13:36ч. 6 Ноември 2019 #47
Ghoro75
Как недействителните бюлетини в ромските секции във Варна изчезнаха между двата тура
Броят на недействителните бюлетини, подадени на балотажа в т.нар. ромски секции във Варна, е бил необяснимо по-нисък в сравнение с първия тур на изборите. Това показва анализът на протоколите, публикувани в сайта на Централната избирателна комисия. В някои от секциите разликата е повече от 8 пъти. В същото време обобщените данни от изборите във варненските гета сочат, че там победителят Иван Портних е събрал забележителна подкрепа от 92,3%.
В секцията, където гласуват жителите на най-голямото варненско гето "Максуда", на първи тур са регистрирани
над 70% недействителни бюлетини,
а на втория по-малко от 10%. В две секции във Варненския кв. "Аспарухово", където също живее компактна ромска общност, подадените недействителни бюлетини на първия изборен тур са били съответно малко над 80% и около 86%, докато на балотажа те са вече 3.5% и 7.3%.
В друг варненски квартал - "Владиславово" където има три секции, в които гласуват предимно роми недействителните бюлетини от първия изборен тур за кмет на града са били съответно около 41%, 45% и 57%, докато на втория в трит секции те са между 2.2% и 11%.
В район "Младост" във Варна също има две "ромски" секции. Там на 27 октомври са били подадени съответно 44.6% и малко над 56% недействителни бюлетини за кмет на Варна. На втория изборен тур техният брой е паднал рязко и те са 3% в едната и 8% в другата секция.
10:57ч. 6 Ноември 2019 #46
Seal
Мъж хванал златната рибка и си пожелал:
- Искам да умра в развита, справедлива и благоденстваща България!
Златната рибка:
- искаш да бъдеш безсмъртен, така кажи.
10:27ч. 6 Ноември 2019 #45
robyst Това обаче няма да промени факта, че сегашния Кмет на Варна е единствения в България, който системно през няколко месеца събаря незаконни постройки в циганските квартали. И не се плаши нито от българския хелзински комитет, нито от платените НПО-та, нито от нищо.
----------------------------------------------------------------
Тъй тъй факт е обаче че безстрашният кмет си затваря очите за незаконният битак пред хлебозавода.Всички изгонени от битака автогара се преместиха там.Изтърбушени двайсетина бараки повечето превърнати в тоалетни и квартири за пияни бездомници по цяла нощ палене на гуми защото вече е студено пияни крещящи цигани мишки плъхове бездомни кучета и всичко това пред хлебозавода от където всички варненци ядат хляб.Няма да се изненадам ако някой ден прочета за плъзнала зараза.
И всичко това пред погледа на безстрашният кмет от герб.
09:45ч. 6 Ноември 2019 #44
ROCKNROLL
Абе чухте ли за изгонването на журналистката от ТВ Черно море, която имала нахалството да зададе на Потник въпрос с кодовото име Хайфа? Предаването е свалено от сайта и не може да се види какво е отговорил. И това ако не е "червена" метла, здраве му кажи. Бай Тошо ряпа да яде пред сините кукловоди! Така, че и да обяснявате колко зле били другите, а да правите такива мизерии в същото време, е нещо повече от ДЕБЕЛООЧИЕ!
09:13ч. 6 Ноември 2019 #43
santo
Теорията на падналите червени боклуци,където те печелят няма нарушения, а където губят има -кучетата лаят кервана си върви!!
08:48ч. 6 Ноември 2019 #42
Nina
Няма нужда от коментар! Гледахме поредното долнопробно шоу "избори", платено с НАШИТЕ пари! С калпави и несменяеми сценаристи толкова! А ГЕРБ паднаха на най-долното дъно на "морала и етиката", на това дъно, където такива понятия няма!
08:27ч. 6 Ноември 2019 #41
Име(nick)
Думи социолога има, доказателства обаче няма. Тъй че да си дрънка на никой не му пука.
07:58ч. 6 Ноември 2019 #40
robyst ГЕРБ спечелиха изборите нечестно и са моралният губещ, констатира социолог
ГЕРБ безспорно спечелиха местните избори по нечестен начин и са моралният губещ в играта. Видяхме една бездействаща власт - гласовете се купуваха открито по площадите и тротоарите. Това изтъкна социологът Кънчо Стойчев в сутрешния блок на Би Ти Ви.
