да се случи. Повечето се заканиха, че са готови да бранят къщите си с тела, защото ако напуснат остават на улицата и няма къде да отидат, предаде репортер на Moreto.net.
Появата на представителите на районното кметство предизвика бурни възгласи и освиркване от страна на ромите. Един през друг се жалваха, че имат деца и няма къде да идат.
Мургавите малчугани крещяха организирано „гладни сме“. Скоро обаче страстите се успокоиха, след като главният инженер на района Пламен Петков обясни, че за момента ще бъдат бутнати само постройки, които обитателите са напуснали или напуснат доброволно, и за които е заявено пред администрацията. „Ние не можем да ги накараме в момента насила. Който не е излязъл отива на процедура за принудително събаряне.“, обясни Петков.
След кратки разправии и оглед от страна на администрацията няколко от къщите, за които са дали съгласие за доброволно събаряне, все пак бяха освободени и последва разрушаването им. Това бяха 6 постройки, от които ромите изнесоха малкото покъщнина от помещенията. Доброволно се изнесоха дори и такива, които преди идването на техниката се заканваха, че няма да помръднат и ще стоят в дома си. Част от подписалите за доброволно събаряне пък ги нямаше, като бяха заключили домовете си, което автоматично води до невъзможност за събарянето им.
В една от незаконните постройки за събаряне живеят седем човека. От тях четири деца и възрастна болна жена. Те се помещават в една малка стая и малко антре. Млада жена, която също живее в дома, заяви, че не е готова да остави къщата, колкото и примитивна да изглежда тя, защото това е единственият подслон, с които разполагат. Ромката каза още, че е готова да плаща с помощите, които взима, каквото е необходимо на държавата само да може да запази дома си.
„Къщите са незаконни, ама къде да отидат хората. Някои от тях живеят тук от по 20 години. Вода взимам от долната махала-плащам. Дали на държавата, или на хората ще плащам, на мен ми е безразлично. Не искаме да събаряме искаме да си плащаме местата.“ - жалва се друга жителка на махалата.
По думите на някои от ромите пък те не са знаели, че дават съгласие за доброволно събаряне. Разказват, че се появили хора, които мерили по къщите и им дали по един лист да подпишат. Те не знаели под какво слагат подписа си, защото били неграмотни.
Техниката, с която се извършва събарянето е осигурена от фирми от района, които според кметът на Владиславово нямат финансови отношения с общината и помагат на доброволни начала. До колко все пак е доброволно това събаряне и кога ще продължи отново бе коментирано от кметът Неделчо Михайлов с думите, че "не можем да задължим някой, който не желае. Можем само да го мотивираме по определен начин. Като помогнем с разговори и техника. Продължаваме, докато приключим с всички къщи, за които е заявено доброволно събаряне и не са се отметнали.“, коментира кметът на „Владиславово“ Неделчо Михайлов.
Всички преписки, касаещи незаконните постройки в махалата, се окомплектоват и се пращат в голямата община. Оттам се очаква решение за принудително събаряне, каза още районният кмет.
Районният кмет е категоричен, че няма да се допусне вдигането на постройките отново, защото отделът за незаконно строителство към кметството строго следи за появата на нови незаконни постройки.
Михайлов каза още, че кметството няма ангажимент към осигуряването на дом за обитателите на незаконните къщи. „Да се оправят, както намерят за добре, но в никакъв случаи в рамките на района.“, допълни кметът.
|
Коментари |
15:10ч. 2 Юли 2014 #36 Georgi Hadzhitinev През 50-те години имаше акция за изселване на неназначените на работа от Варна в околните села,предимно цигани,но не се взеха мерки за намаляване на раждаемостта им и в резултат и градът и селата се напълниха с цигани.
14:34ч. 2 Юли 2014 #35 osemshest И какво мислите- свалиха им сега къщите, ще им осигурят фургони, ще им осигурят храна като бездомни и това е. Драгият българин пак ще ги храни и то съвсем законно.
13:18ч. 2 Юли 2014 #34 mistgi Да не се спира дотук. Стига компромиси. Не може където ти хрумне и да си строиш коптор. Чудно ми е как ги оставят с електричество, като бараките са незаконни, че и със сателитни антени? Къде са циганските организации да отделят средства за къщички за бездомниците? То не бе декада на ромското включване, помощи от ЕС. Къде е държавата да помага на кметовете?!
13:08ч. 2 Юли 2014 #33 bazbaz Господин Кмете, стискам ви ръка. Давайте в същия дух. Пожелавам същата твърда ръка и на г-н Портних.
