Въвеждат целодневно обучение до седми клас
Вторник, 14 Февруари 2012 10:09Източник: Стандарт
Предвижда се поетапно въвеждане на целодневно обучение до седми клас, което ще открие нови работни места за учители. Това заяви министърът на образованието Сергей Игнатов в предаването „Денят започва“ по БНТ.
Дори в тази криза правителството гласува до трети клас да финансира целодневното обучение, припомни той. Според него България ще става все по-богата и новият Закон за предучилищно и училищно образование ще заложи тази форма на обучение до седми клас.
Средищните училища ще бъдат на подобен режим, съобщи Игнатов. "През януари влязоха 520 млн. лв. европейски средства и огромен ресурс от тях са предвидени именно за целодневната организация на обучението. Така ще бъде намалено отпадането на деца от системата на образование. При 800 000 ученици годишно отпадат между 10-11 000. Не знам обаче дали те в действителност спират образованието си, тъй като много деца следват родителите си, които са емигранти", допълни министърът.
"Дисциплината е проблем на всяко училище и затова ще създадем екип за подкрепа на проблемните деца, в който ще влязат психолог и родителите на детето. Ако те не дадат резултат ще се тръгне към наказанията – забележка, преместване в друга паралелка или училище или преминаване на самостоятелен режим за обучение".
Във връзка с отпадането на ограниченията за издаваните учебници Игнатов коментира, че където има високо ниво на образование, няма ограничения в издаването на помагала. В Гърция например има един учебник по предмет, а нивото на образованост е изключително ниско. За сметка на това в Австрия само по математика има 21 учебника. Това създава възможност за творчество, интерпретации и полет на мисълта, убеден е Игнатов.
|
Коментари |
17:48ч. 15 Февруари 2012 #38 varnenka Никъде в проекта за закон не е казано , че посещението на занималня е задължително , за който и да е клас . Това напомня за въвеждането на задължително предучилищно възпитание , когато много недоразбрали хора , отписаха децата си от детска градина с целодневно обучение и ги записаха в предучилищни групи към училища . После се чудеха кой да ги взема и гледа след 12 часа .Това за 5- годишните беше измислено за да научат ромите български . А въвеждането на целодневно обучение от 3 до 7 клас е за спокойствието на родителите , поне да знаят къде са децата им .
09:52ч. 15 Февруари 2012 #37 Murmorana Тия хора от министерството имат ли обратна връзка с училищата, учителите, а дори и с родителите?! Не вярвам повече от 3-4% от хората да са съгласни с тази идея....
Детето ми е пъролак и при нас засега нещата са ОК. Сутрин са часовете с класната, преподава се. Обедна почивка, игри, после занималня с т.нар. затвърждаване на материала за деня - малко задачки, малко диктовка и др.под. Така, че Dry-Ice не всички у-ща са като вашето. Одобрявам описаната от мен система за първи и втори клас може би.....по-нататък детето трябва вече да може само да си пиши домашните у дома и без родителят да му виси на главата.....Ще видим, начинаеща съм, но мисля, че се вменяват твърде много задължения на родителя да обучава детето си у дома...
08:39ч. 15 Февруари 2012 #36 warna На времето имаше занималня "по желание",за учениците които се справят трудно с материала.Не съм съгласна да задължават детето ми да посещава занималня.Аз ще се притеснявам повече за него,като не го виждам цял ден и знам как ги гледат там.Когато големият ми син посещаваше "задължителна"занималня още в 1-2 клас се налагаше като се прибере да започваме наново да пишем,което означаваше от сутрин до вечер да седи над учебниците и не защото не разбира,а защото в занималнята нищо не правеха.Тя е по-скоро за деца,които нямат възрастен човек в къщи по цял ден.С две думи-занималнята е да има повече назначени учители,но в никакъв случей не е в помощ на ученика.Принуждавате ни да поверяваме децата си изцяло на училищното възпитание и после учителите казват,че в къщи не ги контролираме и възпитаваме.Това е моето лично мнение.
