Разходка във Варна на голямо куче без намордник = 100 лева глоба
За нарушения при разхождането на домашно куче са съставени общо 34 акта на собственици на четириног домашен любимец. Санкциите са наложени за период от около 13 месеца - от февруари миналата година насам, съобщи за Дарик Стойчо Бакалов, шеф на общинска дирекция „Осигуряване и опазване на обществения ред".
Най-често санкции се налагат в Морската градина. Нарушители обаче се хващат и в останалите градски паркове, посочи Бакалов.
Съгласно Наредбата за обществения ред във Варна, разходката на куче задължително трябва да става с нашийник и повод, а за едрите породи с тегло над 10 кг. и агресивните кучета - с намордник. За нарушение на това изискване глобата е в размер на 100 лева. Толкова е санкцията и за разходка на куче на територията на учебните, детските и здравни заведения, кварталните детски спортни площадки и плажните ивици.
50 лева е санкцията за хората, които не събират фекалиите, отделени от домашния им любимец на публични места. При извеждане навън всеки стопанин на домашно куче е длъжен да носи в себе си ветеринарномедицинския паспорт и удостоверението за регистрация. Същите при поискване трябва да се представят за проверка на длъжностните лица от общинската и районните администрации, както и от полицията. Глобата за това нарушение е 20 лева.
|
Коментари |
02:37ч. 20 Април 2012 #25 Pinko Както някой беше написал кучетата не са виновни, виновни са стопаните им(това естествено за домашните) , имам немска овчарка , но я разхождам като няма хора и си я пускам от повода и е без намордник - има ли някой обаче си е на повод, не ми харесва, но има хора които ги е страх, малки деца - ако се стреснат ? Остави скандала ама мен ще ми е съвестно после може да почне да заеква детето.
/а това за суровото месо не е толкова вярно
но съм съгласен че има много стопани които са безотговорни , а и защо в случая се подминават уличните кучета ?
А въпреки че имам куче ако видя такова с намордник и то голямо обикновено в главата ми изниква това куче е злобно, да стоя по-настрани - само заради намордника. На оживени места примерно докато стигнеш до полянката където си ако е в парк с много хора ок ама .. не знам де то си е до човека, ако стопанина не става ...
а за кучета по детските площадки за мен не трябва да се коментира изобщо глоба и това е без значение домашни или не
а за уличните някой спомена - лошото е че има някакви странни индивиди които ги крият като разберат или видят проверяващите - нищо против животинките ама около нас строят като луди (уж беше свлачищен район ама това е друга тема) и като свършиха няколко от обектите изведнъж се появиха 5-6 нови големи кучета ей така от нищото - свикнали да пазят територия. Кога ще се започне глобяването на тези нарушители , а за това че разрушават пътища и копаят както си искат ...
10:41ч. 19 Април 2012 #24 neda Г-жо Vinenska от коментара Ви след моя разбирам колко сте безсилна.Доколкото си спомням първия Ви коментар,че в Аспарухово е пълно с глутници и най вече на спирката.От вашия втори коментар е видно,че в Аспарухово кучетата са само 2,така,че мисля проблема с тях е решен.Защо не ми отговаряте на другите въпроси които повдигам - за проблема с хората и всичко друго ли оправихме?Хората няма какво да ядат,Вие кучетата изкарвате най-големия проблем.
10:14ч. 19 Април 2012 #23 канна P.S. За ЗАЯДЛИВЦИТЕ: Ако собственик на куче от долуизброените породи няма къде да "поразбяга" любимеца си да си купи ЧАСТЕН ДВОР за целта.
10:13ч. 19 Април 2012 #22 vinenska NEDA, ами вземете ги тези САМО ДВЕ кучета у вас и така Аспарухово ще стане единствен район в България,в който няма помияри!