(виж линк...)
07:42ч. 6 Ноември 2019 #39
Веско
Нормално, както на всички избори само цигани и лош генетичен материал, гласуват за ГЕРБ. На първия тур са им дали по 50 лв. И затова имаше много недействителни бюлетини. За втория тур като им платиха по 200лв. Всичко си дойде на мястото.
22:20ч. 5 Ноември 2019 #38
robyst Разбира се че при ниска активност портник печели но тука става въпрос за съвсем друго.Давани са пари и това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ.
22:18ч. 5 Ноември 2019 #37
robyst Те са гласували само за дпс и герб."Всички даваха но герб най много"така ми казаха.
22:15ч. 5 Ноември 2019 #36
robyst eho това няма как да стане при циганите.
17:59ч. 5 Ноември 2019 #35
дядо Тиква
Стефанов, прав сте ! Няма кандидат- кмет на ДПС. Доколкото става дума за едно общо явление и само за коментар, си позволих да се позова на впечатленията си. Това не променя общия извод - инструкциите за гласуването са стигнали само до там, до където се простира интересът и резултатът е в множеството невалидни, "неинтересни" бюлетини.
17:55ч. 5 Ноември 2019 #34
eho
Robust какво като се прави снимка с телефон. Задраскваш правилното квадратче, правиш снимката, след това задраскваш още няколко квадрата и ето ти недействителна бюлетина. Обаче парите си ги взимаш защото имаш правилната снимка.
17:22ч. 5 Ноември 2019 #33
Име(nick)
Не бяха оправдания за мъртви души, за купеи гласове за кебабчета и тнт. В края на деня Портних бе харесан повече. Костадинов, чиято платформа бе изцяло на база оплюване и популизъм, загуби. Щом една кампания не може да нводи какво остава за цял град
17:12ч. 5 Ноември 2019 #32
Стефанов
дядо Тиква, кой беше представителя на ДПС сред кемтовете? Че нещо не схващам?
17:06ч. 5 Ноември 2019 #31
Име(nick)
Костадинов оплюваше граждани и после се чуди защо не са гласували за него.
17:02ч. 5 Ноември 2019 #30
дядо Тиква
Като член на СИК във Варна, в секция с подобен профил мога да кажа следното:
-На първия тур гласуваха около 33%от вписаните гласоподаватели. От тях около 35% гласуваха за представителя на ДПС, около 17% за Портних (ГЕРБ) и останалите бяха разхвърлени между десетина партии. Наличието на около 30% недействителни бюлетини беше почти единствено в бюлетините за избор на районен кмет.
- На втория тур гласоподавателите бяха около 14% от избирателите. За Портних (ГЕРБ) гласуваха 2/3 от тях и съответно 1/3 за Костадинов (Възраждане). Нямаше нито една недействителна бюлетина от гласувалите за кмет на община. Нямаше ги и онези избиратели, които баха влачени на първия тур под ръка от роднините си или пък изглеждаха доста ...безпомощни да направят самостоятелен избор.
Изложеното предполага следните изводи:
- Първия тур за много партии, които нямат шанс за техен кмет , е бил пробен, за преброяване на електората и за вкарване на общински съветници. . При подобна схема на гласуване е характерно пълно мобилизиране на собствения електорат , но няма никакъв интерес към кметовете на район. От липсата на интерес и грамотност идват и многото недействителни бюлетини.
- На втория тур в секцията ни част от гласувалите за други партии ( основно от ДПС) са гласували за Портних и против крайния националист Костадинов. Костадинов също е привлякъл гласове от други партии , но при ниската избирателна активност те се оказаха недостатъчни.
Крайният извод е пределно ясен - резултатите в секциите с малцинства са закономерни и са огледален образ на предизборната агитация и демонстрирания морал от партиите. И , разбира се, всички те са бастиони на ДПС...
16:45ч. 5 Ноември 2019 #29
Стефанов
Виктор, то не че в останалата част на Варна излязоха да гласувт много... "60% от малкото излезли да гласуват варненци избраха Портних :)"
16:41ч. 5 Ноември 2019 #28
Виктор
Относно ромите, при двама кандидати и се знае че за единия няма да гласуват, то малкото отишли да гласуват ще гласуват за другия. Не е ли така? Няма трето има за гласуване просто на балотажа.
