В програмата са включени произведения от Антонио Вивалди, Франц Бенда, Йохан Себастиан Бах, Франц Рихтер и Карл Филип Емануел Бах, в които ще чуем изтънчения звук на бароковите инструменти, сред които блести флейта траверсо. На тази барокова флейта ще свири българинът Димитър Маринкев, който с удоволствие представя старинния инструмент: „Бароковата флейта е предшественик на съвременната флейта, но няма клапи и е един „хибрид" между блок флейта и напречна флейта. Интересно е, че тя няма силно изявен трети регистър като модерната, но има много красив първи и песенен, мек, приятен втори регистър. Йохан Йоахим Кванц, малко познат композитор в България, е бил учител по флейта траверсо на пруския крал Фридрих Велики и благодарение на Фридрих Велики тази флейта придобива невероятна известност. В средата на 18. век са написани повече от 6000 концерта и 12 000 сонати за този инструмент. Тя става любим инструмент на аристократите, едва ли всички, подражавайки на краля, цяла Европа, искат да свирят на този инструмент. Това не е случайно, просто за разлика от съвременната Бьом флейта, флейтата траверсо има много красив, много сантиментален, чувствителен, персонален и нежен звук."
Хелзинкското бароково трио се ражда в лоното на реномирания Хелзинкски бароков оркестър. Преди да основат триото, членовете му от години работят в оркестъра под диригентството на артистичния му директор Aaпо Хaкинен. Оркестърът е известeн както с оригиналния си, пoнякoгa дoри прoвoкaтивен, стил при интeрпрeтaцията нa популярни творби, така и с преоткриването на творби от балтийски и немски автори oт 18. век.
В настоящата кaмeрнa фoрмaция тримата музиканти концертират за първи път през 2013 г. на Международния фестивал на изкуствата „Перперикон" в Кърджали. Следват пoкaни от сoфийския фeстивaл "Изкуството на Бaрока", къщата-музей Борис Христов и др. Oбединяваща идея зa триото е търсенето на историческа коректност на интерпретацията, но съживена от искрена eмoция и чувственост при изпълнението. Музикантите признават, че тяхната цeл e да гeнeрират нови aртистични идеи и смели интерпретaциoнни рeшeния, които пo-късно дa бъдат прилoжeни в пo-гoлям мaщаб в прoeктите нa Хелзинкския бароков оркестър.
Водещата фигура в бароково трио Хелзинки е самият Аапо Хакинен - клавесинист и диригент, една от най-изявените личности в интерпретацията на барокова музика в нашето време.Роден през 1976, той учи клавесин в академия „Сибелиус" при Елина Мустонен и орган при Оли Портан. Обучението си по клавесин продължава в консерваторията „Свелинк" в Амстердам при Боб ван Aсперен (1995-98) и при Пиер Антай в Париж (1996-2000). Голяма роля в развитието му като музикант има Густав Леонард – корифей в изпълнението на бароковата музика на старинни инструменти. Непосредствено след дипломирането си през 1998 Аапо Хакинен печели втора награда и наградата на Белгийското радио и телевизия на клавесиновия конкурс в Брюж. Удостоен е и със специалната музикална награда на Северногерманското радио и телевизия през 1997 за интерпретация на италианска музика. Аапо Хакинен изнася рецитали в Скандинавия, Холандия, Белгия, Франция, Германия, Англия, Италия, Португалия, Русия, Естония, Словакия, Япония, Мексико.