21:51ч. 14 Февруари 2012 #35 Dry-Ice Целодневно обучение вече има в много училища за първите класове поне. Тези, които си мислят, че сутрин се учи, а следобяд има занималня грешат. Схемата е следната: първи час български, втори час пак български, но си подготвят домашните и уроците за другия ден (???). И така до края на деня. Имат двама учителя, като и двамата са "основни". Т.е. пълна дивотия. Записват деца, чиито родители не са подавали молба за целодневно обучение, просто защото желаещи почти няма.
И хич не сравнявайте със света и по-точно с развитата му част. Там отдавна са разбрали, че първите няколко години всичко трябва да е леко и като на игра. По-късно идва сериозното учене, а най-сериозното - в университета, само за избрани.
20:41ч. 14 Февруари 2012 #34 Super Nova Това бе най-смешния виц който съм чувал.:D
20:00ч. 14 Февруари 2012 #33 caprice65 до 7 клас на целодневно обучение. Абе как ще стане тази работа, като те в редовните часове не влизат, а ще ходят на занималня. Или ще отидат, за да ядосат учителката, да се бият, да се търкалят, да пушат в тоалетните, иначе ще бъдат прибрани, родителите ще бъдат спокойни. Родител, това звучи гордо! Родител, който иска детето му да бъде целодневно, целоседмично, а най-добре месечно на училище и да се интересува колкото си може по-малко от него, дори изобщо. Това ще е супер!!!!
За мандатността на директорите – да, трябва да има, защото превърнаха училището в бащиния. Майки, бащи и т.н, приближени, приятели на този, на онзи. Да не говорим за конкурсите, които трябва да провеждат – абсолютна пародия, защото всеки директор си слага свои хора. Обявяват се свободни места, но те вече са заети.
18:17ч. 14 Февруари 2012 #32 haha22 ахахаха Е НЕ това беше тея съвсем за откачили...цял ден на даскало сигурно ;х
17:17ч. 14 Февруари 2012 #31 merypoup Психическо натоварване има тук в БГ. В Швейцария до 6-ти клас включително децата ходят с желание на училище. Всичко се усвоява като на игра, с много примери и практически задачи. Домашните за вкъщи по норматив не трябва да надхвърлят 2 часа за цялата седмица (по-малко от 30 мин. за подготовка на ден). Няколко дена преди ваканцията спират изобщо да се дават домашни. А тук моя племенник, който е много будно и талантливо дете и на 9 години спечели сребърен медал по корабомоделизъм беше в трети клас, когато искаше да взривява училището.
17:17ч. 14 Февруари 2012 #30 ted44o И какъв е смисълът ?? Да стоя при пенсионерите .. В моя клас няма никаква дисциплина и учителите не предават , както трябва уроците . Ходя на частни учители , защото там ми го обясняват !!! А в клас учителя го казва един път и спира ... Поне така е в моето училище ...
17:11ч. 14 Февруари 2012 #29 daneliq дано поне да се въведе от другата учебна година, че да се отърва
17:01ч. 14 Февруари 2012 #28 zaguban4o Долу министъра на образованието с поредната си простотийчицааааа ...!
16:59ч. 14 Февруари 2012 #27 zaguban4o Който иска детето му непрекъснато да е в училище, та белким да стане по-ученолюбиво - ОК!
Обаче да не е задължително! Защото моите си внуци аз няма да ги пусна в школото по цял ден, та това си е психическо натоварване!
16:50ч. 14 Февруари 2012 #26 miryana Много добра идея - нека има и кръжоци, и консултации с преподавателите при нужда. Моето дете е 7-ми клас и помня как 1-ви и 2-ри плащахме на частна занималня по 200лв. месечно. Ще бъде и от финансова помощ на родителите /ако няма баби:))/, пък и нуждата от частни уроци може да намалее, че каквито цени са сега!