Статията щеше да е коректна ако изглеждаше така: "92% от малкото участвали на балотажа за избори жители на ромски квартали са гласували за Портних."
16:37ч. 5 Ноември 2019 #27
ivanbradata
вариант 18 : бсп не плати на циганите и те пуснаха протестен вот,но удариха на камък за 2-ри тур . очакваха да им платят яко , но коня окуця! в максуда имаше облепени цели къщи с клисарова!
16:35ч. 5 Ноември 2019 #26
Виктор
Събаряне на цигански постройки имаше много от рано, още преди да се знае, че държавата ще отпусне пари за бул. Левски. Влезте с гугъл човечето по-нагоре от временното кръгово булеварда и вижте че още ги има на снимките циганските бараки по ул. Георги Пенявич.
Проверете и се убедете.
16:28ч. 5 Ноември 2019 #25
ROCKNROLL
Събарянето на циганските къщи беше единствено заради строежа на "новия" булевард (разбирай пробива след автогарата) и последвалото срутване малко след пускането на движението. То никога не е било с идеята да се изрине Максуда и да се направи Лас Вегас, както бяха обещанията в началото...
16:26ч. 5 Ноември 2019 #24
Hunter
Викор, Евала на Портних в това отношение, че бутна сума и незаконни постройки. Надявам се акцията да продължи, а бутането да не е било само по трасето на бул. Левски.
16:24ч. 5 Ноември 2019 #23
Hunter
Виктор, няма идея каква е идеята на статията. Прави си, че нищо няма да промени.
За мен лично бе любопитно да видя как са гласували ромите, въпреки, че работата там е ясна. Трудно биха подкрепили Костадинов.
16:23ч. 5 Ноември 2019 #22
Виктор
Това обаче няма да промени факта, че сегашния Кмет на Варна е единствения в България, който системно през няколко месеца събаря незаконни постройки в циганските квартали. И не се плаши нито от българския хелзински комитет, нито от платените НПО-та, нито от нищо.
16:20ч. 5 Ноември 2019 #21
Виктор
А ми подайте сигнал, ако считате че имате основание.
Иначе членовете на избирателните комисии са имали достъп до тези списъци с подписите. публично няма как да се покажат, защото съдържат конфиденциална информация.
И каква е идеята на статията? Тя нищо няма да промени. Недоказани твърдения, които даже на прочит са абсурдни.
Както и да е, подайте сигнал до компетентните органи.
16:12ч. 5 Ноември 2019 #20
Hunter
Виктор, инфомрацията за резултатите от всяка секция е достъпна онлайн и всеки може да я види и да си напраив сметката.
(виж линк...)
Никъде не съм попакдал обаче на списък с гласоподаватели, още повече кой е гласувал или не е.
Това би следвало да е от компетенцията на полицията.
16:08ч. 5 Ноември 2019 #19
Виктор
Пример дадох с вариант три.
Ето и вариант 4:
"Вариант 4: На втория тур до урните са отишли съвсем различен "профил" гласоподаватели."
Това пък най-лесно се оборва че не е вярно, или че е вярно: просто се сравняват избирателните списъци и се вижда нови избиратели ли са дошли или не.
Ама статия да има, не обективност, нали така?
16:05ч. 5 Ноември 2019 #18
Виктор
Ако имат някакви доказателства, да ги дадат където трябва и да докажат че са купувани гласове.
Това е.
16:05ч. 5 Ноември 2019 #17
Hunter
Виткор, за вариант 3 съм сигласен :) Но все пак е един от няколко възможни варианта. Всеки си приема неогвия.
16:03ч. 5 Ноември 2019 #16
Виктор
Hunter, казах вече, статията е манипулативна. И в часта на трите звездички ***. Повтаряме се вече, вадят се проценти, повтарям: ПРОЦЕНТИ, и се тълкуват манипулативно. Толкова е очевидно.
А ти как ще приемеш следното твърдение, или внушение, както искаш го разбирай:
"Вариант 3: На първи тур недействителните бюлетини са били израз на протест, а на втори тур гласоподавателите са били "посъветвани", а може би са имали и "стимул" да гласуват "по съвест"."