12:12ч. 2 Юли 2014 #32 tristan До Никола
Не е луд този който яде баницата, а този който му я дава. Ако държавата не позволява подобна дискриминация то тя няма да я има.
11:33ч. 2 Юли 2014 #31 Никола YODA, по повод #15. Цигнанина не е виновен, че се е родил циганин. Държавата не е виновна, че цигнанина не иска да се интегрира. Циганина НЕ ИСКА да се интегрира, така му е добре.
Ако искаше да се интегрира, щеше да учи, да работи и да успее. Един от най-добрите български хирурзи е ром с клиника в Германия...той как е успял? На него ще кажа ром, другото са просто цигани с цигански номерца и тарикатлъци.
11:05ч. 2 Юли 2014 #30 tristan Положението е много сериозно, от една страна постройките са незаконни и трябва да се премахнат, от друга пък Американците имат много добри връзки с ромските НПО-та. Според мен сме на прага на гражданска война. ДАНО НЕ СЪМ ПРАВ
09:49ч. 2 Юли 2014 #29 *** #27 да се махне, моля.
09:48ч. 2 Юли 2014 #28 *** Държавата, Буба333 ? Защо чиновниците даже , които са от върховната власт, се представят за държава? Вие не сте ли държава? Чиновници усвнояват парите, дадени от ЕС за циганете , те да получат работа и да се учат, част от тези пари открадват от бароните им, другата част чиновниците по хитър начин прибират в джобовете си, после парите утиват в общините..Там нещичко кметове сктатават ..и тогава част от парите отиват в вид на "помощ" 169-200 лв на просещи помощ цигане. НЯМА КОНТРОЛ В ДЪРЖАВАТА. И това е факт.Както няма контрол в медицинската каса и пенс.фонд.Затова се краде. Дянков трябваше отдавно да стои в затвора,но не го пипнаха.
09:46ч. 2 Юли 2014 #27 *** Коментарът е премахнат Причина: Дублиране на коментар
09:39ч. 2 Юли 2014 #26 *** Гледах новините по 7 канал, там един циганин от Гъбена махала, на когото събарят постройка,(да се призная, доста интелигентно за циганин лице и добър български)каза, че няколко РУСКИ фирми му дължат пари..Той в същност, не проверил чии са тези фирми, а говорене на руски не факт, че са руски.Аз кандидатствах на време в доста фирми уж руски, едните се оказаха от Израел, другите от Украина, а едните совсем уж от Грузия..Разбира се не ме взеха на работа, за тях съм чужденка,която няма намерение нито да краде, нито да лъже...))). Преди да пускат видео с интервю с циганин от 7 канал ЗАДЪЛЖЕНи да проверят циганската инфа, а имено чии са тези фирми, още повече, че той дал имената им..Иначе заедно с него пускат дезо..Не обвинявам циганин, той казва това , което знае..демек, говорят на руски, значи са руснаци...
09:31ч. 2 Юли 2014 #25 buba333 Еййййй добре че ги има циганите,иначе на кого ще си изливате комплексите....циганите та циганите......всеки да си гледа неговия живот и да се бори за по -добър живот,а не постоянно да обвинявате тоя и оня за собствения си непрокопсан живот.....щот циганите са ни виновни,че ни мързи да си мръднем задниците и да работим....всеки чака на готово,държавата им помагала...... що да не помага и на нас......А замислялили сте се защо им помага държавата......
09:30ч. 2 Юли 2014 #24 Yoda Съгласен съм бе хора, ама не може така. За бездомни кучета и котки може а за цигани да не може. Ако не можем да се справим с този проблем сами, никой отвънка няма да може да помогне. Съгласен съм че закона трябва да бъде за всички. Но защо циганите не ги признават? Реторичен е въпроса, защото винаги им се разминава. Защо политиците си траят? Заради електората. Я ако не им ходят децата на училище им спри помощите, да видим дали няма да ги пращат. Я им контролирай доходите и всяко придобито имущество, да видим дали няма да плащат данъци. Аз ако построя хотел със средства, които не мога да докажа, че съм придобил законно, какво ще стане? Нека тези неща да важат и за тях и тогава няма да ходят да крадат из европа, като знаят, че не могат да си докажат честния произход на парите. А за бедните какво да кажем? Да ги оставим да крадат, защото са бедни? Е, не съм съгласен. Има начини, но трябва да има и желание за работа с тях. Толкова докторски дисертации има по социално дело, защо някой не се хване и да заработи по тези въпроси?