16:18ч. 14 Февруари 2012 #25 Niko1203 Еми аз съм напълно съгласен със това, защото знам, че има ученици, който не разбират материала и ако това наистина се въведе, ще е много добре, защото те ( а и не само те ) ще могат да го разберат по-добре. А колкото до това за дисциплината - също подкрепям, защото почти всички ученици само крешят, блъскат се и викат, а от материала нищо не се научава. А след това искат добри оценки. Така че това също ще помогне много.
16:09ч. 14 Февруари 2012 #24 caprice65 За сметка на това в Австрия само по математика има 21 учебника. Това създава възможност за творчество, интерпретации и полет на мисълта, убеден е Игнатов- така ще им полети мисълта, че няма да я стигнат.Те и сегашните учебници са на такова ниво, че нямам думи. Особено учебника са 7 клас на Просвета, то и са 5 и 6 кл е такъв - дори учителите не могат да решат задачите, толкова са неясни и грешни, но ще търсим творческата мисъл под морското равнище. В университетите в чужбина се учи това, което се учи у нас в прогимназия и гимназия. Има избирателност на предметите, което дава възможност да се учи това, което е интересно, а не това, което ти налагат, за да се повиши българското образование. И в чужбина има точкова система, но там си има критерии, изисквания. Какво като нямат 6, а имат 72%. Това си е за отличен. И ако не си предадеш проекта до точно определения час си скъсан. Това е, Господин Министър, знаете как е в Австрия, но това не значи, че знаете как се учи в българското училище.
15:31ч. 14 Февруари 2012 #23 munata Много интересно ми е как ще задържиш един седмокласник на целодневно обучение,при положение че на тази възраст те вече водят полов живот и гледат час по скоро да се изнижат от училище докато им свършат часовете.
15:07ч. 14 Февруари 2012 #22 nepi Проекто законът си има и хубави страни.Например това да няма оценки до 3 клас,да има мандатност на директора,а и целодневното обучение е необходимо.Разбира се родители ,който не желаят детето им да е цял ден трябва да го заявят.Също мерките за дисциплина са добри,дано да действат.Само това целодневно обучение до 7 клас е неясно.Жалко,че за учителите нищо положително няма.Те трябва да се справят и оцеляват при всеки нов закон и поколение:))
15:05ч. 14 Февруари 2012 #21 Enlightener @ до Vic Rattlehead
няма да е проблем това. с молба до директор и потвърждение от другата страна, че детето посещава мероприятията, се освобождава. Следобедните занимания.. са САМО упражнения от взетия материал сутрин.
Колкото до идеята... НАПЪЛНО ПОДКРЕПЯМ!
14:55ч. 14 Февруари 2012 #20 daneliq това от кога е в сила ?
14:48ч. 14 Февруари 2012 #19 happymery Аз, като майка на три деца, съм против! Моите деца спортуват и посещават уроци по музика. Няма как да стане да се нагласи всичко по целодневото обучение.
14:23ч. 14 Февруари 2012 #18 Vic Rattlehead Представете си, че искате да си запишете детето да спортува или да ходи на някакви странични курсове, примерно музика, рисуване или каквото и да е извън училище. Какво правим при този сценарий?
13:59ч. 14 Февруари 2012 #17 канна Браво merypoup, подкрепям те напълно!
13:55ч. 14 Февруари 2012 #16 merypoup Blondi, права си, че в много държави се ходи цял ден на училище, но това в никакъв случай не означава, че цял ден се учи. Времето е разпределено така, че учениците се занимават с интересни неща, проекти, танци, включително и гледане на филми. Да не говорим за учебния план...нещата които се учат в БГ в 6-ти клас на други места ги учат в 8-ми и нагоре. Има предмети които се учат само по една година (като например химия, физика) и накрая знанията на средния ученик са дори повече от тези на един ученик в БГ, който по програма учи същите предмети 5-6 години. И това е така, защото в желанието си да направим децата вундеркинди получаваме обратния ефект.