10:11ч. 19 Април 2012 #21 канна Отговорността на хората е 90 %! Кучетата стават опасни, ако се настройват против хора (за домашните), ако са на глутница и ако са хранени със СУРОВО месо. Но, за кучетата от породите: видовете овчарки, санбернар, булдог, дог, питбул, доберман и др. подобни, които се отглеждат главно за ОХРАНА на хора, имоти е нужен намордник от съображения за сигурност на минувачите.
08:30ч. 19 Април 2012 #20 Euronymous малоумни ли сте? вие носите отговорност за поведението на кучето ви! да сложат намордници на некадърните стопани не на кучетата им!
07:56ч. 19 Април 2012 #19 baba mitka Да дойдат да глобяват и на спирка Борсата на Бул.Владислав че тука е пълно с големи песове не само без намордник ами и без повод !Пълно е и с фекалии...
20:09ч. 18 Април 2012 #18 Гларус на пазара наЧаталджа има поне 5 които са над 10кила, едното дори е над 30, БЕЗ НАМОРНИК СА, имат си и стопани в лицето на продаваачите там които ги хранят, утре ще алармирам да ходят да ги глобяват
18:56ч. 18 Април 2012 #17 bla Аз разхождам 4 месечно хъски,което тежи 15кг.С кантар ли ще го притеглят за да ми пишат глобата..?! Глобите за намордниците са абсурдни!!Достатъчно е да се извеждат на повод.Но все пак животните имат нужда да бягат.Къде във Варна има обособен парк само за кучета или някаква поляна пригодена за тях?Никъде!
А фекалиите на уличните кучета кой ги почиства,кой ги ограничава да не влизат в детски градини,училища и здравни заведения?Никой!!
Аз не бих си разхождала кучето там където е пълно с деца,където играят деца,но не съм съгласна че трябва да се налагат глоби на хора,които спазват тези неща,защото кучето им няма намордник!!Когато се реши проблема с бездомните кучета,тогава може да налагате такива мерки и за домашните!!
17:21ч. 18 Април 2012 #16 randi Аз също като -klema- разхождам кучето си рано още в 5.30 така то може необезпокоявано от никой да се изхожда пред вратите на съседите ми и да опикава гумите на колите им, Кой може да стане толкова рано и да ме глоби? нека да заповяда ;))
16:41ч. 18 Април 2012 #15 klema Аз разхождам кучето си сутринта в 6 часа -така не преча и не притеснявам околните, но през деня има много собственици,които най безотговорно разхождат кучета и даже се кефят като плашат околните. Нека проверяващите се заемат с тях - ама не им стиска
15:54ч. 18 Април 2012 #14 Vic Rattlehead И някой ходи с кантар да тегли кучетата в морската ли? Тъпо и неефективно, само ще настроят срещу себе си собствениците на кучета. По-скоро да глобяват собствениците, които си пускат кучетата отвързани извън разрешените места (то такива има ли въобще?). Тези правят къде повече проблеми.
15:23ч. 18 Април 2012 #13 martoparto Това е все едно на хора с IQ под 130 без каски да наложат глоба...
А пък и без това малките кучета под 10кг са по принцип най-злобни
15:16ч. 18 Април 2012 #12 Falcon За големите намордник наистина трябва но за тия дето ги водят на плажа и ви се изходят до хавлията за тях нищо ли?
И все пак проблема са уличните кучета които разнасят кърлежи и тении а и ухапванията вече не са малко.
15:12ч. 18 Април 2012 #11 Snow Г-н Стойчо Бакалов вместо да си прави евтин PR, по-добре да си гледа съвестно работата!
Изобщо цялата тази абсурдна каша,да се делим на такива и онакива и да се настройваме един срещу друг ми идва в повече!
Плюс това,скоро Морска градина няма да има ,благодарение на уравниците ни !
Оправиха всички проблеми във Варна,сега кучетата останаха...
Журналистите,
'що не отделите повече внимание на темата,че живеем във феодално владение,а ?