09:28ч. 2 Юли 2014 #23 Yoda Съгласен съм бе хора, ама не може така. За бездомни кучета и котки може а за цигани да не може. Ако не можем да се справим с този проблем сами, никой отвънка няма да може да помогне. Съгласен съм че закона трябва да бъде за всички. Но защо циганите не ги признават? Реторичен е въпроса, защото винаги им се разминава. Защо политиците си траят? Заради електората. Я ако не им ходят децата на училище им спри помощите, да видим дали няма да ги пращат. Я им контролирай доходите и всяко придобито имущество, да видим дали няма да плащат данъци. Аз ако построя хотел със средства, които не мога да докажа, че съм придобил законно, какво ще стане? Нека тези неща да важат и за тях и тогава няма да ходят да крадат из европа, като знаят, че не могат да си докажат честния произход на парите. А за бедните какво да кажем? Да ги оставим да крадат, защото са бедни? Е, не съм съгласен. Има начини, но трябва да има и желание за работа с тях. Толкова докторски дисертации има по социално дело, защо някой не се хване и да заработи по тези въпроси?
08:43ч. 2 Юли 2014 #22 *** Пак нападат от София на Портных. Когато Христо Кирчев дал свободия на "братя цигане", когато Кирил Йорданов вземал гласовете от "ромски" лекторат,затваряйки очи за тяхните незакони постройки и просия, всичко ужкем било е наред. за София! Портних разбута духовете....Портних, хората от Гъбена махала могат да се върнат по домовете си в с.Каменар.Това е първо.В с.Каменар трябва да се издейства да се направи завод за преработка на боклук с използването на цигански капацитет за работа. Пари трябва да се ИЗПРОСИ от ЕС , като проект , заплашвайки тях, че тези цигане ще тръгнат към ТЯХ! Франция с две ръце ще гласува за проекта за заетостта на цигане в България, това е точно.Дръж се Протних, после и цигане ще застанат на твоята страра.И това е точно.Налрани ги и те ще бъдат благодарни, но не давай им пак да се занимават с просия. Работа, само работа за тях.
00:23ч. 2 Юли 2014 #21 Ivan ot 4ayka Стига бе хора, защо бутате къщичките на бедните цигани? Нали като гледа тези кадри Кирил Йорданов ще плаче! Та тези цигани го избираха 4 (ЧЕТИРИ) мандата!!!!!!!!!!!
22:08ч. 1 Юли 2014 #20 vinenska След като не признават законите, нека им спрат всякакви помощи- нали и те са по закон! Духът е пуснат от бутилката. Поздравявам кмета за смелостта да предприеме тези действия, макар че може да "изгори". Варна стана огромно гето и трябва да се сложи ред. Т.н. интеграция не се състоя по много причини, но срещу малки ЗАЕМИ, можеха за им се закупят селски къщи с дворове и да си изкарват прехраната. Ние няма да успеем да ги издържаме, с темповете, с които се увеличават. Раждането на деца не е поминък!
21:49ч. 1 Юли 2014 #19 Haus Yoda,Ти си пълен психопат мой човек.Сега ще ти обясня защо ,а ти само ми кажи не съм ли прав.1-во,Кой е виновен ,че цигъните(и престанете с тези роми,те не са роми),си имат собствени закони и не им пука за законите на България? Кой е виновен? Аз,ти или държавата? 2-ро; След като държавата осигурява образование БЕЗПЛАТНО,кой е виновен ,че те не пращат децата си на училище?Аз,ти или държавата? 3-то,Когато дойде време за плащане на сметки ,манго казва,-Нямам пари,и за осигуровки ,и за данъци,и за всичко.Кой е виновен? Аз ти или държавата?
4-то. Аз плащам по 1600ев. за квадрат жилищна площ,плашам си и данъците (за да хранутя и тях),а те не си мърдат и пръста.Кой е виновен?Аз ти или държавата? 4-то.Познавам и много цигъни,не само от тях,които излизат и работят и в Холандия и в Италия и в Германия и т.н.и имат сигурно повече пари и от теб.Ама манго ми казва..Ааа,що да давам и каквото и да е било? Така ми е добре,данъци не плащам(защото е незаконно),ток вода ..аееее на гюбеците.Кой е виновен? Аз ти или държавата? НЕ СТАВАЙ СМЕШЕН!!!!..
21:47ч. 1 Юли 2014 #18 Gevich абе, Вие вярвате ли че това ще продължи?