Няма доказателство, даже и не се твърди, а просто се внушава.
15:56ч. 5 Ноември 2019 #15
Dessy_Ex
Морето, на Вас ГЕРБ не Ви ли плащаха за изборите? Много бързо им обърнахте гръб :)
15:50ч. 5 Ноември 2019 #14
Hunter
#13 Виктор, а какво ще кажеш за последните уточнения с татията (трите звездички ***)
*** в същите избиратлени секции, на първи тур, броят на недействителните бюлетини за ибор на общински съветници е значително по-малък от недействителните бюлетини за избор на кмет.
15:47ч. 5 Ноември 2019 #13
Виктор
Hunter, как трябва да ви се каже, че на втория тур бюлетината е значително опростена в сравнение с всичките бюлетини от първия тур? Не делете бюлетините на кметски и останали, като влезе човека в секцията на първи тур вижда всичките бюлетини и се ошашавя. Затова на първи тур има повече грешки, съответно недействителни бюлетини. Това е.
15:45ч. 5 Ноември 2019 #12
robyst Не бе циганите са много доволни че им събориха къщите и за това гласуваха за портник.А иначе в 12 часа офертата е била 100 лева.И запомнете циганите гласуват само и единствено за тоя който плаща повече!Иначе изобщо нямаше да ги видите в секциите.Сега новата мода е с телефон.Прави снимка на бюлетината и тогава взима парите.
15:40ч. 5 Ноември 2019 #11
Мерилин Монро
Ало, умните и красивите от moreto.net, кога станахте бухалка на Костадин Костадинов?
15:27ч. 5 Ноември 2019 #10
Перверзник
Циганите колкото и да са тъпи, никога няма да гласуват за Коцето, който иска да ги коли и прави на сапун. Хубаво му изпраха имиджа, но нека не забравям, че всъщност той си е чист ултранационалист и фашист, борещ се за чиста българска раса.
15:23ч. 5 Ноември 2019 #9
Hunter
#7 - писали са, че са смятали само недействителните бюлетини за кмет. Другите въобще не влизат в сметките.
15:23ч. 5 Ноември 2019 #8
Варна
Ми той на първи тур Костадин Костадинов рева, че му липсвали едни 11 000 гласа, да не се окаже, че си е платил за тях, а те са го бойкотирали, защото дори и те имат мозъци в главите. Никога няма да гласуват за човек, които иска да ги убива.
15:22ч. 5 Ноември 2019 #7
ROCKNROLL
Сичкото сиган е било сплашено, че ще загуби мизерната си работа в почистващите и строителни фирми, приближени до кмета и е отишло да гласува. И не само то, де. На втория тур бюлетината беше една и опростена - само с три квадратчета. На първия бяха няколко и с много възможности за избор, преференции и прочие сложнотии.
15:19ч. 5 Ноември 2019 #6
Hunter
Доколкото разбирам никой не оспорва победата на Портних. Въпросът е как така направо са изчезнали недействитлените бюлетини.
15:18ч. 5 Ноември 2019 #5
Варна
А защо делите хората на "цигани" и "българи"? Не ви ли е страх, че може да ви съдят?
15:18ч. 5 Ноември 2019 #4
Виктор
Манипулативна статия.
Първо - не знам дали някой се учудва, че в ромските махали не се гласува за Костадинов?
Второ - и за Портних гласовете не са много в тези махали.
И трето - втория вот бюлетината има две квадратчета за разлика от трите бюлетини на първи тур и многото квадратчета.
Та всичко станало е съвсем логично.
Не са разсъжденията на автора на статията.
15:15ч. 5 Ноември 2019 #3
Стефанов
Sea, на Дневник цифрите са проучване, а тук като гледам става въпрос за резултати от секции.
15:13ч. 5 Ноември 2019 #2
Sea А и между другото според справката на Дневник излиза, че 50% от циганите са гласували за Костадин на втори тур.
15:11ч. 5 Ноември 2019 #1
Sea Морето, Костадин плаща ли ви?
Питам защото Вариант 1 трябваше още да е - Всичкото циган се е усетило, че Костадин през 2011 година беше пред вратите им и искаше да ги прави на сапун!