Истината е, че всеки има различни таланти, интереси и заложби които трябва да се насърчават. Не може да очакваме от всеки да стане физик, химик, биолог. Училището трябва да даде една солидна обща култура в тези сфери, а който има интерес ще продължи да ги учи в специализирани гимназии.
13:29ч. 14 Февруари 2012 #15 babagiza Dimitrova Недей да пишеш глупости,че току виж се изсипали социалните във вас.Мисля,че знаеш ,че децата до трети клас се водятя и прибират от родителите!И системата на обучение не е лоша.Може да има някой недостатъци,но си е добра за страната.
13:27ч. 14 Февруари 2012 #14 Iv Iv чудесна идея!
13:19ч. 14 Февруари 2012 #13 Vic Rattlehead Работата отива или на частна гимназия или на емиграция. Как може да измислят такава простотия?
Всичко задължително в тази държава трябва да се бойкотира, защото или е вредно или безсмислено...
13:16ч. 14 Февруари 2012 #12 Fierywoman Като майак на седмокласник и второкласничка съм абсолютно против при сегашната ситуация в училищата. Моите деца се прибират в къщи, не скитосват, гледат се сами, учат си уроците... и предпочитам да са така, отколкото да висят по цял ден в пародията, наречена училище.
Иначе като идея никак не е лошо. Особено ако в следобедните часове има повече занимания по интереси - примерно да върнат едновремешните кръжоци...
Освен това се чудя в големите градове къде ще дянат половината ученици, като се има предвид, че всички училища са на две смени?!
13:11ч. 14 Февруари 2012 #11 Una Ch. Целодневната форма на обучение е факт в огромен брой държави. А който го мързи да учи, ще си го мързи дори и да е старата форма на обучение.
12:54ч. 14 Февруари 2012 #10 presko А това е вече прекалено по цял ден на даскало .
12:53ч. 14 Февруари 2012 #9 Стефанов Аз пък се чудя как точно ще стане, при положение, че се в момента се учи на смени, за да може една сграда да се ползва от повече ученици.
12:24ч. 14 Февруари 2012 #8 alex ot slaveikov Министъра е егати тъпака как може такава тъпотия
ама и ГЕРБ не струва.Всички в тая България си ги натресахме и сега ще патим.
11:45ч. 14 Февруари 2012 #7 Виктор Това трябваше да стане много отдавна.
Браво.
11:34ч. 14 Февруари 2012 #6 many И как по-точно България ще става все по-богата?
11:29ч. 14 Февруари 2012 #5 Dry-Ice ГЕРБ откакто са на власт говорят за някакъв проект, за някакви промени, но нищо не се случва.
Между другото този същия проект, със същите идеи беше готов още по времето на Даниел Вълчев, но старото правителство така и не го вкара в парламента. Може и да стане за децата на сегашните ученици.
11:20ч. 14 Февруари 2012 #4 relux Точно така
11:12ч. 14 Февруари 2012 #3 presko Сега това означава 4е по цял ден сме на училище така ли е.
11:10ч. 14 Февруари 2012 #2 Mama ТоЗи министЪр полУдял ли е?
Извинете, не се стърпях, като видях в 5 думи 4 грешки!
10:57ч. 14 Февруари 2012 #1 misi тоя министар подлодял ли е
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ОН КЛИНИК – ВАРНА - 4 ноември 2024 - лечение на псориазис
Вторник, 29 Октомври 2024 13:18
Псориазисът е хронично автоимунно заболяване, което кара кожните клетки да растат твърде бързо. Това води до натрупване на кожни клетки на повърхността на кожата, видими по тялото неестетични червени петна....
| |
|
Бой заради забележка за силна музика в автобус във Варна
Днес, 1 Ноември 2024 18:28
26-годишен мъж беше нападнат след направена забележка в автобус №17А на градския транспорт във Варна, съобщава БНТ.