Както обикновенно става, много шум за нищо. Събориха 5-6 колиби(постройки) и с това ще си останат. Ще бъде чудо, ако Неделчо Михайлов успее да направи парк или нещо друго на този терен. Ха Ха Ха - както казах много шум за нищо. Не защитавам циганите, аз също ги мразя, теса всичко което не бих искала да бъда, но тъй като Кмета обеща да ги събори, сега просто няма как да не удържи на думата си. Може да Ви изглеждам "песимист", ама просто циганите са бетонирани, и с топ не можеш да ги отместиш. Дано тази инициатива да е подтикната от благородна цел, вай-вече - обича Българи, вън цитаните от квартала или всякакви лозунги от този жанр. Освен това в Максуда - нищо не се прави. Неделчо Михайлов е като една птичко, която пролет не прави.
21:42ч. 1 Юли 2014 #17 ani към Yoda , какво ксенофобско има в това човек да си строи къща в място което е негово и за което плаща данък и има отговорности, а не в чуждо за което някой друг ти плаща данъка-това си чиста аванта, а циганите ги разбират тези работи.
21:36ч. 1 Юли 2014 #16 Haus dido,чети добре какво е написал Сергей Йосифов.Много е прав.Аз познавам много хора дошли от село тук.Повечето са си продали имотите там.а тези който не са са си взели заем от банка ,купили са си ЗАКОННИ къщи или апартаменти и работят за да си ги плащат.Домъкването от на майка си в..тук ,не ти дава правото да си строиш каквото си искаш където си искаш,а сега и да мислят къде да ги настанят.Законите са едни ,за всички.ТОЧКА....
21:30ч. 1 Юли 2014 #15 Yoda И в допълнение към ксенофобските коментари:
"Камбаната бие и за теб" Ромът не е виновен, че се е родил такъв. Виновно е обществото, че но го е интегрирало и превъзпитало. Виновни са социалните служби и духовенството, че не са създали авторитет и нямат никакво влияние над този етнос.
21:22ч. 1 Юли 2014 #14 Yoda По-добре да ги бяха оствили там където са. Какво им трябва да ги бутат, къде да идат. Ако земята на която са строили е частна би трябвало общината да обещети собствениците с подходящи площи и така да са доволни всички страни. Предпочитам ромите да си живеят там където им е мястото във Владиславово или Каменар. Даже и тези, които живеят в незаконни постройки в максуда, да бъдат преместени някаде другаде, естесвено, като им се осигурят необходими условия. в близките села. А за тези, които имат работа в града на трудов договор, общината да осигурява транспорт. Така ще се стимулира и заетостта.
20:54ч. 1 Юли 2014 #13 Сергей Йосифов dido ,все от някъде са дошли. Ти представяшли всички накуп да се пръкнат едновременно,трябват поне седмица да я построи тази бара,а през това време яка публична оргия и плющене е падало.Да се прибират в каменар въглен и кой знай от кое село още са се пръкнали
20:46ч. 1 Юли 2014 #12 dido да - съгласна съм !НО - ПИТАМ - това не е решение - това е просто принуда , защото това е земя на ТИМ ........ След като кирил йорданов педала 20 г е допускал да се случва това , хората не са виновни ... Не защитавам циганите , но ТОВА НЕ Е РЕШЕНИЕ ! къде ще отидат тези хора - къде ? решение е първо да се мисли , после да се действа !
18:29ч. 1 Юли 2014 #11 ironski Адмирации!!!!
17:48ч. 1 Юли 2014 #10 Дорa Велинова Добре, не му пукало де ще идат. Ми ако идат у баба му на село. Щото да се сетим, че това е много възможно, тогава какво? Или - щом не е в моя двор - не ме е*е
17:28ч. 1 Юли 2014 #8 Сергей Йосифов Стига с това нямало къде да идат.Все от някъде са дошли,
А как се плющят и въдят 7-8 деца като нямат място.
нормалните хора с двустайни и тристайни апартаменти едвам си позволяват повече от едно дете .не е само до парите.трябва да е комфортно. тяснотата създава клаустрофобия и не
17:06ч. 1 Юли 2014 #7 Teo Браво , трябва да се почне от някъде. Също толкова важно е да не се спре.Законите трябва да се спазват от всички.
16:53ч. 1 Юли 2014 #6 Vic Rattlehead Омагьосан кръг - паразитите използват оскотяването си като претенции към останалите...
То е като с просията - даваш ли им ги насърчаваш да си останат същите, каквито са...
