Пиарът на Джоунс, Арнолд Робинсън, казва, че той е починал в неделя вечерта в дома си в района на Бел Еър в Лос Анджелис, заобиколен от семейството си.
„Тази вечер, с пълни, но разбити сърца, трябва да споделим новината за смъртта на нашия баща и брат Куинси Джоунс“, се казва в изявление на семейството. „И въпреки че това е невероятна загуба за нашето семейство, ние празнуваме страхотния живот, който той е живял, и знаем, че никога няма да има друг като него.“
Джоунс се издигна от работа с банди в южната част на Чикаго до самите върхове на шоубизнеса, като стана един от първите чернокожи ръководители, които процъфтяват в Холивуд и натрупа изключителен музикален каталог, който включва някои от най-богатите моменти на американския ритъм и песен. Години наред беше малко вероятно да се намери меломан, който да не притежава поне един запис с неговото име, или лидер в развлекателната индустрия и извън нея, който да не е свързан с него.
Куинси Джоунс се среща с президенти, чуждестранни лидери, филмови звезди, музиканти, филантропи и бизнесмени. Той е обикалял света с Каунт Бейси и Лайънъл Хамптън, аранжирал е записи за Франк Синатра и Ела Фицджералд, композирал е саундтраци за „Корените“ и „В жегата на нощта“. Освен това организира първото тържество по встъпването в длъжност на президента Бил Клинтън и е ръководил записа на звездите за „We Are the World“ – благотворителен проект от 1985 г. в помощ на гладуващите в Африка.
Кариерният му път започва в епохата на виниловите плочи, но най-високите му отличия идват от сътрудничеството му с Майкъл Джаксън. Албумите „Off the Wall“, „Thriller“ и „Bad“ се утвърдиха като класики с универсално звучене и привлекателност. Гъвкавостта и креативността на Джоунс подпомогнаха трансформацията на Джаксън от дете звезда в "Краля на попа". Чрез хитове като „Billie Jean“ и „Don’t Stop ‘Til You Get Enough“, те създадоха глобален музикален ландшафт, обединяващ диско, фънк, рок, поп, R&B, джаз и африкански песнопения. За „Thriller“ Джоунс привлече Еди Ван Хален за китарно соло в жанрово смесващата се песен „Beat It“ и Винсънт Прайс за зловещия глас в заглавната песен.
Албумът „Thriller“ е продал над 20 милиона копия само през 1983 г. и съперничи на „Greatest Hits 1971-1975“ на Eagles за титлата най-продаван албум на всички времена.
Неговият списък с отличия и награди заема 18 страници в автобиографията му от 2001 г. „Q“, включително 27 Грами (сега 28), почетна награда на Академията (вече две) и Еми за „Корени“. Той е удостоен и с Ордена на Почетния легион на Франция, наградата „Рудолф Валентино“ от Италия и наградата на Кенеди Център за приноса му към американската култура. Джоунс е предмет на документален филм от 1990 г. „Listen Up: The Lives of Quincy Jones“ и на филм от 2018 г. на дъщеря си Рашида Джоунс, а мемоарите му го превърнаха в бестселър автор.