15:06ч. 18 Април 2012 #10 neda Г-жо Vinenska,аз също живея в Аспарухово и не мисля че 2 кучета правят глутница.Същите тези кучета, бях свидетел как деца от училището им слагат мартенички и ги хранят и те бяха много добри,да не говорим за някакава агресия.Направих забележка на децата да не ги бутат докато се хранят,все пак са улични,а те ми отговориха ,че си ги хранят всеки ден и са много добри.Заради такива като вас тези 2 кучета бяха прибрани в Каменар,но мога да ви уверя,че не задълго ще остане спирката без кучета,но по добре да бяха тези ,които не са агресивни,отколкото да дойдат нови,но да са агресивни.Какво ще предложите за лошите хора по улиците,какво да правим с тях или по лесно ни е да обвиняваме кучетата,едва ли те са най-лошото нещо в държавата ни.Нека първо оправим хората и Ви уверявам,че и кучешкия проблем ще се реши много бързо тогава.
14:54ч. 18 Април 2012 #9 Перде raymongir, остави ги да ти напишат нещо, например акт (те няма и да знаят какво) и ги срещни в съда.
За намордника в закона е казано - само за агресивни кучета. Техен е проблема да докажат колко е агресивен един лабрадор.
А за училищата и плажовете, в закона е казано че трябва да се обозначени. Засега няма нито един обозначен плаж като такъв. :) За училищата се подразбира, че твоят лабрадор няма място там.
14:51ч. 18 Април 2012 #8 vinenska Стойчо Бакалов идвал ли е в Аспарухово,за да види на спирката каква глутница има.Училището е на 20 метра,деца закусват пред пицарията ,а кучетата са навсякъде около тях. Парка в квартал Аспарухово също е пълен с кучета без намордници и пуснати да си играят"то е добричко" ни успокояват собствениците!Напоследък се появиха нови,огромни помияри,вероятно докарани от другаде.Свършете си работата, господа управляващи!
14:46ч. 18 Април 2012 #7 Перде Обаче в чл,177 на Закона за ветеринарномедицинската е казано нещо различно от това в общинската наредба. Така, че ще бъде забавно как бездарните юристи на общината ще се гърчат и по тази тема в съдилищата.
Явно някой е искал да стане известен с това заглавие - или журналиста или някой дебелогъз в общината. Нали е модна тази тема...
14:43ч. 18 Април 2012 #6 raymongir А за мастиите има ли закон тях не ги виждаме да обикалят по дворовете на детските градини и училищата, от тях никой не го е страх но от вързания ми ЛАБРАДОР се насират и ко наморник да му сложа, ташак си правите, а и защо да не мога да го разхождам на плажа та нали това му е в природа да плува, айде и лебедите вън от водата да ходят другаде да плуват.
14:12ч. 18 Април 2012 #5 donbidon kosta закона е страхотен,но глобата трябва да е поне 500 лв.Не знаеш ли че има породи които могат да убият човек за по малко от минута!!Това не е ли достатъчно опасно???
14:08ч. 18 Април 2012 #4 morski По улиците на Варна и страната се разхождат без намордник и повод къде къде по-опасни екземпляри,но тях закон не ги лови! Ама нали главната задача е да се напълни бюджета!
13:49ч. 18 Април 2012 #3 Murmorana Нищо не се спазва. Почти всеки ден засичам едни и същи кучета да си правят "кроса" в двора на близкото училище.....На всеки вход на училището има немалка табелка за забраната.....Айде кучето не може да чете, ама собственика?!
13:20ч. 18 Април 2012 #2 Own А за КУХО чаве, колко ще е глобата?