16:51ч. 1 Юли 2014 #5 lone-wolf Мангалите защо не стоят зад полицейската линия и изобщо има ли такава?
16:49ч. 1 Юли 2014 #4 МоРсКи Крещя ли гладни сме....
И аз крещя, че ми писна да ви храня ма%ка ви мангалска ама кой ме чува ?
16:38ч. 1 Юли 2014 #3 МоРсКи Супер но утре пак ще ги вдигнат.
16:37ч. 1 Юли 2014 #2 E. Georgiev Дано не само да събарят постройките, а и да събират останките, за да не могат да бъдат построени отново ..... Прекалено много години чакаме тоав да стане факт!
16:24ч. 1 Юли 2014 #1 кафе Добра новина в тези трудни за нас времена!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
Посланието на буквата К
Днес, 22 Ноември 2024 08:11
Вече 35 години Комфорт ООД утвърждава авторитета си на строителна компания, работеща по най-високи световни стандарти и реализираща обекти без компромис по отношение на качеството на строителния продукт....
| |
|
Европейската прокуратура разследва измама със субсидии за църква у нас
Днес, 22 Ноември 2024 13:17
По искане на Европейската прокуратура (EPPO) в София са извършени десет претърсвания по разследване на предполагаема измама със субсидии, включваща реставрацията на византийския храм "Свети Архангел Михаил",...
| |
|
Покриват недостиг в средствата за издръжка на детските ясли във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 13:01
Компенсирана промяна в рамките на бюджета за здравеопазване ще бъде направена, за да се покрие недостигът в средствата за издръжка на детските ясли във Варна за 2024 г. Дефицитът е в размер на малко над...
| |
|
Сериозен ръст на процедурите с донорски генетичен материал отчитат специалисти
Днес, 22 Ноември 2024 12:48
През последните четири години се наблюдава траен ръст в броя на процедурите с донорски генетичен материал. През 2020 г. тези процедури са били 1255, докато през 2023 г. са достигнали 1787, което представлява...
| |
|
Дузина наркодилъри задържани при акция във Варна
Днес, 22 Ноември 2024 12:35
Във Варна е разбита организирана престъпна група, занимаваща се с придобиване и разпространение на наркотици. Задържани са 12 души, по-голяма част от които са от криминалния контингент, съобщиха от Областната...
| |
|
Половин милион българи пътували в чужбина между юли и септември
Днес, 22 Ноември 2024 12:21
Половин милион българи са пътували в чужбина през третото тримесечие на тази година. Това сочат данните на НСИ, предоставени на Moreto.net
Общо 1.8 млн. български граждани на възраст на 15 години са...
| |
|
Хуманоиден робот ще развлича посетителите във Варненската библиотека
Днес, 22 Ноември 2024 12:09
Варненската регионална библиотека „Пенчо Славейков“ e първата у нас, която ще ползва услугите на хуманоиден робот. Той се казва Емма и е част от проекта „STEAM кариерно ориентиране за лидерите на бъдещето...
| |
|
Китай премахва визите за българи
Днес, 22 Ноември 2024 11:55
От 31 ноември Китай ще включи България, Япония, Румъния, Хърватия, Черна гора и други страни към безвизовата си програма.
Страната ще удължи периода на безвизов престой до 30 дни от настоящите 15 дни...
| |
|
Представят комикса за Варненския некропол и извън Варна
Днес, 22 Ноември 2024 11:42
Документалният комикс за Варненския некропол все още може да бъде разгледан във Археологически музей във Варна. До 7 декември всички панели са експониран като изложба на табла в близост до залата, където...
| |
|
Чужда военна техника ще премине по пътищата на страната ни
Днес, 22 Ноември 2024 11:30
Във връзка с ротация на военни формирования, които участват в съвместната българо-американска подготовка на учебен полигон „Ново село“, до края на годината ще се извършва транспортиране по републиканската...
| |
|
Рибарите са готови за поредни протести срещу вятърните паркове в Черно море
Днес, 22 Ноември 2024 11:18
Имаме готовност за поредни протестни действия, ако продължава политическият и икономически натиск за изграждане на офшорни вятърни паркове в Черно море, които не са съобразени по никакъв начин с риболовния...
| |
|
Президентът Радев в Сингапур: Имаме потенциал за партньорства в научни изследвания
Днес, 22 Ноември 2024 11:04
България и Сингапур имат потенциал да обединят усилия за съвместни научноизследователски проучвания, за да развиват и разработват съвместни продукти, които да разширят присъствието на двете държави на...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|