Участва във фестивали като „la Roque-d'Antheron", Фландърския фестивал, Bachfest в Лайпиг, „Бахови седмици" в Грайфсвалдер, Musica Аntiqua Нюрнберг, Musica antica в Маняно и много други. Освен като клавесинист, Аапо Хакинен развива активна концертна дейност като органист, камерен музикант и диригент. Има изключително богата дискография - записва за компаниите Aeolus, Alba, Avie, Cantus, Deux-Elles, Naxos, както и за европейски радио и телевизионни компании като DLF, MDR, NDR, WDR, BR, SR, SWR, VRT. Водещ е на радиопредаване по Classic FM във Финландия. От 2003 Аапо Хакинен е артистичен директор и диригент на Хелзинкския бароков оркестър. Занимава се и с преподавателска работа в консерваторията „Сибелиус". Освен това е директор на цикъла концерти със старинна музика на Музикалния център на Хелзинки, както и на бароковия фестивал „Janakkala". За неговото интерпретиране на барока критиката е категорична: „Това е музициране от висока класа." – пише Gramophone, а Early Music го представя така: „Аапо Хакинен е музикант, съчетаващ изключително приятно дисциплината и свободата на изразяване. Записът му на великолепните вариации на Бах разкрива познания, нежна чувствителност, възвишеност и уникално възприятие: великолепен продукт, който заслужава висока оценка. Той поднася произведението с мъдрост и интуитивна жизнерадост.
Дора Астерстад е цигулар с богат опит в романтичния, съвременния и бароковия репертоар. През 2005 завършва барокова и модерна цигулка в Академия „Сибелиус", Хелзинки. Свири в Симфоничния оркестър на Финландското радио, Финландския бароков оркестър и Хелзинкския бароков оркестър. Инициатор е на създаването на триото „Л'Албертата" и концертната серия „Еспоо Барок". Участва в записи на Хелзинкския бароков оркестър, „Тапиола Синфониета", ансамбъл „Арто" и др.
Димитър Маринкев учи флейта в Държавната музикална академия, София (1992-1996). От 1996 започва обучение по блок флейта в класа на Мариолайн ван Роон в Консерваторията на град Енсхеде, Холандия. Между 1998 и 2001 учи флейта траверсо (барокова флейта) в Консерватория „Свеелинк", Амстердам, в класа на Джед Венц. След това продължава обучението си по флейта траверсо при проф. Конрад Хюнтелер в град Мюнстер. През 2003 специализира барокова камерна музика при проф. Циперлинг в Консерваторията на град Кьолн. Паралелно с това следва модерна флейта в класа на Карола Лихт в Messiaen Academy и взема уроци при проф. Роберт Уин в Кьолн, а по-късно води семинари по барокова интерпретация в неговия клас. Маринкев участва в редица барокови формации като: ансамбъл „BWV Енсхеде", Бароков оркестър Хронинген, Бароков ансамбъл Хамбург. От 1999 до днес e постоянен член на Кьолнския камерен ансамбъл, с който концертира в Европа, Азия и Австралия – ансамбъл, който оказва силно формиращо влияние върху българския музикант.
Между 1998 и 2003 преподава флейта в музикалните училища в Енсхеде, Холандия и Райне в Германия. През 2004 Маринкев се завръща в България и постъпва на работа в Софийската филхармония. Участва като гост-оркестрант в оркестрите Класик ФМ, Оркестъра на Българското национално радио, Нов симфоничен оркестър и Хелзинкски бароков оркестър. От 2013 е гост-оркестрант в Камерна филхармония „Европа" в Кьолн. Maринкев развива активна концертна дейност като солист и камерен музикант. Изявява се в различни формации с изпълнители като Василий Илисавский – пиано, Ясен Енчев – обой, Зефира Вълова - барокова цигулка, с контратенора Тепо Лампела, сопраното Алена Данчева, цигуларите Рикардо Минази, Крета–Мария Кентала, Йосиф Радионов и Мико Перкола – виола да гамба. В периода 2005 - 2009 е съорганизатор на ежегодния пролетен фестивал „Флейтови барокови шедьоври" в католическата катедрала "Св. Йосиф" в София, провеждан съвместно с Финландското посолство в България. Понастоящем е преподавател в музикалното училище Yamaha в гр. Бенрат, Германия. Маринкев свири на флейта траверсо 415Hz на Герхард Ковалевски, копие по модел на Карло Паланка (Северна Италия, пр. 1745).