Побойникът се е държал непристойно и е слушал силна музика въпреки недоволството на...
| |
|
КЕВР утвърди 8% по-висока цена на природния газ за ноември - 68,69 лв. MWh
Днес, 1 Ноември 2024 18:15
КЕВР утвърди цена на природния газ за ноември от 68,69 лв./МВч, без цени за достъп, пренос, акциз и ДДС. Това е с близо 8% по-висока цена спрямо тази за октомври, съобщват от енергийния регулатор.
На...
| |
|
Организират обществено обсъждане на проект за намаляване на шумовото замърсяване във Варна
Днес, 1 Ноември 2024 17:52
Община Варна организира обществено обсъждане на проект на „План за действие за управление, предотвратяване и намаляване на шума в околната среда на територията на агломерация Варна“ към Стратегическата...
| |
|
Козирката на гарата в Нови Сад рухна и уби 8 души
Днес, 1 Ноември 2024 17:28
Бетонна козирка на жп гарата в Нови Сад се срути днес върху десетки хора в 11:50 ч. местно време (12:50 българско), съобщиха сръбските медии.
На брифинг министърът на вътрешните работи на Сърбия Ивица...
| |
|
Допълнителни автобуси до горбищните паркове във Варна за Архангелова задушница
Днес, 1 Ноември 2024 17:06
Във връзка с Архангелова задушница – 2 ноември (събота) допълнителни курсове ще има по автобусни линии № 40, 18, 118, 118 А и 55, съобщиха от общинската фирма “Градски транспорт”.
Те ще бъдат със следното...
| |
|
Събота във Варна: Grand Mall събира на Графити Фест професионални street art артисти и любители
Днес, 1 Ноември 2024 17:01
Професионалисти графити артисти и любители са поканени на 2 ноември в Grand Mall на единствения по рода си Графити Фест в морската столица. Партньори на Grand Mall са The Graffs и Община Варна, събитието...
| |
|
Съдът отхвърли споразумение между прокуратурата и Кристиян Бойков за теча на данни от НАП
Днес, 1 Ноември 2024 16:31
Софийският градски съд отказа да одобри споразумение между прокуратурата и един от обвиняемите за теча на данни от Приходната агенция (НАП) през 2019 г. - компютърния експерт Кристиян Бойков. Това е втори...
| |
|
Танцов уикенд с фестивала Moving Body във Варна
Днес, 1 Ноември 2024 16:21
През почивните дни предстоят две танцови представления от програмата на деветото издание на фестивала Moving Body във Варна. Още в петък вечер в програмата откриваме съвременния пърформанс на Ана Данкова...
| |
|
Падна третият най-стар световен рекорд в плуването
Днес, 1 Ноември 2024 15:56
Големият герой на олимпийските игри в Париж 2024 - Леон Маршан, подобри едно от най-великите и най-дълго задържали се постижения в плуването. На състезанията от III кръг за Световната купа в малък (25-метров)...
| |
|
В понеделник се очаква да се подпише договор за инженеринг за новите блокове в АЕЦ "Козлодуй"
Днес, 1 Ноември 2024 15:38
В понеделник се очаква да бъде подписан договор за инженеринг за новите ядрени мощности в АЕЦ "Козлодуй" с "Хюндай" и "Уестингхаус". Това каза служебният енергиен министър Владимир Малинов, цитиран от...
| |
|
Фекалният тръбопровод във Варненското езеро отново аварира (обновена)
Днес, 1 Ноември 2024 15:25
Установена е повреда на временния и основния тръбопровод във Варненското езеро, информираха днес от фирмата-изпълнител на проекта за "Ремонт на напорен тръбопровод Ф500 за отпадъчни води, находящ се на...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|