12:52ч. 18 Април 2012 #1 randi Дано да заработи, но се съмнявам, че ще има достатъчно контрольори, които да следят за спазването на разпоредбите. Куче според мен не трябва да се разхожда на детски площадки, плажове и училища, освен малки и безобидни породи, но всепак кой може да е сигурен дали малките кучета не правят понякога и големи поразии. :))
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини от Варна, региона и света |
|
ОН КЛИНИК – ВАРНА - 4 ноември 2024 - лечение на псориазис
Вторник, 29 Октомври 2024 13:18
Псориазисът е хронично автоимунно заболяване, което кара кожните клетки да растат твърде бързо. Това води до натрупване на кожни клетки на повърхността на кожата, видими по тялото неестетични червени петна....
| |
|
Изплащането на пенсиите започва на 7 ноември, на обезщетенията на 5 ноември
Днес, 1 Ноември 2024 10:14
Изплащането на пенсиите през ноември т.г. чрез пощенските станции ще започне на 7 ноември (четвъртък) и ще завърши на 20 ноември (сряда). Преводите на сумите за ноемврийските пенсии по сметките на пенсионерите,...
| |
|
Община Варна ще осигури имот за детска ясла или градина във "Възраждане"
Днес, 1 Ноември 2024 10:02
Община Варна ще осигури имот в ж.к. „Възраждане“ за изграждане на детско заведение. Това стана ясно на вчерашното заседание на Общинския съвет, във фокуса на което беше казусът със строителството на социални...
| |
|
Матева: РИК и ЦИК нямат правомощия да коригират изборните протоколи при установени нарушения
Днес, 1 Ноември 2024 09:47
Районните избирателни комисии, както и Централната избирателна комисия нямат правомощия да коригират установени от видеонаблюдението нарушения в протоколите. Това обяви зам.-председателят и говорител на...
| |
|
Аварии оставят няколко района във Варна без вода днес
Днес, 1 Ноември 2024 09:37
Няколко района във Варна са без вода, а причините са аварии, съобщиха от ВиК-дружеството.
- до около 13 часа - част от кв. "Аспарухово" - местност "Вилите";
- до около 17 часа - ж.к. "Възраждане 4",...
| |
|
МВР представя обобщен доклад за изборните нарушения
Днес, 1 Ноември 2024 09:16
Служебният министър на вътрешните работи Атанас Илков ще представи обобщен доклад за нарушенията по време на изборите.
Министерството ще оповести доклада, след като вчера президентът Румен Радев попита...
| |
|
БНБ намали основната лихва до 3,22%
Днес, 1 Ноември 2024 08:59
На основание чл. 35 от Закона за Българската народна банка БНБ обявява, считано от 1 ноември 2024 г., основен лихвен процент (проста годишна лихва) в размер на 3.22 на сто.
Основната лихва, която се...
| |
|
Автобусна линия №12 във Варна вече се движи по обичайния си маршрут по бул. “Христо Смирненски”
Днес, 1 Ноември 2024 08:40
От днес, 1 ноември се възстановява двупосочно обслужването от линия №12 на автобусните спирки, които са по бул. „Христо Смирненски“, съобщиха от общинската фирма “Градски транспорт”. Маршрутът на автобуса...
| |
|
Григор Димитров е на четвърт финал в Париж след драматична победа
Днес, 1 Ноември 2024 08:24
След драматична трисетова победа Григор Димитров се класира за четвъртфиналите на АТП Мастърс 1000 турнира по тенис на твърди кортове в Париж.
Българинът, който е номер 8 в схемата, се наложи с 6:2,...
| |
|
Варна отбелязва Деня на народните будители с празнична програма
Днес, 1 Ноември 2024 08:06
По повод Деня на народните будители, Община Варна организира тържествено честване - церемония по полагане на венци и цветя с военен ритуал и молебен.
Събитието ще се състои на от 10:00 ч. на паметника...
| |
|
Ден на народните будители
Днес, 1 Ноември 2024 07:48
Първи ноември е ден за почит на предците ни будители -книжовници, светци, мъченици, герои от славното ни минало.
В този ден цяла България чества личностите, полагали основите на обществения и културен...
| |
|
Най-важното от Варна във вчерашния 31 октомври
Днес, 1 Ноември 2024 07:29
С пълно единодушие Общинският съвет даде съгласие за увеличаване капитала на „Спортен комплекс Варна“
С 42 гласа „за“, 0 „против“ и 0 „въздържал се“ Общински съвет даде съгласие за увеличаване капитала...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|